Porównujemy oferty 23 sklepów z oponami zimowymi firmy Linglong w rozmiarze 225/50R18. Zobacz gdzie kupić opony Green-Max Winter Ice i15 SUV w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Co oznacza zapis "95 T " w nazwie opony?
Parametr | Wartość |
---|---|
Producent | Linglong |
Koncern | grupa Linglong |
Siedziba | Chiny |
Klasa | budżetowa |
Model | Green-Max Winter Ice i15 SUV |
Poprzedni model | - |
Następny model | - |
Sezon | opony zimowe |
Rozmiar | 225/50 R18 |
Szerokość | 225 mm |
Profil | 50 % (opona niskoprofilowa) |
Średnica | 18 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 112,50 mm |
Kraj produkcji | Chiny, Tajlandia |
Rodzaj bieżnika | kierunkowy |
Indeks nośności | 95 |
Maksymalna nośność | 690 kg |
Indeks prędkości | T |
Maksymalna prędkość | 190 km/h |
Przeznaczenie | auta 4x4 / SUV |
Gwarancja | 2 lata od daty zakupu |
Opory toczenia | E (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | E (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 72 dB |
Fale (1-3) | 2 |
Waga (ciężar) | 11,54 kg |
Cena | ~ 162 zł (brutto, z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | nie |
Rant ochronny felgi | - |
Inne oznaczenia | 3PMSF, M+S |
Pełna nazwa | Linglong Green-Max Winter Ice i15 SUV 225/50 R18 95T |
Opis opony Linglong Green-Max Winter Ice i15 SUV w pigułce. Producentem opon jest marka Linglong, która posiada swoje fabryki w takich krajach jak Tajlandia czy Chiny. Prezentowany model stworzono z myślą o sezonie zimowym. Jeżeli chodzi o gwarancję na opony Linglong (klasa budżetowa) to wynosi ona 2 lata od daty zakupu. Bieżnik Green-Max Winter Ice i15 SUV ma konstrukcję kierunkową, o której więcej dowiesz się w tej części opisu.
Opony zimowe Linglong Green-Max Winter Ice i15 SUV 225/50 R18 zostały zaprojektowane i wyprodukowane z myślą o samochodach typu BMW Seria 3 (F30), Mini Countryman (II), BMW Seria 3 (F30 FL), Toyota Land Cruiser czy Audi A8. Testy wykonane na potrzeby europejskiego systemu etykiet pozwoliły na przyznanie omawianemu modelowi następujących klas: E w kategorii hamowania na mokrej nawierzchni, E za opory toczenia, które wpływają na spalanie paliwa oraz 72 dB w pomiarze emitowanego hałasu zewnętrznego. Opony zimowe Linglong Green-Max Winter Ice i15 SUV 225/50 R18 posiadają indeks prędkości T (maksymalnie na tym modelu można jechać 190 km/h) oraz indeks nośności 95 (najwyższa wartość obciążenia przy jeździe z maksymalną prędkością wynosi tu 690 kg).
Warto wiedzieć, że samo oznaczenie rozmiaru 225/50 R18 należy odczytywać następująco: pierwsza liczba to szerokość opony w milimetrach, druga to wysokość profilu liczona jako procent z szerokości (tutaj 50 przekłada się na wartość 112,50 mm), a trzecia to średnica felgi, na jaką należy założyć daną oponę - w tym przypadku wynosi ona 18 cali. Litera przed oznaczeniem średnicy to typ konstrukcji opony (radialny lub diagonalny).
Green-Max Winter Ice i15 SUV w rozmiarze 225/50 R18 sklasyfikowany został przez producenta jako ogumienie 4x4 / SUV. Opony 4x4 przeznaczone są do samochodów z napędem na cztery koła, które często poruszają się po bezdrożach (nie mylić z SUV). W związku z tym opony do aut terenowych wyposażone są w agresywny bieżnik o wyraźnych blokach i odporności na zapychanie się błotem, kamieniami czy trawą. Opony terenowe dzielą się na przystosowane do każdego terenu (A/T – all terrain – mniej agresywny bieżnik, także na asfalt), błotnistego (M/T – większa zdolność terenowa, ale dopuszczalna jazda po asfalcie) czy Extrem (rzadziej spotykane, wyłącznie w teren).
Opony firmy Linglong pozycjonowane są przez branżę motoryzacyjną jako produkty klasy budżetowej. Wybierając opony do swojego samochodu warto zastanowić się nad klasą opon, które zamierzamy kupić. Opony klasy ekonomicznej to dobre rozwiązanie dla wszystkich, którzy nie lubią przepłacać i zależy im na zoptymalizowanych osiągach oraz bezpieczeństwie. W jakiej sytuacji się sprawdzą? Wtedy, gdy poruszamy się głównie po mieście, pokonujemy niewielkie przebiegi i zamierzamy je zamontować w typowo miejskim aucie o niewielkiej mocy silnika. Najpopularniejsze opony klasy ekonomicznej, to: Linglong, Imperial, Achilles, Riken, Goodride, Dębica i Laufenn.
