Porównujemy oferty 26 sklepów z oponami zimowymi firmy Michelin w rozmiarze 205/55R16. Zobacz gdzie kupić opony Alpin 6 o indeksach 94 H XL w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Michelin Alpin 6 w rozmiarze 205/55 R16 94H to opona zimowa oraz wzmacniana (XL). Oznaczenia 730782 oraz 3528707307828 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy premium. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Kod produktu | 730782 |
EAN | 3528707307828 |
Producent | Michelin |
Koncern | grupa Michelin |
Siedziba | Clermont-Ferrand, Francja |
Klasa | premium |
Model | Alpin 6 |
Poprzedni model | Alpin 5 |
Następny model | - |
Sezon | opony zimowe |
Rozmiar | [size width="205" profile="55" diameter="16"]205/55 R16[/size] |
Szerokość | 205 mm |
Profil | 55 % |
Średnica | 16 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 112,75 mm |
Kraj produkcji | UE |
Rodzaj bieżnika | kierunkowy |
Indeks nośności | 94 |
Maksymalna nośność | 670 kg |
Indeks prędkości | H |
Maksymalna prędkość | 210 km/h |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Gwarancja | 5 lat od daty zakupu |
Opory toczenia | C (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | B (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 69 dB |
Fale (1-3) | 1 |
Waga (ciężar) | 8,30 kg |
Premiera modelu | 2018 rok |
Cena | ~ 420 zł (z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | tak (XL) |
Homologacja / OE | nie |
Rant ochronny felgi | - |
Inne oznaczenia | - |
Pełna nazwa | Michelin Alpin 6 205/55 R16 94H XL |
Michelin Alpin 6 to opony zimowe klasy premium, które pojawiły się na rynku jako następca niezwykle udanej "5". To właśnie ten model przez prawie 4 lata od premiery prawie 20 razy zajmował czołowe pozycje w testach organizowanych przez czołowe organizacje i czasopisma motoryzacyjne.
Model Alpin 6 jest reklamowany hasłem, które można przetłumaczyć jako "bezpieczna kiedy nowa, bezpieczna kiedy zużyta". Oznacza to, że bieżnik został zaprojektowany w taki sposób, aby zapewnić pełnię osiągów w trudnych warunkach niezależnie od stopnia zużycia opony (technologia EVERGRIP). Poza tym w modelu Alpin 6 został zastosowany szereg innych zaawansowanych rozwiązań technologicznych: wielowarstwowa konstrukcja bieżnika (nowa generacja mieszanek) oraz zoptymalizowana kierunkowa rzeźba.
Michelin Alpin 6 to produkt klasy premium dopracowany pod każdym względem. Spełni on oczekiwania najbardziej wymagających kierowców samochodów klasy średniej i wyższej.
Jak należy interpretować rozmiar 205/55 R16 omawianych opon zimowych? Pierwsza liczba w rozmiarze określa jej szerokość i jest zazwyczaj podawana w milimetrach – w tym przypadku jest to 205 mm (20,50 cm). Druga liczba to wysokość profilu opony – wartość ta jest w rozmiarze podawana jako procent z szerokości – tutaj 55 to nic innego jak 55% z 205, czyli 112,75 mm. Litera to typ konstrukcji opony, najczęściej spotykane "R" to budowa radialna. Ostatnia z liczb w rozmiarze to średnica felgi, na jaką należy zamontować dany produkt – w tym przypadku 16 cali, czyli 40,64 cm.
Prezentowane opony Michelin Alpin 6 205/55 R16 mają indeks nośności 94 - najwyższa wartość obciążenia przy jeździe z maksymalną prędkością wynosi tu 670 kg. Z kolei maksymalna dopuszczalna prędkość, z jaką można jechać na tym modelu to 210 km/h, co daje indeks prędkości H.
Model zimowy Michelin Alpin 6 205/55 R16 w ramach europejskiego systemu etykiet otrzymał klasę C za poziom oporów toczenia, klasę B za przyczepność na mokrej nawierzchni oraz 69 dB w pomiarze hałasu zewnętrznego. Opony zimowe Michelin Alpin 6 205/55 R16 są projektowane z myślą o samochodach typu BMW Seria 3 (E90), VW Passat (B5), Opel Astra (H), Audi A4 (B7) czy Audi A4 (B6).
Opony osobowe to modele zaprojektowane z myślą o różnego rodzaju samochodach: małolitrażowych aut miejskich, przez rodzinne sedany czy kombi po auta sportowe i limuzyny. Tego typu produkty najczęściej wyposażone są w kierunkowy lub asymetryczny bieżnik (pierwsza nich jest częściej spotykana w modelach zimowych, a druga w produktach przeznaczonych o mocniejszych samochodów). Opony osobowe dostępne są w ramach klas ekonomicznej, średniej i premium. Mogą mieć wzmocnioną konstrukcję, technologię Run Flat czy rant ochronny felgi.
