Porównujemy oferty 24 sklepów z oponami zimowymi firmy Sava w rozmiarze 155/70R13. Zobacz gdzie kupić opony Eskimo S3+ w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Co oznacza zapis "75 T " w nazwie opony?
Sava Eskimo S3+ w rozmiarze 155/70 R13 75T to opona zimowa oraz dodatkowo oznakowana symbolami 3PMSF, M+S. Oznaczenia 537793 oraz 5452000576323 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy ekonomicznej. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Kod produktu | 537793 |
EAN | 5452000576323 |
Producent | Sava |
Koncern | grupa Goodyear |
Siedziba | Słowenia |
Klasa | ekonomiczna |
Model | Eskimo S3+ |
Poprzedni model | Eskimo S3 |
Następny model | - |
Sezon | opony zimowe |
Rozmiar | [size width="155" profile="70" diameter="13"]155/70 R13[/size] |
Szerokość | 155 mm |
Profil | 70 % |
Średnica | 13 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 108,50 mm |
Kraj produkcji | RPA, Słowenia, Niemcy, Polska, Rumunia, Francja, Słowacja |
Rodzaj bieżnika | kierunkowy |
Indeks nośności | 75 |
Maksymalna nośność | 387 kg |
Indeks prędkości | T |
Maksymalna prędkość | 190 km/h |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Gwarancja | 5 lat od daty produkcji |
Opory toczenia | F (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | C (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 67 dB |
Fale (1-3) | 1 |
Waga (ciężar) | 5,17 kg |
Premiera modelu | 2010 rok (podczas targów Moto) |
Rozpoczęcie produkcji | 07.2015 |
Cena | ~ 120 zł (brutto, z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | nie |
Rant ochronny felgi | - |
Inne oznaczenia | 3PMSF, M+S |
Pełna nazwa | Sava Eskimo S3+ 155/70 R13 75T |
Opis opony Sava Eskimo S3+ w pigułce. Producentem opon jest marka Sava, która posiada swoje fabryki w takich krajach jak Polska, Słowenia czy Rumunia. Prezentowany model stworzono z myślą o sezonie zimowym. Jeżeli chodzi o gwarancję na opony Sava (klasa ekonomiczna) to wynosi ona 5 lat od daty produkcji. Bieżnik Eskimo S3+ ma konstrukcję kierunkową, o której więcej dowiesz się w tej części opisu.
Jesteś posiadaczem samochodu typu Fiat Punto (I), Ford Fiesta (IV), Ford Fiesta (IV FL) czy Nissan Micra (K11 FL 2000) i poszukujesz opon na sezon zimowy? Jeśli tak, to z pewnością zainteresuje Cię Sava Eskimo S3+. Prezentowane opony mają rozmiar 155/70 R13, ich indeks prędkości wynosi T (dopuszczalna prędkość maksymalna na tych oponach to 190 km/h), a nośności 75 (dopuszczalne obciążenie to 387 kg).
Samo oznaczenie rozmiaru należy interpretować następująco: pierwsza liczba to szerokość opony mierzona w milimetrach (tu 155), druga to wysokość profilu (jest to procent z wysokości, a więc w tym przypadku 70 procent z 155 wynosi 108,50 mm). "R" to informacja o radialnej budowie modelu, a ostatnia liczba to średnica mierzona w calach – tutaj 13. Prezentowane opony Sava Eskimo S3+ 155/70 R13 mogą pochwalić się następującymi parametrami na etykietach: F za opory toczenia, C w kategorii hamowania na mokrej nawierzchni i 67 dB za hałas zewnętrzny.
Eskimo S3+ w rozmiarze 155/70 R13 sklasyfikowany został przez producenta jako ogumienie osobowe. Opony osobowe mogą być całoroczne, letnie lub zimowe. W zależności od potrzeb czy posiadanego budżetu kierowcy mogą wybierać wśród najtańszych opon osobowych klasy ekonomicznej, średniej (dobry stosunek ceny do jakości) lub premium (najwyższy poziom osiągów). Opony osobowe najczęściej wyposażone są w bieżnik asymetryczny (szczególnie te modele do samochodów o większej mocy) lub kierunkowy (najbardziej popularny wśród opon zimowych i całorocznych, ale jest też często stosowany w oponach letnich).
Opony firmy Sava pozycjonowane są przez branżę motoryzacyjną jako produkty klasy ekonomicznej. Opony klasy ekonomicznej są najczęściej wybierane przez kierowców mniejszych i słabszych aut, którzy nie pokonują zbyt dużych przebiegów rocznych, preferują spokojny styl jazdy albo po prostu poszukują oszczędności. Bardzo często opony klasy ekonomicznej korzystają ze starszych rozwiązań technologicznych w porównaniu do marek klasy średniej czy premium, ale także oferują dobry poziom osiągów w różnych obszarach. Najczęściej wybierane marki opon klasy ekonomicznej to Sava, Imperial, Riken, Laufenn, Apollo, Achilles i Zeetex.
