Porównujemy oferty 30 sklepów z oponami zimowymi firmy Matador w rozmiarze 155/65R14. Zobacz gdzie kupić opony MP54 Sibir Snow w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Co oznacza zapis "75 T " w nazwie opony?
Matador MP54 Sibir Snow w rozmiarze 155/65 R14 75T to opona zimowa oraz dodatkowo oznakowana symbolami 3PMSF, M+S. 15853390000 oraz 4050496632335 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy ekonomicznej. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Kod produktu | 15853390000 |
EAN | 4050496632335 |
Producent | Matador |
Koncern | grupa Continental |
Siedziba | Słowacja |
Klasa | ekonomiczna |
Model | MP54 Sibir Snow |
Poprzedni model | MP52 Nordicca Basic |
Następny model | - |
Sezon | opony zimowe |
Rozmiar | [size width="155" profile="65" diameter="14"]155/65 R14[/size] |
Szerokość | 155 mm |
Profil | 65 % |
Średnica | 14 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 100,75 mm |
Kraj produkcji | Czechy, Słowenia, Słowacja, Polska |
Rodzaj bieżnika | kierunkowy |
Indeks nośności | 75 |
Maksymalna nośność | 387 kg |
Indeks prędkości | T |
Maksymalna prędkość | 190 km/h |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Gwarancja | 5 lat od daty produkcji |
Opory toczenia | F (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | C (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 71 dB |
Fale (1-3) | 2 |
Waga (ciężar) | 5,43 kg |
Premiera modelu | 2014 rok (podczas targów Moto) |
Cena | ~ 125 zł (brutto, z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | nie |
Rant ochronny felgi | - |
Inne oznaczenia | 3PMSF, M+S |
Pełna nazwa | Matador MP54 Sibir Snow 155/65 R14 75T |
Opis opony Matador MP54 Sibir Snow w pigułce. Producentem opon jest marka Matador, która posiada swoje fabryki w takich krajach jak Słowacja, Polska czy Czechy. Prezentowany model stworzono z myślą o sezonie zimowym. Jeżeli chodzi o gwarancję na opony Matador (klasa ekonomiczna) to wynosi ona 5 lat od daty produkcji. Bieżnik MP54 Sibir Snow ma konstrukcję kierunkową, o której więcej dowiesz się w tej części opisu.
Opona zimowa Matador MP54 Sibir Snow 155/65 R14 jest zaprojektowana z myślą o samochodach typu Toyota Aygo (I), VW Caddy, Ford Mondeo, Peugeot Partner czy VW Golf i to właśnie w nich jest najczęściej montowana. W ramach europejskiego systemu etykiet omawiany model otrzymał klasę F podczas pomiaru oporów toczenia (wpływają one na spalanie paliwa i emisję CO2 do atmosfery), ocenę C za hamowanie na mokrej nawierzchni, a pomiar emitowanego hałasu zewnętrznego dał wynik na poziomie 71 dB.
Warto także wspomnieć, że prezentowane opony zimowe Matador MP54 Sibir Snow 155/65 R14 mają indeks nośności 75, co oznacza, że przy jeździe z maksymalną prędkością dopuszczalne obciążenie dla jednej opony wynosi 387 kg. Sama maksymalna prędkość wynosząca tutaj 190 km/h jest oznaczona za pomocą indeksu prędkości T.
Jak należy rozumieć oznaczenie rozmiaru opon zimowych Matador MP54 Sibir Snow? Pierwsza pozycja w rozmiarze opony 155/65 R14 to jej szerokość określona w milimetrach – w tym przypadku jest to 155 mm (15,50 cm). Druga z liczb określa wysokość profilu modelu i jest podawana jako procent z szerokości – tutaj 65% z 155, czyli 100,75 mm. Litera to typ konstrukcji opony ("R" – radialna, "-" – diagonalna, "B" – diagonalna z opasaniem – ang. bias belted). Ostatnia liczba to podana w calach średnica felgi, na jaką należy zamontować oponę – tutaj 14 cali.
MP54 Sibir Snow w rozmiarze 155/65 R14 sklasyfikowany został przez producenta jako ogumienie osobowe. Opony osobowe są projektowane z myślą o popularnych samochodach klasy miejskiej, kompaktowej, średniej czy wyższej, rodzinnych sedanach lub kombi i tym podobnych pojazdach. Bieżnik opon osobowych najczęściej jest kierunkowy lub asymetryczny. Ich zadaniem jest zapewnienie bezpiecznego, komfortowego i oszczędnego podróżowania każdego dnia. W zależności od stylu jazdy, mocy samochodu czy budżetu przeznaczonego na zakup ogumienia kierowcy mogą wybrać opony osobowe klasy ekonomicznej, średniej lub premium.