Opony klasy premium charakteryzują się wszechstronnymi osiągami na najwyższym poziomie. Wynika to z faktu stosowania innowacyjnych metod produkcji i najbardziej zaawansowanych technologicznie materiałów. Z tego względu opony klasy premium najczęściej wybierają kierowcy o dynamicznym stylu jazdy, pokonujący dużą liczbę kilometrów w ciągu roku czy posiadający samochód o dużej mocy. Marki opon klasy premium to przede wszystkim: Bridgestone, Continental, Dunlop, Goodyear, Michelin, Nokian, Pirelli, Vredestein czy Yokohama.
Etykieta unijna na oponach przypomina te znane ze sprzętu AGD/RTV i w przystępnej formie opisuje trzy parametry: opory toczenia, przyczepność na mokrej nawierzchni (pomiar drogi hamowania i siły tarcia między oponą a nawierzchnią) oraz poziom hałasu zewnętrznego emitowanego przez opony. W pierwszych dwóch przypadkach opony mogą otrzymać klasy od A do G, przy czym nie przyznaje się klasy D. Za hałas zewnętrzny opony mogą otrzymać od jednej do trzech fal i wartość liczbową w decybelach. Zapoznanie się z parametrami na etykietach może ułatwić podjęcie decyzji o zakupie opon. Zobacz jak prezentują się oceny opon Michelin Alpin 6 205/55R16 94H na etykiecie unijnej.
Ekonomika jazdy związana jest z oporami toczenia jakimi cechuje się dany model. Wpływ na to może mieć konstrukcja bieżnika, typ użytej mieszanki czy masa opony. Ogumienie klasyfikuje się w jednej z siedmiu klas – nota "A" zarezerwowana jest dla bieżników o najniższych oporach toczenia, podczas gdy ocenę "G" otrzymują modele najmniej ekonomiczne. Taką samą ocenę - "C" na etykiecie unijnej w kategorii "spalanie paliwa" uzyskały jeszcze 3 inne produkty spełniające kryteria - opony Michelin (producent), zimowe (sezon) oraz 205/55 R16 (rozmiar).
Hamowanie na mokrej nawierzchni określa zdolność opony do zachowania przyczepności na pokrytej wodą jezdni. Jest to szczególnie istotny dla bezpieczeństwa jazdy parametr. Skala podzielona została na siedem klas oznaczonych literami alfabetu – nota "A" oznacza najkrótszą, a "G" – najdłuższą drogę hamowania. Identyczną notę - "B" na etykiecie unijnej w kategorii "przyczepność na mokrej nawierzchni" uzyskało jeszcze 89 innych produktów spełniających wytyczne - opony zimowe (sezon), 16 cali (średnica) oraz premium (klasa).
Umieszczana na oponach etykieta unijna informuje o hałasie zewnętrznym, który jest przez nie emitowany. Jest to wynik polityki ochrony środowiska prowadzonej przez UE. Dla kierowców z pewnością bardziej istotna byłaby informacja o poziomie hałasu wewnętrznego, który jest odczuwany w kabinie pojazdu i ma wpływ ma komfort podróżowania (szczególnie na długich trasach). W przeciwieństwie do oporów toczenia i przyczepności na mokrej nawierzchni w przypadku hałasu zewnętrznego nie są nadawane klasy od A do G, tylko ocena w postaci 3 fal i wynik pomiaru w dB. Wynik "69 dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskało jeszcze 12 innych produktów spełniających kryteria - opony 205/55 R16 (rozmiar) oraz zimowe (sezon).
Opony Michelin zaliczane są do klasy premium, co oznacza, że charakteryzują się najwyższym poziomem osiągów wynikającym z nowoczesnych technologii stosowanych podczas produkcji. Francuski koncern od wielu lat jest uznawany za jednego z liderów rynku opon, a jego misją jest poprawienie mobilności i bezpieczeństwa kierowców na całym świecie. Produkty marki są dostępne w ponad 171 krajach. Zarówno letnie, zimowe, jak i całoroczne opony Michelin co roku zdobywają wyróżnienia w testach i bardzo pozytywne opinie użytkowników.
Kierunkowa rzeźba bieżnika najczęściej jest spotykana w oponach osobowych przystosowanych do jazdy w trudnych warunkach pogodowych – ma zdolność do doskonałego odprowadzania wody, śniegu czy błota pośniegowego. Kształt rowków bieżnika kierunkowego najczęściej przypomina litery "V" lub "U". Bieżnik kierunkowy charakteryzuje się 20% większą odpornością na aquaplaning w porównaniu do rzeźby asymetrycznej. Opony kierunkowe są projektowane w oparciu o zaawansowane symulacje komputerowe, co pozwala uzyskać najwyższy poziom osiągów.
