Porównujemy oferty 26 sklepów z oponami zimowymi firmy Tigar w rozmiarze 155/70R13. Zobacz gdzie kupić opony Winter 1 w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Co oznacza zapis "75 T " w nazwie opony?
Tigar Winter 1 w rozmiarze 155/70 R13 75T to opona zimowa oraz dodatkowo oznakowana symbolami 3PMSF, M+S. 901140 oraz 3528709011402 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy budżetowej. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Kod produktu | 901140 |
EAN | 3528709011402 |
Producent | Tigar |
Koncern | grupa Michelin |
Siedziba | Francja |
Klasa | budżetowa |
Model | Winter 1 |
Poprzedni model | - |
Następny model | Winter |
Sezon | opony zimowe |
Rozmiar | [size width="155" profile="70" diameter="13"]155/70 R13[/size] |
Szerokość | 155 mm |
Profil | 70 % |
Średnica | 13 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 108,50 mm |
Kraj produkcji | Serbia |
Rodzaj bieżnika | kierunkowy |
Indeks nośności | 75 |
Maksymalna nośność | 387 kg |
Indeks prędkości | T |
Maksymalna prędkość | 190 km/h |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Gwarancja | 5 lat od daty zakupu |
Opory toczenia | F (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | E (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 69 dB |
Fale (1-3) | 2 |
Waga (ciężar) | 5,70 kg |
Premiera modelu | 2012 rok (podczas targów Moto) |
Cena | ~ 181 zł (brutto, z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | nie |
Rant ochronny felgi | - |
Inne oznaczenia | 3PMSF, M+S |
Pełna nazwa | Tigar Winter 1 155/70 R13 75T |
Opis opony Tigar Winter 1 w pigułce. Producentem opon jest marka Tigar, która posiada swoje fabryki w takich krajach jak Serbia. Prezentowany model stworzono z myślą o sezonie zimowym. Jeżeli chodzi o gwarancję na opony Tigar (klasa budżetowa) to wynosi ona 5 lat od daty zakupu. Bieżnik Winter 1 ma konstrukcję kierunkową, o której więcej dowiesz się w tej części opisu.
Opona zimowa Tigar Winter 1 155/70 R13 jest zaprojektowana z myślą o samochodach typu Ford Ka (I), VW Polo (III), Fiat Punto (I), Renault Clio (II) czy Nissan Micra (K11 FL 2000) i to właśnie w nich jest najczęściej montowana. W ramach europejskiego systemu etykiet omawiany model otrzymał klasę F podczas pomiaru oporów toczenia (wpływają one na spalanie paliwa i emisję CO2 do atmosfery), ocenę E za hamowanie na mokrej nawierzchni, a pomiar emitowanego hałasu zewnętrznego dał wynik na poziomie 69 dB.
Warto także wspomnieć, że prezentowane opony zimowe Tigar Winter 1 155/70 R13 mają indeks nośności 75, co oznacza, że przy jeździe z maksymalną prędkością dopuszczalne obciążenie dla jednej opony wynosi 387 kg. Sama maksymalna prędkość wynosząca tutaj 190 km/h jest oznaczona za pomocą indeksu prędkości T.
Jak należy rozumieć oznaczenie rozmiaru opon zimowych Tigar Winter 1? Pierwsza pozycja w rozmiarze opony 155/70 R13 to jej szerokość określona w milimetrach – w tym przypadku jest to 155 mm (15,50 cm). Druga z liczb określa wysokość profilu modelu i jest podawana jako procent z szerokości – tutaj 70% z 155, czyli 108,50 mm. Litera to typ konstrukcji opony ("R" – radialna, "-" – diagonalna, "B" – diagonalna z opasaniem – ang. bias belted). Ostatnia liczba to podana w calach średnica felgi, na jaką należy zamontować oponę – tutaj 13 cali.
Winter 1 w rozmiarze 155/70 R13 sklasyfikowany został przez producenta jako ogumienie osobowe. Opony osobowe to produkty, które projektowane są z myślą o autach miejskich, klasy średniej, rodzinnych sedanach i kombi, a także luksusowych limuzynach i samochodach sportowych. Ich zadaniem jest zapewnienie bezpiecznego prowadzenia w zróżnicowanych warunkach, a także komfortu i optymalnego zużycia paliwa (poprzez redukcję oporów toczenia). Kierowcy mogą wybierać spośród opon osobowych klasy budżetowej, średniej i premium. Niektóre z nich mają wzmocnioną konstrukcję, rant ochronny lub technologię Run Flat.
