Porównujemy oferty 26 sklepów z oponami letnimi firmy Radar w rozmiarze 215/40R17. Zobacz gdzie kupić opony Dimax R8+ w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Co oznacza zapis "87 Y XL" w nazwie opony?
Radar Dimax R8+ w rozmiarze 215/40 R17 87Y to opona letnia oraz wzmacniana (XL). Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy budżetowej. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Producent | Radar |
Koncern | grupa Radar |
Siedziba | Chiny |
Klasa | budżetowa |
Model | Dimax R8+ |
Poprzedni model | Dimax R8 |
Następny model | - |
Sezon | opony letnie |
Rozmiar | [size width="215" profile="40" diameter="17"]215/40 R17[/size] |
Szerokość | 215 mm |
Profil | 40 % (opona niskoprofilowa) |
Średnica | 17 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 86 mm |
Kraj produkcji | Chiny |
Rodzaj bieżnika | asymetryczny |
Indeks nośności | 87 |
Maksymalna nośność | 545 kg |
Indeks prędkości | Y |
Maksymalna prędkość | 300 km/h |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Gwarancja | 2 lata od daty zakupu |
Opory toczenia | E (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | B (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 72 dB |
Fale (1-3) | 2 |
Waga (ciężar) | 9,88 kg |
Cena | ~ 126 zł (brutto, z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | tak (XL) |
Rant ochronny felgi | - |
Inne oznaczenia | - |
Pełna nazwa | Radar Dimax R8+ 215/40 R17 87Y XL |
Opis opony Radar Dimax R8+ w pigułce. Producentem opon jest marka Radar, która posiada swoje fabryki w takich krajach jak Chiny. Prezentowany model stworzono z myślą o sezonie letnim. Jeżeli chodzi o gwarancję na opony Radar (klasa budżetowa) to wynosi ona 2 lata od daty zakupu. Bieżnik Dimax R8+ ma konstrukcję asymetryczną, o której więcej dowiesz się w tej części opisu.
Opony letnie Radar Dimax R8+ 215/40 R17 zostały zaprojektowane z myślą o samochodach typu Skoda Fabia (III), VW Polo (V), Seat Ibiza (IV FL), VW Polo (V FL), Fiat Stilo czy VW Touareg. Ich konstrukcja i osiągi są dostosowane do możliwości właśnie takich aut i oczekiwań ich kierowców. Prezentowany tutaj model Radar Dimax R8+ 215/40 R17 w ramach europejskiego systemu etykiet otrzymał klasę E za poziom oporów toczenia, B w pomiarze drogi hamowania na mokrej drodze i 72 dB za emisję hałasu zewnętrznego.
Rozmiar 215/40 R17 opon Radar Dimax R8+ należy czytać następująco: szerokość 215 mm, wysokość profilu 40 (jako procent z szerokości, czyli 86 mm) i średnica 17 cali. Litera przed oznaczeniem średnicy oznacza typ konstrukcji opony – może być radialna lub diagonalna. Omawiane opony Radar Dimax R8+ 215/40 R17 mają indeks prędkości Y (oznacza to dopuszczalną prędkość 300 km/h) i indeks nośności 87 (dopuszczalne obciążenie wynosi tutaj 545 kg).
Dimax R8+ w rozmiarze 215/40 R17 sklasyfikowany został przez producenta jako ogumienie osobowe. Opony osobowe to rodzaj ogumienia, który jest projektowany myślą o samochodach różnych klas: małolitrażowych aut miejskich, przez rodzinne sedany czy kombi po auta sportowe i luksusowe limuzyny. Opony osobowe najczęściej posiadają bieżnik kierunkowy lub asymetryczny. Bieżnik symetryczny obecnie nie jest już stosowany, można go spotkać w oponach dostawczych bądź ciężarowych. Opony osobowe dostępne są w ramach klas: ekonomicznej (najtańsze), medium (dobry stosunek ceny do jakości) i premium (najwyższe osiągi).
Opony firmy Radar pozycjonowane są przez branżę motoryzacyjną jako produkty klasy budżetowej. Opony klasy ekonomicznej są najczęściej wybierane przez kierowców mniejszych i słabszych aut, którzy nie pokonują zbyt dużych przebiegów rocznych, preferują spokojny styl jazdy albo po prostu poszukują oszczędności. Bardzo często opony klasy ekonomicznej korzystają ze starszych rozwiązań technologicznych w porównaniu do marek klasy średniej czy premium, ale także oferują dobry poziom osiągów w różnych obszarach. Najczęściej wybierane marki opon klasy ekonomicznej to Radar, Sava, Premiorri, Dayton, Firemax, Laufenn i Achilles.
