Porównujemy oferty 30 sklepów z oponami zimowymi firmy Sava w rozmiarze 225/70R15. Zobacz gdzie kupić opony Trenta M+S w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Co oznacza zapis "112/110 R C" w nazwie opony?
Sava Trenta M+S w rozmiarze 225/70 R15 112/110R to opona zimowa, wzmacniana (C) oraz dodatkowo oznakowana symbolami 3PMSF, M+S. Oznaczenia 570360 oraz 5452000578563 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy ekonomicznej. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Kod produktu | 570360 |
EAN | 5452000578563 |
Producent | Sava |
Koncern | grupa Goodyear |
Siedziba | Słowenia |
Klasa | ekonomiczna |
Model | Trenta M+S |
Poprzedni model | - |
Następny model | - |
Sezon | opony zimowe |
Rozmiar | [size width="225" profile="70" diameter="15"]225/70 R15[/size] |
Szerokość | 225 mm |
Profil | 70 % |
Średnica | 15 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 157,50 mm |
Kraj produkcji | Francja, Polska, RPA, Słowacja, Rumunia, Niemcy, Słowenia |
Rodzaj bieżnika | symetryczny |
Indeks nośności | 112/110 |
Maksymalna nośność | 1120/1060 kg |
Indeks prędkości | R |
Maksymalna prędkość | 170 km/h |
Przeznaczenie | auta dostawcze |
Gwarancja | 5 lat od daty produkcji |
Opory toczenia | E (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | C (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 75 dB |
Fale (1-3) | 2 |
Waga (ciężar) | 14,01 kg |
Premiera modelu | 2011 rok (podczas targów Moto) |
Rozpoczęcie produkcji | 10.2015 |
Cena | ~ 314 zł (brutto, z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | tak (C) |
Rant ochronny felgi | - |
Inne oznaczenia | 3PMSF, M+S |
Pełna nazwa | Sava Trenta M+S 225/70 R15 112/110 R C |
Opis opony Sava Trenta M+S w pigułce. Producentem opon jest marka Sava, która posiada swoje fabryki w takich krajach jak Francja, Polska czy Niemcy. Prezentowany model stworzono z myślą o sezonie zimowym. Jeżeli chodzi o gwarancję na opony Sava (klasa ekonomiczna) to wynosi ona 5 lat od daty produkcji. Bieżnik Trenta M+S ma konstrukcję symetryczną, o której więcej dowiesz się w tej części opisu.
Opona zimowa Sava Trenta M+S 225/70 R15 w prezentowanym przypadku ma indeks prędkości R i indeks nośności 112/110. Oznacza to, że przy jeździe z maksymalną dopuszczalną prędkością 170 km/h najwyższa wartość obciążenia dla jednej opony wynosi 1120/1060 kg.
Oznaczenie rozmiaru omawianych opon zimowych Sava Trenta M+S 225/70 R15 należy czytać następująco: pierwsza liczba to szerokość w milimetrach, czyli tutaj 225 mm. Druga to wysokość profilu podawana jako procent z szerokości – w tym modelu jest to 70% z 225, czyli 157,50 mm. Ostatnia z liczb w rozmiarze to średnica felgi, na jaką należy zamontować model 225/70 R15 – tutaj 15 cali. Litera to z kolei typ konstrukcji opony.
Etykieta opon zimowych Sava Trenta M+S 225/70 R15 wygląda następująco: ocena "E" za poziom oporów toczenia, "C" za przyczepność na mokrej nawierzchni oraz 75 dB w pomiarze hałasu zewnętrznego. Opony zimowe Sava Trenta M+S w rozmiarze 225/70 R15 są montowane w samochodach typu: Mazda 3, Opel Corsa, Saab 9-3, Peugeot 208 czy Mini Clubman.
Trenta M+S w rozmiarze 225/70 R15 sklasyfikowany został przez producenta jako ogumienie dostawcze. Opony dostawcze to modele, które montowane są w różnego rodzaju vanach, busach i półciężarówkach. Najczęściej są oznaczane literą "C", która jest umieszczana na ich ścianach bocznych obok rozmiaru. Opony dostawcze powinny zapewniać dobre prowadzenie w zróżnicowanych warunkach, być odporne na zużycie i dobrze znosić duże obciążenia. Warto wiedzieć, że w oponach dostawczych występują dwa indeksy nośności, np. 113/111, gdzie pierwszy charakteryzuje oponę zamontowaną na bliźniaku, a drugi oponę na pojedynczej feldze.
Opony firmy Sava pozycjonowane są przez branżę motoryzacyjną jako produkty klasy ekonomicznej. Opony klasy ekonomicznej cenione są przez oszczędnych kierowców, którzy podczas wyboru ogumienia do swojego samochodu stawiają na niewygórowaną cenę. Takie opony sprawdzą się w przypadku niewielkich miejskich samochodów, pokonywania tras miejskich oraz niewielkich rocznych przebiegów. Produkowane są przy pomocy sprawdzonych technologii i oferują zoptymalizowane kluczowe osiągi dotyczące bezpieczeństwa jazdy. Opony tej klasy, które cieszą się największym zaufaniem kierowców, to: Sava, Matador, Riken, Neolin, Barum, Kormoran czy Dayton.