Opony firmy Matador pozycjonowane są przez branżę motoryzacyjną jako produkty klasy ekonomicznej. Opony klasy ekonomicznej, zwanej także budżetową, dostępne są w najniższych cenach na rynku. Najczęściej kupują je kierowcy poszukujący oszczędności, jeżdżący mało, o bardzo spokojnym stylu jazdy czy posiadacze najmniejszych i najsłabszych samochodów. Producenci opon klasy ekonomicznej najczęściej decydują się na zastosowanie klasycznych, stosunkowo uniwersalnych rzeźb bieżnika i technologii ze starszych opon premium (sprzed kilku lat). Popularne marki ekonomiczne to: Matador, Dayton, Riken, Barum, Apollo, Sunny czy Goodride.
Za sprawą unijnym etykietom na opony można w szybki sposób porównać możliwości opon różnych producentów. Zgodnie z prawem, na etykiecie musi znaleźć się informacja dotycząca trzech osiągów: przyczepności na mokrej nawierzchni, efektywności paliwowej (oporów toczenia), a także hałasu generowanego w czasie jazdy. Są przedstawione za pomocą przejrzystych piktogramów, które sprawiają, że nawet osoba, która nie zna się na oponach z łatwością zrozumie wszystkie zamieszczone na niej informacje. Zobacz jak prezentują się oceny opon Matador MP54 Sibir Snow 155/65R14 75T na etykiecie unijnej.
Opory toczenia to siły działające na opony przeciwnie do kierunku jazdy (tarcie, opór powietrza itd.). Im gorzej dany model się im przeciwstawia, tym ma większe opory toczenia, a więc potrzebuje więcej energii do pozostawania w ruchu. Wiąże się to ze zwiększonym spalaniem paliwa. Opony o małych oporach toczenia są w stanie wpłynąć na spadek jego zużycia nawet o 0,25 litra na 100 km. Za poziom oporów toczenia opony na etykiecie unijnej mogą otrzymać klasy od A do G, ale warto wiedzieć, że klasa D nie jest używana dla lepszego rozgraniczenia modeli lepszych i gorszych. Taką samą ocenę - "F" na etykiecie unijnej w kategorii "spalanie paliwa" uzyskało jeszcze 46 innych produktów spełniających kryteria - opony zimowe (sezon), 14 cali (średnica) oraz ekonomiczna (klasa).
Fragment etykiety unijnej zawierający informacje o przyczepności na mokrej nawierzchni prezentuje wyniki pomiaru drogi hamowania i siły tarcia opon we wspomnianych warunkach w porównaniu do modelu referencyjnego. Etykieta unijna za przyczepność na mokrym przewiduje przyznanie klas od A (najwyższa) do G (najniższa) – warto jednak pamiętać, że klasa D dla rozgraniczenia lepszych i gorszych produktów pozostaje pusta, a opony z klasą G nie są dopuszczane do sprzedaży, więc w praktyce takich się nie spotyka.
Duży poziom hałasu generowanego przez oponę pogarsza komfort jazdy. Trzystopniowe oznaczenie informuje, czy dany model zalicza się do cichych, standardowych czy głośnych opon. Dodatkowo podaje się również głośność wyrażona w decybelach (dB). Wynik "71 dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskało jeszcze 12 innych produktów spełniających kryteria - opony MP54 Sibir Snow (model) oraz 14 cali (średnica).
Matador dostarcza na rynek opony klasy ekonomicznej, które cieszą się popularnością wśród kierowców na całym świecie. Cechują się one niewygórowaną ceną, bezpieczeństwem w kluczowych dla opon do samochodów osobowych osiągach, a także zoptymalizowanym komfortem jazdy. Wieloletnie doświadczenie firmy sięgające od 1925 roku, a także przynależność marki do koncernu Continental, przekłada się na wysoką jakość oraz zaufanie użytkowników. Opony tej słowackiej firmy są eksportowane do 80 krajów na całym świecie.
Model MP54 Sibir Snow (Matador) wyposażony został w kierunkową rzeźbę bieżnika. Opony z bieżnikiem kierunkowym zapewniają najlepsze osiągi na mokrej nawierzchni, śniegu i błocie pośniegowym. Szacuje się, że tego typu rozwiązanie zapewnia 20% większą odporność na aquaplaning w porównaniu z innymi rzeźbami bieżnika. Bieżnik kierunkowy charakteryzuje się układem rowków przypominającym kształtem literę "V". Opony z tego typu rzeźbą należy montować zgodnie z kierunkiem toczenia (oznaczenie "rotation" na ścianie bocznej). Opony kierunkowe są także cenione za dobrą sterowność na prostej i atrakcyjny wygląd.
