Porównujemy oferty 24 sklepów z oponami zimowymi firmy Linglong w rozmiarze 245/50R18. Zobacz gdzie kupić opony Green-Max Winter Ice i15 SUV w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Co oznacza zapis "100 T " w nazwie opony?
Parametr | Wartość |
---|---|
Producent | Linglong |
Koncern | grupa Linglong |
Siedziba | Chiny |
Klasa | budżetowa |
Model | Green-Max Winter Ice i15 SUV |
Poprzedni model | - |
Następny model | - |
Sezon | opony zimowe |
Rozmiar | [size width="245" profile="50" diameter="18"]245/50 R18[/size] |
Szerokość | 245 mm |
Profil | 50 % (opona niskoprofilowa) |
Średnica | 18 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 122,50 mm |
Kraj produkcji | Tajlandia, Chiny |
Rodzaj bieżnika | kierunkowy |
Indeks nośności | 100 |
Maksymalna nośność | 800 kg |
Indeks prędkości | T |
Maksymalna prędkość | 190 km/h |
Przeznaczenie | auta 4x4 / SUV |
Gwarancja | 2 lata od daty zakupu |
Opory toczenia | C (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | E (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 72 dB |
Fale (1-3) | 2 |
Waga (ciężar) | 13,18 kg |
Cena | ~ 155 zł (brutto, z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | nie |
Rant ochronny felgi | - |
Inne oznaczenia | 3PMSF, M+S |
Pełna nazwa | Linglong Green-Max Winter Ice i15 SUV 245/50 R18 100T |
Opis opony Linglong Green-Max Winter Ice i15 SUV w pigułce. Producentem opon jest marka Linglong, która posiada swoje fabryki w takich krajach jak Tajlandia czy Chiny. Prezentowany model stworzono z myślą o sezonie zimowym. Jeżeli chodzi o gwarancję na opony Linglong (klasa budżetowa) to wynosi ona 2 lata od daty zakupu. Bieżnik Green-Max Winter Ice i15 SUV ma konstrukcję kierunkową, o której więcej dowiesz się w tej części opisu.
Opony Linglong Green-Max Winter Ice i15 SUV 245/50 R18 100 T zostały wyprodukowane z myślą o zapewnieniu bezpiecznego i komfortowego podróżowania. W przypadku rozmiaru 245/50 R18 ich szerokość wynosi 245 mm, wysokość profilu to procent z szerokości (tutaj 50% z 245 wynosi 122,50), litera stanowi informację o typie konstrukcji opony (zwykle radialny, ale niektóre opony mają też budowę diagonalną), a średnica felgi przeznaczonej do zamontowania na niej tej opony to 18 cali. Kolejne dwa oznaczenia (100 i T) to odpowiednio indeks nośności i prędkości opon zimowych Linglong Green-Max Winter Ice i15 SUV 245/50 R18.
Indeks nośności to najwyższa wartość obciążenia przy jeździe z maksymalną prędkością i wynosi ona tu 800 kg, natomiast sama dopuszczalna prędkość w przypadku tych opon to 190 km/h. W ramach europejskiego systemu etykietowania opon model Linglong Green-Max Winter Ice i15 SUV 245/50 R18 otrzymał klasy E w kategorii hamowania na mokrej nawierzchni, C za opory toczenia oraz wartość 72 dB za emitowany hałas zewnętrzny. Omawiany produkt najlepiej sprawdzi się w samochodach BMW Seria 7 (G11, G12), BMW Seria 7 (E65), BMW X3 (F25 FL), BMW Seria 5 (F10) czy BMW Seria 7 (F01, F02, F04 FL).
Green-Max Winter Ice i15 SUV w rozmiarze 245/50 R18 sklasyfikowany został przez producenta jako ogumienie 4x4 / SUV. Opony 4x4 często są mylone z produktami do samochodów typu SUV. Omawiane tutaj produkty mają agresywny bieżnik z blokami w postaci klocków, a opony SUV są zbliżone do osobowych. Opony terenowe najlepiej sprawdzają się podczas jazdy po bezdrożach – na błocie, trawie, kamieniach itp. Wśród opon terenowych wyróżniamy A/T – All Terrain (dobrze radzą sobie na asfalcie i w terenie), M/T – Mud Terrain (lepsze w terenie, słabsze na asfalcie) i Extrem (wyłącznie w teren). Opony terenowe znajdziemy w ofertach marek ekonomicznych, średnich i premium.
