Porównujemy oferty 20 sklepów z oponami zimowymi firmy Matador w rozmiarze 165/70R14. Zobacz gdzie kupić opony MP54 Sibir Snow w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Co oznacza zapis "81 T " w nazwie opony?
Matador MP54 Sibir Snow w rozmiarze 165/70 R14 81T to opona zimowa oraz dodatkowo oznakowana symbolami 3PMSF, M+S. 15853310000 oraz 4050496632250 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy ekonomicznej. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Kod produktu | 15853310000 |
EAN | 4050496632250 |
Producent | Matador |
Koncern | grupa Continental |
Siedziba | Słowacja |
Klasa | ekonomiczna |
Model | MP54 Sibir Snow |
Poprzedni model | MP52 Nordicca Basic |
Następny model | - |
Sezon | opony zimowe |
Rozmiar | [size width="165" profile="70" diameter="14"]165/70 R14[/size] |
Szerokość | 165 mm |
Profil | 70 % |
Średnica | 14 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 115,50 mm |
Kraj produkcji | Polska, Czechy, Słowacja, Słowenia |
Rodzaj bieżnika | kierunkowy |
Indeks nośności | 81 |
Maksymalna nośność | 462 kg |
Indeks prędkości | T |
Maksymalna prędkość | 190 km/h |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Gwarancja | 5 lat od daty produkcji |
Opory toczenia | F (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | C (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 71 dB |
Fale (1-3) | 2 |
Waga (ciężar) | 6,56 kg |
Premiera modelu | 2014 rok (podczas targów Moto) |
Cena | ~ 137 zł (brutto, z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | nie |
Rant ochronny felgi | - |
Inne oznaczenia | 3PMSF, M+S |
Pełna nazwa | Matador MP54 Sibir Snow 165/70 R14 81T |
Opis opony Matador MP54 Sibir Snow w pigułce. Producentem opon jest marka Matador, która posiada swoje fabryki w takich krajach jak Słowenia, Polska czy Czechy. Prezentowany model stworzono z myślą o sezonie zimowym. Jeżeli chodzi o gwarancję na opony Matador (klasa ekonomiczna) to wynosi ona 5 lat od daty produkcji. Bieżnik MP54 Sibir Snow ma konstrukcję kierunkową, o której więcej dowiesz się w tej części opisu.
Opony zimowe Matador MP54 Sibir Snow w rozmiarze 165/70 R14 zostały zaprojektowane z myślą o samochodach typu Nissan Micra (K12 FL 2005), VW Polo (IV FL), Toyota Corolla (VIII), Nissan Micra (K13 FL), Nissan Micra (K12 FL 2007) czy VW Up!. Omawiany rozmiar oznacza, że opona posiada szerokość 165 mm, jej wysokość profilu (procent z szerokości) wynosi 70 (czyli 115,50 mm), a średnica 14 cali.
Etykieta opon Matador MP54 Sibir Snow prezentuje się następująco: F za opory toczenia, C w kategorii hamowania na mokrej nawierzchni i 71 dB w pomiarze hałasu zewnętrznego. Omawiane opony Matador MP54 Sibir Snow 165/70 R14 mają indeks prędkości T (oznacza to dopuszczalną prędkość 190 km/h) i indeks nośności 81 (dopuszczalne obciążenie wynosi tutaj 462 kg).
MP54 Sibir Snow w rozmiarze 165/70 R14 sklasyfikowany został przez producenta jako ogumienie osobowe. Opony osobowe są projektowane z myślą o popularnych samochodach klasy miejskiej, kompaktowej, średniej czy wyższej, rodzinnych sedanach lub kombi i tym podobnych pojazdach. Bieżnik opon osobowych najczęściej jest kierunkowy lub asymetryczny. Ich zadaniem jest zapewnienie bezpiecznego, komfortowego i oszczędnego podróżowania każdego dnia. W zależności od stylu jazdy, mocy samochodu czy budżetu przeznaczonego na zakup ogumienia kierowcy mogą wybrać opony osobowe klasy ekonomicznej, średniej lub premium.
Opony firmy Matador pozycjonowane są przez branżę motoryzacyjną jako produkty klasy ekonomicznej. Opony klasy ekonomicznej to takie marki, jak Matador, Zeetex, Sunny, Goodride, Neolin, Riken oraz Barum. Ich osiągi stoją na nieco niższym poziomie niż ma to w miejsce w przypadku modeli ze średniej lub wyższej półki, ale jednocześnie są też tańsze. Technologie stosowane w przypadku opon klasy ekonomicznej kilka sezonów wcześniej były obecne w oponach premium. Tego typu produkty są wybierane przez właścicieli małych aut, którzy preferują spokojny styl jazdy i nie pokonują rocznie dużej liczby kilometrów (jeżdżą głównie po mieście lub w ogóle sporadycznie użytkują samochód).
