Miejsce / Model opony | Etykieta | Cena | Ocena |
---|---|---|---|
1 miejsce Nokian WR D4 93V | C A 69 | 463 zł | 8,86 |
2 miejsce Pirelli Cinturato Winter 93T | C B 67 | 468 zł | 7,44 |
3 miejsce Dunlop Winter Sport 5 93V | C B 70 | 509 zł | 7,25 |
4 miejsce Michelin Alpin 5 93V | E B 68 | 569 zł | 7,09 |
5 miejsce Kleber Krisalp HP3 93H | E B 69 | 407 zł | 7,05 |
6 miejsce Pirelli SottoZero 3 93V | E B 72 | 495 zł | 6,85 |
7 miejsce Falken Eurowinter HS01 93H | F B 72 | 389 zł | 6,69 |
8 miejsce Fulda Kristall Control HP2 93V | E B 72 | 447 zł | 6,41 |
9 miejsce BFGoodrich G-Force Winter 2 93H | E B 69 | 554 zł | 6,33 |
10 miejsce Hankook Winter i*cept Evo 2 W320 93V | E C 72 | 415 zł | 6,12 |
11 miejsce Goodyear UltraGrip Performance Gen-1 93H | C C 70 | 508 zł | 6,06 |
12 miejsce Yokohama BluEarth Winter V905 93H | C C 72 | 457 zł | 5,73 |
13 miejsce Bridgestone Blizzak LM-32 93H | F C 70 | 453 zł | 5,94 |
14 miejsce Barum Polaris 3 93H | F C 71 | 358 zł | 5,86 |
15 miejsce Firestone Winterhawk 3 93V | E C 72 | 428 zł | 5,86 |
16 miejsce Uniroyal MS Plus 77 93V | F C 72 | 393 zł | 5,85 |
17 miejsce Continental WinterContact TS850 P 93H | C C 72 | 541 zł | 5,68 |
18 miejsce Matador MP92 Sibir Snow 93H | F C 72 | 329 zł | 5,66 |
19 miejsce Goodyear Ultra Grip Performance 2 89H | F C 67 | 635 zł | 5,48 |
20 miejsce Dayton DW510 Evo 93V | F C 72 | 340 zł | 5,39 |
Wśród wyróżnionych modeli znajdują się opony z różnych klas i o różnych parametrach, spośród których każdy kierowca będzie w stanie wybrać ogumienie, pasujące do jego indywidualnych potrzeb i możliwości finansowych. Tworzenie wąskiej listy opartej jedynie na suchym porównaniu parametrów dałoby zapewne wynik dopasowany jedynie do oczekiwań najbardziej majętnych użytkowników dróg. W tym wypadku jednak wykorzystano dane dotyczące popularności i ogólnej oceny konkretnych bieżników.Nokian WR D4 na pierwszym miejscu raczej nikogo nie dziwi. To niekwestionowany lider wielu testów i mało jest rankingów opon zimowych, gdzie nie wymieniono tego – chyba już kultowego – bieżnika. Dwa pozostałe miejsca na podium przypadły oponom premium – włoskim Pirelli Cinturaro Winter oraz irlandzkim Dunlop Winter Sport 5. Porównanie parametrów i stopnia zadowolenia użytkowników jest jednak w tym wypadku tak podobne, że można uznać iż te modele zajmują 2 miejsce ex aequo. Kolejne trzy miejsca to również nie zaskoczenie. Doświadczeni kierowcy dobrze znają te modele. Michelin Alpin 5, Kleber Krisalp HP3 i Pirelli SottoZero 3 zdecydowanie zasługują na uwagę z racji doskonałych parametrów i świetnej jakości wykonania. Pewne kontrowersje może budzić umieszczenie modelu Falken Eurowinter HS01 na wysokiej, bo siódmej, pozycji. Czy ta opona klasy średniej oferuje tak wiele, że zasłużyła na pierwszą dziesiątkę najlepszych opon zimowych? Okazuje się, że tak. Pomimo iż charakteryzuje się nieco słabszymi parametrami, to kierowcy używający tego modelu uważają, iż posiada wprost idealny stosunek jakości do ceny i trudno spotkać kogoś, kto nie polecałby ich innym użytkownikom szos. Większość umieszczonych w rankingu modeli to opony, które powszechnie można spotkać na naszych ulicach. Takich bieżników