Porównujemy oferty 20 sklepów z oponami zimowymi firmy Matador w rozmiarze 185/60R14. Zobacz gdzie kupić opony MP54 Sibir Snow w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Co oznacza zapis "82 T " w nazwie opony?
Matador MP54 Sibir Snow w rozmiarze 185/60 R14 82T to opona zimowa oraz dodatkowo oznakowana symbolami 3PMSF, M+S. 15853470000 oraz 4050496632410 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy ekonomicznej. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Kod produktu | 15853470000 |
EAN | 4050496632410 |
Producent | Matador |
Koncern | grupa Continental |
Siedziba | Słowacja |
Klasa | ekonomiczna |
Model | MP54 Sibir Snow |
Poprzedni model | MP52 Nordicca Basic |
Następny model | - |
Sezon | opony zimowe |
Rozmiar | [size width="185" profile="60" diameter="14"]185/60 R14[/size] |
Szerokość | 185 mm |
Profil | 60 % |
Średnica | 14 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 111 mm |
Kraj produkcji | Czechy, Polska, Słowacja, Słowenia |
Rodzaj bieżnika | kierunkowy |
Indeks nośności | 82 |
Maksymalna nośność | 475 kg |
Indeks prędkości | T |
Maksymalna prędkość | 190 km/h |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Gwarancja | 5 lat od daty produkcji |
Opory toczenia | F (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | C (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 71 dB |
Fale (1-3) | 2 |
Waga (ciężar) | 6,42 kg |
Premiera modelu | 2014 rok (podczas targów Moto) |
Cena | ~ 151 zł (brutto, z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | nie |
Rant ochronny felgi | - |
Inne oznaczenia | 3PMSF, M+S |
Pełna nazwa | Matador MP54 Sibir Snow 185/60 R14 82T |
Opis opony Matador MP54 Sibir Snow w pigułce. Producentem opon jest marka Matador, która posiada swoje fabryki w takich krajach jak Polska, Czechy czy Słowenia. Prezentowany model stworzono z myślą o sezonie zimowym. Jeżeli chodzi o gwarancję na opony Matador (klasa ekonomiczna) to wynosi ona 5 lat od daty produkcji. Bieżnik MP54 Sibir Snow ma konstrukcję kierunkową, o której więcej dowiesz się w tej części opisu.
Opony na sezon zimowy Matador MP54 Sibir Snow 185/60 R14 82 T są projektowane z myślą o modelach samochodów takich, jak Fiat Punto (II), Mazda 2 (II (DE)), VW Golf (III), Skoda Fabia (II), Skoda Fabia (I) czy Chevrolet Aveo (T250). Jak należy interpretować oznaczenie rozmiaru opony umieszczone na jej ścianie bocznej? Pierwsza z liczb (tutaj 185) to szerokość mierzona w milimetrach. Druga to wysokość profilu określana jako procent z szerokości (w tym przypadku jest to 60), a więc 111.
Litera "R" oznacza, że opony Matador MP54 Sibir Snow 185/60 R14 posiadają konstrukcję radialną. Ostatnia z liczb w rozmiarze to średnica opony w calach – tutaj 14 cali. Indeks prędkości prezentowanego modelu wynosi T, co oznacza, że dopuszczalna prędkość maksymalna na tych oponach wynosi 190 km/h. Indeks nośności to z kolei 82 (dopuszczalne obciążenie to 475 kg). Jak wygląda etykieta opon Matador MP54 Sibir Snow 185/60 R14 82 T? Hamowanie na mokrej nawierzchni to klasa C, opory toczenia F, a hałas zewnętrzny to 71 dB.
MP54 Sibir Snow w rozmiarze 185/60 R14 sklasyfikowany został przez producenta jako ogumienie osobowe. Opony osobowe to rodzaj ogumienia, który jest projektowany myślą o samochodach różnych klas: małolitrażowych aut miejskich, przez rodzinne sedany czy kombi po auta sportowe i luksusowe limuzyny. Opony osobowe najczęściej posiadają bieżnik kierunkowy lub asymetryczny. Bieżnik symetryczny obecnie nie jest już stosowany, można go spotkać w oponach dostawczych bądź ciężarowych. Opony osobowe dostępne są w ramach klas: ekonomicznej (najtańsze), medium (dobry stosunek ceny do jakości) i premium (najwyższe osiągi).
