Porównujemy oferty 31 sklepów z oponami całorocznymi firmy Michelin w rozmiarze 215/65R17. Zobacz gdzie kupić opony CrossClimate+ o indeksach 103 V XL w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Michelin CrossClimate+ w rozmiarze 215/65 R17 103V to opona całoroczna oraz wzmacniana (XL). Oznaczenia 976438 oraz 3528709764384 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy premium. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Kod produktu | 976438 |
EAN | 3528709764384 |
Producent | Michelin |
Koncern | grupa Michelin |
Siedziba | Clermont-Ferrand, Francja |
Klasa | premium |
Model | CrossClimate+ |
Poprzedni model | CrossClimate |
Następny model | - |
Sezon | opony całoroczne |
Rozmiar | [size width="215" profile="65" diameter="17"]215/65 R17[/size] |
Szerokość | 215 mm |
Profil | 65 % |
Średnica | 17 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 139,75 mm |
Kraj produkcji | UE |
Rodzaj bieżnika | kierunkowy |
Indeks nośności | 103 |
Maksymalna nośność | 875 kg |
Indeks prędkości | V |
Maksymalna prędkość | 240 km/h |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Gwarancja | 5 lat od daty zakupu |
Opory toczenia | B (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | B (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 69 dB |
Fale (1-3) | 1 |
Waga (ciężar) | 10,80 kg |
Premiera modelu | 2017 rok |
Cena | ~ 509 zł (z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | tak (XL) |
Homologacja / OE | nie |
Rant ochronny felgi | - |
Inne oznaczenia | - |
Pełna nazwa | Michelin CrossClimate+ 215/65 R17 103V XL |
Michelin CrossClimate+ to opony całoroczne, które określane są także mianem letnich z homologacją zimową. Znak plusa przy nazwie opony oznacza, że mamy do czynienia z jej ulepszoną wersją. Model zaliczany jest do klasy premium (nowoczesna technologia produkcji) i przeznaczony do samochodów osobowych.
W produkcie zastosowano kierunkową rzeźbę bieżnika o sztywnych klockach i specjalnym kształcie krawędzi. Takie rozwiązanie skraca drogę hamowania, poprawia stabilność w zróżnicowanych warunkach oraz zwiększa komfort jazdy. Elastyczna mieszanka gumowa umożliwia oponom CrossClimate+ zachowanie optymalnej przyczepności bez względu na panujące temperatury. Dodatkowo model charakteryzuje się dobrym zachowaniem na śniegu oraz odpornością na zużycie Wersja z plusem od poprzednika różni się tym, że wraz ze zużywaniem opony pojawiają się nowe lamele, co umożliwia jej zachowanie osiągów przez cały okres eksploatacji.
Michelin CrossClimate+ to jedna z najbardziej nowoczesnych opon całorocznych na rynku, która latem zapewnia maksymalny komfort i bezpieczeństwo jazdy, a zimą umożliwia zachowanie stabilności w trudnych warunkach.
Opony całoroczne Michelin CrossClimate+ 215/65 R17 są najczęściej montowane w następujących modelach samochodów: Jeep Compass (MK), Peugeot 3008 (II), VW Tiguan (II), Peugeot 5008 (II) czy Citroen C3. Prezentowany produkt ma indeks prędkości V, co oznacza że można się na nim poruszać z maksymalną prędkością 240 km/h. Z kolei indeks nośności opon wielosezonowych Michelin CrossClimate+ 215/65 R17 to 103 - najwyższa wartość obciążenia dla jednej opony wynosi 875 kg.
Opona całoroczna Michelin CrossClimate+ w omawianym rozmiarze otrzymała na unijnej etykiecie klasę B w ramach pomiaru oporów toczenia mających wpływ na poziom spalania paliwa. Za przyczepność na mokrej nawierzchni produkt otrzymał klasę B, a pomiar hałasu zewnętrznego emitowanego przez model Michelin CrossClimate+ 215/65 R17 dał wynik 69 dB.
Jak należy interpretować zapis rozmiaru opony, który umieszczony jest na ścianie bocznej każdego modelu? Pierwsza liczba to szerokość opony podawana w milimetrach – w omawianym przypadku jest to 215 mm. Druga liczba to wysokość profilu opony prezentowana jako procent z szerokości – tutaj 65% z 215, czyli 139,75 mm. Litera mówi to typie konstrukcji opony (najczęściej jest to "R" – radialna), a ostatnia liczba to średnica felgi, na jaką należy zamontować dany produkt – w tym przypadku 17 cali, czyli 43,18 cm.
