Porównujemy oferty 34 sklepów z oponami zimowymi firmy Falken w rozmiarze 175/70R14. Zobacz gdzie kupić opony Eurowinter HS437 Van w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Co oznacza zapis "95/93 T C" w nazwie opony?
Falken Eurowinter HS437 Van w rozmiarze 175/70 R14 95/93T to opona zimowa, wzmacniana (C) oraz dodatkowo oznakowana symbolami 3PMSF, M+S. 293319 oraz 4250427405346 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy medium. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Kod produktu | 293319 |
EAN | 4250427405346 |
Producent | Falken |
Koncern | grupa Falken |
Siedziba | Japonia |
Klasa | średnia |
Model | Eurowinter HS437 Van |
Poprzedni model | - |
Następny model | Eurowinter VAN01 |
Sezon | opony zimowe |
Rozmiar | [size width="175" profile="70" diameter="14"]175/70 R14[/size] |
Szerokość | 175 mm |
Profil | 70 % |
Średnica | 14 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 122,50 mm |
Kraj produkcji | Japonia, Tajwan, Indonezja, Tajlandia, Chiny |
Rodzaj bieżnika | kierunkowy |
Indeks nośności | 95/93 |
Maksymalna nośność | 690/650 kg |
Indeks prędkości | T |
Maksymalna prędkość | 190 km/h |
Przeznaczenie | auta dostawcze |
Gwarancja | 5 lat od daty produkcji |
Opory toczenia | E (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | C (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 72 dB |
Fale (1-3) | 2 |
Waga (ciężar) | 9,41 kg |
Premiera modelu | 2010 rok (podczas targów Moto) |
Cena | ~ 271 zł (brutto, z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | tak (C) |
Rant ochronny felgi | - |
Inne oznaczenia | 3PMSF, M+S |
Pełna nazwa | Falken Eurowinter HS437 Van 175/70 R14 95/93 T C |
Opis opony Falken Eurowinter HS437 Van w pigułce. Producentem opon jest marka Falken, która posiada swoje fabryki w takich krajach jak Indonezja, Tajlandia czy Chiny. Prezentowany model stworzono z myślą o sezonie zimowym. Jeżeli chodzi o gwarancję na opony Falken (klasa średnia) to wynosi ona 5 lat od daty produkcji. Bieżnik Eurowinter HS437 Van ma konstrukcję kierunkową, o której więcej dowiesz się w tej części opisu.
Opony zimowe Falken Eurowinter HS437 Van w rozmiarze 175/70 R14 zostały zaprojektowane z myślą o samochodach typu Seat Ibiza (IV), Opel Meriva (A), Opel Vectra (B), Hyundai i20 (I FL), Hyundai i20 (I) czy Peugeot Partner (I). Omawiany rozmiar oznacza, że opona posiada szerokość 175 mm, jej wysokość profilu (procent z szerokości) wynosi 70 (czyli 122,50 mm), a średnica 14 cali.
Etykieta opon Falken Eurowinter HS437 Van prezentuje się następująco: E za opory toczenia, C w kategorii hamowania na mokrej nawierzchni i 72 dB w pomiarze hałasu zewnętrznego. Omawiane opony Falken Eurowinter HS437 Van 175/70 R14 mają indeks prędkości T (oznacza to dopuszczalną prędkość 190 km/h) i indeks nośności 95/93 (dopuszczalne obciążenie wynosi tutaj 690/650 kg).
Eurowinter HS437 Van w rozmiarze 175/70 R14 sklasyfikowany został przez producenta jako ogumienie dostawcze. Mianem opon dostawczych określane są modele oznaczone symbolem "C" na ścianie bocznej (ang. cargo) i przeznaczone do samochodów o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 tony. Powyżej tej wartości mówimy już o oponach ciężarowych. Opony dostawcze mają dwa indeksy nośności np. 109/107 – pierwszy dotyczy opony na bliźniaku, a drugi pojedynczej felgi. Opony dostawcze najczęściej mają symetryczny bieżnik, dobrze prowadzą się w różnych warunkach i są bardzo odporne na zużycie i uszkodzenia.
Opony firmy Falken pozycjonowane są przez branżę motoryzacyjną jako produkty klasy medium. Opony klasy średniej to najlepsze rozwiązanie dla wszystkich kierowców, którzy cenią bezpieczeństwo i zrównoważone osiągi, a jednocześnie chcą znaleźć opony za rozsądną cenę. Opony tego typu sprawdzą się w miejskich i rodzinnych autach podczas codziennej jazdy po mieście, a także na okazjonalnych trasach. To optymalne rozwiązanie, które sprawdzi się w większości aut. Do klasy średniej zaliczamy opony tak uznanych marek, jak: Falken, Toyo, Kumho, Semperit, Kleber czy Cooper.
