Porównujemy oferty 28 sklepów z oponami zimowymi firmy Matador w rozmiarze 185/65R14. Zobacz gdzie kupić opony MP54 Sibir Snow w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Co oznacza zapis "86 T " w nazwie opony?
Matador MP54 Sibir Snow w rozmiarze 185/65 R14 86T to opona zimowa oraz dodatkowo oznakowana symbolami 3PMSF, M+S. 15853430000 oraz 4050496632373 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy ekonomicznej. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Kod produktu | 15853430000 |
EAN | 4050496632373 |
Producent | Matador |
Koncern | grupa Continental |
Siedziba | Słowacja |
Klasa | ekonomiczna |
Model | MP54 Sibir Snow |
Poprzedni model | MP52 Nordicca Basic |
Następny model | - |
Sezon | opony zimowe |
Rozmiar | [size width="185" profile="65" diameter="14"]185/65 R14[/size] |
Szerokość | 185 mm |
Profil | 65 % |
Średnica | 14 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 120,25 mm |
Kraj produkcji | Słowacja, Polska, Czechy, Słowenia |
Rodzaj bieżnika | kierunkowy |
Indeks nośności | 86 |
Maksymalna nośność | 530 kg |
Indeks prędkości | T |
Maksymalna prędkość | 190 km/h |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Gwarancja | 5 lat od daty produkcji |
Opory toczenia | F (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | C (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 71 dB |
Fale (1-3) | 2 |
Waga (ciężar) | 6,94 kg |
Premiera modelu | 2014 rok (podczas targów Moto) |
Cena | ~ 177 zł (brutto, z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | nie |
Rant ochronny felgi | - |
Inne oznaczenia | 3PMSF, M+S |
Pełna nazwa | Matador MP54 Sibir Snow 185/65 R14 86T |
Opis opony Matador MP54 Sibir Snow w pigułce. Producentem opon jest marka Matador, która posiada swoje fabryki w takich krajach jak Słowenia, Słowacja czy Polska. Prezentowany model stworzono z myślą o sezonie zimowym. Jeżeli chodzi o gwarancję na opony Matador (klasa ekonomiczna) to wynosi ona 5 lat od daty produkcji. Bieżnik MP54 Sibir Snow ma konstrukcję kierunkową, o której więcej dowiesz się w tej części opisu.
Matador MP54 Sibir Snow to opony zimowe przeznaczone do samochodów typu Nissan Primera (II (P11) Facelift), Skoda Fabia (III), Peugeot 206 (I), Ford Mondeo (I) czy Ford Mondeo (II). Prezentowane opony mają rozmiar 185/65 R14, co oznacza, że ich szerokość w milimetrach wynosi 185, a wysokość profilu to 65 – wartość ta na ścianie bocznej jest podawana jako procent z szerokości. W tym przypadku wynosi więc ona 120,25 mm.
Średnica prezentowanych opon Matador MP54 Sibir Snow ma z kolei 14 cali, czyli wynosi 35,56 cm. Ich indeks prędkości to T, co oznacza, że dopuszczalna prędkość maksymalna na tych oponach wynosi 190 km/h. Indeks nośności to z kolei 86 (dopuszczalne obciążenie wynosi tutaj 530 kg). Omawiany model ma następujące parametry na europejskich etykietach: F za opory toczenia, C w kategorii hamowania na mokrej nawierzchni i 71 dB za hałas zewnętrzny.
MP54 Sibir Snow w rozmiarze 185/65 R14 sklasyfikowany został przez producenta jako ogumienie osobowe. Opony osobowe to najszerszy segment ogumienia. Zaliczane do tej grupy modele montowane są w różnego rodzaju samochodach – od najmniejszych klasy miejskiej, przez rodzinne sedany i kombi, aż po luksusowe limuzyny i sportowe auta o dużej mocy. W zależności od mocy posiadanego samochodu, preferowanego stylu jazdy czy posiadanego budżetu można wybierać wśród opon osobowych klasy ekonomicznej, średniej i premium. Opony osobowe powinny oferować dobrą przyczepność oraz ekonomię i komfort podróżowania.
Opony firmy Matador pozycjonowane są przez branżę motoryzacyjną jako produkty klasy ekonomicznej. Opony klasy ekonomicznej cenione są przez oszczędnych kierowców, którzy podczas wyboru ogumienia do swojego samochodu stawiają na niewygórowaną cenę. Takie opony sprawdzą się w przypadku niewielkich miejskich samochodów, pokonywania tras miejskich oraz niewielkich rocznych przebiegów. Produkowane są przy pomocy sprawdzonych technologii i oferują zoptymalizowane kluczowe osiągi dotyczące bezpieczeństwa jazdy. Opony tej klasy, które cieszą się największym zaufaniem kierowców, to: Matador, Sava, Zeetex, Dayton, Imperial, Dębica czy Apollo.