Etykieta unijna na oponach to oznaczenie, które jest umieszczane na poszczególnych modelach w formie naklejek podobnych do tych znanych ze sprzętu AGD/RTV. Dzięki temu porównanie podstawowych osiągów opon staje się znacznie łatwiejsze. Na etykietach znajdują się informacje o poziomie oporów toczenia, przyczepności na mokrej nawierzchni i hałasu zewnętrznego emitowanego przez opony. Etykiety w pierwszych dwóch kategoriach przewidują przyznanie klas od A do G (z tym, że D nie jest używana) oraz od 1 do 3 fal i wartości liczbowej w dB za hałas zewnętrzny. Zobacz jak prezentują się oceny opon Radar Dimax R8+ 215/40R17 87Y na etykiecie unijnej.
Spalanie paliwa to bardzo ważny parametr decydujący często o wyborze danego modelu. Dzięki etykiecie unijnej, kierowca kupujący ogumienie na terenie Unii Europejskiej zyskuje wiedzę na temat spalania paliwa każdego modelu. Efektywność paliwowa jest obrazowana na etykiecie za pomocą kolorowej skali i liter od A do G. Litera A (kolor zielony) to najwyższa klasa oszczędności paliwa, podczas gdy G (kolor czerwony) najniższe parametry w zakresie spalania. To istotne dane, ponieważ różnica między klasami A i G może oznaczać zużycie paliwa ograniczone nawet o 7,5%.
Przyczepność na mokrej nawierzchni jest jednym z trzech parametrów, jakie są zawarte na unijnej etykiecie dołączanej do opon. Parametr ten jest niezwykle ważny przy wyborze opon przez kierowców, dlatego jego porównanie między poszczególnymi modelami może pomóc w trafnym zakupie. Przyczepność na mokrym jest wyrażana w postaci liter od A do G, przy czym oceny D i G nie są używane, a A oznacza najkrótszą drogę hamowania. Dla samochodów osobowych różnica pomiędzy ocenami od A do F jest znacząca i wynosi ponad 18 metrów. Identyczną notę - "B" na etykiecie unijnej w kategorii "przyczepność na mokrej nawierzchni" uzyskało jeszcze 155 innych produktów spełniających wytyczne - opony letnie (sezon), 17 cali (średnica) oraz budżetowa (klasa).
Jednym z parametrów, które można porównać dzięki etykiecie dołączonej do opony jest hałas na zewnątrz auta. Mierzony jest on podczas ruchu i wyrażany w decybelach oraz za pomocą piktogramu przedstawiającego od jednej do trzech fal, przy czym jedna fala oznacza opony generujące niski hałas, a trzy – największy, jednak wciąż nie przekraczający obowiązującej normy. Najcichsze opony są najbardziej przyjazne środowisku. Należy też pamiętać, że badanie jakiemu obowiązkowo poddaje się modele obejmują tylko głośność na zewnątrz auta, a nie w środku pojazdu. Wynik "72 dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskało jeszcze 35 innych produktów spełniających kryteria - opony 215/40 R17 (rozmiar) oraz letnie (sezon).
Radar to singapurski producent zajmujący się wytwarzaniem opon od 2006 roku. Marka należy do koncernu Omni United, który jest też właścicielem takich brandów jak Achilles, Roadlux czy Patriot. Kierowcy cenią opony Radar ze względu na bezpieczeństwo prowadzenia, korzystną cenę i zoptymalizowany komfort jazdy. Ogumienie Radar, które przeznaczone jest do aut osobowych, aut dostawczych, pojazdów przemysłowych i rolniczych, powstaje w zakładach Omni United rozlokowanych w Chinach, Indiach, Indonezji i na Sri Lance.
Model Dimax R8+ (Radar) wyposażony został w asymetryczną rzeźbę bieżnika. Czym charakteryzują się opony asymetryczne? Na pierwszy rzut oka mają bieżnik wykonany z pozornie niepasujących do siebie stref. Ich zróżnicowana konstrukcja spowodowana jest odmiennymi funkcjami - zewnętrzna część bieżnika odpowiada za prowadzenie na suchej jezdni i stabilność podczas wchodzenia w zakręty, a wewnętrzna za sprawne odprowadzanie wody. Strefy te różnią się nie tylko nacięciami i rowkami, ale mogą też być zbudowane z mieszanek gumowych o różnych właściwościach. Gwarancja doskonałych osiągów, sprawia że opony tego typu wybierane są w autach sportowych i samochodach klasy premium.
