Porównujemy oferty 26 sklepów z oponami całorocznymi firmy Radar w rozmiarze 285/70R17. Zobacz gdzie kupić opony Renegade A/T 5 w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Co oznacza zapis "121/118 S " w nazwie opony?
Parametr | Wartość |
---|---|
Producent | Radar |
Koncern | grupa Radar |
Siedziba | Chiny |
Klasa | budżetowa |
Model | Renegade A/T 5 |
Poprzedni model | - |
Następny model | - |
Sezon | opony całoroczne |
Rozmiar | [size width="285" profile="70" diameter="17"]285/70 R17[/size] |
Szerokość | 285 mm |
Profil | 70 % |
Średnica | 17 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 199,50 mm |
Kraj produkcji | Chiny |
Rodzaj bieżnika | symetryczny |
Indeks nośności | 121/118 |
Maksymalna nośność | 1450/1320 kg |
Indeks prędkości | S |
Maksymalna prędkość | 180 km/h |
Przeznaczenie | auta 4x4 / SUV |
Gwarancja | 2 lata od daty zakupu |
Opory toczenia | C (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | C (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 72 dB |
Fale (1-3) | 2 |
Waga (ciężar) | 28,10 kg |
Cena | ~ 407 zł (brutto, z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | nie |
Rant ochronny felgi | - |
Inne oznaczenia | 10PR, LT |
Pełna nazwa | Radar Renegade A/T 5 285/70 R17 121/118 S |
Opis opony Radar Renegade A/T 5 w pigułce. Producentem opon jest marka Radar, która posiada swoje fabryki w takich krajach jak Chiny. Prezentowany model stworzono z myślą o sezonie letnim i zimowym. Jeżeli chodzi o gwarancję na opony Radar (klasa budżetowa) to wynosi ona 2 lata od daty zakupu. Bieżnik Renegade A/T 5 ma konstrukcję symetryczną, o której więcej dowiesz się w tej części opisu.
Opony całoroczne Radar Renegade A/T 5 w omawianym przykładzie mają rozmiar 285/70 R17. Warto wiedzieć, że pierwsza liczba w oznaczeniu rozmiaru to szerokość opony w milimetrach - tutaj 285 mm. Druga z liczb w rozmiarze 285/70 R17 to wysokość profilu, która w rozmiarze jest podawana jako procent z szerokości – w tym prezentowanych oponach wielosezonowych Radar Renegade A/T 5 285/70 R17 jest to 70% z 285, czyli 199,50 mm. Litera przed ostatnią liczbą to typ konstrukcji opony, a ostatnia z liczb w rozmiarze to średnica felgi, na jaką należy zamontować model w rozmiarze 285/70 R17 – tutaj wynosi ona 17 cali.
Omawiane opony całoroczne Radar Renegade A/T 5 285/70 R17 mają indeks prędkości S i indeks nośności 121/118. Oznacza to, że przy poruszaniu się z maksymalną dopuszczalną prędkością 180 km/h najwyższa wartość obciążenia dla jednej opony wynosi 1450/1320 kg. Tego typu model najczęściej jest montowany w samochodach takich, jak Seat Toledo, BMW X1, Citroen C4, Hyundai Tucson czy Peugeot 508.
Zastanawiając się nad zakupem opon wielosezonowych Radar Renegade A/T 5 285/70 R17 warto zapoznać się z ich etykietą. Za opory toczenia prezentowany produkt otrzymał klasę C, za hamowanie na mokrej nawierzchni C, a pomiar hałasu zewnętrznego emitowanego przez ten model dał wynik 72 dB.
Renegade A/T 5 w rozmiarze 285/70 R17 sklasyfikowany został przez producenta jako ogumienie 4x4 / SUV. Opony do aut typu SUV charakterystyką przypominają osobowe. Bardzo często mają taki sami bieżnik i oferują typowe dla nich osiągi: dobrą przyczepność na asfalcie i komfort jazdy, niskie opory toczenia itd. Nie nadają się one natomiast do jazdy w terenie. Opony do aut typu SUV przystosowane są do ciężkich samochodów z wyżej położonym środkiem ciężkości, dlatego mają wzmocnione ściany boczne i wyższy indeks nośności. Tego typu opony najczęściej mają bieżnik kierunkowy lub asymetryczny.
Opony firmy Radar pozycjonowane są przez branżę motoryzacyjną jako produkty klasy budżetowej. Opony klasy ekonomicznej to takie marki, jak Radar, Kormoran, Matador, Laufenn, Neolin, Firemax oraz Riken. Ich osiągi stoją na nieco niższym poziomie niż ma to w miejsce w przypadku modeli ze średniej lub wyższej półki, ale jednocześnie są też tańsze. Technologie stosowane w przypadku opon klasy ekonomicznej kilka sezonów wcześniej były obecne w oponach premium. Tego typu produkty są wybierane przez właścicieli małych aut, którzy preferują spokojny styl jazdy i nie pokonują rocznie dużej liczby kilometrów (jeżdżą głównie po mieście lub w ogóle sporadycznie użytkują samochód).
