Porównujemy oferty 20 sklepów z oponami zimowymi firmy Maxxis w rozmiarze 145/70R13. Zobacz gdzie kupić opony WP-05 ArcticTrekker w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Co oznacza zapis "71 T " w nazwie opony?
Parametr | Wartość |
---|---|
Producent | Maxxis |
Koncern | grupa Cheng Shin |
Siedziba | Tajwan |
Klasa | budżetowa |
Model | WP-05 ArcticTrekker |
Poprzedni model | - |
Następny model | - |
Sezon | opony zimowe |
Rozmiar | [size width="145" profile="70" diameter="13"]145/70 R13[/size] |
Szerokość | 145 mm |
Profil | 70 % |
Średnica | 13 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 101,50 mm |
Kraj produkcji | Chiny, Tajlandia, Tajwan |
Rodzaj bieżnika | kierunkowy |
Indeks nośności | 71 |
Maksymalna nośność | 345 kg |
Indeks prędkości | T |
Maksymalna prędkość | 190 km/h |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Gwarancja | 2 lata od daty zakupu |
Opory toczenia | F (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | C (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 69 dB |
Fale (1-3) | 2 |
Waga (ciężar) | 5,01 kg |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | nie |
Rant ochronny felgi | - |
Inne oznaczenia | 3PMSF, M+S |
Pełna nazwa | Maxxis WP-05 ArcticTrekker 145/70 R13 71T |
Opis opony Maxxis WP-05 ArcticTrekker w pigułce. Producentem opon jest marka Maxxis, która posiada swoje fabryki w takich krajach jak Tajwan, Chiny czy Tajlandia. Prezentowany model stworzono z myślą o sezonie zimowym. Jeżeli chodzi o gwarancję na opony Maxxis (klasa budżetowa) to wynosi ona 2 lata od daty zakupu. Bieżnik WP-05 ArcticTrekker ma konstrukcję kierunkową, o której więcej dowiesz się w tej części opisu.
Opony zimowe Maxxis WP-05 ArcticTrekker w omawianym przykładzie mają rozmiar 145/70 R13. Warto wiedzieć, że pierwsza liczba w oznaczeniu rozmiaru to szerokość opony w milimetrach - tutaj 145 mm. Druga z liczb w rozmiarze 145/70 R13 to wysokość profilu, która w rozmiarze jest podawana jako procent z szerokości – w tym prezentowanych oponach zimowych Maxxis WP-05 ArcticTrekker 145/70 R13 jest to 70% z 145, czyli 101,50 mm. Litera przed ostatnią liczbą to typ konstrukcji opony, a ostatnia z liczb w rozmiarze to średnica felgi, na jaką należy zamontować model w rozmiarze 145/70 R13 – tutaj wynosi ona 13 cali.
Omawiane opony zimowe Maxxis WP-05 ArcticTrekker 145/70 R13 mają indeks prędkości T i indeks nośności 71. Oznacza to, że przy poruszaniu się z maksymalną dopuszczalną prędkością 190 km/h najwyższa wartość obciążenia dla jednej opony wynosi 345 kg. Tego typu model najczęściej jest montowany w samochodach takich, jak Renault Clio (I), Hyundai Getz, Opel Corsa, Mitsubishi Colt czy Seat Ibiza.
Zastanawiając się nad zakupem opon zimowych Maxxis WP-05 ArcticTrekker 145/70 R13 warto zapoznać się z ich etykietą. Za opory toczenia prezentowany produkt otrzymał klasę F, za hamowanie na mokrej nawierzchni C, a pomiar hałasu zewnętrznego emitowanego przez ten model dał wynik 69 dB.
WP-05 ArcticTrekker w rozmiarze 145/70 R13 sklasyfikowany został przez producenta jako ogumienie osobowe. Opony osobowe to modele zaprojektowane z myślą o różnego rodzaju samochodach: małolitrażowych aut miejskich, przez rodzinne sedany czy kombi po auta sportowe i limuzyny. Tego typu produkty najczęściej wyposażone są w kierunkowy lub asymetryczny bieżnik (pierwsza nich jest częściej spotykana w modelach zimowych, a druga w produktach przeznaczonych o mocniejszych samochodów). Opony osobowe dostępne są w ramach klas ekonomicznej, średniej i premium. Mogą mieć wzmocnioną konstrukcję, technologię Run Flat czy rant ochronny felgi.
Opony firmy Maxxis pozycjonowane są przez branżę motoryzacyjną jako produkty klasy budżetowej. Opony klasy ekonomicznej (budżetowej) to optymalny wybór dla kierowców, którzy pokonują niewielkie przebiegi głownie w mieście i nie chcą przepłacać. Modele tej klasy sprawdzą się w niewielkich, miejskich autach o silnikach słabszej mocy i w przypadku kierowców prowadzących na co dzień spokojnie. Ich największą zaletą jest niewygórowana cena, przy czym gwarantują one bezpieczeństwo w kluczowych zakresach. Do najchętniej wybieranych marek opon klasy ekonomicznej należą: Maxxis, Riken, Sava, Dayton, Dębica, Firemax czy Zeetex.