Etykieta unijna na oponach przypomina te znane ze sprzętu AGD/RTV i w przystępnej formie opisuje trzy parametry: opory toczenia, przyczepność na mokrej nawierzchni (pomiar drogi hamowania i siły tarcia między oponą a nawierzchnią) oraz poziom hałasu zewnętrznego emitowanego przez opony. W pierwszych dwóch przypadkach opony mogą otrzymać klasy od A do G, przy czym nie przyznaje się klasy D. Za hałas zewnętrzny opony mogą otrzymać od jednej do trzech fal i wartość liczbową w decybelach. Zapoznanie się z parametrami na etykietach może ułatwić podjęcie decyzji o zakupie opon. Zobacz jak prezentują się oceny opon Sava Trenta M+S 225/70R15 112/110R na etykiecie unijnej.
Informacje o spalaniu paliwa umieszczane są na etykietach dołączanych do opon i prezentowane w formie piktogramu oraz klas od A do G, gdzie klasa A oznacza największą ekonomiczność paliwową. Jest to ważna informacja, ponieważ im mniejsze opory toczenia, tym samochód ma mniejsze spalania i jest bardziej ekonomiczny w eksploatacji. To także ważna informacja dla wszystkich, którzy dbają o środowisko naturalne – większa ekonomiczność paliwowa oznacza, że do atmosfery trafi mniej szkodliwych spalin. Taką samą ocenę - "E" na etykiecie unijnej w kategorii "spalanie paliwa" uzyskał jeszcze 1 produkt spełniający kryteria - opony Trenta M+S (model) oraz 15 cali (średnica).
Za przyczepność na mokrej nawierzchni etykieta unijna przewiduje przyznawanie oponom klas od A do G, ale klasa D pozostaje pusta dla rozgraniczenia modeli z lepszym wynikiem pomiaru. Z kolei produkty z klasą G są na tyle słabe pod względem przyczepności, że mogą stanowić zagrożenie i nie dopuszcza się ich do sprzedaży. Wartości przyczepność na mokrej nawierzchni na potrzeby systemu etykiet wyznacza się w pomiarze drogi hamowania i siły tarcia opon. Zapoznając się z tym parametrem można wyrobić sobie opinię na temat zachowania danego modelu w trudnych warunkach.
Dzięki informacji o hałasie na zewnątrz auta zamieszczonej na etykiecie unijnej na opony, kierowca decydując się na wybór danego modelu wie z jakim hałasem wiąże się jego użytkowania. Zewnętrzny hałas toczenia opony jest generowany w czasie jazdy i mierzony w decybelach. Na etykiecie wyraża go piktogram obejmujący od jednej do trzech fal, przy czym jedna fala oznacza oponę najcichszą, a trzy – najgłośniejszą. Dane widoczne na etykiecie obejmują jednak tylko głośność na zewnątrz samochodu, a nie w kabinie. Wynik "75 dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskały jeszcze 4 inne produkty spełniające kryteria - opony 225/70 R15 (rozmiar) oraz zimowe (sezon).
Sava to marka plasująca się w klasie ekonomicznej, produkująca opony przeznaczone do samochodów osobowych, dostawczych i ciężarowych. Jej właścicielem jest Goodyear, co nie tylko zapewnia dostęp do nowoczesnych technologii produkcji, ale także jest gwarantem wysokiej jakości, dzięki której Sava jest doceniana przez kierowców na całym świecie. Historia marki sięga 1920, a jej nazwa zapożyczona została od nazwy rzeki na Półwyspie Bałkańskim przepływającej przez Słowenię – kraj, w którym stworzono opony Sava.
Model Trenta M+S (Sava) wyposażony został w symetryczną rzeźbę bieżnika. Bieżnik symetryczny to rozwiązanie, które jest najstarsze pod względem technologicznym. Jest ono także najtańsze pod względem projektowania i produkcji. Dwie połowy opony z omawianą rzeźbą są takie same, co sprawia, że można je dowolnie zamontować na samochodzie i niezależnie od kierunku toczenia pracują tak samo. W efekcie osiągi opon z bieżnikiem symetrycznym są dość przeciętne, szczególnie przy wyższych prędkościach. Bieżnik symetryczny można obecnie spotkać głównie w oponach ciężarowych i dostawczych.