Od listopada 2012 roku na terenie Unii Europejskiej obowiązują przepisy nakazujące umieszczanie na wszystkich sprzedawanych oponach specjalnych etykiet z najważniejszymi parametrami danego modelu. Dzięki nim można zapoznać się z informacjami na temat oporów toczenia, drogi hamowania na mokrej nawierzchni i generowanego hałasu. Zobacz jak prezentują się oceny opon Falken Eurowinter HS437 Van 175/70R14 95/93T na etykiecie unijnej.
Podczas toczenia na opony działają różne siły – w zależności od konstrukcji mogą one przeciwstawiać się im lepiej lub gorzej. Pokonywanie oporów toczenia pochłania prawie 20% spalania paliwa. Dlatego parametr ten jest tak ważny i został zawarty na etykietach. Za poziom oporów toczenia opony mogą otrzymać klasy od A do G, ale warto wiedzieć, że klasa D nie jest używana dla lepszego rozgraniczenia modeli lepszych i gorszych. Kupując opony o niskich oporach toczenia można zaoszczędzić nawet 0,25 litra paliwa na 100 km. Taką samą ocenę - "E" na etykiecie unijnej w kategorii "spalanie paliwa" uzyskało jeszcze 36 innych produktów spełniających kryteria - opony 175/70 R14 (rozmiar) oraz zimowe (sezon).
Fragment etykiety unijnej zawierający informacje o przyczepności na mokrej nawierzchni prezentuje wyniki pomiaru drogi hamowania i siły tarcia opon we wspomnianych warunkach w porównaniu do modelu referencyjnego. Etykieta unijna za przyczepność na mokrym przewiduje przyznanie klas od A (najwyższa) do G (najniższa) – warto jednak pamiętać, że klasa D dla rozgraniczenia lepszych i gorszych produktów pozostaje pusta, a opony z klasą G nie są dopuszczane do sprzedaży, więc w praktyce takich się nie spotyka. Identyczną notę - "C" na etykiecie unijnej w kategorii "przyczepność na mokrej nawierzchni" uzyskało jeszcze 97 innych produktów spełniających wytyczne - opony zimowe (sezon), 14 cali (średnica) oraz średnia (klasa).
Pracująca opona generuje hałas – wysokie jego natężenie sprawia, że jazda jest niekomfortowa. Dlatego też na etykiecie podaje się jego wartość w decybelach i przydziela każdą oponę do jednej z trzech klas głośności, oznaczanych graficznie jedną, dwiema lub trzema symbolami fali.
Historia opon Falken sięga 1983 roku, kiedy to marka została powołana do życia przez japoński koncern Sumitomo Rubber Industries. Falken stworzono, aby dotrzeć z oponami Ultra High Performance na amerykański rynek. Opony Falken sprawdzają się z zrównoważonych warunkach pogodowych i są szczególnie cenione przez kierowców, którzy jeżdżą sportowo i dynamicznie, a od ogumienia oczekują doskonałej przyczepności. Opony Falken są używane w czasie rozmaitych wyścigów, podczas których potwierdzają swoje właściwości. Falken sponsoruje m.in. 24 Hours Nürburgring oraz zawody driftu, jak Formula D.
Model Eurowinter HS437 Van (Falken) wyposażony został w kierunkową rzeźbę bieżnika. Opony kierunkowe charakteryzują się doskonałym odprowadzaniem wody, błota pośniegowego i śniegu (badania wykazały, że mają o 20% większą odporność na aquaplaning od modeli asymetrycznych). Jest to zasługa rowków, które kształtem przypominają litery "V" i "U" lub charakterystyczną jodełkę. Do pozostałych zalet opon kierunkowych zalicza się także doskonałą przyczepność podczas jazdy na wprost i atrakcyjny wygląd. Rzeźba kierunkowa jest najczęściej stosowana w oponach zimowych, w letnich występuje praktycznie na równi z asymetrykami.
Napisy "95/93" oraz "T" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 690/650 kg) oraz prędkości (do 190 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon zimowych. C - ogumienie o wzmacnianej konstrukcji, stosowane najczęściej w autach dostawczych. Przy tym produkcie znaleść można także oznaczenie 3PMSF - płatek śniegu na potrójnym szczycie oznaczający dopuszczenie opony do poruszania w warunkach zimowych oraz M+S - mud and Snow (ang. błoto i śnieg) określa opony lepiej radzące sobie w warunkach błota i śniegu, niżeli model standardowy (bez tego symbolu).