Dzięki unijnym etykietom kierowcy stojący przed wyborem opon do swojego auta mogą w szybki sposób porównać osiągi poszczególnych modeli w trzech podstawowych zakresach: efektywności paliwowej, hałasu generowanego podczas jazdy oraz przyczepności na mokrej nawierzchni. Etykiety na oponach są obowiązkowe na terenie Unii Europejskiej od 2012 roku, a prezentowane są w postaci naklejki na bieżniku, która musi znajdować się w widocznym miejscu. Nakaz dotyczy opon do aut osobowych, dostawczych, ciężarowych i naczep u autobusów. Zobacz jak prezentują się oceny opon Sava Eskimo S3+ 155/70R13 75T na etykiecie unijnej.
Ekonomiczność paliwa to jedna z informacji zawartej na unijnej etykiecie dołączonej do opony. Każdy model ma określoną klasę spalania – od A do G, która informuje o oporach toczenia opony. To bardzo ważny parametr, ponieważ ma bezpośrednie przełożenie na zużycie paliwa, a co za tym idzie – ekonomiczny aspekt jazdy. Najwyższa klasa efektywności czyli A oznacza najmniejsze zużycie paliwa. Informacja o spalaniu jest także istotna pod względem ochrony środowiska – bardziej ekonomiczne modele emitują mniejszą ilość spalin do atmosfery. Taką samą ocenę - "F" na etykiecie unijnej w kategorii "spalanie paliwa" uzyskało jeszcze 10 innych produktów spełniających kryteria - opony 155/70 R13 (rozmiar) oraz zimowe (sezon).
Za przyczepność na mokrej nawierzchni etykieta unijna przewiduje przyznawanie oponom klas od A do G, ale klasa D pozostaje pusta dla rozgraniczenia modeli z lepszym wynikiem pomiaru. Z kolei produkty z klasą G są na tyle słabe pod względem przyczepności, że mogą stanowić zagrożenie i nie dopuszcza się ich do sprzedaży. Wartości przyczepność na mokrej nawierzchni na potrzeby systemu etykiet wyznacza się w pomiarze drogi hamowania i siły tarcia opon. Zapoznając się z tym parametrem można wyrobić sobie opinię na temat zachowania danego modelu w trudnych warunkach.
Natężenie hałasu podczas pracy opony oznaczane jest wartością liczbową podaną w decybelach (dB) oraz graficznym znakiem z jedną falą (hałas co najmniej 3 dB poniżej limitu UE), dwoma falami (hałas na poziomie równym lub niższym maksymalnie o 3dB od limitu UE) oraz trzema falami (natężenie powyżej limitu unijnego). Wynik "67 dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskało jeszcze 5 innych produktów spełniających kryteria - opony zimowe (sezon), 13 cali (średnica) oraz ekonomiczna (klasa).
Ekonomiczne, oferujące zrównoważone osiągi oraz trwałe – takie właśnie są opony Sava. To słoweńska marka należąca do klasy ekonomicznej, korzystająca z technologii i sieci dystrybucji jednego z największych producentów opon na świecie – amerykańskiego giganta Goodyear. Odpowiadanie na potrzeby klientów i ciągłe rozbudowywanie oferty sprawia, że Sava, której historia sięga 1920 roku cieszy się zaufaniem kierowców na całym świecie. Ciekawostką jest, że nazwa Sava pochodzi od rzeki na Półwyspie Bałkańskim przepływającej przez Słowenię.
Model Eskimo S3+ (Sava) wyposażony został w kierunkową rzeźbę bieżnika. Bieżnik kierunkowy układem rowków przypomina literę "V" lub charakterystyczną jodełkę. Tego typu opony są stosowane w samochodach osobowych, szczególnie na sezon zimowy. Bieżnik kierunkowy najlepiej odprowadza śnieg, błoto pośniegowe czy wodę. Dzięki temu możliwe jest zapanowanie nad samochodem w trudnych warunkach pogodowych. Bieżnik kierunkowy charakteryzuje się także bardzo atrakcyjnym wyglądem i doskonałym prowadzeniem podczas jazdy na wprost. Opony kierunkowe można spotkać w wielu typach samochodów – od małych miejskich po mocne o sportowym charakterze.
