Data modyfikacji:

Michelin CrossClimate+ 225/40 R18 92Y XL ZP

Opona całoroczna Michelin CrossClimate+ 225/40 R18 92Y XL Z

Zdjęcie poglądowe modelu CrossClimate+ w rozmiarze 225/40 R18 XL, ZP

Porównujemy oferty 20 sklepów z oponami całorocznymi firmy Michelin w rozmiarze 225/40R18. Zobacz gdzie kupić opony CrossClimate+ w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.

Co oznacza zapis "92 Y XL, ZP" w nazwie opony?

Parametry techniczne

Michelin CrossClimate+ w rozmiarze 225/40 R18 92Y to opona całoroczna, wzmacniana (XL), wykonana w technologii run on flat (ZP) oraz dodatkowo oznakowana symbolami 3PMSF, M+S. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy premium. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.

Pełna specyfikacja opony (szczegóły produktu)
Parametr Wartość
Producent Michelin
Koncern grupa Michelin
Siedziba Francja
Klasa premium
Model CrossClimate+
Poprzedni model CrossClimate
Następny model -
Sezon opony całoroczne
Rozmiar 225/40 R18
Szerokość 225 mm
Profil 40 % (opona niskoprofilowa)
Średnica 18 cali
Konstrukcja R (radialna)
Wysokość profilu 90 mm
Kraj produkcji USA, Polska, Portugalia, Rosja, Hiszpania, Niemcy, Węgry, Kanada, Rumunia, Włochy, Chiny, Tajlandia, Japonia, Francja
Rodzaj bieżnika kierunkowy
Indeks nośności 92
Maksymalna nośność 630 kg
Indeks prędkości Y
Maksymalna prędkość 300 km/h
Przeznaczenie auta osobowe
Gwarancja 5 lat od daty zakupu
Opory toczenia D (spalanie paliwa)
Przyczepność na mokrym B (droga hamowania)
Hałas zewnętrzny 71 dB
Fale (1-3) B
Waga (ciężar) 10,23 kg
Cena ~ 499 zł (brutto, z VAT)
Run Flat tak (ZP)
Wzmocnienie tak (XL)
Rant ochronny felgi -
Inne oznaczenia 3PMSF, M+S
Pełna nazwa Michelin CrossClimate+ 225/40 R18 92Y XL ZP

Model CrossClimate+

Fragment bieżnika CrossClimate+ firmy Michelin (zdjęcie)

Michelin CrossClimate+ to opony całoroczne, które określane są także mianem letnich z homologacją zimową. Znak plusa przy nazwie opony oznacza, że mamy do czynienia z jej ulepszoną wersją. Model zaliczany jest do klasy premium (nowoczesna technologia produkcji) i przeznaczony do samochodów osobowych.

W produkcie zastosowano kierunkową rzeźbę bieżnika o sztywnych klockach i specjalnym kształcie krawędzi. Takie rozwiązanie skraca drogę hamowania, poprawia stabilność w zróżnicowanych warunkach oraz zwiększa komfort jazdy. Elastyczna mieszanka gumowa umożliwia oponom CrossClimate+ zachowanie optymalnej przyczepności bez względu na panujące temperatury. Dodatkowo model charakteryzuje się dobrym zachowaniem na śniegu oraz odpornością na zużycie Wersja z plusem od poprzednika różni się tym, że wraz ze zużywaniem opony pojawiają się nowe lamele, co umożliwia jej zachowanie osiągów przez cały okres eksploatacji.

Michelin CrossClimate+ to jedna z najbardziej nowoczesnych opon całorocznych na rynku, która latem zapewnia maksymalny komfort i bezpieczeństwo jazdy, a zimą umożliwia zachowanie stabilności w trudnych warunkach.

