Porównujemy oferty 33 sklepów z oponami letnimi firmy Vredestein w rozmiarze 225/40R18. Zobacz gdzie kupić opony Ultrac Satin w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Co oznacza zapis "92 Y XL, FSL" w nazwie opony?
Vredestein Ultrac Satin w rozmiarze 225/40 R18 92Y to opona letnia, wzmacniana (XL), posiadająca rant ochronny felgi (FSL) oraz dodatkowo oznakowana symbolem ZR. - oraz 8714692327964 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy premium. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Producent | Vredestein |
Koncern | grupa Apollo Vredestein |
Siedziba | Holandia |
Klasa | premium |
Model | Ultrac Satin |
Poprzedni model | - |
Następny model | - |
Sezon | opony letnie |
Rozmiar | [size width="225" profile="40" diameter="18"]225/40 R18[/size] |
Szerokość | 225 mm |
Profil | 40 % (opona niskoprofilowa) |
Średnica | 18 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 90 mm |
Kraj produkcji | Indonezja, Holandia |
Rodzaj bieżnika | asymetryczny |
Indeks nośności | 92 |
Maksymalna nośność | 630 kg |
Indeks prędkości | Y |
Maksymalna prędkość | 300 km/h |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Gwarancja | 3 lata od daty zakupu |
Opory toczenia | C (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | A (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 71 dB |
Fale (1-3) | 2 |
Waga (ciężar) | 9,92 kg |
Cena | ~ 290 zł (brutto, z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | tak (XL) |
Rant ochronny felgi | tak (FSL) |
Inne oznaczenia | ZR |
Pełna nazwa | Vredestein Ultrac Satin 225/40 R18 92Y XL FSL |
Opis opony Vredestein Ultrac Satin w pigułce. Producentem opon jest marka Vredestein, która posiada swoje fabryki w takich krajach jak Indonezja czy Holandia. Prezentowany model stworzono z myślą o sezonie letnim. Jeżeli chodzi o gwarancję na opony Vredestein (klasa premium) to wynosi ona 3 lata od daty zakupu. Bieżnik Ultrac Satin ma konstrukcję asymetryczną, o której więcej dowiesz się w tej części opisu.
Opona letnia Vredestein Ultrac Satin 225/40 R18 jest zaprojektowana z myślą o samochodach typu Skoda Superb (I), BMW Seria 1 (F20-F21 FL), VW Golf (V), Citroen C4 (II) czy VW Golf (VI) i to właśnie w nich jest najczęściej montowana. W ramach europejskiego systemu etykiet omawiany model otrzymał klasę C podczas pomiaru oporów toczenia (wpływają one na spalanie paliwa i emisję CO2 do atmosfery), ocenę A za hamowanie na mokrej nawierzchni, a pomiar emitowanego hałasu zewnętrznego dał wynik na poziomie 71 dB.
Warto także wspomnieć, że prezentowane opony letnie Vredestein Ultrac Satin 225/40 R18 mają indeks nośności 92, co oznacza, że przy jeździe z maksymalną prędkością dopuszczalne obciążenie dla jednej opony wynosi 630 kg. Sama maksymalna prędkość wynosząca tutaj 300 km/h jest oznaczona za pomocą indeksu prędkości Y.
Jak należy rozumieć oznaczenie rozmiaru opon letnich Vredestein Ultrac Satin? Pierwsza pozycja w rozmiarze opony 225/40 R18 to jej szerokość określona w milimetrach – w tym przypadku jest to 225 mm (22,50 cm). Druga z liczb określa wysokość profilu modelu i jest podawana jako procent z szerokości – tutaj 40% z 225, czyli 90 mm. Litera to typ konstrukcji opony ("R" – radialna, "-" – diagonalna, "B" – diagonalna z opasaniem – ang. bias belted). Ostatnia liczba to podana w calach średnica felgi, na jaką należy zamontować oponę – tutaj 18 cali.
Ultrac Satin w rozmiarze 225/40 R18 sklasyfikowany został przez producenta jako ogumienie osobowe. Opony osobowe to najbardziej liczna grupa ogumienia na rynku. Tego typu produkty dostępne są do samochodów miejskich, kompaktowych, klasy średniej, wyższej i o sportowym charakterze. Kierowcy samochodów osobowych mogą wybrać najlepszy dla siebie model spośród tysiąca różnych produktów dostępnych w ofertach setek producentów. W zależności od stylu jazdy, mocy samochodu, pokonywanych kilometrów w ciągu roku czy budżetu przeznaczonego na zakup, można zdecydować się na opony osobowe klasy ekonomicznej, średniej lub premium.