Za sprawą unijnym etykietom na opony można w szybki sposób porównać możliwości opon różnych producentów. Zgodnie z prawem, na etykiecie musi znaleźć się informacja dotycząca trzech osiągów: przyczepności na mokrej nawierzchni, efektywności paliwowej (oporów toczenia), a także hałasu generowanego w czasie jazdy. Są przedstawione za pomocą przejrzystych piktogramów, które sprawiają, że nawet osoba, która nie zna się na oponach z łatwością zrozumie wszystkie zamieszczone na niej informacje. Zobacz jak prezentują się oceny opon Matador MP54 Sibir Snow 185/65R14 86T na etykiecie unijnej.
Etykieta unijna na oponach zawiera między innymi informacje o oporach toczenia danego produktu. Podczas toczenia na opony działają różne siły (między innymi tarcie, opór powietrza itp.), co w uproszczeniu przekłada się na ilość energii potrzebnej do wprawienia koła w ruch, czy utrzymania pożądanej prędkości. Im większe opory toczenia, tym większe spalanie paliwa i emisja spalin przez samochód. W ramach pomiaru oporów toczenia możliwe jest przyznanie klas od A (najlepsza) do G (najgorsza), przy czym klasa D nie jest stosowana. Taką samą ocenę - "F" na etykiecie unijnej w kategorii "spalanie paliwa" uzyskało jeszcze 12 innych produktów spełniających kryteria - opony MP54 Sibir Snow (model) oraz 14 cali (średnica).
Za przyczepność na mokrej nawierzchni etykieta unijna przewiduje przyznawanie oponom klas od A do G, ale klasa D pozostaje pusta dla rozgraniczenia modeli z lepszym wynikiem pomiaru. Z kolei produkty z klasą G są na tyle słabe pod względem przyczepności, że mogą stanowić zagrożenie i nie dopuszcza się ich do sprzedaży. Wartości przyczepność na mokrej nawierzchni na potrzeby systemu etykiet wyznacza się w pomiarze drogi hamowania i siły tarcia opon. Zapoznając się z tym parametrem można wyrobić sobie opinię na temat zachowania danego modelu w trudnych warunkach. Identyczną notę - "C" na etykiecie unijnej w kategorii "przyczepność na mokrej nawierzchni" uzyskały jeszcze 23 inne produkty spełniające wytyczne - opony 185/65 R14 (rozmiar) oraz zimowe (sezon).
Za hałas zewnętrzny unijna etykieta przewiduje przyznanie od 1 do 3 fal i umieszczenie obok nich liczbowego wyniku pomiaru w dB. Warto wspomnieć, że decyzja o umieszczeniu na etykietach właśnie tego parametru budzi pewne kontrowersje. Dla kierowców większe znaczenie ma poziom hałasu wewnętrznego, który jest odczuwany w kabinie i wpływa na komfort jazdy. Informacja o hałasie zewnętrznym emitowanym przez opony wynika z prowadzonej przez UE polityki ochrony środowiska. Wynik "71 dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskało jeszcze 30 innych produktów spełniających kryteria - opony zimowe (sezon), 14 cali (średnica) oraz ekonomiczna (klasa).
Opony Matador plasują się w klasie ekonomicznej, co oznacza, że charakteryzują się korzystną ceną, bezpieczeństwem podczas zróżnicowanych warunków pogodowych i drogowych, a także zoptymalizowanym komfortem w trasie i w mieście. Dzięki temu, że od 1998 roku marka należy do koncernu Continental, zyskała dostęp do innowacyjnych ośrodków badawczo-rozwojowych, zaawansowanych metod produkcyjnych, a także rozbudowanego systemu dystrybucji. Ponad 90% produkcji opon Matador trafia do kierowców spoza Słowacji.
Model MP54 Sibir Snow (Matador) wyposażony został w kierunkową rzeźbę bieżnika. Bieżnik kierunkowy jest rzeźbą, w której układ rowków przypomina kształtem litery "V" lub "U". Czasami określany jest też mianem "jodełki". W oponach letnich jest stosowany na równi z asymetrycznym, a w przypadku zimowych pojawia się zdecydowanie najczęściej. Do największych zalet bieżnika kierunkowego należy 20% większa odporność na aquaplaning w porównaniu do innych rzeźb – doskonałe odprowadzanie wody, śniegu i błota pośniegowego. Opony kierunkowe to także wysoka stabilność podczas jazdy na wprost i atrakcyjny wygląd.