Opony całoroczne Michelin CrossClimate+ w rozmiarze 225/40 R18 92Y XL, ZP

Opony Michelin CrossClimate+ przeznaczone są na sezon letni oraz zimowy, ich rozmiar w prezentowanym przykładzie to 225/40 R18, a indeksy prędkości i nośności odpowiednio Y i 92. Oznacza to, że podczas jazdy z maksymalną dopuszczalną prędkością 300 km/h opona wytrzyma obciążenie do 630 kg. Omawiany rozmiar 225/40 R18 pasuje do samochodów typu Skoda Superb (II), Seat Toledo (III), Skoda Octavia (III), Mercedes Klasa A (W176) czy Lexus IS (XE30). W ramach europejskiego systemu etykiet na oponach omawiany model Michelin CrossClimate+ 225/40 R18 prezentuje się następująco: B w kategorii hamowania na mokrej nawierzchni, D za opory toczenia, które wpływają na spalanie paliwa oraz 71 dB w pomiarze emitowanego hałasu zewnętrznego.

Warto pamiętać, że w rozmiarze opony 225/40 R18 pierwsza liczba oznacza jej szerokość w milimetrach, druga to wysokość profilu liczona jako procent z szerokości (tutaj 40% z 225 wynosi 90 ), litera to typ konstrukcji opony (najczęściej radialny, ale może być też diagonalny), a trzecia liczba (tutaj 18) to mierzona w calach średnica felgi, na jakiej należy zamontować dany model.

Opona do samochodów osobowych

Przeznaczenie - samochody osobowe (zdjęcie)

CrossClimate+ w rozmiarze 225/40 R18 sklasyfikowany został przez producenta jako ogumienie osobowe. Opony osobowe mogą być całoroczne, letnie lub zimowe. W zależności od potrzeb czy posiadanego budżetu kierowcy mogą wybierać wśród najtańszych opon osobowych klasy ekonomicznej, średniej (dobry stosunek ceny do jakości) lub premium (najwyższy poziom osiągów). Opony osobowe najczęściej wyposażone są w bieżnik asymetryczny (szczególnie te modele do samochodów o większej mocy) lub kierunkowy (najbardziej popularny wśród opon zimowych i całorocznych, ale jest też często stosowany w oponach letnich).

Klasa - premium. Opony dla wymagających kierowców gwarantujące doskonałe parametry

Klasa - premium

Opony firmy Michelin pozycjonowane są przez branżę motoryzacyjną jako produkty klasy premium. Opony klasy premium oferują najwyższy poziom osiągów niezależnie od warunków panujących na drodze. Są też zwykle najbardziej komfortowe i mają najmniejsze opory toczenia. Jest to zasługa doskonałych jakościowo składników i najbardziej zaawansowanych technologii stosowanych podczas ich produkcji. Największą popularnością wśród opon klasy premium charakteryzują się marki: Michelin, Hankook, Vredestein, Goodyear, Continental, Nokian, Yokohama, Pirelli czy Dunlop. Zwykle kupują je posiadacze samochodów o dużej mocy, kierowcy o agresywnym stylu jazdy czy pokonujący dużą liczbę kilometrów w ciągu roku.

Etykieta unijna opon CrossClimate+ 225/40 R18 czyli ocena spalania, hamowania i hałasu

Etykieta unijna na oponach przypomina te znane ze sprzętu AGD/RTV i w przystępnej formie opisuje trzy parametry: opory toczenia, przyczepność na mokrej nawierzchni (pomiar drogi hamowania i siły tarcia między oponą a nawierzchnią) oraz poziom hałasu zewnętrznego emitowanego przez opony. W pierwszych dwóch przypadkach opony mogą otrzymać klasy od A do G, przy czym nie przyznaje się klasy D. Za hałas zewnętrzny opony mogą otrzymać od jednej do trzech fal i wartość liczbową w decybelach. Zapoznanie się z parametrami na etykietach może ułatwić podjęcie decyzji o zakupie opon. Zobacz jak prezentują się oceny opon Michelin CrossClimate+ 225/40R18 92Y na etykiecie unijnej.

Spalanie paliwa - ocena D

Opory toczenia mają wpływ na zużycie paliwa i emisję spalin przez samochód. Najlepszymi i najbardziej oszczędnymi oponami są modele oznaczone literą "A" – najmniej ekonomiczne ogumienie zaliczane jest do klasy "G". Klasy "D" nie stosuje się w odniesieniu do samochodów osobowych.