Opony firmy Tigar pozycjonowane są przez branżę motoryzacyjną jako produkty klasy budżetowej. Opony klasy ekonomicznej są najczęściej wybierane przez kierowców mniejszych i słabszych aut, którzy nie pokonują zbyt dużych przebiegów rocznych, preferują spokojny styl jazdy albo po prostu poszukują oszczędności. Bardzo często opony klasy ekonomicznej korzystają ze starszych rozwiązań technologicznych w porównaniu do marek klasy średniej czy premium, ale także oferują dobry poziom osiągów w różnych obszarach. Najczęściej wybierane marki opon klasy ekonomicznej to Tigar, Laufenn, Barum, Imperial, Sava, Dębica i Dayton.
Unijne etykiety na opony funkcjonują od 2012 roku ułatwiając kierowcom zmieniającym ogumienie wybór najlepszego modelu. Ujednolicony wygląd etykiety pozwala w kilka sekund zapoznać się z kluczowymi właściwościami danej opony - zużyciem paliwa, zachowaniem na mokrej jezdni czy hałasem wytwarzanym w czasie eksploatacji. To elementy wpływające na komfort i bezpieczeństwo jazdy, dlatego warto wziąć je pod uwagę wybierając ogumienie do swojego samochodu. Etykiety to wymóg prawny obejmujący wszystkie opony sprzedawane na terenie Unii Europejskiej. Zobacz jak prezentują się oceny opon Tigar Winter 1 155/70R13 75T na etykiecie unijnej.
Według standardów Unii Europejskiej, na etykiecie dołączonej do opon definiuje się aż 7 kategorii efektywności paliwowej. A oznacza najwyższą (największe oszczędności paliwa), a G najniższą. Warto zwracać uwagę na ten parametr podczas zakupu opon, ponieważ decyduje on o tym, jak dużo wydamy na codzienną eksploatację samochodu i czy przyczynimy się do ochrony środowiska naturalnego. Jest też prostym sposobem na porównanie parametrów wielu modeli opon bez potrzeby wczytywania się w wyniki testów i znajomości branży oponiarskiej. Taką samą ocenę - "F" na etykiecie unijnej w kategorii "spalanie paliwa" uzyskało jeszcze 7 innych produktów spełniających kryteria - opony zimowe (sezon), 13 cali (średnica) oraz budżetowa (klasa).
Przyczepność na mokrej nawierzchni to zdolność zachowania kontaktu opony z pokrytą wodą jezdnią. Najkrótszą drogą hamowania cechuje się ogumienie zaliczane do klasy "A". Najsłabsze parametry pod tym względem mają modele z notą "F" (w przypadku aut osobowych) lub "G" (dla pozostałych pojazdów).
Dzięki informacji o hałasie na zewnątrz auta zamieszczonej na etykiecie unijnej na opony, kierowca decydując się na wybór danego modelu wie z jakim hałasem wiąże się jego użytkowania. Zewnętrzny hałas toczenia opony jest generowany w czasie jazdy i mierzony w decybelach. Na etykiecie wyraża go piktogram obejmujący od jednej do trzech fal, przy czym jedna fala oznacza oponę najcichszą, a trzy – najgłośniejszą. Dane widoczne na etykiecie obejmują jednak tylko głośność na zewnątrz samochodu, a nie w kabinie. Wynik "69 dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskały jeszcze 4 inne produkty spełniające kryteria - opony Winter 1 (model) oraz 13 cali (średnica).
Marka opon Tigar pozycjonowana jest w klasie ekonomicznej. Takie produkty proponowane są kierowcom, którzy poszukują oszczędności, mało poruszają się samochodem, mają auto o małej mocy lub preferują spokojny styl jazdy. Warto wiedzieć, że marka Tigar pochodzi z Serbii, ale od 2007 roku należy do Michelin. W jej produktach stosowane są rozwiązania technologiczne obecne w starszych oponach francuskiego giganta. Dzięki temu możliwe było tu zestawienie osiągów na zadowalającym poziomie z przystępnymi cenami.
Model Winter 1 (Tigar) wyposażony został w kierunkową rzeźbę bieżnika. Opony kierunkowe charakteryzują się rzeźbą bieżnika przypominającą literę V. Taka budowa sprzyja odprowadzaniu wody i błota pośniegowego, dlatego wyposażone w nią opony to najczęściej modele zimowe. Montując tego rodzaju ogumienie należy zwrócić uwagę na odpowiedni kierunek rzeźby - tylko wówczas opona spełni swoją funkcję i będzie zapewniała bezpieczne prowadzenie. Bieżniki kierunkowe charakteryzują się bardzo dobrymi właściwościami trakcyjnymi, dzięki czemu zapewniają maksymalne bezpieczeństwo jazdy nawet w ekstremalnych warunkach pogodowych.
