Porównujemy oferty 32 sklepów z oponami całorocznymi firmy Toyo w rozmiarze 185/55R14. Zobacz gdzie kupić opony Vario-V2+ w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Co oznacza zapis "80 H " w nazwie opony?
Parametr | Wartość |
---|---|
Producent | Toyo |
Koncern | grupa Toyo |
Siedziba | Japonia |
Klasa | średnia |
Model | Vario-V2+ |
Poprzedni model | - |
Następny model | - |
Sezon | opony całoroczne |
Rozmiar | [size width="185" profile="55" diameter="14"]185/55 R14[/size] |
Szerokość | 185 mm |
Profil | 55 % |
Średnica | 14 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 101,75 mm |
Kraj produkcji | USA, Japonia, Tajlandia, Chiny, Malezja |
Rodzaj bieżnika | kierunkowy |
Indeks nośności | 80 |
Maksymalna nośność | 450 kg |
Indeks prędkości | H |
Maksymalna prędkość | 210 km/h |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Gwarancja | 5 lat od daty produkcji |
Opory toczenia | F (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | E (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 70 dB |
Fale (1-3) | 2 |
Waga (ciężar) | - |
Cena | ~ 264 zł (brutto, z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | nie |
Rant ochronny felgi | - |
Inne oznaczenia | - |
Pełna nazwa | Toyo Vario-V2+ 185/55 R14 80H |
Opis opony Toyo Vario-V2+ w pigułce. Producentem opon jest marka Toyo, która posiada swoje fabryki w takich krajach jak Chiny, Malezja czy Tajlandia. Prezentowany model stworzono z myślą o sezonie letnim i zimowym. Jeżeli chodzi o gwarancję na opony Toyo (klasa średnia) to wynosi ona 5 lat od daty produkcji. Bieżnik Vario-V2+ ma konstrukcję kierunkową, o której więcej dowiesz się w tej części opisu.
Opony całoroczne Toyo Vario-V2+ w omawianym przykładzie mają rozmiar 185/55 R14. Warto wiedzieć, że pierwsza liczba w oznaczeniu rozmiaru to szerokość opony w milimetrach - tutaj 185 mm. Druga z liczb w rozmiarze 185/55 R14 to wysokość profilu, która w rozmiarze jest podawana jako procent z szerokości – w tym prezentowanych oponach wielosezonowych Toyo Vario-V2+ 185/55 R14 jest to 55% z 185, czyli 101,75 mm. Litera przed ostatnią liczbą to typ konstrukcji opony, a ostatnia z liczb w rozmiarze to średnica felgi, na jaką należy zamontować model w rozmiarze 185/55 R14 – tutaj wynosi ona 14 cali.
Omawiane opony całoroczne Toyo Vario-V2+ 185/55 R14 mają indeks prędkości H i indeks nośności 80. Oznacza to, że przy poruszaniu się z maksymalną dopuszczalną prędkością 210 km/h najwyższa wartość obciążenia dla jednej opony wynosi 450 kg. Tego typu model najczęściej jest montowany w samochodach takich, jak VW Polo (III), VW Polo (III FL), Fiat Punto (I), Fiat Punto czy VW Multivan.
Zastanawiając się nad zakupem opon wielosezonowych Toyo Vario-V2+ 185/55 R14 warto zapoznać się z ich etykietą. Za opory toczenia prezentowany produkt otrzymał klasę F, za hamowanie na mokrej nawierzchni E, a pomiar hałasu zewnętrznego emitowanego przez ten model dał wynik 70 dB.
Vario-V2+ w rozmiarze 185/55 R14 sklasyfikowany został przez producenta jako ogumienie osobowe. Opony osobowe to najszerszy segment ogumienia. Zaliczane do tej grupy modele montowane są w różnego rodzaju samochodach – od najmniejszych klasy miejskiej, przez rodzinne sedany i kombi, aż po luksusowe limuzyny i sportowe auta o dużej mocy. W zależności od mocy posiadanego samochodu, preferowanego stylu jazdy czy posiadanego budżetu można wybierać wśród opon osobowych klasy ekonomicznej, średniej i premium. Opony osobowe powinny oferować dobrą przyczepność oraz ekonomię i komfort podróżowania.