Opony osobowe oferują dobrą przyczepność w zróżnicowanych warunkach pogodowych, a przy tym zapewniają odpowiedni komfort jazdy i często niskie opory toczenia, które wpływają na poziom spalania paliwa. Montuje się je w autach miejskich, klasy średniej, rodzinnych sedanach i kombi, a także luksusowych limuzynach i samochodach sportowych. W zależności od posiadanego budżetu, miejsca użytkowania auta, jego mocy, stylu jazdy czy pokonywanych przebiegów rocznych kierowcy mogą wybierać wśród opon osobowych klas ekonomicznej, średniej i premium.
Opony klasy premium to modele oferowane między innymi przez Michelin, Bridgestone, Pirelli, Continental, Nokian, Yokohama, Goodyear czy Dunlop. Charakteryzują się one najwyższym poziomem osiągów we wszelkich możliwych obszarach, a podczas ich produkcji wykorzystywane są najbardziej nowoczesne rozwiązania technologiczne. Potwierdzeniem tego są doskonałe wyniki opon klasy premium w międzynarodowych testach, najwyższe klasy na etykietach oraz tysiące pozytywnych opinii użytkowników.
Od listopada 2012 roku na terenie Unii Europejskiej obowiązują przepisy nakazujące umieszczanie na wszystkich sprzedawanych oponach specjalnych etykiet z najważniejszymi parametrami danego modelu. Dzięki nim można zapoznać się z informacjami na temat oporów toczenia, drogi hamowania na mokrej nawierzchni i generowanego hałasu. Zobacz jak prezentują się oceny opon Michelin CrossClimate+ 215/65R17 103V na etykiecie unijnej.
Etykieta unijna na oponach informuje między innymi o poziomie oporów toczenia, które mają wpływ na zużycie paliwa przez samochód, a w efekcie emisję spalin. Im mniejsze opory, tym auto powinno palić mniej – nawet 0,25 litra na 100 km. W ramach pomiaru oporów toczenia możliwe jest przyznanie klas od A (najlepsza) do G (najgorsza). Taka skala widnieje na etykietach, ale warto wiedzieć, że ocena D nie jest stosowana – jest to tak zwana klasa pusta dla lepszego rozgraniczenia modeli lepszych i gorszych w tej kategorii. Taką samą ocenę - "B" na etykiecie unijnej w kategorii "spalanie paliwa" uzyskały jeszcze 4 inne produkty spełniające kryteria - opony CrossClimate+ (model) oraz 17 cali (średnica).
Bezpieczeństwo jazdy uzależnione jest w dużej mierze od przyczepności opony na mokrej nawierzchni. Droga hamowania w takich warunkach oceniana jest z pomocą siedmiostopniowej skali literowej. Najlepsze modele nagradzane są literą "A" – najsłabsze zalicza się do klasy "G". Identyczną notę - "B" na etykiecie unijnej w kategorii "przyczepność na mokrej nawierzchni" uzyskało jeszcze 26 innych produktów spełniających wytyczne - opony całoroczne (sezon), 17 cali (średnica) oraz premium (klasa).
Za hałas zewnętrzny unijna etykieta przewiduje przyznanie od 1 do 3 fal i umieszczenie obok nich liczbowego wyniku pomiaru w dB. Warto wspomnieć, że decyzja o umieszczeniu na etykietach właśnie tego parametru budzi pewne kontrowersje. Dla kierowców większe znaczenie ma poziom hałasu wewnętrznego, który jest odczuwany w kabinie i wpływa na komfort jazdy. Informacja o hałasie zewnętrznym emitowanym przez opony wynika z prowadzonej przez UE polityki ochrony środowiska. Wynik "69 dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskał jeszcze 1 produkt spełniający kryteria - opony 215/65 R17 (rozmiar) oraz całoroczne (sezon).
Opony Michelin pochodzą z Francji i są produkowane od ponad 100 lat. Marka jest obecnie zaliczana do klasy premium – jej modele charakteryzują się wysokim poziomem osiągów, co znajduje potwierdzenie w rankingach opon, opiniach użytkowników i na europejskich etykietach. Na oponach Michelin można podróżować bezpiecznie, komfortowo i oszczędnie niezależnie od warunków panujących na drodze. Opony Michelin dostępne są do różnego rodzaju pojazdów na sezon letni, zimowy lub w wariancie całorocznym.
Bieżnik kierunkowy jest rzeźbą, w której układ rowków przypomina kształtem litery "V" lub "U". Czasami określany jest też mianem "jodełki". W oponach letnich jest stosowany na równi z asymetrycznym, a w przypadku zimowych pojawia się zdecydowanie najczęściej. Do największych zalet bieżnika kierunkowego należy 20% większa odporność na aquaplaning w porównaniu do innych rzeźb – doskonałe odprowadzanie wody, śniegu i błota pośniegowego. Opony kierunkowe to także wysoka stabilność podczas jazdy na wprost i atrakcyjny wygląd.