Falken Eurowinter HS437 Van 175/70 R14 należy do grupy opon zimowych. Opony zimowe charakteryzują się oznaczeniem w postaci symbolu 3PMSF (trzech górskich szczytów z płatkiem śniegu). Jest to rodzaj homologacji potwierdzającej ich właściwości na śniegu. Montuje się jej zwykle, gdy średnie temperatury dobowe spadają poniżej 7 st. C. W oponach zimowych najczęściej stosowana jest kierunkowa rzeźba bieżnika (najlepsze na wodzie, śniegu czy błocie pośniegowym), a w modelach do mocniejszych aut – asymetryczna. Aby znaleźć najlepsze opony zimowe, warto zapoznać się z opiniami użytkowników i wynikami testów.
Gwarancja na opony udzielana przez producenta, pozwala odzyskać koszty zakupu w przypadku wykrycia wady produkcyjnej lub materiałowej. Należy jednak pamiętać, że im dłuższy czas minie od zakupu opony, tym trudniej uzyskać pozytywne rozpatrzenie reklamacji ze względu na to, że ogumienie ulega naturalnemu zużyciu. W przypadku opon Falken, producent udziela gwarancji na okres 5 lat od daty produkcji. Są spod niej jednak wyłączone wady wynikające z nieprawidłowego użytkowania i techniki jazdy, a także niewłaściwego montażu i demontażu opon.
Falken to opony klasy średniej, które cieszą się zaufaniem kierowców ze względu na bardzo dobre parametry, korzystną cenę i bezpieczeństwo prowadzenia niezależnie od pogody. Opinie na temat opon zimowych tej marki potwierdzają zapewnienia producenta o wysokiej jakości i niezawodności. Kierowcy w recenzjach publikowanych na forach motoryzacyjnych piszą: "rewelacyjne na śniegu i błocie pośniegowym", "zapewniają bardzo dobrą przyczepność podczas ruszania i krótką drogę hamowania", "komfortowe i ciche jak na zimówki".
Dzięki testom opon zimowych, kierowcy chcący wymienić opony na nowe mogą porównać osiągi modeli różnych marek i znaleźć wśród nich ogumienie najlepiej dopasowane do ich auta, potrzeb i stylu jazdy. Falken to opony klasy średniej, które w testach wykazują się bardzo dobrymi osiągami. W sprawdzianach przeprowadzonych w 2019 roku przez ADAC i Auto Express, model Falken Eurowinter HS01 zajął odpowiednio 7 i 5 miejsca wyróżniając się m.in. odpornością na aquaplaning oraz pewnym prowadzeniem na mokrej nawierzchni.
Wyniki dotyczą opon zimowych Falken, gdyż model Eurowinter HS437 Van nie został jeszcze przetestowany przez żadną popularną organizację, dziennikarzy motoryzacyjnych, stowarzyszenie czy ekspertów z branży.
Zobacz inne określenia opon Falken Eurowinter HS437 Van 175/70 R14 95/93 T C. Sformułowania te często spotykane są w komentarzach blogów czy na forach internetowych. Zwroty zawierają różne formy zapisu modelu (Eurowinter HS437 Van), rozmiaru (175/70 R14), nazwy producenta (Falken), indeksów (95/93T C) oraz sezonu (opony zimowe) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon zimowych o szerokości 175 mm, profilu 70 %, średnicy 14 cali oraz indeksach 95/93T. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Wśród polecanych znalazły się marki Tristar, Continental, Nokian, Vredestein oraz Nexen – kosztujące od 243 do 415 zł za sztukę. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony zimowe, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą bilety na mecze piłkarskie, rabat na kolejne zakupy, foteliki samochodowe, bilety na zawody żużlowe oraz karty paliwowe.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon zimowych firmy Falken to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 42-56% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami (abmoto, oponeo czy inopony) udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. mBank, Santander Consumer Bank lub Alior Bank. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon zimowych Falken w rozmiarze 175/70 R14 C (95/93T). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 271 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 1 084 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 102 (12 rat) do 553 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 553 zł | 1 106 zł | 22 zł |
4 | 282 zł | 1 128 zł | 44 zł |
6 | 192 zł | 1 152 zł | 68 zł |
8 | 147 zł | 1 176 zł | 92 zł |
10 | 120 zł | 1 200 zł | 116 zł |
12 | 102 zł | 1 224 zł | 140 zł |
Kupując opony zimowe w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu Eurowinter HS437 Van mogą być m.in. zapachy do samochodu, podkładki antypoślizgowe pod telefon, ramki do tablic rejestracyjnych czy ubezpieczenie opon.