Hamowanie na mokrym - ocena B

Bezpieczeństwo jazdy uzależnione jest w dużej mierze od przyczepności opony na mokrej nawierzchni. Droga hamowania w takich warunkach oceniana jest z pomocą siedmiostopniowej skali literowej. Najlepsze modele nagradzane są literą "A" – najsłabsze zalicza się do klasy "G". Identyczną notę - "B" na etykiecie unijnej w kategorii "przyczepność na mokrej nawierzchni" uzyskało jeszcze 13 innych produktów spełniających wytyczne - opony CrossClimate+ (model) oraz 18 cali (średnica).

Hałas na zewnątrz - 71 dB

Umieszczana na oponach etykieta unijna informuje o hałasie zewnętrznym, który jest przez nie emitowany. Jest to wynik polityki ochrony środowiska prowadzonej przez UE. Dla kierowców z pewnością bardziej istotna byłaby informacja o poziomie hałasu wewnętrznego, który jest odczuwany w kabinie pojazdu i ma wpływ ma komfort podróżowania (szczególnie na długich trasach). W przeciwieństwie do oporów toczenia i przyczepności na mokrej nawierzchni w przypadku hałasu zewnętrznego nie są nadawane klasy od A do G, tylko ocena w postaci 3 fal i wynik pomiaru w dB. Wynik "71 dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskało jeszcze 14 innych produktów spełniających kryteria - opony 225/40 R18 (rozmiar) oraz całoroczne (sezon).

Firma Michelin

Logo firmy oponiarskiej Michelin (zdjęcie)

Opony Michelin pochodzą z Francji i są produkowane od ponad 100 lat. Marka jest obecnie zaliczana do klasy premium – jej modele charakteryzują się wysokim poziomem osiągów, co znajduje potwierdzenie w rankingach opon, opiniach użytkowników i na europejskich etykietach. Na oponach Michelin można podróżować bezpiecznie, komfortowo i oszczędnie niezależnie od warunków panujących na drodze. Opony Michelin dostępne są do różnego rodzaju pojazdów na sezon letni, zimowy lub w wariancie całorocznym.

Jak sprawdza się kierunkowa rzeźba bieżnika w oponie Michelin CrossClimate+ 225/40 R18 92Y? Poznaj jej wady i zalety

Bieżnik kierunkowy (zdjęcie)

Model CrossClimate+ (Michelin) wyposażony został w kierunkową rzeźbę bieżnika. Kierunkowa rzeźba bieżnika najczęściej jest spotykana w oponach osobowych przystosowanych do jazdy w trudnych warunkach pogodowych – ma zdolność do doskonałego odprowadzania wody, śniegu czy błota pośniegowego. Kształt rowków bieżnika kierunkowego najczęściej przypomina litery "V" lub "U". Bieżnik kierunkowy charakteryzuje się 20% większą odpornością na aquaplaning w porównaniu do rzeźby asymetrycznej. Opony kierunkowe są projektowane w oparciu o zaawansowane symulacje komputerowe, co pozwala uzyskać najwyższy poziom osiągów.

Oznaczenia 92Y, XL, ZP oraz 3PMSF, M+S

Napisy "92" oraz "Y" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 630 kg) oraz prędkości (do 300 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon wielosezonowych. Przy tym produkcie znaleść można także oznaczenie 3PMSF - płatek śniegu na potrójnym szczycie oznaczający dopuszczenie opony do poruszania w warunkach zimowych oraz M+S - ang. Mud and Snow (błoto i śnieg) określa opony lepiej radzące sobie w warunkach błota i śniegu, niżeli model standardowy (bez tego symbolu). ZP (Run Flat) to technologia umożliwiająca kontynuację jazdy mimo utraty ciśnienia w oponach (do 80 km/h). XL to skrót od extra load oznaczający ogumienie o wzmacnianej konstrukcji.

