Porównujemy oferty 31 sklepów z oponami całorocznymi firmy Toyo w rozmiarze 185/70R14. Zobacz gdzie kupić opony Vario-V2+ w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Co oznacza zapis "88 T FSL" w nazwie opony?
Toyo Vario-V2+ w rozmiarze 185/70 R14 88T to opona całoroczna oraz posiadająca rant ochronny felgi (FSL). Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy medium. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Producent | Toyo |
Koncern | grupa Toyo |
Siedziba | Japonia |
Klasa | średnia |
Model | Vario-V2+ |
Poprzedni model | - |
Następny model | - |
Sezon | opony całoroczne |
Rozmiar | [size width="185" profile="70" diameter="14"]185/70 R14[/size] |
Szerokość | 185 mm |
Profil | 70 % |
Średnica | 14 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 129,50 mm |
Kraj produkcji | Chiny, Malezja, USA, Tajlandia, Japonia |
Rodzaj bieżnika | kierunkowy |
Indeks nośności | 88 |
Maksymalna nośność | 560 kg |
Indeks prędkości | T |
Maksymalna prędkość | 190 km/h |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Gwarancja | 5 lat od daty produkcji |
Opory toczenia | F (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | E (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 70 dB |
Fale (1-3) | 2 |
Waga (ciężar) | - |
Cena | ~ 237 zł (brutto, z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | nie |
Rant ochronny felgi | tak (FSL) |
Inne oznaczenia | - |
Pełna nazwa | Toyo Vario-V2+ 185/70 R14 88T FSL |
Opis opony Toyo Vario-V2+ w pigułce. Producentem opon jest marka Toyo, która posiada swoje fabryki w takich krajach jak Malezja, Japonia czy Chiny. Prezentowany model stworzono z myślą o sezonie letnim i zimowym. Jeżeli chodzi o gwarancję na opony Toyo (klasa średnia) to wynosi ona 5 lat od daty produkcji. Bieżnik Vario-V2+ ma konstrukcję kierunkową, o której więcej dowiesz się w tej części opisu.
Opony całoroczne Toyo Vario-V2+ zaprojektowane zostały z myślą o zapewnieniu bezpieczeństwa podczas codziennego podróżowania samochodem. Prezentowany tutaj rozmiar 185/70 R14 pasuje do modeli samochodów typu Honda Accord (VI), Honda Accord (V), Opel Corsa (D FL 3), Opel Corsa (D), Seat Ibiza (V) czy Honda Civic (ES/EP/EV/EU).
Jak należy czytać rozmiar opony? Pierwsza liczba w rozmiarze 185/70 R14 oznacza szerokość opony w milimetrach (tutaj 185 mm). Druga liczba to wysokość profilu opon. W rozmiarze jest podawana jako procent z szerokości – tutaj profil 70 w milimetrach wynosi 129,50. Średnica tego modelu ma z kolei 14 cali. Opony Toyo Vario-V2+ 185/70 R14 mają indeks prędkości T (oznacza to dopuszczalną prędkość 190 km/h) i indeks nośności 88 (dopuszczalne obciążenie wynosi tutaj 560 kg). Etykieta opon Toyo Vario-V2+ 185/70 R14 prezentuje się następująco: F za opory toczenia, E za hamowanie na mokrej drodze i 70 dB w pomiarze hałasu zewnętrznego.
Vario-V2+ w rozmiarze 185/70 R14 sklasyfikowany został przez producenta jako ogumienie osobowe. Opony osobowe to zdecydowanie największy segment ogumienia. Kierowcy samochodów klasy miejskiej, kompaktowej, średniej czy wyższej mogą wybierać spośród tysięcy produktów pozycjonowanych w klasach ekonomicznej, medium i premium. Opony osobowe mają za zadanie zapewnić nie tylko bezpieczną, ale też komfortową i oszczędną jazdę. Najczęściej posiadają bieżnik asymetryczny lub kierunkowy. Przed zakupem opon osobowych warto zapoznać się z ich testami, etykietami i opiniami użytkowników zamieszczonymi w Internecie.
Opony firmy Toyo pozycjonowane są przez branżę motoryzacyjną jako produkty klasy medium. Opony klasy średniej to najlepsze rozwiązanie dla wszystkich kierowców, którzy cenią bezpieczeństwo i zrównoważone osiągi, a jednocześnie chcą znaleźć opony za rozsądną cenę. Opony tego typu sprawdzą się w miejskich i rodzinnych autach podczas codziennej jazdy po mieście, a także na okazjonalnych trasach. To optymalne rozwiązanie, które sprawdzi się w większości aut. Do klasy średniej zaliczamy opony tak uznanych marek, jak: Toyo, Nexen, BFGoodrich, Kleber, Falken czy Fulda.