Napisy "103" oraz "V" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 875 kg) oraz prędkości (do 240 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon wielosezonowych. XL to skrót od extra load oznaczający ogumienie o wzmacnianej konstrukcji.
Opony całoroczne/wielosezonowe przystosowane są do użytkowania zarówno w sezonie letnim, jak i zimowym. Nazwy popularnych opon całorocznych kojarzą się z 4 porami roku: 4Seasons", "Quatrac", "All Season", "All Weather" itd. Ten typ ogumienia najlepiej sprawdza się w miejscach o łagodnym klimacie (zima bez mrozów, lato bez upałów), ponieważ jego osiągi stanowią pewien kompromis pomiędzy oponami letnimi a zimowymi. Bieżnik i mieszanka opon całorocznych są niejako wyśrodkowane pomiędzy tymi stosowanymi w modelach sezonowych – mniej lameli, średnia mieszanka itp.
Koncern Michelin oferuje opony najwyższej jakości wyprodukowane w oparciu o najbardziej zaawansowane rozwiązania technologiczne. Może się jednak zdarzyć, że dany produkt będzie miał ukrytą wadę związaną z wykonaniem czy materiałami użytymi do produkcji. Wówczas można skorzystać z gwarancji, która obowiązuje przez 5 lat od daty zakupu. Jeśli reklamacja zostanie uznana, producent zwraca 100% wartości opony, jeśli nie jest ona zużyta bardziej niż 20%. W innym wypadku udzielana jest rekompensata finansowa w wysokości proporcjonalnej do stopnia zużycia opony.
Opinie o oponach całorocznych Michelin dotyczą przede wszystkim modelu CrossClimate, który przebojem wdarł się na rynek ogumienia. W recenzjach publikowanych przez kierowców na stronach sklepów, forach branżowych czy portalach społecznościowych możemy przeczytać w większości pozytywne komentarze. Jako przykład warto przytoczyć następujące: "opony doskonale sprawują się latem, zarówno na suchej, jak i mokrej nawierzchni", "na śniegu można zachować stabilność, a przy tym można zaoszczędzić na sezonowych wymianach opon".
Opony całoroczne Michelin to rodzina modeli CrossClimate. W testach organizowanych przez czołowe organizacje (ADAC, ACE, TCS, OAMTC) i czasopisma ("Auto Bild", "Auto Zeitung", "Auto, Motor und Sport" itd.) motoryzacyjne produkty z tej linii zajmują bardzo dobre pozycje. Jako przykład można podać test ADAC z 2016 roku, gdzie CrossClimate zajął pierwsze miejsce, a za jego największe zalety uznane zostały prowadzenie na suchej i mokrej nawierzchni, małe opory toczenia i wysoka odporność na zużycie.
Zobacz inne określenia opon Michelin CrossClimate+ 215/65 R17 103V XL. Sformułowania te często spotykane są w serwisach ogłoszeniowych czy na grupach dyskusyjnych. Zwroty zawierają różne formy zapisu nazwy producenta (Michelin), sezonu (opony całoroczne), indeksów (103V XL), rozmiaru (215/65 R17) oraz modelu (CrossClimate+) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon wielosezonowych o szerokości 215 mm, profilu 65 %, średnicy 17 cali oraz indeksach 103V. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Wśród polecanych znalazły się marki Hankook, Falken oraz Michelin – kosztujące od 393 do 551 zł za sztukę. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony całoroczne, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą bilety na mecze piłkarskie, assistance 24/7, zwrot części gotówki, foteliki samochodowe czy promocja "zakup 4 opon w cenie 3".
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon wielosezonowych firmy Michelin to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 38-64% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. mBank, Credite Agricole oraz BGŻ BNP Paribas. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon wielosezonowych Michelin w rozmiarze 215/65 R17 XL (103V). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 509 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 2 036 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 191 (12 rat) do 1 039 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 1 039 zł | 2 078 zł | 42 zł |
4 | 530 zł | 2 120 zł | 84 zł |
6 | 360 zł | 2 160 zł | 124 zł |
8 | 275 zł | 2 200 zł | 164 zł |
10 | 224 zł | 2 240 zł | 204 zł |
12 | 191 zł | 2 292 zł | 256 zł |
Kupując opony całoroczne w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu CrossClimate+ mogą być m.in. ramki do tablic rejestracyjnych, montaż w serwisie, worki do opon lub ubezpieczenie opon.