Data modyfikacji:

Imperial All Season Driver 225/40 R18 92Y XL

Autor: Łukasz Wulkanista

Opona całoroczna Imperial All Season Driver 225/40 R18 92Y

Zdjęcie poglądowe modelu All Season Driver w rozmiarze 225/40 R18 XL

Porównujemy oferty 34 sklepów z oponami całorocznymi firmy Imperial w rozmiarze 225/40R18. Zobacz gdzie kupić opony All Season Driver w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.

Co oznacza zapis "92 Y XL" w nazwie opony?

Parametry techniczne

Imperial All Season Driver w rozmiarze 225/40 R18 92Y to opona całoroczna oraz wzmacniana (XL). IF285 oraz 5420068628551 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy budżetowej. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.

Pełna specyfikacja opony (szczegóły produktu)
Parametr Wartość
Kod produktu IF285
EAN 5420068628551
Producent Imperial
Koncern grupa Deldo
Siedziba Belgia
Klasa budżetowa
Model All Season Driver
Poprzedni model -
Następny model -
Sezon opony całoroczne
Rozmiar [size width="225" profile="40" diameter="18"]225/40 R18[/size]
Szerokość 225 mm
Profil 40 % (opona niskoprofilowa)
Średnica 18 cali
Konstrukcja R (radialna)
Wysokość profilu 90 mm
Kraj produkcji Chiny
Rodzaj bieżnika kierunkowy
Indeks nośności 92
Maksymalna nośność 630 kg
Indeks prędkości Y
Maksymalna prędkość 300 km/h
Przeznaczenie auta osobowe
Gwarancja 2 lata od daty zakupu
Opory toczenia C (spalanie paliwa)
Przyczepność na mokrym B (droga hamowania)
Hałas zewnętrzny 71 dB
Fale (1-3) 2
Waga (ciężar) -
Premiera modelu 2018 rok (podczas targów Moto)
Run Flat nie
Wzmocnienie tak (XL)
Rant ochronny felgi -
Inne oznaczenia -
Pełna nazwa Imperial All Season Driver 225/40 R18 92Y XL

Model All Season Driver

Fragment bieżnika All Season Driver firmy Imperial (zdjęcie

Opis opony Imperial All Season Driver w pigułce. Producentem opon jest marka Imperial, która posiada swoje fabryki w takich krajach jak Chiny. Prezentowany model stworzono z myślą o sezonie letnim i zimowym. Jeżeli chodzi o gwarancję na opony Imperial (klasa budżetowa) to wynosi ona 2 lata od daty zakupu. Bieżnik All Season Driver ma konstrukcję kierunkową, o której więcej dowiesz się w tej części opisu.

Opony całoroczne Imperial All Season Driver w rozmiarze 225/40 R18 92Y XL

Opony całoroczne Imperial All Season Driver w omawianym przykładzie mają rozmiar 225/40 R18. Warto wiedzieć, że pierwsza liczba w oznaczeniu rozmiaru to szerokość opony w milimetrach - tutaj 225 mm. Druga z liczb w rozmiarze 225/40 R18 to wysokość profilu, która w rozmiarze jest podawana jako procent z szerokości – w tym prezentowanych oponach wielosezonowych Imperial All Season Driver 225/40 R18 jest to 40% z 225, czyli 90 mm. Litera przed ostatnią liczbą to typ konstrukcji opony, a ostatnia z liczb w rozmiarze to średnica felgi, na jaką należy zamontować model w rozmiarze 225/40 R18 – tutaj wynosi ona 18 cali.

Omawiane opony całoroczne Imperial All Season Driver 225/40 R18 mają indeks prędkości Y i indeks nośności 92. Oznacza to, że przy poruszaniu się z maksymalną dopuszczalną prędkością 300 km/h najwyższa wartość obciążenia dla jednej opony wynosi 630 kg. Tego typu model najczęściej jest montowany w samochodach takich, jak VW Golf (VI), Mercedes Klasa A (W176), BMW Seria 1 (F20-F21), Peugeot 308 (T7) czy Opel Zafira (B).

Zastanawiając się nad zakupem opon wielosezonowych Imperial All Season Driver 225/40 R18 warto zapoznać się z ich etykietą. Za opory toczenia prezentowany produkt otrzymał klasę C, za hamowanie na mokrej nawierzchni B, a pomiar hałasu zewnętrznego emitowanego przez ten model dał wynik 71 dB.

