Porównujemy oferty 21 sklepów z oponami zimowymi firmy Michelin w rozmiarze 215/70R15. Zobacz gdzie kupić opony Agilis Alpin o indeksach 109/107 R C w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Michelin Agilis Alpin w rozmiarze 215/70 R15 109/107R to opona zimowa oraz wzmacniana (C). Oznaczenia 923115 oraz 3528709231152 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy premium. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Kod produktu | 923115 |
EAN | 3528709231152 |
Producent | Michelin |
Koncern | grupa Michelin |
Siedziba | Clermont-Ferrand, Francja |
Klasa | premium |
Model | Agilis Alpin |
Poprzedni model | - |
Następny model | - |
Sezon | opony zimowe |
Rozmiar | [size width="215" profile="70" diameter="15"]215/70 R15[/size] |
Szerokość | 215 mm |
Profil | 70 % |
Średnica | 15 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 150,50 mm |
Kraj produkcji | UE |
Rodzaj bieżnika | symetryczny |
Indeks nośności | 109/107 |
Maksymalna nośność | 1030/975 kg |
Indeks prędkości | R |
Maksymalna prędkość | 170 km/h |
Przeznaczenie | auta dostawcze |
Gwarancja | 5 lat od daty zakupu |
Opory toczenia | E (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | B (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 71 dB |
Fale (1-3) | 2 |
Waga (ciężar) | 12,50 kg |
Premiera modelu | 2011 rok |
Cena | ~ 493 zł (z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | tak (C) |
Homologacja / OE | nie |
Rant ochronny felgi | - |
Inne oznaczenia | - |
Pełna nazwa | Michelin Agilis Alpin 215/70 R15 109/107 R C |
Michelin Agilis Alpin to opony zimowe przeznaczone do samochodów dostawczych. Model zaliczany jest do klasy premium – do jego produkcji zostały wykorzystane najlepsze jakościowo składniki, a projekt zakładał wykorzystanie najbardziej zaawansowanych technologii.
Model Agilis Alpin w porównaniu do konkurencji zapewnia o ok. 2 metry krótszą drogę hamowania na mokrej i oblodzonej nawierzchni, oferuje 25% lepszą trakcję na śniegu, 20% większe przebiegi i wysoką odporność na uszkodzenia. Takie osiągi są efektem zastosowania bieżnika symetrycznego z otwartym barkiem i ponacinanymi klockami barkowymi (podobnie do opon terenowych). Technologia Durable Contact Patch opracowana dla opon ciężarowych zwiększa powierzchnię kontaktu z podłożem, a w efekcie zapewnia lepszą przyczepność na śliskich drogach. Opona posiada także specjalne samoblokujące się lamele o zmiennej geometrii, co poprawia jej stabilność podczas jazdy.
Bezpieczeństwo opon Agilis Alpin znajduje potwierdzenie na etykietach. To wysokiej jakości produkt dla wymagających kierowców.
Opony zimowe Michelin Agilis Alpin 215/70 R15 zostały zaprojektowane z myślą o samochodach typu Hyundai Santa Fe (SM), Peugeot 307, Mercedes Klasa C, Renault Modus, Mini Clubman czy Citroen Xsara Picasso. Ich konstrukcja i osiągi są dostosowane do możliwości właśnie takich aut i oczekiwań ich kierowców. Prezentowany tutaj model Michelin Agilis Alpin 215/70 R15 w ramach europejskiego systemu etykiet otrzymał klasę E za poziom oporów toczenia, B w pomiarze drogi hamowania na mokrej drodze i 71 dB za emisję hałasu zewnętrznego.
Rozmiar 215/70 R15 opon Michelin Agilis Alpin należy czytać następująco: szerokość 215 mm, wysokość profilu 70 (jako procent z szerokości, czyli 150,50 mm) i średnica 15 cali. Litera przed oznaczeniem średnicy oznacza typ konstrukcji opony – może być radialna lub diagonalna. Omawiane opony Michelin Agilis Alpin 215/70 R15 mają indeks prędkości R (oznacza to dopuszczalną prędkość 170 km/h) i indeks nośności 109/107 (dopuszczalne obciążenie wynosi tutaj 1030/975 kg).
Opony dostawcze są projektowane z myślą o samochodach typu van czy półciężarówkach (o DMC nieprzekraczającej 3,5 tony). Takie pojazdy, z racji swoich zadań, poruszają się z dużym obciążeniem, dlatego muszą być odporne na zużycie i mieć wzmocnioną konstrukcję. W przypadku opon dostawczych spotyka się dwa indeksy nośności (np. 113/111, gdzie pierwszy charakteryzuje oponę zamontowaną na bliźniaku, a drugi oponę na pojedynczej feldze). Opony dostawcze często są oznaczane za pomocą litery "C" (ang. cargo) umieszczonej w ich rozmiarze.