Napisy "94" oraz "H" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 670 kg) oraz prędkości (do 210 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon zimowych. XL to skrót od extra load oznaczający ogumienie o wzmacnianej konstrukcji. 3PMSF (three-peak mountain snow flake) pełnoprawne oznaczenie dla opony zimowej.
Opony zimowe to segment ogumienia, którego zadaniem jest zapewnienie bezpieczeństwa w okresie od późnej jesieni do wczesnej wiosny, gdy średnie dobowe temperatury regularnie spadają poniżej 7 st. C. Rzeźba bieżnika opon zimowych wyposażona jest w specjalne nacięcia zwane lamelami, które wgryzają się w śnieg zwiększając stabilność samochodu. Z kolei ich elastyczna mieszanka zapewnia odpowiednią przyczepność w niskich temperaturach. W oponach zimowych najczęściej stosowana jest kierunkowa rzeźba bieżnika, ale w modelach do mocniejszych aut można spotkać też asymetryczną.
Każdy producent zapewnia o wysokiej jakości i niezawodności swoich produktów, ale każdemu mogą zdarzyć się błędy czy niedopatrzenia. W takich sytuacjach kupujący może skorzystać z gwarancji, która w przypadku opon Michelin obowiązuje przez 5 lat od daty zakupu i dotyczy wad związanych z wykonaniem czy materiałami użytymi do produkcji. Przy uznanej reklamacji, w przypadku opon zużytych w mniejszym stopniu niż 20% producent zwraca 100% wartości wadliwego produktu. Przy bardziej zużytej oponie udziela rekompensaty w wysokości proporcjonalnej do jej stopnia zużycia.
Opinie o oponach zimowych Michelin w większości przypadków są bardzo pozytywne. Publikowane na różnego rodzaju forach internetowych, portalach społecznościowych czy stronach sklepów komentarze podkreślają doskonałe zachowanie zimowych modeli Michelin w trudnych warunkach drogowych i doskonałe właściwości użytkowe. Możemy w nich na przykład przeczytać: "zużycie minimalne", "bardzo cicha i komfortowa", "jest wręcz przyklejona do drogi" czy "niezawodne w głębokim śniegu i przy gołoledzi".
Opony zimowe Michelin w testach opon organizowanych przez największe światowe organizacje i czasopisma motoryzacyjne zajmują zazwyczaj czołowe pozycje (zwykle w pierwszej "5", a bardzo często na podium czy nawet je wygrywają). Dotyczy to nie tylko flagowych modeli marki, jak Alpin A4 czy Alpin 5, które są cenione przez ADAC, "Auto Bild" czy "Auto Zeitung", ale też innych mniej popularnych produktów. Opony zimowe Michelin to jedne z najlepszych produktów na rynku, które oferują bezpieczeństwo, komfort i oszczędność paliwa.
Zobacz inne określenia opon Michelin Alpin 6 205/55 R16 94H XL. Sformułowania te często spotykane są w serwisach ogłoszeniowych czy na forach internetowych. Zwroty zawierają różne formy zapisu rozmiaru (205/55 R16), nazwy producenta (Michelin), modelu (Alpin 6), indeksów (94H XL) oraz sezonu (opony zimowe) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon zimowych o szerokości 205 mm, profilu 55 %, średnicy 16 cali oraz indeksach 94H. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Wśród polecanych znalazły się marki Nokian oraz Michelin – kosztujące od 292 do 467 zł za sztukę. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony zimowe, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą smycze do kluczy, oficjalne piłki nożne, bilety na zawody żużlowe, karty paliwowe czy foteliki samochodowe.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon zimowych firmy Michelin to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 45-64% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. Credite Agricole, Alior Bank lub Euro Bank. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon zimowych Michelin w rozmiarze 205/55 R16 XL (94H). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 420 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 1 680 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 157 (12 rat) do 857 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 857 zł | 1 714 zł | 34 zł |
4 | 437 zł | 1 748 zł | 68 zł |
6 | 297 zł | 1 782 zł | 102 zł |
8 | 227 zł | 1 816 zł | 136 zł |
10 | 185 zł | 1 850 zł | 170 zł |
12 | 157 zł | 1 884 zł | 204 zł |
Kupując opony zimowe w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu Alpin 6 mogą być m.in. montaż w serwisie, pianki naprawcze, skrobaczki do szyb czy zapachy do samochodu.