Porównujemy oferty 21 sklepów z oponami letnimi firmy Tigar w rozmiarze 205/50R15. Zobacz gdzie kupić opony Prima o indeksach 86 V w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Tigar Prima w rozmiarze 205/50 R15 86V to opona letnia. Oznaczenia 671479 oraz 3528706714795 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy budżetowej. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Kod produktu | 671479 |
EAN | 3528706714795 |
Producent | Tigar |
Koncern | grupa Michelin |
Siedziba | Francja |
Klasa | budżetowa |
Model | Prima |
Poprzedni model | - |
Następny model | - |
Sezon | opony letnie |
Rozmiar | [size width="205" profile="50" diameter="15"]205/50 R15[/size] |
Szerokość | 205 mm |
Profil | 50 % (opona niskoprofilowa) |
Średnica | 15 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 102,50 mm |
Kraj produkcji | Serbia |
Rodzaj bieżnika | kierunkowy |
Indeks nośności | 86 |
Maksymalna nośność | 530 kg |
Indeks prędkości | V |
Maksymalna prędkość | 240 km/h |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Gwarancja | 5 lat od daty zakupu |
Opory toczenia | F (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | C (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 71 dB |
Fale (1-3) | 2 |
Waga (ciężar) | - |
Premiera modelu | 2016 rok |
Cena | ~ 239 zł (z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | nie |
Homologacja / OE | nie |
Rant ochronny felgi | - |
Inne oznaczenia | - |
Pełna nazwa | Tigar Prima 205/50 R15 86V |
Opis modelu Prima jest w trakcie opracowywania. Zbieramy materiały, dane techniczne, zastosowane technologie oraz opinie kierowców, niezbędne do przygotowania wyczerpującej prezentacji. Proszę o chwilę wytchnienia, mamy już prawie wszystkie potrzebne informacje.
Opony letnie Tigar Prima 205/50 R15 mają za zadanie zapewnić bezpieczne podróżowanie niezależnie od warunków drogowych. Jak należy rozumieć oznaczenie rozmiaru opony? Pierwsza liczba w rozmiarze 205/50 R15 to szerokość opony podawana w milimetrach (tutaj 205 mm). Wysokość profilu to 50 (liczba jest procentem z szerokości – tutaj 102,50. Średnica tego modelu ma z kolei 15 cali.
Indeks nośności modelu Tigar Prima 205/50 R15 to 86, a indeks prędkości V. Za hamowanie na mokrej drodze produkt otrzymał klasę C na etykiecie, F w kategorii oporów toczenia i 71 dB w pomiarze hałasu zewnętrznego. Opony 205/50 R15 najczęściej montowane są w samochodach takich, jak VW Golf (III), Mitsubishi Lancer, Chevrolet Aveo, Alfa Romeo 147, VW Golf czy Renault Kangoo. Konstrukcja opon letnie Tigar Prima 205/50 R15 jest przystosowana do osiągów czy możliwości właśnie takich aut.
Opony osobowe produkowane są z myślą o różnego rodzaju samochodach – od małych aut miejskich po mocne sportowe. Najczęściej wyposażone są bieżnik kierunkowy lub asymetryczny. Mogą w nich być również zastosowane dodatkowe rozwiązania, jak rant ochronny felgi, technologia Run Flat (umożliwiająca jazdę po przebiciu) czy wzmocniona konstrukcja. Opony osobowe są dostępne w ramach trzech klas: ekonomicznej (najbardziej atrakcyjne cenowo), średniej (optymalny stosunek cena-jakość) i premium (najwyższy poziom osiągów, nowoczesna technologia).
Opony klasy ekonomicznej są wybierane przez kierowców, którzy nie dysponują zbyt dużym budżetem na zakup ogumienia, posiadają auto o mniejszej mocy lub preferują spokojny styl jazdy. W przypadku opon klasy ekonomicznej stosowane są bardziej uniwersalne bieżniki i nieco mniej zaawansowane mieszanki gumowe – często są to technologie obecne kilka sezonów wcześniej w oponach wyższych klas. Największą popularnością wśród opon klasy ekonomicznej cieszą się: Dębica, Kormoran, Sava, Barum, Nexen, Dayton, Laufenn czy Imperial.
Etykieta unijna na oponach to oznaczenie, które jest umieszczane na poszczególnych modelach w formie naklejek podobnych do tych znanych ze sprzętu AGD/RTV. Dzięki temu porównanie podstawowych osiągów opon staje się znacznie łatwiejsze. Na etykietach znajdują się informacje o poziomie oporów toczenia, przyczepności na mokrej nawierzchni i hałasu zewnętrznego emitowanego przez opony. Etykiety w pierwszych dwóch kategoriach przewidują przyznanie klas od A do G (z tym, że D nie jest używana) oraz od 1 do 3 fal i wartości liczbowej w dB za hałas zewnętrzny. Zobacz jak prezentują się oceny opon Tigar Prima 205/50R15 86V na etykiecie unijnej.
Ekonomika jazdy związana jest z oporami toczenia jakimi cechuje się dany model. Wpływ na to może mieć konstrukcja bieżnika, typ użytej mieszanki czy masa opony. Ogumienie klasyfikuje się w jednej z siedmiu klas – nota "A" zarezerwowana jest dla bieżników o najniższych oporach toczenia, podczas gdy ocenę "G" otrzymują modele najmniej ekonomiczne. Taką samą ocenę - "F" na etykiecie unijnej w kategorii "spalanie paliwa" uzyskały jeszcze 4 inne produkty spełniające kryteria - opony letnie (sezon), 15 cali (średnica) oraz budżetowa (klasa).