Opona całoroczna

Opony całoroczne

Michelin CrossClimate+ 225/40 R18 należy do grupy opon wielosezonowych. Opony całoroczne (lub wielosezonowe) to technologiczny kompromis pomiędzy modelami letnimi i zimowymi. Ich mieszanka gumowa jest twardsza od zimowych, ale z drugiej strony bardziej miękka od letnich. Bieżnik można z kolei podzielić na części letnią i zimową (ta druga ma więcej lameli, które poprawiają prowadzenie na śniegu). Na oponach całorocznych powinien znaleźć się symbol 3PMSF (trzech górskich szczytów z płatkiem śniegu) potwierdzający ich osiągi w zimowych warunkach.

Gwarancja na opony CrossClimate+

Każdy producent zapewnia o wysokiej jakości i niezawodności swoich produktów, ale każdemu mogą zdarzyć się błędy czy niedopatrzenia. W takich sytuacjach kupujący może skorzystać z gwarancji, która w przypadku opon Michelin obowiązuje przez 5 lat od daty zakupu i dotyczy wad związanych z wykonaniem czy materiałami użytymi do produkcji. Przy uznanej reklamacji, w przypadku opon zużytych w mniejszym stopniu niż 20% producent zwraca 100% wartości wadliwego produktu. Przy bardziej zużytej oponie udziela rekompensaty w wysokości proporcjonalnej do jej stopnia zużycia.

5 lat od daty zakupu

Opinie kierowców rozmiaru 225/40 R18 o oponach Michelin CrossClimate+

Opinie o oponach całorocznych Michelin dotyczą przede wszystkim modelu CrossClimate, który przebojem wdarł się na rynek ogumienia. W recenzjach publikowanych przez kierowców na stronach sklepów, forach branżowych czy portalach społecznościowych możemy przeczytać w większości pozytywne komentarze. Jako przykład warto przytoczyć następujące: "opony doskonale sprawują się latem, zarówno na suchej, jak i mokrej nawierzchni", "na śniegu można zachować stabilność, a przy tym można zaoszczędzić na sezonowych wymianach opon".

Michelin w testach opon wielosezonowych

Test opon wielosezonowych Michelin

Opony całoroczne Michelin w testach opon prezentują się bardzo dobrze. Mowa tu głównie o wynikach modeli z rodziny CrossClimate (do aut osobowych, dostawczych czy 4x4). Czołowe organizacje (ADAC, ACE, TCS, OAMTC) i czasopisma ("Auto Bild", "Auto Zeitung", "Auto, Motor und Sport" itd.) najczęściej oceniają je jako "zadowalające", "polecane" itp. Dobrym przykładem jest test ADAC z 2016 roku, gdzie CrossClimate zajął pierwsze miejsce doskonale prezentując się pod względem oferowanej przyczepności, oporów toczenia czy odporności na zużycie.

Test opon (ranking):

Wyniki dotyczą modelu CrossClimate+.

  • 5 miejsce 2021 Auto Bild
  • 4 miejsce 2020 Auto Bild
  • 3 miejsce 2020 ADAC
  • 2 miejsce 2019 Auto Bild
  • 6 miejsce 2019 GTU
  • 3 miejsce 2019 ADAC
  • 7 miejsce 2019 Auto Zeitung

Michelin CrossClimate+ 225/40 R18 92Y XL, ZP na forach czyli inne formy zapisu prezentowanej opony

Zobacz inne określenia opon Michelin CrossClimate+ 225/40 R18 92Y XL ZP. Sformułowania te często spotykane są w porównywarkach cenowych czy na forach internetowych. Zwroty zawierają różne formy zapisu nazwy producenta (Michelin), rozmiaru (225/40 R18), indeksów (92Y XL, ZP), modelu (CrossClimate+) oraz sezonu (opony całoroczne) przedstawione w odmiennej kolejności.