Opony premium są produkowane między innymi przez koncerny Bridgestone, Continental, Dunlop, Goodyear, Michelin, Nokian czy Pirelli. Charakteryzuje je doskonała stabilność w zróżnicowanych warunkach, wysoka odporność na zużycie, niska emisja hałasu czy oszczędność paliwa. W efekcie opony premium zajmują czołowe miejsca w testach organizowanych przez największe organizacje i czasopisma motoryzacyjne oraz mogą pochwalić się pozytywnymi opiniami użytkowników. Opony premium to najbardziej zaawansowane technologicznie produkty na rynku.
Etykieta unijna na oponach to doskonałe źródło informacji o ich podstawowych osiągach. W wielu przypadkach ułatwia ona porównanie wybranego modelu z innymi i podjęcie decyzji o zakupie. Na etykietach zawarte są informacje o poziomie oporów toczenia, przyczepności na mokrej nawierzchni i hałasu zewnętrznego emitowanego przez opony. Wyglądem przypominają one oznaczenia znane ze sprzętu AGD/RTV. Za opory toczenia i przyczepność opony mogą otrzymać klasy od A do G, a za hałas zewnętrzy od 1 do 3 fal obok których znajduje się informacja o wartości emitowanego dźwięku w dB. Zobacz jak prezentują się oceny opon Michelin Agilis Alpin 215/70R15 109/107R na etykiecie unijnej.
Opory toczenia oceniane są w siedmiostopniowej skali. Opony w aż 20% odpowiadają za zużycie paliwa i emisję spalin przez samochód. Najbardziej oszczędne i ekologiczne są modele przydzielone do klasy "A" – najsłabsze pod tym względem jest ogumienie oznaczone notą "G". Taką samą ocenę - "E" na etykiecie unijnej w kategorii "spalanie paliwa" uzyskały jeszcze 2 inne produkty spełniające kryteria - opony 215/70 R15 (rozmiar) oraz zimowe (sezon).
Etykieta unijna informuje między innymi o poziomie przyczepności opon na mokrej nawierzchni. Parametr ten jest oceniany w pomiarze drogi hamowania i siły tarcia opon w wyżej wspomnianych warunkach. Za przyczepność na mokrej nawierzchni dany model może otrzymać klasy od A do G. Warto jednak wiedzieć, że klasa D nie jest używana dla lepszego rozgraniczenia opon o lepszych i gorszych parametrach, a modele z klasą G są po prostu niebezpieczne i nie dopuszcza się ich do sprzedaży. Identyczną notę - "B" na etykiecie unijnej w kategorii "przyczepność na mokrej nawierzchni" uzyskały jeszcze 3 inne produkty spełniające wytyczne - opony Agilis Alpin (model) oraz 15 cali (średnica).
Umieszczana na oponach etykieta unijna informuje o hałasie zewnętrznym, który jest przez nie emitowany. Jest to wynik polityki ochrony środowiska prowadzonej przez UE. Dla kierowców z pewnością bardziej istotna byłaby informacja o poziomie hałasu wewnętrznego, który jest odczuwany w kabinie pojazdu i ma wpływ ma komfort podróżowania (szczególnie na długich trasach). W przeciwieństwie do oporów toczenia i przyczepności na mokrej nawierzchni w przypadku hałasu zewnętrznego nie są nadawane klasy od A do G, tylko ocena w postaci 3 fal i wynik pomiaru w dB. Wynik " dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskało jeszcze 0 innych produktów spełniających kryteria - opony Michelin (producent), zimowe (sezon) oraz 215/70 R15 (rozmiar).
Opony Michelin zaliczane są do klasy premium, co oznacza, że charakteryzują się najwyższym poziomem osiągów wynikającym z nowoczesnych technologii stosowanych podczas produkcji. Francuski koncern od wielu lat jest uznawany za jednego z liderów rynku opon, a jego misją jest poprawienie mobilności i bezpieczeństwa kierowców na całym świecie. Produkty marki są dostępne w ponad 171 krajach. Zarówno letnie, zimowe, jak i całoroczne opony Michelin co roku zdobywają wyróżnienia w testach i bardzo pozytywne opinie użytkowników.
Bieżnik symetryczny to rzeźba, w której dwie połowy opony są takie same. W efekcie można je dowolnie zamontować na samochodzie (kierunek toczenia czy strona opony nie mają tu znaczenia). Przekłada się to na dość przeciętne osiągi, szczególnie przy wyższych prędkościach. Z drugiej strony są one bardzo odporne na zużycie, a koszt ich projektowania i produkcji jest stosunkowo najniższy. W związku z tym bieżnik symetryczny można obecnie spotkać głównie w oponach dostawczych i ciężarowych.