Opony firmy Toyo pozycjonowane są przez branżę motoryzacyjną jako produkty klasy medium. Opony klasy średniej charakteryzują się najlepszym stosunkiem ceny do parametrów. Często ogumienie tej klasy bazuje na rozwiązaniach z opon klasy premium, które były nowością kilka lat wcześniej. Opony klasy średniej zapewniają bezpieczną jazdę i wysokie osiągi, ich zaletą jest też fakt, że sprawdzają się w samochodach większości segmentów. Zaliczamy do nich tak doświadczone i cieszące się popularnością wśród kierowców marki, jak: Toyo, Semperit, Kleber, Firestone, Cooper oraz Kumho.
Etykieta unijna na oponach przypomina te znane ze sprzętu AGD/RTV i w przystępnej formie opisuje trzy parametry: opory toczenia, przyczepność na mokrej nawierzchni (pomiar drogi hamowania i siły tarcia między oponą a nawierzchnią) oraz poziom hałasu zewnętrznego emitowanego przez opony. W pierwszych dwóch przypadkach opony mogą otrzymać klasy od A do G, przy czym nie przyznaje się klasy D. Za hałas zewnętrzny opony mogą otrzymać od jednej do trzech fal i wartość liczbową w decybelach. Zapoznanie się z parametrami na etykietach może ułatwić podjęcie decyzji o zakupie opon. Zobacz jak prezentują się oceny opon Toyo Vario-V2+ 185/55R14 80H na etykiecie unijnej.
Ekonomiczność paliwa to jedna z informacji zawartej na unijnej etykiecie dołączonej do opony. Każdy model ma określoną klasę spalania – od A do G, która informuje o oporach toczenia opony. To bardzo ważny parametr, ponieważ ma bezpośrednie przełożenie na zużycie paliwa, a co za tym idzie – ekonomiczny aspekt jazdy. Najwyższa klasa efektywności czyli A oznacza najmniejsze zużycie paliwa. Informacja o spalaniu jest także istotna pod względem ochrony środowiska – bardziej ekonomiczne modele emitują mniejszą ilość spalin do atmosfery. Taką samą ocenę - "F" na etykiecie unijnej w kategorii "spalanie paliwa" uzyskały jeszcze 2 inne produkty spełniające kryteria - opony Vario-V2+ (model) oraz 14 cali (średnica).
Jednym z parametrów, o którym informuje unijna etykieta na opony, jest przyczepność na mokrej nawierzchni. To bardzo ważny wskaźnik, ponieważ wpływa na bezpieczeństwo jazdy na danym modelu ogumienia. Określa się ją na skali od A do G, gdzie A opisuje najkrótszą drogę hamowania, a F najdłuższą (kategoriami D i G nie określa się opon do samochodów osobowych). Różnica jednej klasy to około 3 metry dystansu w drodze hamowania, co oznacza, że między oponami skategoryzowanymi jako A i F, występuje rozbieżność drogi hamowania obejmująca aż 18 metrów. Identyczną notę - "E" na etykiecie unijnej w kategorii "przyczepność na mokrej nawierzchni" uzyskały jeszcze 3 inne produkty spełniające wytyczne - opony całoroczne (sezon), 14 cali (średnica) oraz średnia (klasa).
Jednym z parametrów, jaki określa unijna etykieta dołączona do wszystkich opon sprzedawanych na terenie Unii Europejskiej, jest hałas zewnętrzny. Wyraża się go w dwojaki sposób - zarówno w decybelach, jak i za pomocą piktogramu przedstawiającego trzy fale. Najgłośniejsze opony to te oznaczone 3 falami w trzystopniowej skali. Najcichsze opony, czyli te z oznaczeniem jednej fali, są najbardziej przyjazne środowisku. To także ważna informacja dla wszystkich kierowców szukających opon do swojego samochodu, które zagwarantują komfortową i cichą jazdę.
Opony Toyo to doskonały wybór dla kierowców, którzy chcą cieszyć się pełnią osiągów swojego auta bez względu na panującą pogodę, czuć się bezpiecznie za kierownicą, a przy tym nie przepłacać. Ta japońska firma, której siedziba znajduje się w Osace, może poszczycić się wieloletnim doświadczeniem w branży - opony dostarcza na rynek już od 1945 roku. Dzięki fabrykom umiejscowionym w różnych państwach oraz nowoczesnemu systemowi dystrybucji, produkty Toyo trafiają do kierowców w ponad krajach na całym świecie.
Model Vario-V2+ (Toyo) wyposażony został w kierunkową rzeźbę bieżnika. Bieżnik opon kierunkowych cechuje się skośnymi rowkami prowadzącymi od środka do barków z prawej i lewej stronie opony. Taka rzeźba przypominająca literę V ma bardzo dużą skuteczność w odprowadzaniu wody, przez co zapewnia stabilną jazdę i maksymalne osiągi bez względu na warunki atmosferyczne. Opony kierunkowe doskonale radzą sobie nie tylko na mokrych nawierzchniach, ale także na suchych drogach. Ponadto, dzięki zmniejszonym oporom toczenia, pomagają dbać o środowisko, jak również oszczędzać paliwo.