Opony firmy Matador pozycjonowane są przez branżę motoryzacyjną jako produkty klasy ekonomicznej. Opony klasy ekonomicznej to takie marki, jak Matador, Barum, Achilles, Dębica, Sunny, Dayton oraz Kormoran. Ich osiągi stoją na nieco niższym poziomie niż ma to w miejsce w przypadku modeli ze średniej lub wyższej półki, ale jednocześnie są też tańsze. Technologie stosowane w przypadku opon klasy ekonomicznej kilka sezonów wcześniej były obecne w oponach premium. Tego typu produkty są wybierane przez właścicieli małych aut, którzy preferują spokojny styl jazdy i nie pokonują rocznie dużej liczby kilometrów (jeżdżą głównie po mieście lub w ogóle sporadycznie użytkują samochód).
Dzięki unijnym etykietom kierowcy stojący przed wyborem opon do swojego auta mogą w szybki sposób porównać osiągi poszczególnych modeli w trzech podstawowych zakresach: efektywności paliwowej, hałasu generowanego podczas jazdy oraz przyczepności na mokrej nawierzchni. Etykiety na oponach są obowiązkowe na terenie Unii Europejskiej od 2012 roku, a prezentowane są w postaci naklejki na bieżniku, która musi znajdować się w widocznym miejscu. Nakaz dotyczy opon do aut osobowych, dostawczych, ciężarowych i naczep u autobusów. Zobacz jak prezentują się oceny opon Matador MP54 Sibir Snow 185/60R14 82T na etykiecie unijnej.
Opory toczenia wpływają na ekonomikę jazdy. Na etykietach stosuje się siedem klas oszczędności oznaczonych kolejnymi literami alfabety. Ocena "A" przypisana jest ogumieniu najbardziej oszczędnemu, a nota "G" zarezerwowana jest dla modeli o największych oporach toczenia. Im lepsza klasa, tym większy wpływ na ograniczenie spalania i emisję spalin przez auta. Taką samą ocenę - "F" na etykiecie unijnej w kategorii "spalanie paliwa" uzyskało jeszcze 9 innych produktów spełniających kryteria - opony 185/60 R14 (rozmiar) oraz zimowe (sezon).
Na etykiecie dołączonej do opony można znaleźć informację o przyczepności na mokrej nawierzchni. To parametr, który w znacznym stopniu decyduje o bezpieczeństwie jazdy w zróżnicowanych warunkach pogodowych. Skala obejmuje litery od A do G, gdzie A oznacza najkrótszą drogę hamowania. Opona z tym oznaczeniem pozwala na wytracenie prędkości o 30% skuteczniej od opony z końca skali, co przekłada się na drogę hamowania aż o 18 krótszą (przy orientacyjnej szybkości wynoszącej 80 km/h).
Umieszczana na oponach etykieta unijna informuje o hałasie zewnętrznym, który jest przez nie emitowany. Jest to wynik polityki ochrony środowiska prowadzonej przez UE. Dla kierowców z pewnością bardziej istotna byłaby informacja o poziomie hałasu wewnętrznego, który jest odczuwany w kabinie pojazdu i ma wpływ ma komfort podróżowania (szczególnie na długich trasach). W przeciwieństwie do oporów toczenia i przyczepności na mokrej nawierzchni w przypadku hałasu zewnętrznego nie są nadawane klasy od A do G, tylko ocena w postaci 3 fal i wynik pomiaru w dB. Wynik "71 dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskało jeszcze 30 innych produktów spełniających kryteria - opony zimowe (sezon), 14 cali (średnica) oraz ekonomiczna (klasa).
Matador to słowacka marka opon wchodząca w skład jednego z największych oponiarskich gigantów na świecie - niemieckiej firmy Continental. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu sięgającemu 1925 roku i dostosowywaniu oferty do potrzeb klientów, Matador cieszy się zaufaniem użytkowników na całym świecie. Opony tej marki doceniają kierowcy, którzy pokonują niewielkie odległości i korzystają z niewielkich miejskich samochodów. Firma początkowo wytwarzała wyroby gumowe, a pierwsze opony Matador wyprodukowano w roku 1950.
Model MP54 Sibir Snow (Matador) wyposażony został w kierunkową rzeźbę bieżnika. Opony kierunkowe mają układ rowków, który kształtem przypomina litery "V" lub "U". Często taka rzeźba jest też określana mianem jodełki. Największą zaletą bieżników kierunkowych jest doskonałe odprowadzanie wody i błota pośniegowego oraz dobre zachowanie na śniegu (20% większa odporność na aquaplaning w porównaniu do asymetryków). W związku z tym większość modeli zimowych to właśnie opony kierunkowe. Bieżnik kierunkowy oprócz tego oferuje bardzo dobre trzymanie toru jazdy podczas poruszania się na wprost i ma atrakcyjny wygląd.
Napisy "82" oraz "T" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 475 kg) oraz prędkości (do 190 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon zimowych. Przy tym produkcie znaleść można także oznaczenie 3PMSF - płatek śniegu na potrójnym szczycie oznaczający dopuszczenie opony do poruszania w warunkach zimowych oraz M+S - mud and Snow (ang. błoto i śnieg) określa opony lepiej radzące sobie w warunkach błota i śniegu, niżeli model standardowy (bez tego symbolu).