Napisy "109/107" oraz "R" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 1030/975 kg) oraz prędkości (do 170 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon zimowych. C - ogumienie o wzmacnianej konstrukcji, stosowane najczęściej w autach dostawczych. 3PMSF (three-peak mountain snow flake) pełnoprawne oznaczenie dla opony zimowej.
Opony zimowe mają za zadanie zapewnić bezpieczną i komfortową jazdę w trudnych warunkach pogodowych - na śniegu, lodzie, mokrej nawierzchni i generalnie w niskich temperaturach. W związku z tym w oponach zimowych zwykle jest stosowany bieżnik kierunkowy (rzadziej asymetryczny). Cała powierzchnia bieżnika opon zimowych pokryta jest siecią lameli (drobnych nacięć), które wgryzając się w śnieg czy lód zwiększają poziom kontroli nad samochodem. Z kolei elastyczna mieszanka gumowa poprawia przyczepność w zimne dni.
Gwarancja udzielana na opony Michelin jest pod względem warunków jedną z najbardziej atrakcyjnych na rynku. Obowiązuje ona przez 5 lat od daty zakupu i obejmuje wszelkie wady związane z jakością wykonania opon i materiałami wykorzystanymi do produkcji. Jeśli reklamowana opona nie jest zużyta w większym stopniu niż 20%, producent zwróci 100% wartości opony. W innym przypadku udzielona zostanie stosowana rekompensata w wysokości proporcjonalnej do stopnia zużycia opony. Na rozpatrzenie gwarancji francuski koncern daje sobie 14 dni kalendarzowych.
Zastanawiając się nad zakupem opon zimowych Michelin wielu kierowców przegląda opinie na ich temat opublikowane na forach branżowych czy portalach społecznościowych. Warto wiedzieć, że opinie o oponach zimowych Michelin są w większości pozytywne. Możemy w nich przeczytać, że "bardzo dobrze spisywały się na zlodowaciałej warstwie śniegu", "doskonałe zarówno w mieście, na trasie, jak i w górach", "bardzo bezpieczne i komfortowe" czy "znakomite także na suchej i mokrej nawierzchni".
Opony zimowe Michelin uznawane są za jedne z najlepszych na rynku. Oferują dobrą przyczepność w zróżnicowanych warunkach pogodowych, komfort jazdy i oszczędność paliwa. W efekcie zdobywają doskonałe oceny w testach organizowanych przez największe czasopisma i organizacje motoryzacyjne na świecie (np. ADAC, "Auto Bild" czy "Auto Zeitung"). Flagowe modele opon zimowych Michelin (takie jak Alpin A4 czy Alpin 5) zajmują w nich zwykle czołowe pozycje otrzymując noty "wzorowa", "polecana" czy "zadowalająca".
Zobacz inne określenia opon Michelin Agilis Alpin 215/70 R15 109/107 R C. Sformułowania te często spotykane są w sklepach z oponami czy na forach internetowych. Zwroty zawierają różne formy zapisu nazwy producenta (Michelin), sezonu (opony zimowe), rozmiaru (215/70 R15), modelu (Agilis Alpin) oraz indeksów (109/107R C) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon zimowych o szerokości 215 mm, profilu 70 %, średnicy 15 cali oraz indeksach 109/107R. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Wśród polecanych znalazły się marki Kleber, Falken, Continental, Pirelli oraz Toyo – kosztujące od 346 do 463 zł za sztukę. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony zimowe, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą koszulki piłkarskie, assistance 24/7, kubki termiczne, wycieczki zagraniczne oraz rabat na kolejne zakupy.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon zimowych firmy Michelin to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 40-63% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. Alior Bank, BGŻ BNP Paribas oraz Santander Consumer Bank. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon zimowych Michelin w rozmiarze 215/70 R15 C (109/107R). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 493 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 1 972 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 185 (12 rat) do 1 006 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 1 006 zł | 2 012 zł | 40 zł |
4 | 513 zł | 2 052 zł | 80 zł |
6 | 349 zł | 2 094 zł | 122 zł |
8 | 267 zł | 2 136 zł | 164 zł |
10 | 217 zł | 2 170 zł | 198 zł |
12 | 185 zł | 2 220 zł | 248 zł |
Kupując opony zimowe w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu Agilis Alpin mogą być m.in. ramki do tablic rejestracyjnych, zapachy do samochodu, podkładki antypoślizgowe pod telefon czy pianki naprawcze.