Porównujemy oferty 35 sklepów z oponami całorocznymi firmy Michelin w rozmiarze 235/45R18. Zobacz gdzie kupić opony CrossClimate+ o indeksach 98 Y XL w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Michelin CrossClimate+ w rozmiarze 235/45 R18 98Y to opona całoroczna, wzmacniana (XL) oraz posiadająca rant ochronny felgi (FR). Oznaczenia 538815 oraz 3528705388157 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy premium. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Kod produktu | 538815 |
EAN | 3528705388157 |
Producent | Michelin |
Koncern | grupa Michelin |
Siedziba | Clermont-Ferrand, Francja |
Klasa | premium |
Model | CrossClimate+ |
Poprzedni model | CrossClimate |
Następny model | - |
Sezon | opony całoroczne |
Rozmiar | [size width="235" profile="45" diameter="18"]235/45 R18[/size] |
Szerokość | 235 mm |
Profil | 45 % (opona niskoprofilowa) |
Średnica | 18 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 105,75 mm |
Kraj produkcji | UE |
Rodzaj bieżnika | kierunkowy |
Indeks nośności | 98 |
Maksymalna nośność | 750 kg |
Indeks prędkości | Y |
Maksymalna prędkość | 300 km/h |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Gwarancja | 5 lat od daty zakupu |
Opory toczenia | C (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | B (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 69 dB |
Fale (1-3) | 1 |
Waga (ciężar) | 10,50 kg |
Premiera modelu | 2017 rok |
Cena | ~ 729 zł (z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | tak (XL) |
Homologacja / OE | nie |
Rant ochronny felgi | tak (FR) |
Inne oznaczenia | - |
Pełna nazwa | Michelin CrossClimate+ 235/45 R18 98Y XL FR |
Michelin CrossClimate+ to opony całoroczne, które określane są także mianem letnich z homologacją zimową. Znak plusa przy nazwie opony oznacza, że mamy do czynienia z jej ulepszoną wersją. Model zaliczany jest do klasy premium (nowoczesna technologia produkcji) i przeznaczony do samochodów osobowych.
W produkcie zastosowano kierunkową rzeźbę bieżnika o sztywnych klockach i specjalnym kształcie krawędzi. Takie rozwiązanie skraca drogę hamowania, poprawia stabilność w zróżnicowanych warunkach oraz zwiększa komfort jazdy. Elastyczna mieszanka gumowa umożliwia oponom CrossClimate+ zachowanie optymalnej przyczepności bez względu na panujące temperatury. Dodatkowo model charakteryzuje się dobrym zachowaniem na śniegu oraz odpornością na zużycie Wersja z plusem od poprzednika różni się tym, że wraz ze zużywaniem opony pojawiają się nowe lamele, co umożliwia jej zachowanie osiągów przez cały okres eksploatacji.
Michelin CrossClimate+ to jedna z najbardziej nowoczesnych opon całorocznych na rynku, która latem zapewnia maksymalny komfort i bezpieczeństwo jazdy, a zimą umożliwia zachowanie stabilności w trudnych warunkach.
Opona całoroczna Michelin CrossClimate+ 235/45 R18 w prezentowanym przypadku ma indeks prędkości Y i indeks nośności 98. Oznacza to, że przy jeździe z maksymalną dopuszczalną prędkością 300 km/h najwyższa wartość obciążenia dla jednej opony wynosi 750 kg.
Oznaczenie rozmiaru omawianych opon wielosezonowych Michelin CrossClimate+ 235/45 R18 należy czytać następująco: pierwsza liczba to szerokość w milimetrach, czyli tutaj 235 mm. Druga to wysokość profilu podawana jako procent z szerokości – w tym modelu jest to 45% z 235, czyli 105,75 mm. Ostatnia z liczb w rozmiarze to średnica felgi, na jaką należy zamontować model 235/45 R18 – tutaj 18 cali. Litera to z kolei typ konstrukcji opony.
Etykieta opon wielosezonowych Michelin CrossClimate+ 235/45 R18 wygląda następująco: ocena "C" za poziom oporów toczenia, "B" za przyczepność na mokrej nawierzchni oraz 69 dB w pomiarze hałasu zewnętrznego. Opony całoroczne Michelin CrossClimate+ w rozmiarze 235/45 R18 są montowane w samochodach typu: Peugeot 508 (I), Ford S-MAX (I), Peugeot 508 (I FL), Skoda Superb (III) czy Honda Accord (IX).