Napisy "75" oraz "T" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 387 kg) oraz prędkości (do 190 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon zimowych. Przy tym produkcie znaleść można także oznaczenie 3PMSF - płatek śniegu na potrójnym szczycie oznaczający dopuszczenie opony do poruszania w warunkach zimowych oraz M+S - ang. Mud and Snow (błoto i śnieg) określa opony lepiej radzące sobie w warunkach błota i śniegu, niżeli model standardowy (bez tego symbolu).
Tigar Winter 1 155/70 R13 należy do grupy opon zimowych. Opony zimowe są projektowane w celu zapewnienia bezpiecznej i komfortowej jazdy w trudnych warunkach – na śniegu, lodzie, mokrej nawierzchni i generalnie w niskich temperaturach. W tym celu większość opon zimowych posiada kierunkowy bieżnik (asymetryczny jest stosowany w modelach do mocniejszych aut) pokryty gęstą siecią lameli, które wgryzają się w śnieg ułatwiając zachowanie kontroli nad pojazdem. Mieszanka gumowa opon zimowych jest dostosowana do niskich temperatur – zachowuje wówczas elastyczność, co przekłada się na dobrą przyczepność.
Gwarancja na opony Tigar dotyczy wszelkich wad związanych z ich jakością wykonania, materiałami użytymi do produkcji czy ogólnie konstrukcją. Obowiązuje ona przez 5 lat od daty zakupu (podobnie, jak w przypadku innych marek z oferty grupy Michelin). Po zgłoszeniu ewentualnej reklamacji opony są poddawane drobiazgowym badaniom technicznym. Jeśli roszczenie zostanie uznane, producent może wymienić produkt na nowy, zwrócić środki finansowe lub przyznać rekompensatę w wysokości proporcjonalnej od stopnia zużycia wadliwej opony.
Opinie o oponie są obecnie zbierane od użytkowników. Czekamy na pierwsze wrażenia z jazdy oraz informacje jak opony zachowują się w różnych warunkach. Dodaj swoją opinię. W komentarzu poza recenzją proszę o podawanie marki i modelu auta, lokalizacji (góry, miasto, trasa) oraz preferowanego stylu jazdy.
"Niezawodne na suchej i mokrej jezdni, wyjątkowo wytrzymałe - nigdy się nie uszkodziły, a bieżnik ściera się wyjątkowo wolno", "bardzo dobrze odprowadzają wodę i błoto, co dla mnie ważne, bo jeżdżę sporo po nieutwardzonych drogach", "opony o umiarkowanej twardości, zapewniają optymalny komfort" - to tylko kilka opinii kierowców o ogumieniu ekonomicznym. Opony tej klasy cieszą się popularnością wśród kierowców, którzy poszukują niedrogich, ale bezpiecznych i zapewniających dobre parametry opon. Najlepiej radzą sobie w czasie jazdy po mieście i na krótkich trasach. Ich zalety coraz częściej dostrzegają też automobilkluby i prasa motoryzacyjna, która bierze je pod uwagę w sezonowych testach opon. Chociaż nierzadko plasują się na końcu stawki, to wykazują dobre osiągi w kluczowych dla bezpieczeństwa obszarach i stanowią dobra alternatywę dla wszystkich kierowców preferujących spokojny styl jazdy lub używających samochodu okazjonalnie.
Zobacz inne określenia opon Tigar Winter 1 155/70 R13 75T. Sformułowania te często spotykane są w serwisach ogłoszeniowych czy na grupach dyskusyjnych. Zwroty zawierają różne formy zapisu modelu (Winter 1), indeksów (75T), rozmiaru (155/70 R13), sezonu (opony zimowe) oraz nazwy producenta (Tigar) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon zimowych o szerokości 155 mm, profilu 70 %, średnicy 13 cali oraz indeksach 75T. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony zimowe, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą pamięci przenośne USB, oficjalne piłki nożne, karty paliwowe, bilety do teatru lub bilety na zawody żużlowe.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon zimowych firmy Tigar to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 43-63% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami (sklepopon, oponeo czy norauto) udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. Credite Agricole, mBank lub Santander Consumer Bank. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon zimowych Tigar w rozmiarze 155/70 R13 (75T). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 181 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 724 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 68 (12 rat) do 370 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 370 zł | 740 zł | 16 zł |
4 | 189 zł | 756 zł | 32 zł |
6 | 128 zł | 768 zł | 44 zł |
8 | 98 zł | 784 zł | 60 zł |
10 | 80 zł | 800 zł | 76 zł |
12 | 68 zł | 816 zł | 92 zł |
Kupując opony zimowe w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu Winter 1 mogą być m.in. środki do konserwacji opon, mierniki ciśnienia, montaż w serwisie lub ramki do tablic rejestracyjnych.