Opona do auta osobowego

Przeznaczenie - samochody osobowe (zdjęcie)

All Season Driver w rozmiarze 225/40 R18 sklasyfikowany został przez producenta jako ogumienie osobowe. Opony osobowe to rodzaj ogumienia, który jest projektowany myślą o samochodach różnych klas: małolitrażowych aut miejskich, przez rodzinne sedany czy kombi po auta sportowe i luksusowe limuzyny. Opony osobowe najczęściej posiadają bieżnik kierunkowy lub asymetryczny. Bieżnik symetryczny obecnie nie jest już stosowany, można go spotkać w oponach dostawczych bądź ciężarowych. Opony osobowe dostępne są w ramach klas: ekonomicznej (najtańsze), medium (dobry stosunek ceny do jakości) i premium (najwyższe osiągi).

Klasa - budżetowa. Alternatywa dla kierowców preferujących jazdę po mieście

Klasa - budżetowa

Opony firmy Imperial pozycjonowane są przez branżę motoryzacyjną jako produkty klasy budżetowej. Opony klasy ekonomicznej są wybierane przez kierowców, którzy nie dysponują zbyt dużym budżetem na zakup ogumienia, posiadają auto o mniejszej mocy lub preferują spokojny styl jazdy. W przypadku opon klasy ekonomicznej stosowane są bardziej uniwersalne bieżniki i nieco mniej zaawansowane mieszanki gumowe – często są to technologie obecne kilka sezonów wcześniej w oponach wyższych klas. Największą popularnością wśród opon klasy ekonomicznej cieszą się: Imperial, Matador, Riken, Barum, Neolin, Achilles i Goodride.

Etykieta unijna opon All Season Driver 225/40 R18 czyli ocena hamowania, spalania i hałasu

Dzięki unijnej etykiecie na opony, kierowcy chcący kupić ogumienie do swojego auta mają ułatwione zadanie. Na etykietach widnieją trzy parametry kluczowe dla bezpieczeństwa i komfortu jazdy - zachowanie modelu na mokrej nawierzchni, hałas generowany podczas eksploatacji, a także zużycie paliwa. Wszystkie opony sprzedawane na terenie Unii Europejskiej muszą być wyposażone w takie etykiety, dlatego chcąc porównać dowolne modele pod kątem tych informacji, wystarczy zerknąć na etykietę, która jest naklejona w widocznym miejscu opony. Zobacz jak prezentują się oceny opon Imperial All Season Driver 225/40R18 92Y na etykiecie unijnej.

Spalanie paliwa - ocena C

Etykieta unijna na oponach informuje między innymi o poziomie oporów toczenia, które mają wpływ na zużycie paliwa przez samochód, a w efekcie emisję spalin. Im mniejsze opory, tym auto powinno palić mniej – nawet 0,25 litra na 100 km. W ramach pomiaru oporów toczenia możliwe jest przyznanie klas od A (najlepsza) do G (najgorsza). Taka skala widnieje na etykietach, ale warto wiedzieć, że ocena D nie jest stosowana – jest to tak zwana klasa pusta dla lepszego rozgraniczenia modeli lepszych i gorszych w tej kategorii. Taką samą ocenę - "C" na etykiecie unijnej w kategorii "spalanie paliwa" uzyskało jeszcze 16 innych produktów spełniających kryteria - opony 225/40 R18 (rozmiar) oraz całoroczne (sezon).

Hamowanie na mokrym - ocena B

Jednym z parametrów, o którym informuje unijna etykieta na opony, jest przyczepność na mokrej nawierzchni. To bardzo ważny wskaźnik, ponieważ wpływa na bezpieczeństwo jazdy na danym modelu ogumienia. Określa się ją na skali od A do G, gdzie A opisuje najkrótszą drogę hamowania, a F najdłuższą (kategoriami D i G nie określa się opon do samochodów osobowych). Różnica jednej klasy to około 3 metry dystansu w drodze hamowania, co oznacza, że między oponami skategoryzowanymi jako A i F, występuje rozbieżność drogi hamowania obejmująca aż 18 metrów.

Hałas na zewnątrz - 71 dB

Pracująca opona generuje hałas – wysokie jego natężenie sprawia, że jazda jest niekomfortowa. Dlatego też na etykiecie podaje się jego wartość w decybelach i przydziela każdą oponę do jednej z trzech klas głośności, oznaczanych graficznie jedną, dwiema lub trzema symbolami fali. Wynik "71 dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskało jeszcze 9 innych produktów spełniających kryteria - opony All Season Driver (model) oraz 18 cali (średnica).