Napisy "75" oraz "T" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 387 kg) oraz prędkości (do 190 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon zimowych. Przy tym produkcie znaleść można także oznaczenie 3PMSF - płatek śniegu na potrójnym szczycie oznaczający dopuszczenie opony do poruszania w warunkach zimowych oraz M+S - mud and Snow (ang. błoto i śnieg) określa opony lepiej radzące sobie w warunkach błota i śniegu, niżeli model standardowy (bez tego symbolu).
Matador MP54 Sibir Snow 155/65 R14 należy do grupy opon zimowych. Opony zimowe są projektowane w celu zapewnienia bezpiecznej i komfortowej jazdy w trudnych warunkach – na śniegu, lodzie, mokrej nawierzchni i generalnie w niskich temperaturach. W tym celu większość opon zimowych posiada kierunkowy bieżnik (asymetryczny jest stosowany w modelach do mocniejszych aut) pokryty gęstą siecią lameli, które wgryzają się w śnieg ułatwiając zachowanie kontroli nad pojazdem. Mieszanka gumowa opon zimowych jest dostosowana do niskich temperatur – zachowuje wówczas elastyczność, co przekłada się na dobrą przyczepność.
Gwarancja na opony Matador standardowo obejmuje wady związane z konstrukcją produktu, jakością użytych do budowy materiałów czy usterki wynikające z błędów technologicznych. Ogumienie Matador, podobnie jak opony innych marek wchodzących w skład niemieckiego koncernu Continental, można reklamować przez okres 5 lat od daty produkcji. Po pozytywnym rozpatrzeniu sprawy, klient może wymienić towar na nowy lub uzyskać rekompensatę finansową proporcjonalną do stopnia zużycia uszkodzonego produktu.
"Jadąc na oponach Matador czuję się bezpiecznie bez względu na pogodę", "Jestem zadowolony z tych opon, kolejny zestaw też na pewno kupię od tego producenta", "dobry stosunek jakości do ceny, polecam" - to tylko niektóre z wypowiedzi na temat opon zimowych Matador opublikowane w Internecie przez zadowolonych kierowców. Matador to marka dostarczająca na rynek ogumienie klasy ekonomicznej, które jest cenione przez użytkowników m. in. ze względu na korzystny stosunek jakości do ceny i bezpieczeństwo w każdych warunkach.
Dzięki testom opon zimowych kierowcy szukający bezpiecznego ogumienia do swojego auta mogą porównać osiągi różnych modeli i wybrać taki, który najlepiej spełnia ich oczekiwania. Opony Matador były kilkakrotnie sprawdzane w prestiżowych, zimowych testach opon. Model Matador MP 92 Sibir Snow został w 2016 roku przetestowany przez automobilklub ADAC i uzyskał 12 miejsce. W rankingu wyróżnił się spośród innych modeli relatywnie niskim zużyciem paliwa, a także dobrym zachowaniem na zaśnieżonych nawierzchniach.
Wyniki dotyczą opon zimowych Matador, gdyż model MP54 Sibir Snow nie został jeszcze przetestowany przez żadną popularną organizację, automobilclub, ekspertów z branży czy stowarzyszenie.
Zobacz inne określenia opon Matador MP54 Sibir Snow 155/65 R14 75T. Sformułowania te często spotykane są w sklepach z oponami czy na forach internetowych. Zwroty zawierają różne formy zapisu sezonu (opony zimowe), modelu (MP54 Sibir Snow), rozmiaru (155/65 R14), indeksów (75T) oraz nazwy producenta (Matador) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon zimowych o szerokości 155 mm, profilu 65 %, średnicy 14 cali oraz indeksach 75T. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Wśród polecanych znalazły się marki Nokian, Dunlop, Falken, Goodyear oraz Bridgestone – kosztujące od 150 do 339 zł za sztukę. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony zimowe, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą foteliki samochodowe, wejściówki do kina, smycze do kluczy, pamięci przenośne USB oraz karty paliwowe.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon zimowych firmy Matador to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 38-55% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami (oponylux, oponeo czy inopony) udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. mBank, BGŻ BNP Paribas oraz Alior Bank. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon zimowych Matador w rozmiarze 155/65 R14 (75T). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 125 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 500 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 47 (12 rat) do 255 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 255 zł | 510 zł | 10 zł |
4 | 130 zł | 520 zł | 20 zł |
6 | 89 zł | 534 zł | 34 zł |
8 | 68 zł | 544 zł | 44 zł |
10 | 56 zł | 560 zł | 60 zł |
12 | 47 zł | 564 zł | 64 zł |
Kupując opony zimowe w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu MP54 Sibir Snow mogą być m.in. środki do konserwacji opon, skrobaczki do szyb, ramki do tablic rejestracyjnych czy ładowarki do telefonu na USB.