Napisy "87" oraz "Y" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 545 kg) oraz prędkości (do 300 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon letnich. XL to skrót od extra load oznaczający ogumienie o wzmacnianej konstrukcji.
Radar Dimax R8+ 215/40 R17 należy do grupy opon letnich. Opony letnie gwarantują najlepsze osiągi w warunkach typowych dla tego sezonu w Polsce. Powinno się je montować, gdy temperatura na zewnątrz jest wyższa niż 7°C, ponieważ tylko wtedy posiadają pełnię właściwości trakcyjnych i oferują najlepsze bezpieczeństwo jazdy. Producenci stosują w nich różne rzeźby bieżnika – kierunkowy, symetryczny i asymetryczny zależnie od roli danego modelu i jego przeznaczenia. Opony letnie przy ich prawidłowym stosowaniu są trwalsze od modeli uniwersalnych użytkowanych przez cały rok.
Radar to opony klasy budżetowej, na które producent udziela gwarancji trwającej 2 lata od daty zakupu. Warto reklamować opony, gdy zauważymy wady fabryczne np. deformacje uniemożliwiające prawidłowe wyważenie ogumienia. W przypadku, gdy mamy wątpliwości odnośnie powstania uszkodzenia, warto skonsultować się ze specjalistą z serwisu wulkanizacyjnego. Doradzi on czy warto skorzystać z gwarancji i podpowie jak przeprowadzić proces krok po kroku, aby wymienić oponę na nową lub uzyskać rekompensatę finansową.
Opinie o oponie są obecnie zbierane od użytkowników. Czekamy na pierwsze wrażenia z jazdy oraz informacje jak opony zachowują się w różnych warunkach. Dodaj swoją opinię. W komentarzu poza recenzją proszę o podawanie marki i modelu auta, lokalizacji (góry, miasto, trasa) oraz preferowanego stylu jazdy.
Opony wyprodukowane w Chinach cieszą się popularnością wśród kierowców szukających ogumienia oferującego optymalne osiągi w rozsądnej cenie. Są dobrym rozwiązaniem dla wszystkich, którzy pokonują niewielkie odległości i korzystają z samochodu głównie w mieście. Dzięki zaawansowanym technologiom, niekorzystna opinia jaka towarzyszyła chińskim oponom od wielu lat, nie ma przełożenia na faktyczną jakość tych opon. Doceniają je użytkownicy na całym świecie, a także specjaliści z automobilklubów i czasopism motoryzacyjnych, którzy przed każdym sezonem testują wybrane opony. Modele chińskie nie są zbyt często sprawdzane w testach, jednak na podstawie kilku prestiżowych badań, w których brały udział, można wywnioskować, że zapewniają bezpieczeństwo w zróżnicowanych warunkach pogodowych i gwarantują stabilną jazdę zarówno na suchej, jak i na mokrej nawierzchni. Wszystko to sprawia, że z roku na rok wzrasta ich sprzedaż wśród kierowców szukających niedrogiego ogumienia do swojego auta.
Zobacz inne określenia opon Radar Dimax R8+ 215/40 R17 87Y XL. Sformułowania te często spotykane są w sklepach z oponami czy na portalach społecznościowych. Zwroty zawierają różne formy zapisu sezonu (opony letnie), rozmiaru (215/40 R17), nazwy producenta (Radar), modelu (Dimax R8+) oraz indeksów (87Y XL) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon letnich o szerokości 215 mm, profilu 40 %, średnicy 17 cali oraz indeksach 87Y. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony letnie, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą karty przedpłacone, assistance 24/7, promocja "zakup 4 opon w cenie 3", smycze do kluczy czy wejściówki do kina.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon letnich firmy Radar to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 43-61% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami (inopony, oponeo czy 24opony) udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. Euro Bank, Santander Consumer Bank oraz Alior Bank. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon letnich Radar w rozmiarze 215/40 R17 XL (87Y). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 126 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 504 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 48 (12 rat) do 258 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 258 zł | 516 zł | 12 zł |
4 | 132 zł | 528 zł | 24 zł |
6 | 90 zł | 540 zł | 36 zł |
8 | 69 zł | 552 zł | 48 zł |
10 | 56 zł | 560 zł | 56 zł |
12 | 48 zł | 576 zł | 72 zł |
Kupując opony letnie w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu Dimax R8+ mogą być m.in. ubezpieczenie opon, montaż w serwisie, środki do konserwacji opon oraz ładowarki do telefonu na USB.