Opony firmy Vredestein pozycjonowane są przez branżę motoryzacyjną jako produkty klasy premium. Opony klasy premium oferują najwyższy poziom osiągów niezależnie od warunków panujących na drodze. Są też zwykle najbardziej komfortowe i mają najmniejsze opory toczenia. Jest to zasługa doskonałych jakościowo składników i najbardziej zaawansowanych technologii stosowanych podczas ich produkcji. Największą popularnością wśród opon klasy premium charakteryzują się marki: Vredestein, Dunlop, Yokohama, Continental, Pirelli, Bridgestone, Goodyear, Hankook czy Michelin. Zwykle kupują je posiadacze samochodów o dużej mocy, kierowcy o agresywnym stylu jazdy czy pokonujący dużą liczbę kilometrów w ciągu roku.
Etykieta unijna na oponach przypomina te znane ze sprzętu AGD/RTV i w przystępnej formie opisuje trzy parametry: opory toczenia, przyczepność na mokrej nawierzchni (pomiar drogi hamowania i siły tarcia między oponą a nawierzchnią) oraz poziom hałasu zewnętrznego emitowanego przez opony. W pierwszych dwóch przypadkach opony mogą otrzymać klasy od A do G, przy czym nie przyznaje się klasy D. Za hałas zewnętrzny opony mogą otrzymać od jednej do trzech fal i wartość liczbową w decybelach. Zapoznanie się z parametrami na etykietach może ułatwić podjęcie decyzji o zakupie opon. Zobacz jak prezentują się oceny opon Vredestein Ultrac Satin 225/40R18 92Y na etykiecie unijnej.
Podczas toczenia na opony działają różne siły – w zależności od konstrukcji mogą one przeciwstawiać się im lepiej lub gorzej. Pokonywanie oporów toczenia pochłania prawie 20% spalania paliwa. Dlatego parametr ten jest tak ważny i został zawarty na etykietach. Za poziom oporów toczenia opony mogą otrzymać klasy od A do G, ale warto wiedzieć, że klasa D nie jest używana dla lepszego rozgraniczenia modeli lepszych i gorszych. Kupując opony o niskich oporach toczenia można zaoszczędzić nawet 0,25 litra paliwa na 100 km. Taką samą ocenę - "C" na etykiecie unijnej w kategorii "spalanie paliwa" uzyskało jeszcze 11 innych produktów spełniających kryteria - opony Ultrac Satin (model) oraz 18 cali (średnica).
Etykieta unijna ocenia między innymi przyczepność na mokrej nawierzchni. Aby wyznaczyć klasy w ramach tego parametru mierzy się drogę hamowania opon i ich siłę tarcia o nawierzchnię, a następnie porównuje z wynikami modelu referencyjnego. Za przyczepność na mokrej nawierzchni na etykietach opony mogą otrzymać klasy od A do G. Trzeba jednak pamiętać, klasa D nie jest używana dla lepszego rozgraniczenia modeli o lepszych i gorszych parametrach, a produkty z klasą G są po prostu niebezpieczne i nie dopuszcza się ich do obrotu. Identyczną notę - "A" na etykiecie unijnej w kategorii "przyczepność na mokrej nawierzchni" uzyskały jeszcze 762 inne produkty spełniające wytyczne - opony letnie (sezon), 18 cali (średnica) oraz premium (klasa).
Duży poziom hałasu generowanego przez oponę pogarsza komfort jazdy. Trzystopniowe oznaczenie informuje, czy dany model zalicza się do cichych, standardowych czy głośnych opon. Dodatkowo podaje się również głośność wyrażona w decybelach (dB). Wynik "71 dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskały jeszcze 34 inne produkty spełniające kryteria - opony 225/40 R18 (rozmiar) oraz letnie (sezon).
Holenderska marka Vredestein to odpowiedź na potrzeby wymagających kierowców, którzy cenią pełnię osiągów swojego auta, komfort podróżowania oraz bezpieczeństwo bez względu na warunki pogodowe. Vredestein spełnia potrzeby takich klientów dostarczając im opony klasy premium sprawdzające się w każdych warunkach. Vredestein to także jedne z najbardziej estetycznych opon - przy tworzeniu ich strony wizualnej, firma współpracuje z Giorgetto Giugiaro - zwycięzcą plebiscytu z 1999 roku na najlepszego projektanta samochodów XX wieku.
Model Ultrac Satin (Vredestein) wyposażony został w asymetryczną rzeźbę bieżnika. W oponach asymetrycznych układ nacięć i rowków jest tak ukształtowany, że tworzy dwie osobne strefy. Jedna z nich, zewnętrzna, dba o bezpieczeństwo jazdy na suchej nawierzchni oraz stabilność w czasie pokonywania zakrętów, natomiast wewnętrzna część bieżnika gwarantuje sprawne odprowadzanie wody. Każdy z wymienionych segmentów może być ponadto zbudowany z innej mieszanki gumowej - taka zróżnicowana konstrukcja odpowiadająca za rozmaite właściwości to gwarancja doskonałych osiągów niezależnie od panującej pogody i warunków na drodze.
