Porównujemy oferty 29 sklepów z oponami zimowymi firmy Sava w rozmiarze 195/75R16. Zobacz gdzie kupić opony Trenta M+S w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Co oznacza zapis "107/105 Q C" w nazwie opony?
Sava Trenta M+S w rozmiarze 195/75 R16 107/105Q to opona zimowa, wzmacniana (C) oraz dodatkowo oznakowana symbolami 3PMSF, M+S. Oznaczenia 570816 oraz 5452000583468 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy ekonomicznej. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Kod produktu | 570816 |
EAN | 5452000583468 |
Producent | Sava |
Koncern | grupa Goodyear |
Siedziba | Słowenia |
Klasa | ekonomiczna |
Model | Trenta M+S |
Poprzedni model | - |
Następny model | - |
Sezon | opony zimowe |
Rozmiar | [size width="195" profile="75" diameter="16"]195/75 R16[/size] |
Szerokość | 195 mm |
Profil | 75 % |
Średnica | 16 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 146,25 mm |
Kraj produkcji | Słowenia, Polska, RPA, Francja, Niemcy, Rumunia, Słowacja |
Rodzaj bieżnika | symetryczny |
Indeks nośności | 107/105 |
Maksymalna nośność | 975/925 kg |
Indeks prędkości | Q |
Maksymalna prędkość | 160 km/h |
Przeznaczenie | auta dostawcze |
Gwarancja | 5 lat od daty produkcji |
Opory toczenia | E (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | B (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 73 dB |
Fale (1-3) | 2 |
Waga (ciężar) | 12,65 kg |
Premiera modelu | 2011 rok (podczas targów Moto) |
Rozpoczęcie produkcji | 03.2016 |
Cena | ~ 272 zł (brutto, z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | tak (C) |
Rant ochronny felgi | - |
Inne oznaczenia | 3PMSF, M+S |
Pełna nazwa | Sava Trenta M+S 195/75 R16 107/105 Q C |
Opis opony Sava Trenta M+S w pigułce. Producentem opon jest marka Sava, która posiada swoje fabryki w takich krajach jak Niemcy, Francja czy Słowacja. Prezentowany model stworzono z myślą o sezonie zimowym. Jeżeli chodzi o gwarancję na opony Sava (klasa ekonomiczna) to wynosi ona 5 lat od daty produkcji. Bieżnik Trenta M+S ma konstrukcję symetryczną, o której więcej dowiesz się w tej części opisu.
Opony zimowe Sava Trenta M+S zostały zaprojektowane z myślą o spełnieniu oczekiwań kierowców samochodów typu VW Up!, Hyundai i20, Suzuki Swift, Mitsubishi Colt, Ford S-MAX czy Mercedes Vito. Prezentowany produkt ma rozmiar 195/75 R16, co oznacza, że jego szerokość wynosi 195 mm, wysokość profilu 146,25 mm (75 w rozmiarze to procent z szerokości), a średnica 16 cali. Litera przed oznaczeniem średnicy oznacza typ konstrukcji opony – może być radialna lub diagonalna. W oponach osobowych mamy do czynienia z tą pierwszą.
Opony Sava Trenta M+S 195/75 R16 mają indeks prędkości wynoszący Q (dopuszczalna prędkość 160 km/h) i indeks nośności 107/105 przekładający się dopuszczalne obciążenie 975/925 kg. W ramach europejskiego systemu etykiet model Sava Trenta M+S 195/75 R16 otrzymał klasę E za poziom oporów toczenia, B w pomiarze drogi hamowania na mokrej drodze i 73 dB za emisję hałasu zewnętrznego.
Trenta M+S w rozmiarze 195/75 R16 sklasyfikowany został przez producenta jako ogumienie dostawcze. Opony dostawcze przeznaczone są do samochodów o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 tony. Bardzo często opony tego typu oznaczone są symbolem "C" (ang. cargo). W przypadku opon dostawczych mamy do czynienia z dwoma indeksami nośności (np. 113/111, gdzie pierwszy charakteryzuje oponę zamontowaną na bliźniaku, a drugi oponę na pojedynczej feldze). Opony dostawcze charakteryzują wysoką odpornością na obciążenia, uszkodzenia i zużycie oraz zapewniają stabilność samochodu w zróżnicowanych warunkach drogowych.
Opony firmy Sava pozycjonowane są przez branżę motoryzacyjną jako produkty klasy ekonomicznej. Opony klasy ekonomicznej (lub innymi słowy budżetowej) oferują osiągi na dobrym poziomie, ale niższym niż w przypadku modeli ze średniej lub wyższej półki. Z drugiej strony są dostępne w najbardziej atrakcyjnych cenach. Opony klasy ekonomicznej są najczęściej kupowane przez posiadaczy małych aut, którzy preferują spokojny styl jazdy i nie pokonują rocznie dużej liczby kilometrów (jeżdżą głównie po mieście lub w ogóle sporadycznie użytkują samochód). Największą popularnością wśród opon klasy ekonomicznej cieszą się: Sava, Dayton, Laufenn, Dębica, Imperial, Barum, Achilles czy Matador.