Fragment etykiety unijnej zawierający informacje o przyczepności na mokrej nawierzchni prezentuje wyniki pomiaru drogi hamowania i siły tarcia opon we wspomnianych warunkach w porównaniu do modelu referencyjnego. Etykieta unijna za przyczepność na mokrym przewiduje przyznanie klas od A (najwyższa) do G (najniższa) – warto jednak pamiętać, że klasa D dla rozgraniczenia lepszych i gorszych produktów pozostaje pusta, a opony z klasą G nie są dopuszczane do sprzedaży, więc w praktyce takich się nie spotyka. Identyczną notę - "C" na etykiecie unijnej w kategorii "przyczepność na mokrej nawierzchni" uzyskał jeszcze 1 produkt spełniający wytyczne - opony 205/50 R15 (rozmiar) oraz letnie (sezon).
Etykieta unijna (hałas zewnętrzny) w porównaniu do pozostałych parametrów nie przewiduje nadawania klas odpowiadających literom alfabetu. W tym przypadku mamy do czynienia z systemem umieszczania 3 fal i wyniku pomiaru hałasu w dB. Decyzja o umieszczeniu akurat tego parametru wynika z realizacji przez UE polityki ochrony środowiska – warto pamiętać, że mierzona jest tu wartość hałasu zewnętrznego emitowanego przez opony, a nie tego słyszanego w kabinie pojazdu, co często ma kluczowe znaczenie dla kierowców. Wynik "71 dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskał jeszcze 1 produkt spełniający kryteria - opony Prima (model) oraz 15 cali (średnica).
Tigar to marka opon klasy ekonomicznej należąca do koncernu Michelin i korzystająca z jego rozwiązań technologicznych. Starsze rozwiązania z opon francuskiego giganta są stosowane w obecnych modelach Tigar. Modele opon marki są chętnie wybierane przez kierowców o spokojnym poszukujących ogumienia w atrakcyjnej cenie, preferujących spokojny styl jazdy lub poruszających się głównie po mieście. W ramach ciekawostki warto wspomnieć, że marka powstała w Serbii przed II wojną światową, a dopiero od 2007 roku jest częścią Michelin.
Bieżnik kierunkowy układem rowków przypomina literę "V" lub charakterystyczną jodełkę. Tego typu opony są stosowane w samochodach osobowych, szczególnie na sezon zimowy. Bieżnik kierunkowy najlepiej odprowadza śnieg, błoto pośniegowe czy wodę. Dzięki temu możliwe jest zapanowanie nad samochodem w trudnych warunkach pogodowych. Bieżnik kierunkowy charakteryzuje się także bardzo atrakcyjnym wyglądem i doskonałym prowadzeniem podczas jazdy na wprost. Opony kierunkowe można spotkać w wielu typach samochodów – od małych miejskich po mocne o sportowym charakterze.
Opony letnie dostępne są w ramach trzech klas: ekonomicznej (najtańsze), średniej (dobry stosunek cena/jakość) i wyższej (najwyższy poziom osiągów). Montaż opon letnich jest zalecany, gdy średnie dobowe temperatury zaczynają regularnie przekraczać 7 st. C. W takich warunkach mieszanka gumowa opon letnich zaczyna zapewniać optymalną przyczepność na suchej i mokrej nawierzchni. Opony letnie najczęściej mają bieżnik kierunkowy (najlepszy na wodę) lub asymetryczny (przystosowany do bardziej dynamicznej jazdy).
Gwarancja na opony Tigar obowiązuje przez 5 lat od daty ich zakupu. Jej warunki są takie same, jak w przypadku innych marek wchodzących w skład grupy Michelin. Jakie wady opon Tigar można zareklamować? Przede wszystkim związane z konstrukcją, jakością wykonania lub materiałami użytymi do produkcji. W przypadku uznania ewentualnej reklamacji producent może dokonać zwrotu kosztów, wymienić oponę na nową lub przyznać rekompensatę w wysokości proporcjonalnej do stopnia zużycia wadliwego produktu.
Opinie o oponie są obecnie zbierane od użytkowników. Czekamy na pierwsze wrażenia z jazdy oraz informacje jak opony zachowują się w różnych warunkach. W komentarzu poza recenzją proszę o podawanie marki i modelu auta, lokalizacji (góry, miasto, trasa) oraz preferowanego stylu jazdy.
Zobacz inne określenia opon Tigar Prima 205/50 R15 86V. Sformułowania te często spotykane są w komentarzach blogów czy na stronach producentów. Zwroty zawierają różne formy zapisu indeksów (86V), nazwy producenta (Tigar), sezonu (opony letnie), modelu (Prima) oraz rozmiaru (205/50 R15) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon letnich o szerokości 205 mm, profilu 50 %, średnicy 15 cali oraz indeksach 86V. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Wśród polecanych znalazły się marki Vredestein, Yokohama, Falken, Kumho oraz Sailun – kosztujące od 194 do 449 zł za sztukę. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony letnie, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą koszulki piłkarskie, karty paliwowe, wycieczki zagraniczne, foteliki samochodowe lub smycze do kluczy.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon letnich firmy Tigar to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 45-56% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. Credite Agricole, mBank czy Euro Bank. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon letnich Tigar w rozmiarze 205/50 R15 (86V). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 239 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 956 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 90 (12 rat) do 488 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 488 zł | 976 zł | 20 zł |
4 | 249 zł | 996 zł | 40 zł |
6 | 169 zł | 1 014 zł | 58 zł |
8 | 130 zł | 1 040 zł | 84 zł |
10 | 106 zł | 1 060 zł | 104 zł |
12 | 90 zł | 1 080 zł | 124 zł |
Kupując opony letnie w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu Prima mogą być m.in. mierniki grubości bieżnika, ramki do tablic rejestracyjnych, płyny do prania tapicerki lub mierniki ciśnienia.