Napisy "92" oraz "Y" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 630 kg) oraz prędkości (do 300 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon letnich. XL to skrót od extra load oznaczający ogumienie o wzmacnianej konstrukcji. Akronim FSL oznacza oponę posiadającą rant ochronny felgi. Przy tym produkcie znaleść można także oznaczenie ZR - oponę z pełnym obciążeniem można użytkować do prędkości 240 km/h.
Vredestein Ultrac Satin 225/40 R18 należy do grupy opon letnich. Decydując się na wybór opon letnich warto wziąć pod uwagę to, w jakich warunkach będą użytkowane i na których osiągach najbardziej zależy kierowcy – w zależności od tego można dobrać model z odpowiednim bieżnikiem (kierunkowych, symetrycznym lub asymetrycznym), który sprawdzi się najlepiej np. podczas intensywnych opadów deszczu czy na rozgrzanym asfalcie. Opony letnie montuje się, gdy temperatura na zewnątrz przekracza 7°C, ponieważ tylko wtedy gwarantują pełnię bezpieczeństwa jazdy i najlepsze właściwości trakcyjne.
Gwarancja na opony Vredestein obowiązuje przez 3 lata od daty zakupu. Jakie nieprawidłowości można w jej ramach zgłosić? Gwarancją objęte są wady produktu obecne wcześniej w oponie, które ujawnią się podczas eksploatacji. Należą do nich wady materiałowe, konstrukcyjne, a także wykonawcze. Należy przy tym pamiętać, że gwarancja nie obejmuje opon wcześniej naprawianych, bieżnikowanych czy ogumienia z nieczytelnym numerem DOT. Oponę najlepiej reklamować bezpośrednio po zauważeniu nieprawidłowości - im wcześniej zgłosi się wadę, tym większa szansa na pozytywne rozstrzygnięcie sprawy.
"Doskonałe bez względu na pogodę", "zapewniają bezpieczeństwo i komfort akustyczny", "sprawdzają się zarówno na długich trasach, jak i podczas codziennej miejskiej jazdy", "bardzo dobrze odprowadzają wodę i przeciwdziałają pojawieniu się niebezpiecznego aquaplaningu" - to tylko kilka z setek opinii na temat opon letnich Vredestein. Kierowcy, którzy dzielą się swoimi spostrzeżeniami na ich temat w Internecie, podkreślają że to niezawodne ogumienie na zmienne warunki atmosferyczne występujące latem.
Testy opon letnich przeprowadzane przez specjalistów z branży motoryzacyjnej pozwalają na szybkie porównanie osiągów poszczególnych modeli i zachowania w warunkach typowych dla tej pory roku. Opony Vredestein to jedna z marek doskonale radzących sobie w testach. Dla przykładu, Vredestein Sportrac 5 zdobył w 2019 roku 2 miejsce w sprawdzianie zorganizowanym przez niemiecki automobilklub ADAC. Opona zdeklasowała rywali w zakresie niskiego zużycia bieżnika i bezpiecznego zachowania na mokrej nawierzchni.
Wyniki dotyczą modelu Ultrac Satin.
Zobacz inne określenia opon Vredestein Ultrac Satin 225/40 R18 92Y XL FSL. Sformułowania te często spotykane są w komentarzach blogów czy na grupach dyskusyjnych. Zwroty zawierają różne formy zapisu indeksów (92Y XL), sezonu (opony letnie), modelu (Ultrac Satin), rozmiaru (225/40 R18) oraz nazwy producenta (Vredestein) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon letnich o szerokości 225 mm, profilu 40 %, średnicy 18 cali oraz indeksach 92Y. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony letnie, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą karty paliwowe, rabat na kolejne zakupy, bilety na zawody żużlowe, promocja "zakup 4 opon w cenie 3" oraz bony Sodexo.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon letnich firmy Vredestein to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 42-56% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami (sklepopon, oponeo czy norauto) udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. BGŻ BNP Paribas, Euro Bank czy Alior Bank. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon letnich Vredestein w rozmiarze 225/40 R18 XL (92Y). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 290 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 1 160 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 109 (12 rat) do 592 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 592 zł | 1 184 zł | 24 zł |
4 | 302 zł | 1 208 zł | 48 zł |
6 | 205 zł | 1 230 zł | 70 zł |
8 | 157 zł | 1 256 zł | 96 zł |
10 | 128 zł | 1 280 zł | 120 zł |
12 | 109 zł | 1 308 zł | 148 zł |
Kupując opony letnie w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu Ultrac Satin mogą być m.in. pianki naprawcze, podkładki antypoślizgowe pod telefon, montaż w serwisie czy płyny do prania tapicerki.