Toyo Vario-V2+ 185/55 R14 należy do grupy opon wielosezonowych. Opony całoroczne łączą właściwości opon letnich z oponami zimowymi. Polecane są dla kierowców, którzy preferują spokojny styl jazdy, pokonują niewielkie dystanse, a także podróżują głównie w mieście. Mimo że opony całoroczne nie gwarantują tak dobrych osiągów jak opony letnie latem i zimowe zimą, to gwarantują bezpieczeństwo w kluczowych obszarach zapewniając stabilne prowadzenie. Ich bieżnik wyposażony jest w lamele (podobnie jak w oponach zimowych) pomagające odprowadzać wodę i błoto pośniegowe, co przekłada się na pewniejsze prowadzenie i krótszą drogę hamowania.
Dzięki gwarancji na opony można uzyskać rekompensatę finansową lub wymianę produktu na nowy w przypadku zaistnienia wady fabrycznej produktu. Reklamować można usterki wynikające z użycia przez producenta materiałów nieodpowiedniej jakości, błędów technologicznych czy konstrukcyjnych. Toyo to japońska marka klasy średniej, na którą producent udziela gwarancję trwającą aż pięć lat od daty produkcji. W przypadku zgłoszenia usterki sprzedawcy, potencjalnie wadliwe opony poddawane są badaniom technicznym na podstawie których producent uwzględnia lub odrzuca reklamację klienta.
Dzięki opiniom kierowców zamieszczanych w Internecie, można sprawdzić jak poszczególne modele zachowują się podczas długotrwałej eksploatacji. W przypadku opon japońskiej marki Toyo, użytkownicy zwracają uwagę na dobre osiągi w zróżnicowanych warunkach pogodowych oraz pewne prowadzenia na zakrętach. O ogumieniu całorocznym tej marki zaliczanej do klasy średniej piszą: "bezpieczne na suchej i mokrej nawierzchni, ale radzą sobie dobrze również z odprowadzaniem błota pośniegowego i wody", "niezawodne podczas codziennej jazdy po mieście i na trasach".
Kierowcy wybierający opony całoroczne Toyo stawiają na dobry stosunek jakości do ceny, bezpieczeństwo podczas codziennej jazdy, a także odpowiednią przyczepność na suchej, mokrej czy zaśnieżonej nawierzchni. Dzięki testom opon wielosezonowych mogą porównać osiągi wielu modeli, a także zwrócić uwagę na konkretne parametry opony.
Wyniki dotyczą opon wielosezonowych Toyo, gdyż model Vario-V2+ nie został jeszcze przetestowany przez żadną popularną organizację, ekspertów z branży, dziennikarzy motoryzacyjnych czy automobilclub.
Zobacz inne określenia opon Toyo Vario-V2+ 185/55 R14 80H. Sformułowania te często spotykane są w porównywarkach cenowych czy na portalach społecznościowych. Zwroty zawierają różne formy zapisu modelu (Vario-V2+), indeksów (80H), nazwy producenta (Toyo), sezonu (opony całoroczne) oraz rozmiaru (185/55 R14) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon wielosezonowych o szerokości 185 mm, profilu 55 %, średnicy 14 cali oraz indeksach 80H. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony całoroczne, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą zwrot części gotówki, karty paliwowe, bony Sodexo, kubki termiczne czy bilety do teatru.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon wielosezonowych firmy Toyo to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 40-56% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami (oponylux, oponeo czy sklepopon) udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. BGŻ BNP Paribas, Alior Bank oraz Santander Consumer Bank. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon wielosezonowych Toyo w rozmiarze 185/55 R14 (80H). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 264 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 1 056 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 99 (12 rat) do 539 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 539 zł | 1 078 zł | 22 zł |
4 | 275 zł | 1 100 zł | 44 zł |
6 | 187 zł | 1 122 zł | 66 zł |
8 | 143 zł | 1 144 zł | 88 zł |
10 | 117 zł | 1 170 zł | 114 zł |
12 | 99 zł | 1 188 zł | 132 zł |
Kupując opony całoroczne w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu Vario-V2+ mogą być m.in. mierniki ciśnienia, podkładki antypoślizgowe pod telefon, ubezpieczenie opon lub preparaty do mycia felg.