Opony firmy Linglong pozycjonowane są przez branżę motoryzacyjną jako produkty klasy budżetowej. Opony klasy ekonomicznej to takie marki, jak Linglong, Neolin, Dębica, Firemax, Zeetex, PowerTrac oraz Achilles. Ich osiągi stoją na nieco niższym poziomie niż ma to w miejsce w przypadku modeli ze średniej lub wyższej półki, ale jednocześnie są też tańsze. Technologie stosowane w przypadku opon klasy ekonomicznej kilka sezonów wcześniej były obecne w oponach premium. Tego typu produkty są wybierane przez właścicieli małych aut, którzy preferują spokojny styl jazdy i nie pokonują rocznie dużej liczby kilometrów (jeżdżą głównie po mieście lub w ogóle sporadycznie użytkują samochód).
Etykieta unijna na oponach to oznaczenie, które jest umieszczane na poszczególnych modelach w formie naklejek podobnych do tych znanych ze sprzętu AGD/RTV. Dzięki temu porównanie podstawowych osiągów opon staje się znacznie łatwiejsze. Na etykietach znajdują się informacje o poziomie oporów toczenia, przyczepności na mokrej nawierzchni i hałasu zewnętrznego emitowanego przez opony. Etykiety w pierwszych dwóch kategoriach przewidują przyznanie klas od A do G (z tym, że D nie jest używana) oraz od 1 do 3 fal i wartości liczbowej w dB za hałas zewnętrzny. Zobacz jak prezentują się oceny opon Linglong Green-Max Winter Ice i15 SUV 245/50R18 100T na etykiecie unijnej.
Opory toczenia wpływają na ekonomikę jazdy. Na etykietach stosuje się siedem klas oszczędności oznaczonych kolejnymi literami alfabety. Ocena "A" przypisana jest ogumieniu najbardziej oszczędnemu, a nota "G" zarezerwowana jest dla modeli o największych oporach toczenia. Im lepsza klasa, tym większy wpływ na ograniczenie spalania i emisję spalin przez auta.
Etykieta unijna informuje między innymi o poziomie przyczepności opon na mokrej nawierzchni. Parametr ten jest oceniany w pomiarze drogi hamowania i siły tarcia opon w wyżej wspomnianych warunkach. Za przyczepność na mokrej nawierzchni dany model może otrzymać klasy od A do G. Warto jednak wiedzieć, że klasa D nie jest używana dla lepszego rozgraniczenia opon o lepszych i gorszych parametrach, a modele z klasą G są po prostu niebezpieczne i nie dopuszcza się ich do sprzedaży. Identyczną notę - "E" na etykiecie unijnej w kategorii "przyczepność na mokrej nawierzchni" uzyskało jeszcze 61 innych produktów spełniających wytyczne - opony zimowe (sezon), 18 cali (średnica) oraz budżetowa (klasa).
Umieszczana na oponach etykieta unijna informuje o hałasie zewnętrznym, który jest przez nie emitowany. Jest to wynik polityki ochrony środowiska prowadzonej przez UE. Dla kierowców z pewnością bardziej istotna byłaby informacja o poziomie hałasu wewnętrznego, który jest odczuwany w kabinie pojazdu i ma wpływ ma komfort podróżowania (szczególnie na długich trasach). W przeciwieństwie do oporów toczenia i przyczepności na mokrej nawierzchni w przypadku hałasu zewnętrznego nie są nadawane klasy od A do G, tylko ocena w postaci 3 fal i wynik pomiaru w dB. Wynik "72 dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskało jeszcze 11 innych produktów spełniających kryteria - opony Green-Max Winter Ice i15 SUV (model) oraz 18 cali (średnica).
Shandong Linglong Tire Co., Ltd. ( Linglong Tire ) to chińskie przedsiębiorstwo produkujące opony, które znajduje się wśród 20 największych przedsiębiorstw oponiarskich na świecie. Nazwa Linglong oznacza po chińsku - wyśmienity. Firma wyspecjalizowała się w produkcji wysokiej jakości opon do samochodów osobowych, ciężarowych, pojazdów rolniczych i autobusów. Produkty Linglong sprzedawane są z powodzeniem do ponad 180 krajów na całym świecie. Linglong jest również dostawcą oryginalnego wyposażenia dla kilku koncernów samochodowych. W 2020 roku Linglong obchodził 45-lecie istnienia.
Model Green-Max Winter Ice i15 SUV (Linglong) wyposażony został w kierunkową rzeźbę bieżnika. Kierunkowa rzeźba bieżnika najczęściej jest spotykana w oponach osobowych przystosowanych do jazdy w trudnych warunkach pogodowych – ma zdolność do doskonałego odprowadzania wody, śniegu czy błota pośniegowego. Kształt rowków bieżnika kierunkowego najczęściej przypomina litery "V" lub "U". Bieżnik kierunkowy charakteryzuje się 20% większą odpornością na aquaplaning w porównaniu do rzeźby asymetrycznej. Opony kierunkowe są projektowane w oparciu o zaawansowane symulacje komputerowe, co pozwala uzyskać najwyższy poziom osiągów.