Znalezione m.in. na forum:

  • opony całoroczne Michelin CrossClimate+ 225/40R18
  • 225/40 R18 92Y XL, ZP Michelin CrossClimate Plus
  • 225/40R18 XL, ZP CrossClimate+ Michelin
  • CrossClimate+ 225/40 R18 92 Y całoroczne
  • Michelin CrossClimate+ 225/40R18 XL, ZP

Polecane opony całoroczne 225 40 R18 92Y w podobnych parametrach i cenie

Poniżej lista alternatywnych opon wielosezonowych o szerokości 225 mm, profilu 40 %, średnicy 18 cali oraz indeksach 92Y. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.

Opona całoroczna
Opona Nokian Weatherproof 225 40 R18 92V XL FR

Logo firmy Nokian
Klasa premium

Nokian Weatherproof
225/40 R18 92V XL FR

  • Wzmacniane – XL
  • Rant ochronny – FR
  • Gwarancja – 5 lat od daty produkcji
  • Indeks nośności – 92 (do 630 kg/oponę)
  • Indeks prędkości – V (do 240 km/h)
  • Najlepsza przyczepność na mokrym (klasa A)
C A 69dB
Cena od 420 zł / szt.

Opona całoroczna
Opona Michelin CrossClimate+ 225 40 R18 92Y XL

Logo firmy Michelin
Klasa premium

Michelin CrossClimate+
225/40 R18 92Y XL

  • Wzmacniane – XL
  • Gwarancja – 5 lat od daty zakupu
  • Indeks nośności – 92 (do 630 kg/oponę)
  • Indeks prędkości – Y (do 300 km/h)
  • Dodatkowe oznaczenia – 3PMSF, M+S
C B 69dB
Cena od 467 zł / szt.

Opona całoroczna
Opona Pirelli Cinturato All Season Plus 225 40 R18 92Y XL S

Logo firmy Pirelli
Klasa premium

Pirelli Cinturato All Season Plus
225/40 R18 92Y XL Seal Inside

  • Wzmacniane – XL
  • Gwarancja – 7 lat od daty zakupu
  • Indeks nośności – 92 (do 630 kg/oponę)
  • Indeks prędkości – Y (do 300 km/h)
  • Dodatkowe oznaczenia – Seal Inside, 3PMSF, M+S
C B 69dB
Cena od 387 zł / szt.

Opona całoroczna
Opona Bridgestone Weather Control A005 225 40 R18 92Y XL FR

Logo firmy Bridgestone
Klasa premium

Bridgestone Weather Control A005
225/40 R18 92Y XL FR

  • Wzmacniane – XL
  • Rant ochronny – FR
  • Gwarancja – 5 lat od daty produkcji
  • Indeks nośności – 92 (do 630 kg/oponę)
  • Indeks prędkości – Y (do 300 km/h)
  • Dodatkowe oznaczenia – 3PMSF
  • Najlepsza przyczepność na mokrym (klasa A)
C A 71dB
Cena od 401 zł / szt.

Opona całoroczna
Opona Bridgestone Weather Control A005 Evo 225 40 R18 92Y X

Logo firmy Bridgestone
Klasa premium

Bridgestone Weather Control A005 Evo
225/40 R18 92Y XL FR

  • Wzmacniane – XL
  • Rant ochronny – FR
  • Gwarancja – 5 lat od daty produkcji
  • Indeks nośności – 92 (do 630 kg/oponę)
  • Indeks prędkości – Y (do 300 km/h)
  • Dodatkowe oznaczenia – 3PMSF
  • Najlepsza przyczepność na mokrym (klasa A)
C A 71dB
Cena od 436 zł / szt.

Dodatkowe informacje

Kierowca w samochodzie

Na koniec kilka słów o promocjach na opony całoroczne, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.

Promocja i wyprzedaż

Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą karty paliwowe, oficjalne piłki nożne, promocja "zakup 4 opon w cenie 3", kubki termiczne czy bilety na zawody żużlowe.

Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon wielosezonowych firmy Michelin to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 35-57% od ceny detalicznej.

Zakup na raty

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami (norauto, oponeo czy oponylux) udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. Euro Bank, Alior Bank czy Credite Agricole. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).

Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon wielosezonowych Michelin w rozmiarze 225/40 R18 XL, ZP (92Y). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 499 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 1 996 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 187 (12 rat) do 1 018 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.