Wszystkie opony sprzedawane na terenie Unii Europejskiej muszą być wyposażone w etykiety prezentujące trzy kluczowe parametry produktu: jego zachowanie na mokrej nawierzchni, zużycie paliwa i poziom generowanego hałasu. Etykieta ma ustandaryzowany wygląd, dzięki któremu kierowca chcący porównać między sobą poszczególne modele od razu dostrzeże różnice między nimi. To sposób na bardziej świadome zakupy i wybór optymalnego modelu dostosowanego do danego auta, potrzeb kierowcy i zasobności jego portfela. Zobacz jak prezentują się oceny opon Toyo Vario-V2+ 185/70R14 88T na etykiecie unijnej.
Spalanie paliwa to jeden z parametrów zawartych na etykiecie dołączonej do każdej opony sprzedawanej na terenie Unii Europejskiej. Dzięki tym danym, kierowca może zobaczyć, który z modeli jest bardziej ekonomiczny w eksploatacji i na tej podstawie podjąć decyzję o zakupie. Oszczędność paliwa jest określana w zakresie od A do G na kolorowej skali mieszczącej się w lewym górnym rogu etykiety. Litera A i kolor zielony oznaczają największą oszczędność paliwa, a litera G i kolor czerwony - najmniejszą. Taką samą ocenę - "F" na etykiecie unijnej w kategorii "spalanie paliwa" uzyskało jeszcze 16 innych produktów spełniających kryteria - opony całoroczne (sezon), 14 cali (średnica) oraz średnia (klasa).
Przyczepność na mokrej nawierzchni jest jednym z trzech parametrów, jakie są zawarte na unijnej etykiecie dołączanej do opon. Parametr ten jest niezwykle ważny przy wyborze opon przez kierowców, dlatego jego porównanie między poszczególnymi modelami może pomóc w trafnym zakupie. Przyczepność na mokrym jest wyrażana w postaci liter od A do G, przy czym oceny D i G nie są używane, a A oznacza najkrótszą drogę hamowania. Dla samochodów osobowych różnica pomiędzy ocenami od A do F jest znacząca i wynosi ponad 18 metrów. Identyczną notę - "E" na etykiecie unijnej w kategorii "przyczepność na mokrej nawierzchni" uzyskały jeszcze 2 inne produkty spełniające wytyczne - opony Vario-V2+ (model) oraz 14 cali (średnica).
Jeżeli zależy ci na komfortowej jeździe i chcesz, aby twój samochód był jak najmniej uciążliwy dla środowiska, zwróć uwagę na hałas zewnętrzny generowany przez oponę podczas eksploatacji. Warto porównać poszczególne modele między sobą w zakresie tego parametru. To proste - oznaczenie głośności znajdziesz na unijnej etykiecie, gdzie określana jest w decybelach i przedstawiana za pomocą piktogramu obejmującego trzy fale. Jak go odczytać? Opony z jedną falą są najcichsze, podczas gdy te z zaznaczonymi trzema falami generują największy hałas w czasie jazdy.
Toyo to japońskie opony klasy średniej cieszące się popularnością wśród kierowców ze względu na niezawodność, wysokie parametry w zróżnicowanych warunkach, bezpieczeństwo eksploatacji oraz rozsądną cenę. Marka słynie z opon sportowych przeznaczonych do driftu, ale również jej opony do codziennej jazdy są wysoko oceniane (zarówno w testach, jak i przez użytkowników). Nowoczesne technologie produkcyjne i stosowanie materiałów wysokiej jakości, sprawia że po modele Toyo coraz chętniej sięgają także polscy kierowcy.
Model Vario-V2+ (Toyo) wyposażony został w kierunkową rzeźbę bieżnika. Opony kierunkowe mają układ rowków, który kształtem przypomina litery "V" lub "U". Często taka rzeźba jest też określana mianem jodełki. Największą zaletą bieżników kierunkowych jest doskonałe odprowadzanie wody i błota pośniegowego oraz dobre zachowanie na śniegu (20% większa odporność na aquaplaning w porównaniu do asymetryków). W związku z tym większość modeli zimowych to właśnie opony kierunkowe. Bieżnik kierunkowy oprócz tego oferuje bardzo dobre trzymanie toru jazdy podczas poruszania się na wprost i ma atrakcyjny wygląd.