Opony osobowe to segment ogumienia, który jest przeznaczonych do różnego rodzaju samochodów – od najmniejszych klasy miejskiej po duże limuzyny i sportowe auta dysponujące dużą mocą. Zadaniem opon osobowych jest zapewnienie bezpiecznej, komfortowej i oszczędnej jazdy niezależnie od warunków atmosferycznych panujących na drodze. Kierowcy w zależności od posiadanego budżetu, miejsca użytkowania auta, jego mocy, stylu jazdy czy pokonywanych przebiegów rocznych mogą wybierać wśród opon osobowych klas ekonomicznej, średniej i premium.
Opony premium są produkowane między innymi przez koncerny Bridgestone, Continental, Dunlop, Goodyear, Michelin, Nokian czy Pirelli. Charakteryzuje je doskonała stabilność w zróżnicowanych warunkach, wysoka odporność na zużycie, niska emisja hałasu czy oszczędność paliwa. W efekcie opony premium zajmują czołowe miejsca w testach organizowanych przez największe organizacje i czasopisma motoryzacyjne oraz mogą pochwalić się pozytywnymi opiniami użytkowników. Opony premium to najbardziej zaawansowane technologicznie produkty na rynku.
Etykieta UE zawiera najważniejsze informacje o parametrach bezpieczeństwa, komfortu i ekonomiki jazdy. Wprowadzony w 2012 roku system oznaczeń pozwala z łatwością porównać opony pod względem generowanego podczas pracy hałasu, oporów toczenia oraz przyczepności na mokrej nawierzchni. Zobacz jak prezentują się oceny opon Michelin CrossClimate+ 235/45R18 98Y na etykiecie unijnej.
Podczas toczenia na opony działają różne siły – w zależności od konstrukcji mogą one przeciwstawiać się im lepiej lub gorzej. Pokonywanie oporów toczenia pochłania prawie 20% spalania paliwa. Dlatego parametr ten jest tak ważny i został zawarty na etykietach. Za poziom oporów toczenia opony mogą otrzymać klasy od A do G, ale warto wiedzieć, że klasa D nie jest używana dla lepszego rozgraniczenia modeli lepszych i gorszych. Kupując opony o niskich oporach toczenia można zaoszczędzić nawet 0,25 litra paliwa na 100 km. Taką samą ocenę - "C" na etykiecie unijnej w kategorii "spalanie paliwa" uzyskało jeszcze 25 innych produktów spełniających kryteria - opony całoroczne (sezon), 18 cali (średnica) oraz premium (klasa).
Przyczepność na mokrej nawierzchni określa długość drogi hamowania i bezpieczeństwo jazdy po jezdni pokrytej wodą. Tu również stosuje się skalę siedmiostopniową, w której najwyższe osiągi nagradzane są klasą "A", a kolejne litery od "B" do "G" oznaczają coraz słabsze zachowanie na mokrej drodze. Identyczną notę - "B" na etykiecie unijnej w kategorii "przyczepność na mokrej nawierzchni" uzyskały jeszcze 3 inne produkty spełniające wytyczne - opony 235/45 R18 (rozmiar) oraz całoroczne (sezon).
Za hałas zewnętrzny unijna etykieta przewiduje przyznanie od 1 do 3 fal i umieszczenie obok nich liczbowego wyniku pomiaru w dB. Warto wspomnieć, że decyzja o umieszczeniu na etykietach właśnie tego parametru budzi pewne kontrowersje. Dla kierowców większe znaczenie ma poziom hałasu wewnętrznego, który jest odczuwany w kabinie i wpływa na komfort jazdy. Informacja o hałasie zewnętrznym emitowanym przez opony wynika z prowadzonej przez UE polityki ochrony środowiska. Wynik " dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskało jeszcze 0 innych produktów spełniających kryteria - opony Michelin (producent), całoroczne (sezon) oraz 235/45 R18 (rozmiar).
Opony Michelin zaliczane są do klasy premium, co oznacza, że charakteryzują się najwyższym poziomem osiągów wynikającym z nowoczesnych technologii stosowanych podczas produkcji. Francuski koncern od wielu lat jest uznawany za jednego z liderów rynku opon, a jego misją jest poprawienie mobilności i bezpieczeństwa kierowców na całym świecie. Produkty marki są dostępne w ponad 171 krajach. Zarówno letnie, zimowe, jak i całoroczne opony Michelin co roku zdobywają wyróżnienia w testach i bardzo pozytywne opinie użytkowników.
Opony kierunkowe charakteryzują się doskonałym odprowadzaniem wody, błota pośniegowego i śniegu (badania wykazały, że mają o 20% większą odporność na aquaplaning od modeli asymetrycznych). Jest to zasługa rowków, które kształtem przypominają litery "V" i "U" lub charakterystyczną jodełkę. Do pozostałych zalet opon kierunkowych zalicza się także doskonałą przyczepność podczas jazdy na wprost i atrakcyjny wygląd. Rzeźba kierunkowa jest najczęściej stosowana w oponach zimowych, w letnich występuje praktycznie na równi z asymetrykami.