Unijne etykiety na opony funkcjonują od 2012 roku ułatwiając kierowcom zmieniającym ogumienie wybór najlepszego modelu. Ujednolicony wygląd etykiety pozwala w kilka sekund zapoznać się z kluczowymi właściwościami danej opony - zużyciem paliwa, zachowaniem na mokrej jezdni czy hałasem wytwarzanym w czasie eksploatacji. To elementy wpływające na komfort i bezpieczeństwo jazdy, dlatego warto wziąć je pod uwagę wybierając ogumienie do swojego samochodu. Etykiety to wymóg prawny obejmujący wszystkie opony sprzedawane na terenie Unii Europejskiej. Zobacz jak prezentują się oceny opon Maxxis WP-05 ArcticTrekker 145/70R13 71T na etykiecie unijnej.
Spalanie paliwa to bardzo ważny parametr decydujący często o wyborze danego modelu. Dzięki etykiecie unijnej, kierowca kupujący ogumienie na terenie Unii Europejskiej zyskuje wiedzę na temat spalania paliwa każdego modelu. Efektywność paliwowa jest obrazowana na etykiecie za pomocą kolorowej skali i liter od A do G. Litera A (kolor zielony) to najwyższa klasa oszczędności paliwa, podczas gdy G (kolor czerwony) najniższe parametry w zakresie spalania. To istotne dane, ponieważ różnica między klasami A i G może oznaczać zużycie paliwa ograniczone nawet o 7,5%. Taką samą ocenę - "F" na etykiecie unijnej w kategorii "spalanie paliwa" uzyskały jeszcze 2 inne produkty spełniające kryteria - opony WP-05 ArcticTrekker (model) oraz 13 cali (średnica).
Jednym z parametrów, o którym informuje unijna etykieta na opony, jest przyczepność na mokrej nawierzchni. To bardzo ważny wskaźnik, ponieważ wpływa na bezpieczeństwo jazdy na danym modelu ogumienia. Określa się ją na skali od A do G, gdzie A opisuje najkrótszą drogę hamowania, a F najdłuższą (kategoriami D i G nie określa się opon do samochodów osobowych). Różnica jednej klasy to około 3 metry dystansu w drodze hamowania, co oznacza, że między oponami skategoryzowanymi jako A i F, występuje rozbieżność drogi hamowania obejmująca aż 18 metrów. Identyczną notę - "C" na etykiecie unijnej w kategorii "przyczepność na mokrej nawierzchni" uzyskało jeszcze 17 innych produktów spełniających wytyczne - opony 145/70 R13 (rozmiar) oraz zimowe (sezon).
Hałas na zewnątrz auta to jeden z parametrów określanych na etykietach unijnych dołączanych do opony. Wyrażany jest w decybelach i przedstawiany graficznie w formie od jednej do trzech fal, gdzie jedna fala oznacza najcichsze opony. Wszystkie modele dopuszczone do sprzedaży muszą spełniać normy, dlatego opony, którym przypisano trzy fale, także mieszczą się w tym zakresie. Warto zwrócić uwagę na ten parametr, ponieważ im cichszy model opony, tym bardziej jest on przyjazny dla środowiska naturalnego. Wynik "69 dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskało jeszcze 28 innych produktów spełniających kryteria - opony zimowe (sezon), 13 cali (średnica) oraz budżetowa (klasa).
Założona na Tajwanie w 1967 roku przez Cheng-Shin Rubber Ind. Co. Ltd firma Maxxis jest jednym 10 z największych producentów opon samochodowych na świecie. Firma oferuje klientom w ponad 170 krajach na całym świecie szeroką gamę opon do samochodów osobowych, ciężarowych, rowerów, motocykli, przyczep, gokartów i quadów. Firma Maxxis dostarcza również opony do szybkich samochodów wyścigowych, transportu przemysłowego i wielu innych pojazdów. Opony Maxxis produkowane są w fabrykach w Chinach, Tajwanie i Tajlandii w ilości przeszło 60 milionów sztuk rocznie. Dzięki odpowiedzialnej polityce jakości opony są certyfikowane również na rynkach głównych partnerów, takich jak USA i Japonia.