Etykieta unijna na oponach przypomina te znane ze sprzętu AGD/RTV i w przystępnej formie opisuje trzy parametry: opory toczenia, przyczepność na mokrej nawierzchni (pomiar drogi hamowania i siły tarcia między oponą a nawierzchnią) oraz poziom hałasu zewnętrznego emitowanego przez opony. W pierwszych dwóch przypadkach opony mogą otrzymać klasy od A do G, przy czym nie przyznaje się klasy D. Za hałas zewnętrzny opony mogą otrzymać od jednej do trzech fal i wartość liczbową w decybelach. Zapoznanie się z parametrami na etykietach może ułatwić podjęcie decyzji o zakupie opon. Zobacz jak prezentują się oceny opon Matador MP54 Sibir Snow 165/70R14 81T na etykiecie unijnej.
Etykieta unijna na oponach informuje między innymi o poziomie oporów toczenia, które mają wpływ na zużycie paliwa przez samochód, a w efekcie emisję spalin. Im mniejsze opory, tym auto powinno palić mniej – nawet 0,25 litra na 100 km. W ramach pomiaru oporów toczenia możliwe jest przyznanie klas od A (najlepsza) do G (najgorsza). Taka skala widnieje na etykietach, ale warto wiedzieć, że ocena D nie jest stosowana – jest to tak zwana klasa pusta dla lepszego rozgraniczenia modeli lepszych i gorszych w tej kategorii. Taką samą ocenę - "F" na etykiecie unijnej w kategorii "spalanie paliwa" uzyskało jeszcze 46 innych produktów spełniających kryteria - opony zimowe (sezon), 14 cali (średnica) oraz ekonomiczna (klasa).
Etykieta unijna ocenia między innymi przyczepność na mokrej nawierzchni. Aby wyznaczyć klasy w ramach tego parametru mierzy się drogę hamowania opon i ich siłę tarcia o nawierzchnię, a następnie porównuje z wynikami modelu referencyjnego. Za przyczepność na mokrej nawierzchni na etykietach opony mogą otrzymać klasy od A do G. Trzeba jednak pamiętać, klasa D nie jest używana dla lepszego rozgraniczenia modeli o lepszych i gorszych parametrach, a produkty z klasą G są po prostu niebezpieczne i nie dopuszcza się ich do obrotu. Identyczną notę - "C" na etykiecie unijnej w kategorii "przyczepność na mokrej nawierzchni" uzyskały jeszcze 2 inne produkty spełniające wytyczne - opony Matador (producent), zimowe (sezon) oraz 165/70 R14 (rozmiar).
Natężenie hałasu podczas pracy opony oznaczane jest wartością liczbową podaną w decybelach (dB) oraz graficznym znakiem z jedną falą (hałas co najmniej 3 dB poniżej limitu UE), dwoma falami (hałas na poziomie równym lub niższym maksymalnie o 3dB od limitu UE) oraz trzema falami (natężenie powyżej limitu unijnego). Wynik "71 dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskało jeszcze 12 innych produktów spełniających kryteria - opony MP54 Sibir Snow (model) oraz 14 cali (średnica).
Matador dostarcza na rynek opony klasy ekonomicznej, które cieszą się popularnością wśród kierowców na całym świecie. Cechują się one niewygórowaną ceną, bezpieczeństwem w kluczowych dla opon do samochodów osobowych osiągach, a także zoptymalizowanym komfortem jazdy. Wieloletnie doświadczenie firmy sięgające od 1925 roku, a także przynależność marki do koncernu Continental, przekłada się na wysoką jakość oraz zaufanie użytkowników. Opony tej słowackiej firmy są eksportowane do 80 krajów na całym świecie.
Model MP54 Sibir Snow (Matador) wyposażony został w kierunkową rzeźbę bieżnika. Opony z bieżnikiem kierunkowym zapewniają najlepsze osiągi na mokrej nawierzchni, śniegu i błocie pośniegowym. Szacuje się, że tego typu rozwiązanie zapewnia 20% większą odporność na aquaplaning w porównaniu z innymi rzeźbami bieżnika. Bieżnik kierunkowy charakteryzuje się układem rowków przypominającym kształtem literę "V". Opony z tego typu rzeźbą należy montować zgodnie z kierunkiem toczenia (oznaczenie "rotation" na ścianie bocznej). Opony kierunkowe są także cenione za dobrą sterowność na prostej i atrakcyjny wygląd.