Napisy "98" oraz "Y" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 750 kg) oraz prędkości (do 300 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon wielosezonowych. Opona z oznaczeniem FR posiada rant chroniący felgę przed zarysowaniami. XL to skrót od extra load oznaczający ogumienie o wzmacnianej konstrukcji.
Opony całoroczne (inne określenia to wielosezonowe lub uniwersalne) umożliwiają jazdę przez cały rok bez konieczności sezonowych wymian ogumienia. Jednocześnie należy pamiętać, że osiągi opon całorocznych to kompromis pomiędzy letnimi, a zimowymi – z tego względu najczęściej wybierają je kierowcy o umiarkowanym stylu jazdy, jeżdżący głównie po mieście lub mieszkający w miejscu o łagodnym klimacie. Warto pamiętać, że opony całoroczne powinny mieć symbol 3PMSF (trzech szczytów z płatkiem śniegu), który potwierdza ich osiągi na śniegu.
Gwarancja udzielana na opony Michelin jest pod względem warunków jedną z najbardziej atrakcyjnych na rynku. Obowiązuje ona przez 5 lat od daty zakupu i obejmuje wszelkie wady związane z jakością wykonania opon i materiałami wykorzystanymi do produkcji. Jeśli reklamowana opona nie jest zużyta w większym stopniu niż 20%, producent zwróci 100% wartości opony. W innym przypadku udzielona zostanie stosowana rekompensata w wysokości proporcjonalnej do stopnia zużycia opony. Na rozpatrzenie gwarancji francuski koncern daje sobie 14 dni kalendarzowych.
Opinie o oponach całorocznych Michelin mają w większości przypadków bardzo pozytywny wydźwięk. Nowoczesna konstrukcja i ich wysoka niezawodność sprawiają, że większość kierowców kupiłaby opony całoroczne Michelin ponownie. W opiniach możemy przeczytać, że "nie odbiegają od letnich w ciepłe dni, dobre zachowanie na mokrym", "pozytywne zaskoczenia w zróżnicowanych warunkach – radzą sobie nawet podczas ostrzejszego ataku zimy", "bardzo komfortowe, dobre na suchej i mokrej drodze".
Opony całoroczne Michelin to rodzina modeli CrossClimate. W testach organizowanych przez czołowe organizacje (ADAC, ACE, TCS, OAMTC) i czasopisma ("Auto Bild", "Auto Zeitung", "Auto, Motor und Sport" itd.) motoryzacyjne produkty z tej linii zajmują bardzo dobre pozycje. Jako przykład można podać test ADAC z 2016 roku, gdzie CrossClimate zajął pierwsze miejsce, a za jego największe zalety uznane zostały prowadzenie na suchej i mokrej nawierzchni, małe opory toczenia i wysoka odporność na zużycie.
Zobacz inne określenia opon Michelin CrossClimate+ 235/45 R18 98Y XL FR. Sformułowania te często spotykane są w serwisach ogłoszeniowych czy na portalach społecznościowych. Zwroty zawierają różne formy zapisu indeksów (98Y XL), rozmiaru (235/45 R18), nazwy producenta (Michelin), modelu (CrossClimate+) oraz sezonu (opony całoroczne) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon wielosezonowych o szerokości 235 mm, profilu 45 %, średnicy 18 cali oraz indeksach 98Y. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Wśród polecanych znalazły się marki Goodyear, Nokian oraz Vredestein – kosztujące od 680 do 736 zł za sztukę. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony całoroczne, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą karty paliwowe, rabat na kolejne zakupy, bilety na mecze piłkarskie, pamięci przenośne USB lub bony Sodexo.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon wielosezonowych firmy Michelin to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 35-65% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. mBank, Credite Agricole lub Santander Consumer Bank. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon wielosezonowych Michelin w rozmiarze 235/45 R18 XL (98Y). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 729 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 2 916 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 273 (12 rat) do 1 488 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 1 488 zł | 2 976 zł | 60 zł |
4 | 759 zł | 3 036 zł | 120 zł |
6 | 516 zł | 3 096 zł | 180 zł |
8 | 394 zł | 3 152 zł | 236 zł |
10 | 321 zł | 3 210 zł | 294 zł |
12 | 273 zł | 3 276 zł | 360 zł |
Kupując opony całoroczne w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu CrossClimate+ mogą być m.in. worki do opon, płyny do prania tapicerki, ramki do tablic rejestracyjnych czy środki do konserwacji opon.