Firma Imperial (grupa Deldo)

Logo firmy oponiarskiej Imperial (zdjęcie)

Imperial to opony klasy ekonomicznej, które doskonale sprawdzają się na krótkich trasach oraz podczas jazdy w mieście. Ogumienie tej marki jest cenione przez kierowców preferujących spokojny styl jazdy i pokonujących niewielkie przebiegi. Nowoczesna rzeźba bieżnika, nowoczesne rozwiązania technologiczne oraz niewygórowana cena, sprawiają że Imperial to dobre rozwiązanie do codziennej jazdy. Opony Imperial dostępne są w niemal 50 krajach na świecie, w tym w większości państw europejskich.

Jak sprawdza się kierunkowa rzeźba bieżnika w oponie Imperial All Season Driver 225/40 R18 92Y? Poznaj jej wady i zalety

Bieżnik kierunkowy (zdjęcie)

Model All Season Driver (Imperial) wyposażony został w kierunkową rzeźbę bieżnika. Opony kierunkowe charakteryzują się doskonałym odprowadzaniem wody, błota pośniegowego i śniegu (badania wykazały, że mają o 20% większą odporność na aquaplaning od modeli asymetrycznych). Jest to zasługa rowków, które kształtem przypominają litery "V" i "U" lub charakterystyczną jodełkę. Do pozostałych zalet opon kierunkowych zalicza się także doskonałą przyczepność podczas jazdy na wprost i atrakcyjny wygląd. Rzeźba kierunkowa jest najczęściej stosowana w oponach zimowych, w letnich występuje praktycznie na równi z asymetrykami.

Oznaczenia 92Y oraz XL

Napisy "92" oraz "Y" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 630 kg) oraz prędkości (do 300 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon wielosezonowych. XL to skrót od extra load oznaczający ogumienie o wzmacnianej konstrukcji.

Opona całoroczna

Opony całoroczne

Imperial All Season Driver 225/40 R18 należy do grupy opon wielosezonowych. Opony całoroczne to uniwersalne rozwiązanie zapewniające zoptymalizowane osiągi zarówno latem, jak i zimą. Szczególnie zadowoleni z nich będą kierowcy, którzy pokonują rocznie niewielkie przebiegi i jeżdżą głównie w mieście. Ogumienie wielosezonowe to kompromisowe rozwiązanie, ponieważ stworzone są z mieszanki gumowej zachowującej się najlepiej w umiarkowanych temperaturach, a bieżnik łączy w sobie najważniejsze cechy bieżnika letniego i zimowego, zapewniając dobre prowadzenie w różnych warunkach pogodowych.

Gwarancja na opony All Season Driver

Imperial to opony klasy budżetowej, które oferują zrównoważony stosunek jakości do ceny i sprawdzają się podczas codziennej jazdy. Producent ogumienia tej marki udziela gwarancji na okres 2 lat od daty zakupu, co oznacza, że w tym czasie można zgłosić wszelkie wady produkcyjne ogumienia. Warto jednak pamiętać, że opony są produktami ulegającymi naturalnemu zużyciu, dlatego im dłużej będziemy zwlekać ze zgłoszeniem sprzedawcy usterki, tym trudniej będzie uzyskać pozytywne rozpatrzenie reklamacji.

2 lata od daty zakupu

Opinie kierowców rozmiaru 225/40 R18 o oponach Imperial All Season Driver

Opinie o oponie są obecnie zbierane od użytkowników. Czekamy na pierwsze wrażenia z jazdy oraz informacje jak opony zachowują się w różnych warunkach. Dodaj swoją opinię. W komentarzu poza recenzją proszę o podawanie marki i modelu auta, lokalizacji (góry, miasto, trasa) oraz preferowanego stylu jazdy.