Napisy "112/110" oraz "R" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 1120/1060 kg) oraz prędkości (do 170 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon zimowych. C - ogumienie o wzmacnianej konstrukcji, stosowane najczęściej w autach dostawczych. Przy tym produkcie znaleść można także oznaczenie 3PMSF - płatek śniegu na potrójnym szczycie oznaczający dopuszczenie opony do poruszania w warunkach zimowych oraz M+S - mud and Snow (ang. błoto i śnieg) określa opony lepiej radzące sobie w warunkach błota i śniegu, niżeli model standardowy (bez tego symbolu).
Sava Trenta M+S 225/70 R15 należy do grupy opon zimowych. Opony zimowe użytkowane są w okresie od późnej jesieni do wczesnej wiosny. Najczęściej montuje się je, gdy średnie dobowe temperatury zaczynają spadać poniżej 7 st. C. Bieżnik opon zimowych najczęściej ma kształt kierunkowy, rzadziej asymetryczny (w przypadku mocniejszych aut). Mieszanka gumowa opon zimowych zapewnia dobrą przyczepność w niskich temperaturach, a lamele na powierzchni bieżnika ułatwiają zapanowanie nad autem na śliskiej drodze. Najlepsze opony zimowe zajmują czołowe miejsca w testach i mogą pochwalić się doskonałymi opiniami kierowców.
Gwarancja na opony osobowe Sava jest taka sama jak w przypadku wszystkich innych marek tego typu należących do amerykańskiego koncernu Goodyear. Obowiązuje ona przez pięć lat od daty produkcji lub zakupu. Kiedy warto z niej skorzystać? Wtedy, gdy zauważalne są jakiekolwiek nieprawidłowości w oponie, które nie wynikają z niej nieprawidłowego użytkowania. Gwarancja na opony osobowe Sava obejmuje wady opony związane z wykonawstwem, materiałem lub konstrukcją produktu i powinna być rozpatrzona w ciągu 30 dni roboczych.
Sava to marka opon klasy ekonomicznej wybierana często przez kierowców pokonujących niewielkie dystanse lub jeżdżących głównie w mieście. Użytkownicy korzystający na co dzień z opon tej marki podkreślają solidność ich wykonania, a także bardzo dobre odprowadzanie wody. Kierowcy piszą "znakomicie ruszają z miejsc zaśnieżonych i oblodzonych, jak za taką cenę jestem z nich zadowolony", "to dobre rozwiązanie dla wszystkich, którzy chcieliby zimą czuć się pewnie za kierownicą, a jednocześnie nie lubią przepłacać".
Testy opon zimowych pozwalają na porównanie zachowania poszczególnych modeli podczas typowo zimowych warunków - na śniegu, lodzie i mokrej nawierzchni. Dzięki sprawdzianom kierowcy zyskują też wiedzę na temat komfortu jazdy, oporów toczenia oraz trwałości opony. Opony zimowe Sava to doskonałe rozwiązanie klasy ekonomicznej dla wszystkich, którzy cenią bezpieczeństwo i zrównoważone osiągi, a nie chcą przepłacać. Przykładowo, model Sava Eskimo S3 Plus zajął 8 miejsce w teście opon zimowych ADAC w 2018 roku wyprzedzając w zestawieniu ogumienie klasy premium.
Wyniki dotyczą opon zimowych Sava, gdyż model Trenta M+S nie został jeszcze przetestowany przez żadną popularną organizację, automobilclub, stowarzyszenie czy ekspertów z branży.
Zobacz inne określenia opon Sava Trenta M+S 225/70 R15 112/110 R C. Sformułowania te często spotykane są w serwisach ogłoszeniowych czy na stronach producentów. Zwroty zawierają różne formy zapisu modelu (Trenta M+S), indeksów (112/110R C), rozmiaru (225/70 R15), sezonu (opony zimowe) oraz nazwy producenta (Sava) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon zimowych o szerokości 225 mm, profilu 70 %, średnicy 15 cali oraz indeksach 112/110R. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Wśród polecanych znalazły się marki Falken, Nexen, Michelin, BFGoodrich oraz Kleber – kosztujące od 291 do 495 zł za sztukę. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony zimowe, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą karty przedpłacone, koszulki piłkarskie, bony Sodexo, pamięci przenośne USB oraz wejściówki do kina.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon zimowych firmy Sava to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 37-60% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami (24opony, oponeo czy abmoto) udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. BGŻ BNP Paribas, Alior Bank czy Santander Consumer Bank. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon zimowych Sava w rozmiarze 225/70 R15 C (112/110R). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 314 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 1 256 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 118 (12 rat) do 641 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 641 zł | 1 282 zł | 26 zł |
4 | 327 zł | 1 308 zł | 52 zł |
6 | 222 zł | 1 332 zł | 76 zł |
8 | 170 zł | 1 360 zł | 104 zł |
10 | 139 zł | 1 390 zł | 134 zł |
12 | 118 zł | 1 416 zł | 160 zł |
Kupując opony zimowe w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu Trenta M+S mogą być m.in. worki do opon, mierniki ciśnienia, mierniki grubości bieżnika oraz skrobaczki do szyb.