Napisy "81" oraz "T" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 462 kg) oraz prędkości (do 190 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon zimowych. Przy tym produkcie znaleść można także oznaczenie 3PMSF - płatek śniegu na potrójnym szczycie oznaczający dopuszczenie opony do poruszania w warunkach zimowych oraz M+S - mud and Snow (ang. błoto i śnieg) określa opony lepiej radzące sobie w warunkach błota i śniegu, niżeli model standardowy (bez tego symbolu).
Matador MP54 Sibir Snow 165/70 R14 należy do grupy opon zimowych. Opony zimowe są projektowane w celu zapewnienia bezpiecznej i komfortowej jazdy w trudnych warunkach – na śniegu, lodzie, mokrej nawierzchni i generalnie w niskich temperaturach. W tym celu większość opon zimowych posiada kierunkowy bieżnik (asymetryczny jest stosowany w modelach do mocniejszych aut) pokryty gęstą siecią lameli, które wgryzają się w śnieg ułatwiając zachowanie kontroli nad pojazdem. Mieszanka gumowa opon zimowych jest dostosowana do niskich temperatur – zachowuje wówczas elastyczność, co przekłada się na dobrą przyczepność.
Gwarancja na opony Matador jest taka sama jak w przypadku wszystkich marek należących do koncernu Continental i wynosi 5 lat od daty produkcji. Oznacza to, że w tym czasie można zgłosić usterki wynikające z przyczyn tkwiących w oponie np. wady fabryczne, materiałowe czy technologiczne. Z odzyskaniem pieniędzy według wzoru przedstawionego w karcie gwarancyjnej (proporcjonalnie do zużycia) lub wymianą produktu na nowy nie powinno być w przypadku widocznych deformacji czy problemów z prawidłowym wyważeniem opony.
Matador to opony klasy ekonomicznej cieszące się popularnością wśród kierowców pokonujących głównie niewielkie odległości i podróżujących z reguły w mieście. Cechują się korzystną ceną i zoptymalizowanymi parametrami. Co o modelach zimowych tej marki piszą w Internecie użytkujący je na co dzień kierowcy? "Gorąco polecam te opony, do moich potrzeb są wystarczające", "droga hamowania potrafi pozytywnie zaskoczyć, nawet w bardzo niekorzystnych warunkach zimowych, jak śnieg czy błoto pośniegowe".
Matador, podobnie jak inne opony klas ekonomicznej, nie są zbyt często brane pod uwagę w sezonowych sprawdzianach opon. Niektóre z modeli tej marki zostały jednak sprawdzone m. in. przez niemiecki automobilklub ADAC. W teście opon zimowych niemieckiej organizacji przeprowadzonym w 2016 roku, model Matador MP 92 Sibir Snow zajął 12 miejsce. Opona bardzo dobrze zachowała się w konkurencji kluczowej dla zimowych warunków pogodowych (na śniegu). Lokatę zawdzięcza także relatywnie niskiemu zużyciu paliwa.
Wyniki dotyczą opon zimowych Matador, gdyż model MP54 Sibir Snow nie został jeszcze przetestowany przez żadną popularną organizację, ekspertów z branży, dziennikarzy motoryzacyjnych czy stowarzyszenie.
Zobacz inne określenia opon Matador MP54 Sibir Snow 165/70 R14 81T. Sformułowania te często spotykane są w porównywarkach cenowych czy na portalach społecznościowych. Zwroty zawierają różne formy zapisu modelu (MP54 Sibir Snow), rozmiaru (165/70 R14), sezonu (opony zimowe), nazwy producenta (Matador) oraz indeksów (81T) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon zimowych o szerokości 165 mm, profilu 70 %, średnicy 14 cali oraz indeksach 81T. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Wśród polecanych znalazły się marki Dębica, Falken, Fulda, Goodyear oraz Nokian – kosztujące od 154 do 228 zł za sztukę. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony zimowe, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą kubki termiczne, zwrot części gotówki, karty przedpłacone, smycze do kluczy oraz koszulki piłkarskie.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon zimowych firmy Matador to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 43-61% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami (intercars, oponeo czy sklepopon) udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. mBank, Euro Bank oraz BGŻ BNP Paribas. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon zimowych Matador w rozmiarze 165/70 R14 (81T). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 137 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 548 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 52 (12 rat) do 280 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 280 zł | 560 zł | 12 zł |
4 | 143 zł | 572 zł | 24 zł |
6 | 97 zł | 582 zł | 34 zł |
8 | 74 zł | 592 zł | 44 zł |
10 | 61 zł | 610 zł | 62 zł |
12 | 52 zł | 624 zł | 76 zł |
Kupując opony zimowe w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu MP54 Sibir Snow mogą być m.in. środki do konserwacji opon, montaż w serwisie, ramki do tablic rejestracyjnych czy płyny do prania tapicerki.