Imperial w testach opon wielosezonowych

Test opon wielosezonowych Imperial

Opony wyprodukowane w Chinach cieszą się popularnością wśród kierowców szukających ogumienia oferującego optymalne osiągi w rozsądnej cenie. Są dobrym rozwiązaniem dla wszystkich, którzy pokonują niewielkie odległości i korzystają z samochodu głównie w mieście. Dzięki zaawansowanym technologiom, niekorzystna opinia jaka towarzyszyła chińskim oponom od wielu lat, nie ma przełożenia na faktyczną jakość tych opon. Doceniają je użytkownicy na całym świecie, a także specjaliści z automobilklubów i czasopism motoryzacyjnych, którzy przed każdym sezonem testują wybrane opony. Modele chińskie nie są zbyt często sprawdzane w testach, jednak na podstawie kilku prestiżowych badań, w których brały udział, można wywnioskować, że zapewniają bezpieczeństwo w zróżnicowanych warunkach pogodowych i gwarantują stabilną jazdę zarówno na suchej, jak i na mokrej nawierzchni. Wszystko to sprawia, że z roku na rok wzrasta ich sprzedaż wśród kierowców szukających niedrogiego ogumienia do swojego auta.

Imperial All Season Driver 225/40 R18 92Y XL na forach czyli inne formy zapisu prezentowanej opony

Zobacz inne określenia opon Imperial All Season Driver 225/40 R18 92Y XL. Sformułowania te często spotykane są w porównywarkach cenowych czy na forach internetowych. Zwroty zawierają różne formy zapisu indeksów (92Y XL), sezonu (opony całoroczne), rozmiaru (225/40 R18), modelu (All Season Driver) oraz nazwy producenta (Imperial) przedstawione w odmiennej kolejności.

Znalezione m.in. na forum:

  • opony całoroczne 225/40 R18 All Seasons Driver Imperial
  • Imperial All Season Driver 225/40R18 XL
  • Imperial All Season Driver 18 225x40 XL
  • 225 40 R18 92 Y Imperial All Season Driver
  • opony Imperial 225/40 R18 AllSeason Driver

Polecane opony całoroczne 225 40 R18 92Y o podobnych parametrach i cenie

Poniżej lista alternatywnych opon wielosezonowych o szerokości 225 mm, profilu 40 %, średnicy 18 cali oraz indeksach 92Y. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.

Opona całoroczna
Opona Nokian Weatherproof 225 40 R18 92V XL FR

Logo firmy Nokian
Klasa premium

Nokian Weatherproof
225/40 R18 92V XL FR

  • Wzmacniane – XL
  • Rant ochronny – FR
  • Gwarancja – 5 lat od daty zakupu
  • Indeks nośności – 92 (do 630 kg/oponę)
  • Indeks prędkości – V (do 240 km/h)
  • Najlepsza przyczepność na mokrym (klasa A)
C A 69dB
Cena od 422 zł / szt.

Opona całoroczna
Opona Goodyear Vector 4Seasons Gen-2 225 40 R18 92Y XL FP

Logo firmy Goodyear
Klasa premium

Goodyear Vector 4Seasons Gen-2
225/40 R18 92Y XL FP

  • Wzmacniane – XL
  • Rant ochronny – FP
  • Gwarancja – 5 lat od daty produkcji
  • Indeks nośności – 92 (do 630 kg/oponę)
  • Indeks prędkości – Y (do 300 km/h)
  • Dodatkowe oznaczenia – 3PMSF, M+S
C B 69dB
Cena od 445 zł / szt.

Opona całoroczna
Opona Pirelli Cinturato All Season Plus 225 40 R18 92Y XL S

Logo firmy Pirelli
Klasa premium

Pirelli Cinturato All Season Plus
225/40 R18 92Y XL Seal Inside

  • Wzmacniane – XL
  • Gwarancja – 5 lat od daty produkcji
  • Indeks nośności – 92 (do 630 kg/oponę)
  • Indeks prędkości – Y (do 300 km/h)
  • Dodatkowe oznaczenia – Seal Inside, 3PMSF, M+S
C B 69dB
Cena od 424 zł / szt.

Opona całoroczna
Opona Bridgestone Weather Control A005 225 40 R18 92Y XL FR

Logo firmy Bridgestone
Klasa premium

Bridgestone Weather Control A005
225/40 R18 92Y XL FR

  • Wzmacniane – XL
  • Rant ochronny – FR
  • Gwarancja – 5 lat od daty produkcji
  • Indeks nośności – 92 (do 630 kg/oponę)
  • Indeks prędkości – Y (do 300 km/h)
  • Dodatkowe oznaczenia – 3PMSF
  • Najlepsza przyczepność na mokrym (klasa A)
C A 71dB
Cena od 414 zł / szt.