Model WP-05 ArcticTrekker (Maxxis) wyposażony został w kierunkową rzeźbę bieżnika. Bieżnik kierunkowy układem rowków przypomina literę "V" lub charakterystyczną jodełkę. Tego typu opony są stosowane w samochodach osobowych, szczególnie na sezon zimowy. Bieżnik kierunkowy najlepiej odprowadza śnieg, błoto pośniegowe czy wodę. Dzięki temu możliwe jest zapanowanie nad samochodem w trudnych warunkach pogodowych. Bieżnik kierunkowy charakteryzuje się także bardzo atrakcyjnym wyglądem i doskonałym prowadzeniem podczas jazdy na wprost. Opony kierunkowe można spotkać w wielu typach samochodów – od małych miejskich po mocne o sportowym charakterze.
Napisy "71" oraz "T" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 345 kg) oraz prędkości (do 190 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon zimowych. Przy tym produkcie znaleść można także oznaczenie 3PMSF - płatek śniegu na potrójnym szczycie oznaczający dopuszczenie opony do poruszania w warunkach zimowych oraz M+S - ang. Mud and Snow (błoto i śnieg) określa opony lepiej radzące sobie w warunkach błota i śniegu, niżeli model standardowy (bez tego symbolu).
Maxxis WP-05 ArcticTrekker 145/70 R13 należy do grupy opon zimowych. Budowa bieżnika dostosowana do zróżnicowanych warunków pogodowych oraz specjalna mieszanka gumowa to cechy charakterystyczne opon zimowych. Dzięki większej zawartości krzemionki, ogumienie zimowe nie twardnieje w niskich temperaturach zapewniając odpowiednią elastyczność, a co za tym idzie, przyczepność w warunkach pogodowych typowych dla tej pory roku. Agresywny bieżnik pełen nacięć i lameli efektywnie odprowadza wodę, błoto i śnieg, sprawiając że przyczepność podczas ruszania, hamowania oraz dynamicznej jazdy pozostaje na wysokim poziomie.
Zastanawiasz się czy warto reklamować opony z usterką? To, czy odzyskasz pieniądze zależy od pochodzenia wady. Jeżeli zaistniała ona podczas produkcji, jest związana z niską jakością materiałów lub błędami technologicznymi, reklamowanie opon pozwoli ci na wymianę produktu lub rekompensatę finansową. W przypadku opon Maxxis, gwarancja producenta obowiązuje przez 2 lata od daty zakupu. Warto jednak pamiętać, że wadę najlepiej zgłosić jak najszybciej od jej zauważenia - usprawni to proces uznania reklamacji.
Opinie o oponie są obecnie zbierane od użytkowników. Czekamy na pierwsze wrażenia z jazdy oraz informacje jak opony zachowują się w różnych warunkach. Dodaj swoją opinię. W komentarzu poza recenzją proszę o podawanie marki i modelu auta, lokalizacji (góry, miasto, trasa) oraz preferowanego stylu jazdy.
Opony wyprodukowane w Chinach cieszą się popularnością wśród kierowców szukających ogumienia oferującego optymalne osiągi w rozsądnej cenie. Są dobrym rozwiązaniem dla wszystkich, którzy pokonują niewielkie odległości i korzystają z samochodu głównie w mieście. Dzięki zaawansowanym technologiom, niekorzystna opinia jaka towarzyszyła chińskim oponom od wielu lat, nie ma przełożenia na faktyczną jakość tych opon. Doceniają je użytkownicy na całym świecie, a także specjaliści z automobilklubów i czasopism motoryzacyjnych, którzy przed każdym sezonem testują wybrane opony. Modele chińskie nie są zbyt często sprawdzane w testach, jednak na podstawie kilku prestiżowych badań, w których brały udział, można wywnioskować, że zapewniają bezpieczeństwo w zróżnicowanych warunkach pogodowych i gwarantują stabilną jazdę zarówno na suchej, jak i na mokrej nawierzchni. Wszystko to sprawia, że z roku na rok wzrasta ich sprzedaż wśród kierowców szukających niedrogiego ogumienia do swojego auta.
Zobacz inne określenia opon Maxxis WP-05 ArcticTrekker 145/70 R13 71T. Sformułowania te często spotykane są w serwisach ogłoszeniowych czy na grupach dyskusyjnych. Zwroty zawierają różne formy zapisu sezonu (opony zimowe), rozmiaru (145/70 R13), nazwy producenta (Maxxis), modelu (WP-05 ArcticTrekker) oraz indeksów (71T) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon zimowych o szerokości 145 mm, profilu 70 %, średnicy 13 cali oraz indeksach 71T. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony zimowe, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą karty przedpłacone, zwrot części gotówki, kubki termiczne, wejściówki do kina lub smycze do kluczy.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon zimowych firmy Maxxis to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 36-63% od ceny detalicznej.
Kupując opony zimowe w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu WP-05 ArcticTrekker mogą być m.in. worki do opon, mierniki grubości bieżnika, płyny do prania tapicerki czy środki do konserwacji opon.