Matador MP54 Sibir Snow 185/60 R14 należy do grupy opon zimowych. Opony zimowe to segment ogumienia, którego zadaniem jest zapewnienie bezpieczeństwa w okresie od późnej jesieni do wczesnej wiosny, gdy średnie dobowe temperatury regularnie spadają poniżej 7 st. C. Rzeźba bieżnika opon zimowych wyposażona jest w specjalne nacięcia zwane lamelami, które wgryzają się w śnieg zwiększając stabilność samochodu. Z kolei ich elastyczna mieszanka zapewnia odpowiednią przyczepność w niskich temperaturach. W oponach zimowych najczęściej stosowana jest kierunkowa rzeźba bieżnika, ale w modelach do mocniejszych aut można spotkać też asymetryczną.
Gwarancja na opony Matador obejmuje 5 lat od daty produkcji. Pozytywne rozpatrzenie reklamacji można uzyskać wykazując wady fabryczne opony wynikające z błędów produkcyjnych, technologicznych czy materiałowych. Jakich usterek nie obejmuje gwarancja producenta? Przede wszystkim uszkodzeń będących następstwem nieprawidłowego przechowywania opon, niewłaściwego montażu i demontażu, przeciążania pojazdu, złego stanu technicznego samochodu, a także eksploatacji opon ze zbyt niskim lub zbyt wysokim ciśnieniem.
Dzięki opiniom o oponach, które kierowcy publikują w Internecie, można szybko porównać parametry różnych modeli. Kierowcy, którzy korzystają z miejskich aut i rzadko wyjeżdżają w dłuższe trasy chętnie korzystają z ogumienia klasy ekonomicznej - takiego jak Matador. Jak użytkownicy oceniają opony zimowe tej marki? "Jestem pozytywnie zaskoczony stosunkiem jakości do ceny", "dobrze sprawdzają się w zimowych warunkach, jeszcze nigdy mnie nie zawiodły", "bez względu na to, czy jezdnia jest sucha czy leży śnieg, mogę na nich polegać".
Dzięki testom opon zimowych kierowcy szukający bezpiecznego ogumienia do swojego auta mogą porównać osiągi różnych modeli i wybrać taki, który najlepiej spełnia ich oczekiwania. Opony Matador były kilkakrotnie sprawdzane w prestiżowych, zimowych testach opon. Model Matador MP 92 Sibir Snow został w 2016 roku przetestowany przez automobilklub ADAC i uzyskał 12 miejsce. W rankingu wyróżnił się spośród innych modeli relatywnie niskim zużyciem paliwa, a także dobrym zachowaniem na zaśnieżonych nawierzchniach.
Wyniki dotyczą opon zimowych Matador, gdyż model MP54 Sibir Snow nie został jeszcze przetestowany przez żadną popularną organizację, automobilclub, czasopismo czy dziennikarzy motoryzacyjnych.
Zobacz inne określenia opon Matador MP54 Sibir Snow 185/60 R14 82T. Sformułowania te często spotykane są w komentarzach blogów czy na grupach dyskusyjnych. Zwroty zawierają różne formy zapisu nazwy producenta (Matador), sezonu (opony zimowe), indeksów (82T), modelu (MP54 Sibir Snow) oraz rozmiaru (185/60 R14) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon zimowych o szerokości 185 mm, profilu 60 %, średnicy 14 cali oraz indeksach 82T. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Wśród polecanych znalazły się marki Continental, Dunlop, Goodyear, Nokian oraz PowerTrac – kosztujące od 129 do 292 zł za sztukę. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony zimowe, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą foteliki samochodowe, bilety na zawody żużlowe, oficjalne piłki nożne, rabat na kolejne zakupy lub koszulki piłkarskie.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon zimowych firmy Matador to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 36-61% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami (intercars, oponeo czy inopony) udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. BGŻ BNP Paribas, Credite Agricole czy mBank. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon zimowych Matador w rozmiarze 185/60 R14 (82T). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 151 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 604 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 57 (12 rat) do 309 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 309 zł | 618 zł | 14 zł |
4 | 158 zł | 632 zł | 28 zł |
6 | 107 zł | 642 zł | 38 zł |
8 | 82 zł | 656 zł | 52 zł |
10 | 67 zł | 670 zł | 66 zł |
12 | 57 zł | 684 zł | 80 zł |
Kupując opony zimowe w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu MP54 Sibir Snow mogą być m.in. mierniki ciśnienia, pianki naprawcze, montaż w serwisie czy ubezpieczenie opon.