Dzięki unijnej etykiecie na opony, kierowcy chcący kupić ogumienie do swojego auta mają ułatwione zadanie. Na etykietach widnieją trzy parametry kluczowe dla bezpieczeństwa i komfortu jazdy - zachowanie modelu na mokrej nawierzchni, hałas generowany podczas eksploatacji, a także zużycie paliwa. Wszystkie opony sprzedawane na terenie Unii Europejskiej muszą być wyposażone w takie etykiety, dlatego chcąc porównać dowolne modele pod kątem tych informacji, wystarczy zerknąć na etykietę, która jest naklejona w widocznym miejscu opony. Zobacz jak prezentują się oceny opon Radar Renegade A/T 5 285/70R17 121/118S na etykiecie unijnej.
Opory toczenia wpływają na ekonomikę jazdy. Na etykietach stosuje się siedem klas oszczędności oznaczonych kolejnymi literami alfabety. Ocena "A" przypisana jest ogumieniu najbardziej oszczędnemu, a nota "G" zarezerwowana jest dla modeli o największych oporach toczenia. Im lepsza klasa, tym większy wpływ na ograniczenie spalania i emisję spalin przez auta. Taką samą ocenę - "C" na etykiecie unijnej w kategorii "spalanie paliwa" uzyskało jeszcze 76 innych produktów spełniających kryteria - opony całoroczne (sezon), 17 cali (średnica) oraz budżetowa (klasa).
Fragment etykiety unijnej zawierający informacje o przyczepności na mokrej nawierzchni prezentuje wyniki pomiaru drogi hamowania i siły tarcia opon we wspomnianych warunkach w porównaniu do modelu referencyjnego. Etykieta unijna za przyczepność na mokrym przewiduje przyznanie klas od A (najwyższa) do G (najniższa) – warto jednak pamiętać, że klasa D dla rozgraniczenia lepszych i gorszych produktów pozostaje pusta, a opony z klasą G nie są dopuszczane do sprzedaży, więc w praktyce takich się nie spotyka. Identyczną notę - "C" na etykiecie unijnej w kategorii "przyczepność na mokrej nawierzchni" uzyskały jeszcze 3 inne produkty spełniające wytyczne - opony 285/70 R17 (rozmiar) oraz całoroczne (sezon).
Etykiety unijne na oponach zawierają między innymi informację na temat poziomu hałasu zewnętrznego emitowanego przez dany model. W przeciwieństwie do oporów toczenia i przyczepności na mokrej nawierzchni tutaj nie są nadawane klasy od A do G, tylko ocena w postaci 3 fal i wynik pomiaru w dB. Parametr ten wzbudza kontrowersje, ponieważ dla kierowców największe znaczenie ma poziom hałasu wewnętrznego, który jest odczuwany w kabinie i wpływa na komfort jazdy. Hałas zewnętrzny jest istotny w kontekście głośności ruchu drogowego i wynika unijnej z polityki ochrony środowiska. Wynik "72 dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskało jeszcze 8 innych produktów spełniających kryteria - opony Renegade A/T 5 (model) oraz 17 cali (średnica).
Radar to singapurski producent zajmujący się wytwarzaniem opon od 2006 roku. Marka należy do koncernu Omni United, który jest też właścicielem takich brandów jak Achilles, Roadlux czy Patriot. Kierowcy cenią opony Radar ze względu na bezpieczeństwo prowadzenia, korzystną cenę i zoptymalizowany komfort jazdy. Ogumienie Radar, które przeznaczone jest do aut osobowych, aut dostawczych, pojazdów przemysłowych i rolniczych, powstaje w zakładach Omni United rozlokowanych w Chinach, Indiach, Indonezji i na Sri Lance.
Model Renegade A/T 5 (Radar) wyposażony został w symetryczną rzeźbę bieżnika. Bieżnik symetryczny jest obecnie spotykany w oponach dostawczych i ciężarowych. W modelach przeznaczonych do samochodów osobowych ustąpił miejsca rzeźbom kierunkowym i asymetrycznym, które oferują znacznie wyższy poziom bezpieczeństwa przy wyższych prędkościach i w trudnych warunkach drogowych (deszcz, śnieg, błoto pośniegowe). Jak rozpoznać opony symetryczne? Dwie połowy bieżnika stanowią swoje lustrzane odbicie, dlatego opona pracuje w taki sam sposób niezależnie od sposobu montażu czy kierunku jazdy.