Etykieta unijna na oponie w prosty i przejrzysty sposób informuje nabywcę o trzech podstawowych osiągach danego modelu: przyczepności na mokrej nawierzchni, efektywności paliwowej (oporów toczenia), a także poziomu hałasu, jaki generuje podczas jazdy. Przedstawione są w formie piktogramów przypominających te, które znajdują się na sprzęcie AGD. Efektywność paliwowa i przyczepność na mokrym obejmuje zakres klas od A do G, gdzie A oznacza najkrótszą drogę hamowania i najlepszą efektywność. Hałas przedstawiony jest natomiast w formie decybeli i piktogramu od 1 do 3 fal. Zobacz jak prezentują się oceny opon Sava Trenta M+S 195/75R16 107/105Q na etykiecie unijnej.
Informacja o spalaniu paliwa zawarta na unijnej etykiecie dołączonej do opony jest ważna dla wszystkich, którym zależy na ekonomicznej jeździe, a także ochronie środowiska. To prosta zależność – im niższe opory toczenia, tym samochód spala mniej paliwa, a tym samym emituje do atmosfery mniejszą ilość szkodliwych spalin. Dane dotyczące spalania przedstawiane są za pomocą piktogramu i zakresu klas od A do G, gdzie klasa A oznacza największą ekonomiczność paliwową, a G – najmniejszą. Taką samą ocenę - "E" na etykiecie unijnej w kategorii "spalanie paliwa" uzyskały jeszcze 44 inne produkty spełniające kryteria - opony zimowe (sezon), 16 cali (średnica) oraz ekonomiczna (klasa).
Fragment etykiety unijnej zawierający informacje o przyczepności na mokrej nawierzchni prezentuje wyniki pomiaru drogi hamowania i siły tarcia opon we wspomnianych warunkach w porównaniu do modelu referencyjnego. Etykieta unijna za przyczepność na mokrym przewiduje przyznanie klas od A (najwyższa) do G (najniższa) – warto jednak pamiętać, że klasa D dla rozgraniczenia lepszych i gorszych produktów pozostaje pusta, a opony z klasą G nie są dopuszczane do sprzedaży, więc w praktyce takich się nie spotyka. Identyczną notę - "B" na etykiecie unijnej w kategorii "przyczepność na mokrej nawierzchni" uzyskał jeszcze 1 produkt spełniający wytyczne - opony Trenta M+S (model) oraz 16 cali (średnica).
Dzięki informacji o hałasie na zewnątrz auta zamieszczonej na etykiecie unijnej na opony, kierowca decydując się na wybór danego modelu wie z jakim hałasem wiąże się jego użytkowania. Zewnętrzny hałas toczenia opony jest generowany w czasie jazdy i mierzony w decybelach. Na etykiecie wyraża go piktogram obejmujący od jednej do trzech fal, przy czym jedna fala oznacza oponę najcichszą, a trzy – najgłośniejszą. Dane widoczne na etykiecie obejmują jednak tylko głośność na zewnątrz samochodu, a nie w kabinie.
Ekonomiczne, oferujące zrównoważone osiągi oraz trwałe – takie właśnie są opony Sava. To słoweńska marka należąca do klasy ekonomicznej, korzystająca z technologii i sieci dystrybucji jednego z największych producentów opon na świecie – amerykańskiego giganta Goodyear. Odpowiadanie na potrzeby klientów i ciągłe rozbudowywanie oferty sprawia, że Sava, której historia sięga 1920 roku cieszy się zaufaniem kierowców na całym świecie. Ciekawostką jest, że nazwa Sava pochodzi od rzeki na Półwyspie Bałkańskim przepływającej przez Słowenię.
Model Trenta M+S (Sava) wyposażony został w symetryczną rzeźbę bieżnika. Bieżnik symetryczny to rozwiązanie, które kiedyś było stosowane w samochodach osobowych. Obecnie tego typu rzeźbę można spotkać głównie w modelach przeznaczonych do aut dostawczych i ciężarowych. Cechą charakterystyczną takich opon jest to, że dwie połowy bieżnika mają taki sam wzór. W związku z tym kierunek toczenia czy sposób montażu nie mają tu znaczenia. Takimi oponami łatwo rotować na samochodzie, są odporne na zużycie, a ich koszt produkcji jest najniższy. Z drugiej strony oferują przeciętne osiągi związane z bezpieczeństwem.