jak Barum Polaris 3, Goodyear UltraGrip Performance Gen-1 czy bardzo doceniany Continental WinterContact TS850 P nie trzeba szerzej przedstawiać. Szerszego wyjaśnienia wymagają jednak dwie pozycje na liście: opona klasy średniej Firestone Winterhawk 3 oraz budżetowa opona Dayton DW510 Evo. Amerykańskie ogumienie z serii Firestone Winterhawk 3 nie jest może szczególnie popularne wśród polskich kierowców, ale zasługuje na miejsce 15. z racji ocen bezpieczeństwa jazdy. Być może nie jest to wyjątkowo oszczędna czy komfortowa opona zimowa, ale dla osób, które poszukują stosunkowo niedrogiego ogumienia, które sprawdzi się w trudnych warunkach, może być to model idealny. Dayton to również producent z USA. Model DW510 Evo nie może równać się parametrami porównywalnymi do ogumienia klasy premium, ale w swojej kategorii stanowi bardzo ciekawą alternatywę dla popularnych, ekonomicznych zimówek. Wielu kierowców w Polsce dopiero odkrywa asortyment marki Dayton, a ci, którzy zdecydowali się na zakup, bardzo entuzjastycznie wypowiadają się o stosunku jakości do ceny oraz komforcie jazdy. Dlatego też warto wspomnieć o tym modelu, jako ciekawej i niedrogiej alternatywie na zimę.
Lider zestawienia w rozmiarze 205/50 R17, ale dla wielu osób najlepsza opona zimowa dostępna na rynku – niezależnie od rozmiaru. Model klasy premium z bieżnikiem kierunkowym zapewnia bardzo dobrą przyczepność na prawie każdej nawierzchni. Warto dodać, że jest to pierwsza opona, która w swojej kategorii zdobyła ocenę A pod względem hamowania na mokrej nawierzchni. Co sprawia, że Nokian WR D4 jest tak udanym produktem? Przyczyn jest wiele, ale do najważniejszych zaliczyć można zoptymalizowaną rzeźbę bieżnika i niezwykle nowoczesną mieszankę gumową Nokian Twin Track Silica, w której znajduje się naturalny kauczuk, krzemionka i olej rzepakowy. Dzięki zastosowaniu tego tworzywa udało się stworzyć oponę, która zachowuje elastyczność w ekstremalnie niskich temperaturach, cechuje się niskimi oporami toczenia i ogromną żywotnością.
Kolejna opona klasy premium o niezwykle dobrych parametrach. Dlaczego kierowcy decydują się na ten właśnie model? Przede wszystkim z racji doskonałej przyczepności na suchej, mokrej i ośnieżonej nawierzchni. Dodatkowym atutem jest bardzo niski poziom hałasu – wiele opon letnich nie może pochwalić się tak niewielką głośnością podczas jazdy. Włoskie opony warto wybierać, jeżeli priorytetem jest wygoda i bezpieczeństwo jazdy. Ponad 95% kierowców poleca ten model, zaznaczając, że to idealny wybór dla osób, które poruszają się głównie w mieście i preferują raczej spokojny styl jazdy.
Michelin Alpin 5 to opona zimowa, która wyróżnia się w profesjonalnych testach i jest bardzo ceniona przez kierowców. Model klasy premium z kierunkowym bieżnikiem sprawdzi się zarówno w mieście, jak i poza nim. To już piąta generacja tej serii i wiele elementów zostało poprawionych lub zoptymalizowanych, co owocuje wyjątkowo wysokimi parametrami. Warto dodać, że jest to bardzo dobry wybór dla osób ceniących estetykę, gdyż jedną z najwyżej ocenianych cech – poza przyczepnością i trwałością – jest właśnie… wygląd. Może być to zatem idealna alternatywa dla fanów tuningu.