Napisy "121/118" oraz "S" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 1450/1320 kg) oraz prędkości (do 180 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon wielosezonowych. Przy tym produkcie znaleść można także oznaczenie 10PR - opona posiadająca 10 warstw (płócien) oraz LT - ang. Light Truck, opona może być stosowana również przez lekkie ciężarówki.
Radar Renegade A/T 5 285/70 R17 należy do grupy opon wielosezonowych. Opony całoroczne/wielosezonowe przystosowane są do użytkowania zarówno w sezonie letnim, jak i zimowym. Nazwy popularnych opon całorocznych kojarzą się z 4 porami roku: 4Seasons", "Quatrac", "All Season", "All Weather" itd. Ten typ ogumienia najlepiej sprawdza się w miejscach o łagodnym klimacie (zima bez mrozów, lato bez upałów), ponieważ jego osiągi stanowią pewien kompromis pomiędzy oponami letnimi a zimowymi. Bieżnik i mieszanka opon całorocznych są niejako wyśrodkowane pomiędzy tymi stosowanymi w modelach sezonowych – mniej lameli, średnia mieszanka itp.
Gwarancja na opony Radar obowiązuje przez 2 lata od daty zakupu, co oznacza, że w tym czasie można zgłosić wszelkie wady produkcyjne ogumienia. Na uznanie reklamacji można liczyć w przypadku usterek związanych z konstrukcją opony, użytymi materiałami, a także jakością wykonania. Jeżeli kupujący opony nie ma pewności co do sposobu powstania wady, warto poradzić się specjalisty z serwisu ogumienia. Pomoże on w określeniu powstania usterki, a także pomoże w złożeniu reklamacji i dochodzeniu swoich praw przed producentem.
Opinie o oponie są obecnie zbierane od użytkowników. Czekamy na pierwsze wrażenia z jazdy oraz informacje jak opony zachowują się w różnych warunkach. Dodaj swoją opinię. W komentarzu poza recenzją proszę o podawanie marki i modelu auta, lokalizacji (góry, miasto, trasa) oraz preferowanego stylu jazdy.
Opony produkowane w Chinach zdobywają wśród użytkowników skrajne opinie, jednak ze względu na ich coraz wyższą jakość są cenione przez wszystkich szukających bezpiecznych opon w rozsądnej cenie. Chińskie opony są najczęściej wybierane przez kierowców szukających nowego ogumienia i nie chcących przepłacać. Zapewniają zoptymalizowane osiągi w zróżnicowanych warunkach pogodowych, a także dobrze radzą sobie w autach małolitrażowych i podczas jazdy po mieście. Mimo że są rzadko brane pod uwagę przez specjalistów z branży motoryzacyjnej podczas sezonowych testów ogumienia, coraz częściej zajmują w nich miejsca w środku stawki wykazując lepsze osiągi od konkurencyjnych opon wyprodukowanych w Ameryce czy Europie. Wszystko to sprawia, że sprzedaż chińskich opon na całym świecie rośnie, a kierowcy którzy nie byli wcześniej przekonani do ogumienia powstającego w tym kraju, zyskują o nim dobrą opinię i wybierają je do codziennej jazdy.
Zobacz inne określenia opon Radar Renegade A/T 5 285/70 R17 121/118 S. Sformułowania te często spotykane są w sklepach z oponami czy na forach internetowych. Zwroty zawierają różne formy zapisu rozmiaru (285/70 R17), indeksów (121/118S), sezonu (opony całoroczne), modelu (Renegade A/T 5) oraz nazwy producenta (Radar) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon wielosezonowych o szerokości 285 mm, profilu 70 %, średnicy 17 cali oraz indeksach 121/118S. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony całoroczne, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą wejściówki do kina, promocja "zakup 4 opon w cenie 3", karty paliwowe, wycieczki zagraniczne lub assistance 24/7.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon wielosezonowych firmy Radar to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 44-57% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami (inopony, oponeo czy voida) udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. mBank, BGŻ BNP Paribas oraz Euro Bank. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon wielosezonowych Radar w rozmiarze 285/70 R17 (121/118S). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 407 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 1 628 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 152 (12 rat) do 831 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 831 zł | 1 662 zł | 34 zł |
4 | 424 zł | 1 696 zł | 68 zł |
6 | 288 zł | 1 728 zł | 100 zł |
8 | 220 zł | 1 760 zł | 132 zł |
10 | 180 zł | 1 800 zł | 172 zł |
12 | 152 zł | 1 824 zł | 196 zł |
Kupując opony całoroczne w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu Renegade A/T 5 mogą być m.in. podkładki antypoślizgowe pod telefon, zapachy do samochodu, środki do konserwacji opon lub płyny do prania tapicerki.