Za sprawą unijnym etykietom na opony można w szybki sposób porównać możliwości opon różnych producentów. Zgodnie z prawem, na etykiecie musi znaleźć się informacja dotycząca trzech osiągów: przyczepności na mokrej nawierzchni, efektywności paliwowej (oporów toczenia), a także hałasu generowanego w czasie jazdy. Są przedstawione za pomocą przejrzystych piktogramów, które sprawiają, że nawet osoba, która nie zna się na oponach z łatwością zrozumie wszystkie zamieszczone na niej informacje. Zobacz jak prezentują się oceny opon Linglong Green-Max Winter Ice i15 SUV 225/50R18 95T na etykiecie unijnej.
Opory toczenia wpływają na ekonomikę jazdy. Na etykietach stosuje się siedem klas oszczędności oznaczonych kolejnymi literami alfabety. Ocena "A" przypisana jest ogumieniu najbardziej oszczędnemu, a nota "G" zarezerwowana jest dla modeli o największych oporach toczenia. Im lepsza klasa, tym większy wpływ na ograniczenie spalania i emisję spalin przez auta. Taką samą ocenę - "E" na etykiecie unijnej w kategorii "spalanie paliwa" uzyskało jeszcze 10 innych produktów spełniających kryteria - opony Green-Max Winter Ice i15 SUV (model) oraz 18 cali (średnica).
Fragment etykiety unijnej zawierający informacje o przyczepności na mokrej nawierzchni prezentuje wyniki pomiaru drogi hamowania i siły tarcia opon we wspomnianych warunkach w porównaniu do modelu referencyjnego. Etykieta unijna za przyczepność na mokrym przewiduje przyznanie klas od A (najwyższa) do G (najniższa) – warto jednak pamiętać, że klasa D dla rozgraniczenia lepszych i gorszych produktów pozostaje pusta, a opony z klasą G nie są dopuszczane do sprzedaży, więc w praktyce takich się nie spotyka.
Jednym z parametrów, jaki określa unijna etykieta dołączona do wszystkich opon sprzedawanych na terenie Unii Europejskiej, jest hałas zewnętrzny. Wyraża się go w dwojaki sposób - zarówno w decybelach, jak i za pomocą piktogramu przedstawiającego trzy fale. Najgłośniejsze opony to te oznaczone 3 falami w trzystopniowej skali. Najcichsze opony, czyli te z oznaczeniem jednej fali, są najbardziej przyjazne środowisku. To także ważna informacja dla wszystkich kierowców szukających opon do swojego samochodu, które zagwarantują komfortową i cichą jazdę. Wynik "72 dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskało jeszcze 19 innych produktów spełniających kryteria - opony 225/50 R18 (rozmiar) oraz zimowe (sezon).
Linglong to chińska marka opon, która sprawdzi się w przypadku kierowców poszukujących niedrogiego, a jednocześnie bezpiecznego ogumienia do swojego samochodu. Doświadczenie w produkcji sięgające 1975 roku skutkuje nie tylko rozbudowaną ofertą modeli przeznaczonych do aut osobowych, ciężarowych, autobusów czy maszyn rolniczych, ale też postępującym zaawansowaniem technologicznym. Marka Linglong, która zajmuje 10 miejsce pod względem wielkości produkcji opon w rodzimych Chinach, intensywnie rozszerza swoją działalność na inne kontynenty.
Model Green-Max Winter Ice i15 SUV (Linglong) wyposażony został w kierunkową rzeźbę bieżnika. Bieżnik kierunkowy najczęściej można spotkać w przypadku opon zimowych, ale trzeba pamiętać, że równie dobrze sprawdza się on także w przypadku modeli przeznaczonych na lato. Opony kierunkowe doskonale sprawują się na mokrej, zaśnieżonej czy zabłoconej nawierzchni. Bieżnik kierunkowy zapewnia o 20% większą odporność na aquaplaning w porównaniu z innymi rzeźbami. Oprócz tego oferuje doskonałą stabilność podczas jazdy na wprost i ma atrakcyjny wygląd. Opony z bieżnikiem kierunkowym są montowane zarówno w mniejszych, jak i większych i mocniejszych autach.
