Porównujemy oferty 21 sklepów z oponami zimowymi firmy Matador w rozmiarze 225/40R18. Zobacz gdzie kupić opony MP92 Sibir Snow w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Co oznacza zapis "92 V XL, FR" w nazwie opony?
Matador MP92 Sibir Snow w rozmiarze 225/40 R18 92V to opona zimowa, wzmacniana (XL), posiadająca rant ochronny felgi (FR) oraz dodatkowo oznakowana symbolami 3PMSF, M+S. 15852820000 oraz 4050496589790 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy ekonomicznej. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Kod produktu | 15852820000 |
EAN | 4050496589790 |
Producent | Matador |
Koncern | grupa Continental |
Siedziba | Słowacja |
Klasa | ekonomiczna |
Model | MP92 Sibir Snow |
Poprzedni model | - |
Następny model | - |
Sezon | opony zimowe |
Rozmiar | [size width="225" profile="40" diameter="18"]225/40 R18[/size] |
Szerokość | 225 mm |
Profil | 40 % (opona niskoprofilowa) |
Średnica | 18 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 90 mm |
Kraj produkcji | Słowacja, Czechy, Słowenia, Polska |
Rodzaj bieżnika | asymetryczny |
Indeks nośności | 92 |
Maksymalna nośność | 630 kg |
Indeks prędkości | V |
Maksymalna prędkość | 240 km/h |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Gwarancja | 5 lat od daty produkcji |
Opory toczenia | F (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | C (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 71 dB |
Fale (1-3) | 2 |
Waga (ciężar) | 9,34 kg |
Premiera modelu | 2013 rok (podczas targów Moto) |
Cena | ~ 277 zł (brutto, z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | tak (XL) |
Rant ochronny felgi | tak (FR) |
Inne oznaczenia | 3PMSF, M+S |
Pełna nazwa | Matador MP92 Sibir Snow 225/40 R18 92V XL FR |
Opis opony Matador MP92 Sibir Snow w pigułce. Producentem opon jest marka Matador, która posiada swoje fabryki w takich krajach jak Polska, Słowacja czy Czechy. Prezentowany model stworzono z myślą o sezonie zimowym. Jeżeli chodzi o gwarancję na opony Matador (klasa ekonomiczna) to wynosi ona 5 lat od daty produkcji. Bieżnik MP92 Sibir Snow ma konstrukcję asymetryczną, o której więcej dowiesz się w tej części opisu.
Opony zimowe Matador MP92 Sibir Snow 225/40 R18 są najczęściej montowane w następujących modelach samochodów: Lexus IS (XE30 Restyling), Mercedes CLA (117), VW Golf (VII FL), VW Golf (VI) czy Ford Mondeo (III). Prezentowany produkt ma indeks prędkości V, co oznacza że można się na nim poruszać z maksymalną prędkością 240 km/h. Z kolei indeks nośności opon zimowych Matador MP92 Sibir Snow 225/40 R18 to 92 - najwyższa wartość obciążenia dla jednej opony wynosi 630 kg.
Opona zimowa Matador MP92 Sibir Snow w omawianym rozmiarze otrzymała na unijnej etykiecie klasę F w ramach pomiaru oporów toczenia mających wpływ na poziom spalania paliwa. Za przyczepność na mokrej nawierzchni produkt otrzymał klasę C, a pomiar hałasu zewnętrznego emitowanego przez model Matador MP92 Sibir Snow 225/40 R18 dał wynik 71 dB.
Jak należy interpretować zapis rozmiaru opony, który umieszczony jest na ścianie bocznej każdego modelu? Pierwsza liczba to szerokość opony podawana w milimetrach – w omawianym przypadku jest to 225 mm. Druga liczba to wysokość profilu opony prezentowana jako procent z szerokości – tutaj 40% z 225, czyli 90 mm. Litera mówi to typie konstrukcji opony (najczęściej jest to "R" – radialna), a ostatnia liczba to średnica felgi, na jaką należy zamontować dany produkt – w tym przypadku 18 cali, czyli 45,72 cm.
MP92 Sibir Snow w rozmiarze 225/40 R18 sklasyfikowany został przez producenta jako ogumienie osobowe. Opony osobowe oferują dobrą przyczepność w zróżnicowanych warunkach pogodowych, a przy tym zapewniają odpowiedni komfort jazdy i często niskie opory toczenia, które wpływają na poziom spalania paliwa. Montuje się je w autach miejskich, klasy średniej, rodzinnych sedanach i kombi, a także luksusowych limuzynach i samochodach sportowych. W zależności od posiadanego budżetu, miejsca użytkowania auta, jego mocy, stylu jazdy czy pokonywanych przebiegów rocznych kierowcy mogą wybierać wśród opon osobowych klas ekonomicznej, średniej i premium.