Opona całoroczna
Opona Firestone Multiseason 2 225 40 R18 92Y XL FR

Logo firmy Firestone
Klasa średnia

Firestone Multiseason 2
225/40 R18 92Y XL FR

  • Wzmacniane – XL
  • Rant ochronny – FR
  • Gwarancja – 5 lat od daty produkcji
  • Indeks nośności – 92 (do 630 kg/oponę)
  • Indeks prędkości – Y (do 300 km/h)
  • Dodatkowe oznaczenia – 3PMSF
C B 72dB
Cena od 355 zł / szt.

Dodatkowe informacje

Kierowca w samochodzie

Na koniec kilka słów o promocjach na opony całoroczne, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.

Promocja i wyprzedaż

Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą bilety do teatru, promocja "zakup 4 opon w cenie 3", pamięci przenośne USB, karty przedpłacone oraz bilety na mecze piłkarskie.

Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon wielosezonowych firmy Imperial to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 39-60% od ceny detalicznej.

Produkty powiązane

Kupując opony całoroczne w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu All Season Driver mogą być m.in. mierniki grubości bieżnika, worki do opon, ładowarki do telefonu na USB lub montaż w serwisie.

opony całoroczne 205/60 r16 ranking

Test opon całorocznych 205/60 R16. Ranking Wulkanisty 2025 

2025-04-11
Kierowcy są pogodzeni z faktem, że wraz z nadejściem okresu jesienno-zimowego przychodzi pora na wymianę opon. Jednak wielu właścicieli aut zwleka z założeniem i zakupem nowego kompletu, ponieważ wiąże się to z niemałą stratą czasu i dodatkowymi wydatkami. Dlatego w ostatnich latach tak szybko rośnie zainteresowanie oponami całorocznymi, które sprawdzają się w dowolnej aurze. Przedstawiamy ranking polecanych opon wielosezonowych 205/60 R16.
opony całoroczne 195/55 r16 ranking

Test opon całorocznych 195/55 R16. Ranking Wulkanisty 2025 

2025-04-09
Coraz popularniejszym rozwiązaniem na które decydują się właściciele aut, jest zakup specjalnych opon całorocznych, które sprawdzają się zarówno w trakcie letnich upałów, jak i zimowych zamieci. Przedstawiamy ranking polecanych modeli opon wielosezonowych 195/55 R16.
opony wielosezonowe 185/65 r15 ranking

Test opon całorocznych 185/65 R15. Ranking Wulkanisty 2025 

2025-04-07
Rosnącą popularnością cieszą się opony wielosezonowe, które radzą sobie równie dobrze na oblodzonych i mokrych drogach, jak i na autostradach rozgrzanych w letnim upale. Przedstawiamy ranking polecanych opon całorocznych 185/65 R15.
opony wielosezonowe 185/60 r15 ranking

Test opon całorocznych 185/60 R15. Ranking Wulkanisty 2025 

2025-04-04
Opony wielosezonowe cieszą się w naszym kraju coraz większą popularnością, do czego niewątpliwie przyczyniają się coraz łagodniejsze zimy, które sprawiają, że wielu kierowców nie odczuwa potrzeby zakładania ogumienia stworzonego z myślą o niej. Modele te radzą sobie równie dobrze na rozgrzanym asfalcie, jak i zabłoconych lub oblodzonych miejskich drogach. Przedstawiamy ranking polecanych modeli 185/60 R15.
opony całoroczne 215/65 r16 ranking

Test opon całorocznych 215/65 R16. Ranking Wulkanisty 2025

2025-03-31
Coroczna wymiana opon letnich na zimowe jest niewątpliwie kłopotliwa, kierowcy muszą bowiem znaleźć nie tylko miejsce na przechowywanie nieużywanego kompletu, ale również poświecić sporo cennego czasu na wizytę w warsztacie. Z tych powodów coraz większym zainteresowaniem cieszą się opony wielosezonowe, z których możemy korzystać niezależnie od aury za oknem. Przedstawiamy ranking opon całorocznych 215/65 R16.
kormoran all season vs goodyear eagle sport

Kormoran All Season vs. Goodyear Eagle Sport All-Season: Porównanie opon całorocznych

2025-02-03
Wybór odpowiednich opon całorocznych to kluczowy element zapewniający bezpieczeństwo i komfort jazdy przez cały rok. Dziś przyjrzymy się dwóm popularnym modelom: Kormoran All Season oraz Goodyear Eagle Sport All-Season, analizując ich specyfikacje, osiągi i opinie użytkowników.