Napisy "95" oraz "T" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 690 kg) oraz prędkości (do 190 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon zimowych. Przy tym produkcie znaleść można także oznaczenie 3PMSF - płatek śniegu na potrójnym szczycie oznaczający dopuszczenie opony do poruszania w warunkach zimowych oraz M+S - ang. Mud and Snow (błoto i śnieg) określa opony lepiej radzące sobie w warunkach błota i śniegu, niżeli model standardowy (bez tego symbolu).
Linglong Green-Max Winter Ice i15 SUV 225/50 R18 należy do grupy opon zimowych. Opony zimowe różnią się od letnich bieżnikiem, który jest wyposażony w większą liczbę rowków odprowadzających wodę i błoto pośniegowe. Ponadto, ogumienie przeznaczone na zimę, zbudowane jest na bazie specjalnej mieszanki gumowej zawierającej w składzie większą ilość krzemionki. Odpowiada ona za elastyczność w niskich temperaturach, a co za tym idzie lepszą przyczepność. Dzięki połączeniu zoptymalizowanego bieżnika z przystosowaną do niskich temperatur mieszanką, opony zimowe zapewniają nie tylko komfort jazdy, ale także bezpieczeństwo w trudnych warunkach.
Na uznanie gwarancji przez producenta można liczyć tylko w przypadku wystąpienia wady fabrycznej. Warto ją zgłosić niezwłocznie po jej wykryciu, ponieważ reklamowanie opon będących przedmiotami ulegającymi naturalnemu zużyciu bywa trudne. Problemu nie powinno być natomiast w momencie zauważenia deformacji opony, trudności z wyważeniem modelu czy widocznego uszkodzenia jeszcze przed montażem. W przypadku opon klasy budżetowej Linglong, producent udziela gwarancji trwającej 2 lata od daty zakupu.
Opinie o oponie są obecnie zbierane od użytkowników. Czekamy na pierwsze wrażenia z jazdy oraz informacje jak opony zachowują się w różnych warunkach. Dodaj swoją opinię. W komentarzu poza recenzją proszę o podawanie marki i modelu auta, lokalizacji (góry, miasto, trasa) oraz preferowanego stylu jazdy.
Opony produkowane w Chinach zdobywają wśród użytkowników skrajne opinie, jednak ze względu na ich coraz wyższą jakość są cenione przez wszystkich szukających bezpiecznych opon w rozsądnej cenie. Chińskie opony są najczęściej wybierane przez kierowców szukających nowego ogumienia i nie chcących przepłacać. Zapewniają zoptymalizowane osiągi w zróżnicowanych warunkach pogodowych, a także dobrze radzą sobie w autach małolitrażowych i podczas jazdy po mieście. Mimo że są rzadko brane pod uwagę przez specjalistów z branży motoryzacyjnej podczas sezonowych testów ogumienia, coraz częściej zajmują w nich miejsca w środku stawki wykazując lepsze osiągi od konkurencyjnych opon wyprodukowanych w Ameryce czy Europie. Wszystko to sprawia, że sprzedaż chińskich opon na całym świecie rośnie, a kierowcy którzy nie byli wcześniej przekonani do ogumienia powstającego w tym kraju, zyskują o nim dobrą opinię i wybierają je do codziennej jazdy.
Zobacz inne określenia opon Linglong Green-Max Winter Ice i15 SUV 225/50 R18 95T. Sformułowania te często spotykane są w porównywarkach cenowych czy na forach internetowych. Zwroty zawierają różne formy zapisu rozmiaru (225/50 R18), nazwy producenta (Linglong), indeksów (95T), sezonu (opony zimowe) oraz modelu (Green-Max Winter Ice i15 SUV) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon zimowych o szerokości 225 mm, profilu 50 %, średnicy 18 cali oraz indeksach 95T. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony zimowe, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą karty paliwowe, rabat na kolejne zakupy, bilety na mecze piłkarskie, bony Sodexo czy karty przedpłacone.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon zimowych firmy Linglong to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 37-65% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami (24opony, oponeo czy oponylux) udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. Euro Bank, Alior Bank lub Santander Consumer Bank. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon zimowych Linglong w rozmiarze 225/50 R18 (95T). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 162 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 648 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 61 (12 rat) do 331 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 331 zł | 662 zł | 14 zł |
4 | 169 zł | 676 zł | 28 zł |
6 | 115 zł | 690 zł | 42 zł |
8 | 88 zł | 704 zł | 56 zł |
10 | 72 zł | 720 zł | 72 zł |
12 | 61 zł | 732 zł | 84 zł |
Kupując opony zimowe w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu Green-Max Winter Ice i15 SUV mogą być m.in. podkładki antypoślizgowe pod telefon, środki do konserwacji opon, ramki do tablic rejestracyjnych lub ładowarki do telefonu na USB.