Opony firmy Matador pozycjonowane są przez branżę motoryzacyjną jako produkty klasy ekonomicznej. Opony klasy ekonomicznej (budżetowej) to optymalny wybór dla kierowców, którzy pokonują niewielkie przebiegi głownie w mieście i nie chcą przepłacać. Modele tej klasy sprawdzą się w niewielkich, miejskich autach o silnikach słabszej mocy i w przypadku kierowców prowadzących na co dzień spokojnie. Ich największą zaletą jest niewygórowana cena, przy czym gwarantują one bezpieczeństwo w kluczowych zakresach. Do najchętniej wybieranych marek opon klasy ekonomicznej należą: Matador, Goodride, Barum, Sava, Dayton, Sunny czy Dębica.
Etykieta unijna na oponach ułatwia szybkie zapoznanie się z podstawowymi osiągami poszczególnych modeli i ich porównanie z innymi. Wyglądem etykieta przypomina te znane ze sprzętu AGD/RTV i informuje o poziomie oporów toczenia, przyczepności na mokrej nawierzchni i hałasu zewnętrznego emitowanego przez opony. Za pierwsze dwa parametry opony mogą otrzymać klasy od A do G (z tym, że D nie jest przyznawana), a za trzeci maksymalnie 3 fale obok których w decybelach przedstawiony jest wynik pomiaru emitowanego hałasu. Zobacz jak prezentują się oceny opon Matador MP92 Sibir Snow 225/40R18 92V na etykiecie unijnej.
Informacje o spalaniu paliwa umieszczane są na etykietach dołączanych do opon i prezentowane w formie piktogramu oraz klas od A do G, gdzie klasa A oznacza największą ekonomiczność paliwową. Jest to ważna informacja, ponieważ im mniejsze opory toczenia, tym samochód ma mniejsze spalania i jest bardziej ekonomiczny w eksploatacji. To także ważna informacja dla wszystkich, którzy dbają o środowisko naturalne – większa ekonomiczność paliwowa oznacza, że do atmosfery trafi mniej szkodliwych spalin. Taką samą ocenę - "F" na etykiecie unijnej w kategorii "spalanie paliwa" uzyskały jeszcze 3 inne produkty spełniające kryteria - opony 225/40 R18 (rozmiar) oraz zimowe (sezon).
Etykieta unijna dołączona do opony zawiera m. in. informację o drodze hamowania na mokrej nawierzchni. To dla kierowców często decydujący parametr przy wyborze ogumienia do codziennej jazdy. Parametr ten wyrażany jest w skali od A do G, gdzie A oznacza najkrótszą drogę hamowania, przy czym kategorie D i G pozostają puste. Warto przyjrzeć się tym danym, ponieważ między modelem z początku i końca skali różnica w drodze hamowania na mokrej jezdni wynosi aż 18 metrów (przy prędkości wynoszącej 80 km/h).
Pracująca opona generuje hałas – wysokie jego natężenie sprawia, że jazda jest niekomfortowa. Dlatego też na etykiecie podaje się jego wartość w decybelach i przydziela każdą oponę do jednej z trzech klas głośności, oznaczanych graficznie jedną, dwiema lub trzema symbolami fali. Wynik "71 dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskało jeszcze 7 innych produktów spełniających kryteria - opony zimowe (sezon), 18 cali (średnica) oraz ekonomiczna (klasa).
Matador to marka opon klasy ekonomicznej pochodząca ze Słowacji. Charakteryzują się one korzystną ceną, bezpieczeństwem użytkowania oraz komfortem jazdy w zróżnicowanych warunkach pogodowych. Początki działalności firmy sięgają aż 1925 roku, kiedy to Matador rozpoczął wytwarzanie artykułów gumowych różnego rodzaju. Obecnie marka wchodzi w skład niemieckiego koncernu Continental, dzięki któremu ma dostęp do innowacyjnych technologii i metod produkcyjnych, a także rozbudowanego systemu dystrybucji.
Model MP92 Sibir Snow (Matador) wyposażony został w asymetryczną rzeźbę bieżnika. Bieżnik asymetryczny to rzeźba, która dzieli się na dwie części: zewnętrzną i wewnętrzną. Zadaniem pierwszej z nich jest zapewnienie odpowiedniej stabilności podczas pokonywania zakrętów. Druga z nich odpowiada głównie za odprowadzanie wody. Opony asymetryczne bardzo często są polecane do samochodów o większej mocy zarówno na sezon letni, jak i zimowy. Oferują one doskonałe panowanie nad autem przy wyższej prędkości oraz zużywają się bardzo powoli i równomiernie. Bieżnik asymetryczny jest uznawany za najbardziej zaawansowany technologicznie.