Napisy "86" oraz "T" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 530 kg) oraz prędkości (do 190 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon zimowych. Przy tym produkcie znaleść można także oznaczenie 3PMSF - płatek śniegu na potrójnym szczycie oznaczający dopuszczenie opony do poruszania w warunkach zimowych oraz M+S - mud and Snow (ang. błoto i śnieg) określa opony lepiej radzące sobie w warunkach błota i śniegu, niżeli model standardowy (bez tego symbolu).
Matador MP54 Sibir Snow 185/65 R14 należy do grupy opon zimowych. Opony zimowe to produkty, których konstrukcja umożliwia bezpieczne w podróżowanie w trudnych warunkach od późnej jesieni do wczesnej wiosny. Mieszanka gumowa takich opon zachowuje swoje właściwości w mroźne dni, a bieżnik pokryty lamelami ułatwia zapanowanie nad samochodem na śniegu, wodzie i błocie pośniegowym. Najczęściej spotykaną rzeźbą w przypadku opon zimowych jest kierunkowa, następnie asymetryczna (w mocniejszych samochodach). Przed zakupem opon na zimę warto zapoznać się opiniami kierowców czy wynikami testów opon. Pozwoli to wybrać najlepszy model dla siebie.
Gwarancja na opony Matador obejmuje 5 lat od daty produkcji. Pozytywne rozpatrzenie reklamacji można uzyskać wykazując wady fabryczne opony wynikające z błędów produkcyjnych, technologicznych czy materiałowych. Jakich usterek nie obejmuje gwarancja producenta? Przede wszystkim uszkodzeń będących następstwem nieprawidłowego przechowywania opon, niewłaściwego montażu i demontażu, przeciążania pojazdu, złego stanu technicznego samochodu, a także eksploatacji opon ze zbyt niskim lub zbyt wysokim ciśnieniem.
Opony zimowe Matador cieszą się popularnością wśród kierowców, którzy zwracają uwagę na niewygórowaną cenę produktu i bezpieczeństwo w kluczowych dla tej pory roku obszarach. Dzięki zoptymalizowanym osiągom i komfortowi jazdy, wielu z kierowców użytkujących na co dzień opony Matador pozostaje wiernych marce. W Internecie piszą: "wystarczające do moich potrzeb, na pewno kupię je ponownie", "gwarantują zrównoważone parametry i bezpieczeństwo na śniegu i mokrej jezdni", "Matador to krótka droga hamowania i pewne trzymanie w zakrętach".
Matador to opony klasy ekonomicznej charakteryzujące się rozsądną ceną i zoptymalizowanymi osiągami. Zostały przetestowane w różnych sprawdzianach ogumienia zimowego, w których były brane pod uwagę osiągi typowe dla tej pory roku. Model Matador MP 54 Sibir Snow przetestowano m. in. przez niemiecki automobilklub ADAC w 2015 roku. Opona uplasowała się na 13 miejscu na 16 sprawdzanych modeli, wykazując się zoptymalizowanymi osiągami na suchych i mokrych nawierzchniach, a także dobrą przyczepnością na zaśnieżonych drogach oraz błocie pośniegowym.
Wyniki dotyczą opon zimowych Matador, gdyż model MP54 Sibir Snow nie został jeszcze przetestowany przez żadną popularną organizację, dziennikarzy motoryzacyjnych, stowarzyszenie czy automobilclub.
Zobacz inne określenia opon Matador MP54 Sibir Snow 185/65 R14 86T. Sformułowania te często spotykane są w porównywarkach cenowych czy na stronach producentów. Zwroty zawierają różne formy zapisu sezonu (opony zimowe), rozmiaru (185/65 R14), indeksów (86T), modelu (MP54 Sibir Snow) oraz nazwy producenta (Matador) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon zimowych o szerokości 185 mm, profilu 65 %, średnicy 14 cali oraz indeksach 86T. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Wśród polecanych znalazły się marki Fulda, Nexen, Nokian oraz Pirelli – kosztujące od 166 do 276 zł za sztukę. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony zimowe, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą rabat na kolejne zakupy, zwrot części gotówki, kubki termiczne, bony Sodexo lub smycze do kluczy.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon zimowych firmy Matador to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 43-62% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami (sklepopon, oponeo czy abmoto) udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. Euro Bank, BGŻ BNP Paribas czy Alior Bank. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon zimowych Matador w rozmiarze 185/65 R14 (86T). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 177 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 708 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 67 (12 rat) do 362 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 362 zł | 724 zł | 16 zł |
4 | 185 zł | 740 zł | 32 zł |
6 | 126 zł | 756 zł | 48 zł |
8 | 96 zł | 768 zł | 60 zł |
10 | 78 zł | 780 zł | 72 zł |
12 | 67 zł | 804 zł | 96 zł |
Kupując opony zimowe w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu MP54 Sibir Snow mogą być m.in. płyny do prania tapicerki, środki do konserwacji opon, montaż w serwisie oraz skrobaczki do szyb.