Napisy "100" oraz "T" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 800 kg) oraz prędkości (do 190 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon zimowych. Przy tym produkcie znaleść można także oznaczenie 3PMSF - płatek śniegu na potrójnym szczycie oznaczający dopuszczenie opony do poruszania w warunkach zimowych oraz M+S - ang. Mud and Snow (błoto i śnieg) określa opony lepiej radzące sobie w warunkach błota i śniegu, niżeli model standardowy (bez tego symbolu).
Linglong Green-Max Winter Ice i15 SUV 245/50 R18 należy do grupy opon zimowych. Opony zimowe to produkty, których konstrukcja umożliwia bezpieczne w podróżowanie w trudnych warunkach od późnej jesieni do wczesnej wiosny. Mieszanka gumowa takich opon zachowuje swoje właściwości w mroźne dni, a bieżnik pokryty lamelami ułatwia zapanowanie nad samochodem na śniegu, wodzie i błocie pośniegowym. Najczęściej spotykaną rzeźbą w przypadku opon zimowych jest kierunkowa, następnie asymetryczna (w mocniejszych samochodach). Przed zakupem opon na zimę warto zapoznać się opiniami kierowców czy wynikami testów opon. Pozwoli to wybrać najlepszy model dla siebie.
Linglong to opony klasy budżetowej, które oferują zrównoważony stosunek jakości do ceny i sprawdzają się podczas codziennej jazdy. Producent ogumienia tej marki udziela gwarancji na okres 2 lat od daty zakupu, co oznacza, że w tym czasie można zgłosić wszelkie wady produkcyjne ogumienia. Warto jednak pamiętać, że opony są produktami ulegającymi naturalnemu zużyciu, dlatego im dłużej będziemy zwlekać ze zgłoszeniem sprzedawcy usterki, tym trudniej będzie uzyskać pozytywne rozpatrzenie reklamacji.
Opinie o oponie są obecnie zbierane od użytkowników. Czekamy na pierwsze wrażenia z jazdy oraz informacje jak opony zachowują się w różnych warunkach. Dodaj swoją opinię. W komentarzu poza recenzją proszę o podawanie marki i modelu auta, lokalizacji (góry, miasto, trasa) oraz preferowanego stylu jazdy.
Sezonowe testy ogumienia przeprowadzane przez specjalistów z automobilklubów i prasy motoryzacyjnej to cenne źródło wiedzy dla kierowców decydujących się na zakup opon. Mimo że opony chińskie są rzadko brane w nich pod uwagę, to z kilku badań w jakich je sprawdzono można wnioskować, iż ich jakość bardzo poprawiła się w ciągu kilku ostatnich lat. Widzą to także kierowcy, którzy szukają niedrogich i pewnych opon do swojego auta i coraz częściej decydują się na ogumienie chińskich marek. Czym oprócz korzystnej ceny charakteryzuje się to ogumienie? Zapewnia bezpieczeństwo w kluczowych obszarach, zoptymalizowany komfort jazdy oraz pewność prowadzenia - szczególnie w autach małolitrażowych i podczas typowo miejskiej jazdy. Kierowcy w opiniach pozostawianych na forach motoryzacyjnych i w mediach społecznościowych piszą o nich: "spełniły moje oczekiwania", "wystarczające jak na moje potrzeby, nie zawodzą podczas deszczu i na suchej nawierzchni", "gwarantują krótką drogę hamowania i przyczepność na zakrętach".
Zobacz inne określenia opon Linglong Green-Max Winter Ice i15 SUV 245/50 R18 100T. Sformułowania te często spotykane są w komentarzach blogów czy na grupach dyskusyjnych. Zwroty zawierają różne formy zapisu rozmiaru (245/50 R18), indeksów (100T), nazwy producenta (Linglong), modelu (Green-Max Winter Ice i15 SUV) oraz sezonu (opony zimowe) przedstawione w odmiennej kolejności.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony zimowe, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą promocja "zakup 4 opon w cenie 3", zwrot części gotówki, rabat na kolejne zakupy, karty przedpłacone lub karty paliwowe.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon zimowych firmy Linglong to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 41-61% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami (intercars, oponeo czy sklepopon) udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. Credite Agricole, mBank czy BGŻ BNP Paribas. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon zimowych Linglong w rozmiarze 245/50 R18 (100T). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 155 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 620 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 58 (12 rat) do 317 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 317 zł | 634 zł | 14 zł |
4 | 162 zł | 648 zł | 28 zł |
6 | 110 zł | 660 zł | 40 zł |
8 | 84 zł | 672 zł | 52 zł |
10 | 69 zł | 690 zł | 70 zł |
12 | 58 zł | 696 zł | 76 zł |
Kupując opony zimowe w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu Green-Max Winter Ice i15 SUV mogą być m.in. preparaty do mycia felg, ładowarki do telefonu na USB, mierniki grubości bieżnika oraz pianki naprawcze.