Napisy "92" oraz "V" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 630 kg) oraz prędkości (do 240 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon zimowych. XL to skrót od extra load oznaczający ogumienie o wzmacnianej konstrukcji. Przy tym produkcie znaleść można także oznaczenie 3PMSF - płatek śniegu na potrójnym szczycie oznaczający dopuszczenie opony do poruszania w warunkach zimowych oraz M+S - mud and Snow (ang. błoto i śnieg) określa opony lepiej radzące sobie w warunkach błota i śniegu, niżeli model standardowy (bez tego symbolu). Akronim FR oznacza oponę posiadającą rant ochronny felgi.
Matador MP92 Sibir Snow 225/40 R18 należy do grupy opon zimowych. Opony zimowe charakteryzują się oznaczeniem w postaci symbolu 3PMSF (trzech górskich szczytów z płatkiem śniegu). Jest to rodzaj homologacji potwierdzającej ich właściwości na śniegu. Montuje się jej zwykle, gdy średnie temperatury dobowe spadają poniżej 7 st. C. W oponach zimowych najczęściej stosowana jest kierunkowa rzeźba bieżnika (najlepsze na wodzie, śniegu czy błocie pośniegowym), a w modelach do mocniejszych aut – asymetryczna. Aby znaleźć najlepsze opony zimowe, warto zapoznać się z opiniami użytkowników i wynikami testów.
Gwarancja na opony Matador standardowo obejmuje wady związane z konstrukcją produktu, jakością użytych do budowy materiałów czy usterki wynikające z błędów technologicznych. Ogumienie Matador, podobnie jak opony innych marek wchodzących w skład niemieckiego koncernu Continental, można reklamować przez okres 5 lat od daty produkcji. Po pozytywnym rozpatrzeniu sprawy, klient może wymienić towar na nowy lub uzyskać rekompensatę finansową proporcjonalną do stopnia zużycia uszkodzonego produktu.
Matador to opony klasy ekonomicznej cieszące się popularnością wśród kierowców pokonujących głównie niewielkie odległości i podróżujących z reguły w mieście. Cechują się korzystną ceną i zoptymalizowanymi parametrami. Co o modelach zimowych tej marki piszą w Internecie użytkujący je na co dzień kierowcy? "Gorąco polecam te opony, do moich potrzeb są wystarczające", "droga hamowania potrafi pozytywnie zaskoczyć, nawet w bardzo niekorzystnych warunkach zimowych, jak śnieg czy błoto pośniegowe".
Testy opon zimowych pozwalają na porównanie osiągów poszczególnych modeli w różnych obszarach typowych dla tej pory roku. Wśród konkurencji sprawdzających parametry znajduje się m. in. ruszanie i hamowanie na mokrej nawierzchni, jazda na śniegu czy hałas emitowany podczas eksploatacji. Mimo że opony klasy ekonomicznej nie są zbyt często brane pod uwagę podczas testów, w 2016 roku niemiecki automobilklub ADAC w teście opon zimowych wziął pod lupę Matador MP 54 Sibir Snow. Opona zajęła 13 miejsce na 16 lokat i wyróżniał się dobrym zachowaniem na suchej i mokrej nawierzchni.
Wyniki dotyczą modelu MP92 Sibir Snow.
Zobacz inne określenia opon Matador MP92 Sibir Snow 225/40 R18 92V XL FR. Sformułowania te często spotykane są w serwisach ogłoszeniowych czy na grupach dyskusyjnych. Zwroty zawierają różne formy zapisu nazwy producenta (Matador), sezonu (opony zimowe), modelu (MP92 Sibir Snow), indeksów (92V XL) oraz rozmiaru (225/40 R18) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon zimowych o szerokości 225 mm, profilu 40 %, średnicy 18 cali oraz indeksach 92V. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Wśród polecanych znalazły się marki Goodyear, Toyo oraz Nokian – kosztujące od 429 do 574 zł za sztukę. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony zimowe, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą assistance 24/7, kubki termiczne, koszulki piłkarskie, bilety na zawody żużlowe lub smycze do kluczy.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon zimowych firmy Matador to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 40-58% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami (abmoto, oponeo czy oponylux) udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. Euro Bank, Santander Consumer Bank lub BGŻ BNP Paribas. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon zimowych Matador w rozmiarze 225/40 R18 XL (92V). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 277 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 1 108 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 104 (12 rat) do 566 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 566 zł | 1 132 zł | 24 zł |
4 | 289 zł | 1 156 zł | 48 zł |
6 | 196 zł | 1 176 zł | 68 zł |
8 | 150 zł | 1 200 zł | 92 zł |
10 | 122 zł | 1 220 zł | 112 zł |
12 | 104 zł | 1 248 zł | 140 zł |
Kupując opony zimowe w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu MP92 Sibir Snow mogą być m.in. podkładki antypoślizgowe pod telefon, mierniki grubości bieżnika, środki do konserwacji opon lub ubezpieczenie opon.