Napisy "107/105" oraz "Q" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 975/925 kg) oraz prędkości (do 160 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon zimowych. C - ogumienie o wzmacnianej konstrukcji, stosowane najczęściej w autach dostawczych. Przy tym produkcie znaleść można także oznaczenie 3PMSF - płatek śniegu na potrójnym szczycie oznaczający dopuszczenie opony do poruszania w warunkach zimowych oraz M+S - mud and Snow (ang. błoto i śnieg) określa opony lepiej radzące sobie w warunkach błota i śniegu, niżeli model standardowy (bez tego symbolu).
Sava Trenta M+S 195/75 R16 należy do grupy opon zimowych. Opony zimowe są przystosowane do jazdy w trudnych warunkach drogowych spotykanych w okresie od późnej jesieni do wczesnej wiosny, gdy średnia dobowa temperatura spada poniżej 7 st. C. Bieżnik opon zimowych ma najczęściej rzeźbę kierunkową, w przypadku mocniejszych aut spotyka się też modele asymetryczne. Opony zimowe pokryte są siecią lameli, które wspomagają prowadzenie na śniegu i lodzie, a system rowków odprowadza błoto pośniegowe i wodę. Mieszanka gumowa opon zimowych zachowuje przyczepność w niskich temperaturach.
Sava to ekonomiczna marka opon należąca do koncernu Goodyear. Z tego powodu produkty z jej logo obowiązują takie same zasady gwarancji jak w przypadku innych marek opon osobowych wchodzących w skład amerykańskiego giganta czyli pięć lat od daty zakupu lub od daty produkcji. Należy przy tym pamiętać, że gwarancji nie podlegają wady wynikające z nieprawidłowego użytkowania, naturalnego procesu starzenia się gumy, niewłaściwego montażu czy eksploatacji z nieprawidłowym ciśnieniem (zbyt wysokim lub zbyt niskim).
Dzięki opiniom o różnych modelach opon, kierowca stojący przed wyborem ogumienia do swojego auta może porównać parametry wielu modeli. Najczęściej kierowcy korzystają z recenzji opublikowanych w mediach społecznościowych i na forach branżowych, ponieważ pokazują one jak dany model sprawdza się w długotrwałym użytkowaniu. "Nie hałasują, bardzo dobrze zachowują się na śniegu i błocie pośniegowym", "pewne prowadzenie na zakrętach i dynamiczne ruszanie z miejsca - niczego więcej nie potrzebuję od zimówek" - piszą kierowcy.
Opony zimowe Sava to ekonomiczne rozwiązanie dla wszystkich kierowców, którzy chcą podczas zimy cieszyć się bezpieczną jazdą, a jednocześnie nie przepłacać. Dzięki testom opon przeprowadzanym przez prasę i organizacje motoryzacyjne, kierowcy mogą porównać zachowanie ogumienia w typowo zimowych warunkach i wybrać to dopasowane do swoich potrzeb. Bardzo dobrze podczas codziennej jazdy zimą sprawdza się model Sava Eskimo Ice, który uzyskał 8 miejsce w teście przeprowadzonym przez Auto Centrum w 2017 otrzymując doskonałe noty na śniegu i lodzie.
Wyniki dotyczą opon zimowych Sava, gdyż model Trenta M+S nie został jeszcze przetestowany przez żadną popularną organizację, stowarzyszenie, dziennikarzy motoryzacyjnych czy ekspertów z branży.
Zobacz inne określenia opon Sava Trenta M+S 195/75 R16 107/105 Q C. Sformułowania te często spotykane są w sklepach z oponami czy na portalach społecznościowych. Zwroty zawierają różne formy zapisu rozmiaru (195/75 R16), nazwy producenta (Sava), sezonu (opony zimowe), modelu (Trenta M+S) oraz indeksów (107/105Q C) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon zimowych o szerokości 195 mm, profilu 75 %, średnicy 16 cali oraz indeksach 107/105Q. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Wśród polecanych znalazły się marki Kleber, Goodyear, Falken, Sava oraz Nokian – kosztujące od 310 do 410 zł za sztukę. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony zimowe, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą bilety do teatru, wycieczki zagraniczne, pamięci przenośne USB, wejściówki do kina czy assistance 24/7.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon zimowych firmy Sava to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 45-56% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami (norauto, oponeo czy inopony) udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. mBank, Santander Consumer Bank oraz BGŻ BNP Paribas. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon zimowych Sava w rozmiarze 195/75 R16 C (107/105Q). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 272 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 1 088 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 102 (12 rat) do 555 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 555 zł | 1 110 zł | 22 zł |
4 | 283 zł | 1 132 zł | 44 zł |
6 | 193 zł | 1 158 zł | 70 zł |
8 | 147 zł | 1 176 zł | 88 zł |
10 | 120 zł | 1 200 zł | 112 zł |
12 | 102 zł | 1 224 zł | 136 zł |
Kupując opony zimowe w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu Trenta M+S mogą być m.in. środki do konserwacji opon, ubezpieczenie opon, płyny do prania tapicerki lub ramki do tablic rejestracyjnych.