Napisy "75" oraz "T" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 387 kg) oraz prędkości (do 190 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon zimowych. Przy tym produkcie znaleść można także oznaczenie 3PMSF - płatek śniegu na potrójnym szczycie oznaczający dopuszczenie opony do poruszania w warunkach zimowych oraz M+S - mud and Snow (ang. błoto i śnieg) określa opony lepiej radzące sobie w warunkach błota i śniegu, niżeli model standardowy (bez tego symbolu).
Sava Eskimo S3+ 155/70 R13 należy do grupy opon zimowych. Opony zimowe to produkty, które zapewniają bezpieczeństwo na śniegu, błocie pośniegowym, wodzie i w niskich temperaturach (średnio poniżej 7 st. C). Bieżnik opon zimowych najczęściej jest kierunkowy, a w przypadku modeli do mocniejszych aut zwykle mamy do czynienia z asymetrycznym. Każdy z tych bieżników pokryty jest siecią lameli – nacięć poprawiających stabilność na śliskiej nawierzchni. Opony letnie zimą nie sprawdzają się, ponieważ nie posiadają takich rozwiązań. Pomocne w wyborze opon zimowych są testy i opinie kierowców.
Gwarancja udzielana przez producenta opon Sava jest taka sama jak w przypadku innych opon osobowych marek należących do koncernu Goodyear. Amerykański gigant w produkcji opon udziela gwarancji na modele osobowe obowiązującej przez okres pięciu lat od daty produkcji lub zakupu. Obejmuje ona wady tkwiące w oponach, które są związane z materiałami, wykonawstwem lub konstrukcją. Gwarancji nie podlegają natomiast takie uszkodzenia, które wynikają m. in. z błędów w trakcie montażu i demontażu, a także powstałe w wyniku nieprawidłowej techniki jazdy.
Dzięki opiniom o różnych modelach opon, kierowca stojący przed wyborem ogumienia do swojego auta może porównać parametry wielu modeli. Najczęściej kierowcy korzystają z recenzji opublikowanych w mediach społecznościowych i na forach branżowych, ponieważ pokazują one jak dany model sprawdza się w długotrwałym użytkowaniu. "Nie hałasują, bardzo dobrze zachowują się na śniegu i błocie pośniegowym", "pewne prowadzenie na zakrętach i dynamiczne ruszanie z miejsca - niczego więcej nie potrzebuję od zimówek" - piszą kierowcy.
Przed nadejściem zimy, opony przeznaczone na ten sezon są chętnie testowane przez organizacje branżowe i prasę motoryzacyjną. Dzięki wynikom zestawień, kierowcy planujący zakup opon mogą zyskać wiedzę o osiągach danego modelu. Dla osób, które nie chcą przepłacać, doskonałym rozwiązaniem są opony zimowe Sava. Model Sava Eskimo S3 Plus był kilkukrotnie sprawdzany w testach - m. in. w sprawdzianie opon zimowych ADAC z 2018, gdzie zajął 8 miejsce wyróżniając się pod względem prowadzenia na śniegu.
Wyniki dotyczą modelu Eskimo S3+.
Zobacz inne określenia opon Sava Eskimo S3+ 155/70 R13 75T. Sformułowania te często spotykane są w porównywarkach cenowych czy na forach internetowych. Zwroty zawierają różne formy zapisu rozmiaru (155/70 R13), sezonu (opony zimowe), modelu (Eskimo S3+), indeksów (75T) oraz nazwy producenta (Sava) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon zimowych o szerokości 155 mm, profilu 70 %, średnicy 13 cali oraz indeksach 75T. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Wśród polecanych znalazły się marki Fulda, Nokian, Hankook, Minerva oraz Dębica – kosztujące od 121 do 176 zł za sztukę. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony zimowe, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą koszulki piłkarskie, bilety na mecze piłkarskie, bilety na zawody żużlowe, kubki termiczne czy promocja "zakup 4 opon w cenie 3".
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon zimowych firmy Sava to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 36-65% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami (oponylux, oponeo czy 24opony) udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. Santander Consumer Bank, mBank oraz BGŻ BNP Paribas. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon zimowych Sava w rozmiarze 155/70 R13 (75T). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 120 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 480 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 45 (12 rat) do 245 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 245 zł | 490 zł | 10 zł |
4 | 125 zł | 500 zł | 20 zł |
6 | 85 zł | 510 zł | 30 zł |
8 | 65 zł | 520 zł | 40 zł |
10 | 53 zł | 530 zł | 50 zł |
12 | 45 zł | 540 zł | 60 zł |
Kupując opony zimowe w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu Eskimo S3+ mogą być m.in. mierniki grubości bieżnika, mierniki ciśnienia, pianki naprawcze lub skrobaczki do szyb.