Napisy "88" oraz "T" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 560 kg) oraz prędkości (do 190 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon wielosezonowych. Opona z oznaczeniem FSL posiada rant chroniący felgę przed zarysowaniami.
Toyo Vario-V2+ 185/70 R14 należy do grupy opon wielosezonowych. Opony całoroczne, zwane też wielosezonowymi, polecane są kierowcom, którzy mieszkają w miejscu o łagodnym klimacie (zima bez dużych mrozów, lato bez upałów). Ich właściwości stanowią kompromis pomiędzy osiągami opon letnich i zimowych. Opony całoroczne przystosowane są do jazdy na śniegu (świadczy o tym symbol trzech górskich szczytów z płatkiem śniegu). Ich bieżnik często dzieli na dwie strefy – bardziej zimową z lamelami i letnią. Opony całoroczne w nazwie mają zwykle skojarzenie z 4 porami roku: 4Seasons", "Quatrac", "All Season", "All Weather" itd.
Toyo to japońska marka klasy średniej, na którą producent udziela pięcioletniej gwarancji liczonej od daty produkcji. Należy pamiętać, że gwarancja obejmuje fabryczne wady opony, a nie uwzględnia uszkodzeń mechanicznych, błędów przy montażu i demontażu ogumienia, jazdy z nieprawidłowym ciśnieniem czy deformacji powstałych w wyniku niewłaściwego przechowywania. Po zgłoszeniu usterki sprzedawcy, opona zostanie poddana ekspertyzie - jeżeli producent rozpatrzy wniosek klienta pozytywnie, zostanie wypłacona rekompensata finansowa lub nastąpi wymiana produktu na nowy.
Opinie o oponach zamieszczane w Internecie obrazują osiągi poszczególnych modeli podczas codziennej jazdy i są weryfikacją zapewnień producenta. Dzięki nim, wszyscy zastanawiający się nad zakupem opon, mogą zapoznać się z wypowiedziami kierowców oraz poznać mocne i słabe strony różnych modeli. Opony całoroczne Toyo są oceniane pozytywnie przez użytkowników. Na forach i w mediach społecznościowych piszą: "najlepsze rozwiązanie na lato/zimę do mojego auta - pewnie i bezpiecznie bez przepłacania", "krótka droga hamowania i dobre zachowanie na mokrej nawierzchni".
Opony całoroczne japońskiej marki Toyo to rozwiązanie dla kierowców chcących cieszyć się bezpieczną jazdą w zróżnicowanych warunkach pogodowych. Te opony klasy średniej były wielokrotnie sprawdzane przez specjalistów przeprowadzających sezonowe testy opon. Zajmowały w nich różne pozycje, za każdym razem jednak udowadniając bezpieczeństwo w kluczowych dla zimy czy lata obszarach i zapewniając krótką drogę hamowania.
Wyniki dotyczą opon wielosezonowych Toyo, gdyż model Vario-V2+ nie został jeszcze przetestowany przez żadną popularną organizację, czasopismo, ekspertów z branży czy automobilclub.
Zobacz inne określenia opon Toyo Vario-V2+ 185/70 R14 88T FSL. Sformułowania te często spotykane są w sklepach z oponami czy na grupach dyskusyjnych. Zwroty zawierają różne formy zapisu rozmiaru (185/70 R14), indeksów (88T), sezonu (opony całoroczne), nazwy producenta (Toyo) oraz modelu (Vario-V2+) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon wielosezonowych o szerokości 185 mm, profilu 70 %, średnicy 14 cali oraz indeksach 88T. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony całoroczne, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą smycze do kluczy, rabat na kolejne zakupy, promocja "zakup 4 opon w cenie 3", zwrot części gotówki oraz wycieczki zagraniczne.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon wielosezonowych firmy Toyo to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 43-59% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami (sklepopon, oponeo czy inopony) udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. mBank, Credite Agricole czy Euro Bank. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon wielosezonowych Toyo w rozmiarze 185/70 R14 (88T). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 237 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 948 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 89 (12 rat) do 484 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 484 zł | 968 zł | 20 zł |
4 | 247 zł | 988 zł | 40 zł |
6 | 168 zł | 1 008 zł | 60 zł |
8 | 128 zł | 1 024 zł | 76 zł |
10 | 105 zł | 1 050 zł | 102 zł |
12 | 89 zł | 1 068 zł | 120 zł |
Kupując opony całoroczne w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu Vario-V2+ mogą być m.in. ramki do tablic rejestracyjnych, preparaty do mycia felg, mierniki grubości bieżnika oraz ładowarki do telefonu na USB.