Kalkulacja zakupu opon na raty
Ilość rat Miesięczna rata Koszt całkowity Nadpłata
2 1 018 zł 2 036 zł 40 zł
4 519 zł 2 076 zł 80 zł
6 353 zł 2 118 zł 122 zł
8 270 zł 2 160 zł 164 zł
10 220 zł 2 200 zł 204 zł
12 187 zł 2 244 zł 248 zł

Produkty powiązane

Kupując opony całoroczne w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu CrossClimate+ mogą być m.in. worki do opon, zapachy do samochodu, skrobaczki do szyb lub mierniki ciśnienia.

Autor: Łukasz Wulkanista
opony całoroczne 205/60 r16 ranking

Test opon całorocznych 205/60 R16. Ranking Wulkanisty 2025 

2025-04-11
Kierowcy są pogodzeni z faktem, że wraz z nadejściem okresu jesienno-zimowego przychodzi pora na wymianę opon. Jednak wielu właścicieli aut zwleka z założeniem i zakupem nowego kompletu, ponieważ wiąże się to z niemałą stratą czasu i dodatkowymi wydatkami. Dlatego w ostatnich latach tak szybko rośnie zainteresowanie oponami całorocznymi, które sprawdzają się w dowolnej aurze. Przedstawiamy ranking polecanych opon wielosezonowych 205/60 R16.
opony całoroczne 195/55 r16 ranking

Test opon całorocznych 195/55 R16. Ranking Wulkanisty 2025 

2025-04-09
Coraz popularniejszym rozwiązaniem na które decydują się właściciele aut, jest zakup specjalnych opon całorocznych, które sprawdzają się zarówno w trakcie letnich upałów, jak i zimowych zamieci. Przedstawiamy ranking polecanych modeli opon wielosezonowych 195/55 R16.
opony wielosezonowe 185/65 r15 ranking

Test opon całorocznych 185/65 R15. Ranking Wulkanisty 2025 

2025-04-07
Rosnącą popularnością cieszą się opony wielosezonowe, które radzą sobie równie dobrze na oblodzonych i mokrych drogach, jak i na autostradach rozgrzanych w letnim upale. Przedstawiamy ranking polecanych opon całorocznych 185/65 R15.
opony wielosezonowe 185/60 r15 ranking

Test opon całorocznych 185/60 R15. Ranking Wulkanisty 2025 

2025-04-04
Opony wielosezonowe cieszą się w naszym kraju coraz większą popularnością, do czego niewątpliwie przyczyniają się coraz łagodniejsze zimy, które sprawiają, że wielu kierowców nie odczuwa potrzeby zakładania ogumienia stworzonego z myślą o niej. Modele te radzą sobie równie dobrze na rozgrzanym asfalcie, jak i zabłoconych lub oblodzonych miejskich drogach. Przedstawiamy ranking polecanych modeli 185/60 R15.
opony całoroczne 215/65 r16 ranking

Test opon całorocznych 215/65 R16. Ranking Wulkanisty 2025

2025-03-31
Coroczna wymiana opon letnich na zimowe jest niewątpliwie kłopotliwa, kierowcy muszą bowiem znaleźć nie tylko miejsce na przechowywanie nieużywanego kompletu, ale również poświecić sporo cennego czasu na wizytę w warsztacie. Z tych powodów coraz większym zainteresowaniem cieszą się opony wielosezonowe, z których możemy korzystać niezależnie od aury za oknem. Przedstawiamy ranking opon całorocznych 215/65 R16.
kormoran all season vs goodyear eagle sport

Kormoran All Season vs. Goodyear Eagle Sport All-Season: Porównanie opon całorocznych

2025-02-03
Wybór odpowiednich opon całorocznych to kluczowy element zapewniający bezpieczeństwo i komfort jazdy przez cały rok. Dziś przyjrzymy się dwóm popularnym modelom: Kormoran All Season oraz Goodyear Eagle Sport All-Season, analizując ich specyfikacje, osiągi i opinie użytkowników.