Porównujemy oferty 34 sklepów z oponami całorocznymi firmy Michelin w rozmiarze 255/35R19. Zobacz gdzie kupić opony CrossClimate+ o indeksach 96 Y XL w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Michelin CrossClimate+ w rozmiarze 255/35 R19 96Y to opona całoroczna, wzmacniana (XL) oraz posiadająca rant ochronny felgi (FR). Oznaczenia 040457 oraz 3528700404579 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy premium. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Kod produktu | 040457 |
EAN | 3528700404579 |
Producent | Michelin |
Koncern | grupa Michelin |
Siedziba | Clermont-Ferrand, Francja |
Klasa | premium |
Model | CrossClimate+ |
Poprzedni model | CrossClimate |
Następny model | - |
Sezon | opony całoroczne |
Rozmiar | [size width="255" profile="35" diameter="19"]255/35 R19[/size] |
Szerokość | 255 mm |
Profil | 35 % (opona niskoprofilowa) |
Średnica | 19 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 89,25 mm |
Kraj produkcji | UE |
Rodzaj bieżnika | kierunkowy |
Indeks nośności | 96 |
Maksymalna nośność | 710 kg |
Indeks prędkości | Y |
Maksymalna prędkość | 300 km/h |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Gwarancja | 5 lat od daty zakupu |
Opory toczenia | C (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | B (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 69 dB |
Fale (1-3) | 1 |
Waga (ciężar) | 11,10 kg |
Premiera modelu | 2017 rok |
Cena | ~ 1287 zł (z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | tak (XL) |
Homologacja / OE | nie |
Rant ochronny felgi | tak (FR) |
Inne oznaczenia | - |
Pełna nazwa | Michelin CrossClimate+ 255/35 R19 96Y XL FR |
Michelin CrossClimate+ to opony całoroczne, które określane są także mianem letnich z homologacją zimową. Znak plusa przy nazwie opony oznacza, że mamy do czynienia z jej ulepszoną wersją. Model zaliczany jest do klasy premium (nowoczesna technologia produkcji) i przeznaczony do samochodów osobowych.
W produkcie zastosowano kierunkową rzeźbę bieżnika o sztywnych klockach i specjalnym kształcie krawędzi. Takie rozwiązanie skraca drogę hamowania, poprawia stabilność w zróżnicowanych warunkach oraz zwiększa komfort jazdy. Elastyczna mieszanka gumowa umożliwia oponom CrossClimate+ zachowanie optymalnej przyczepności bez względu na panujące temperatury. Dodatkowo model charakteryzuje się dobrym zachowaniem na śniegu oraz odpornością na zużycie Wersja z plusem od poprzednika różni się tym, że wraz ze zużywaniem opony pojawiają się nowe lamele, co umożliwia jej zachowanie osiągów przez cały okres eksploatacji.
Michelin CrossClimate+ to jedna z najbardziej nowoczesnych opon całorocznych na rynku, która latem zapewnia maksymalny komfort i bezpieczeństwo jazdy, a zimą umożliwia zachowanie stabilności w trudnych warunkach.
Opony Michelin CrossClimate+ 255/35 R19 96 Y zostały wyprodukowane z myślą o zapewnieniu bezpiecznego i komfortowego podróżowania. W przypadku rozmiaru 255/35 R19 ich szerokość wynosi 255 mm, wysokość profilu to procent z szerokości (tutaj 35% z 255 wynosi 89,25), litera stanowi informację o typie konstrukcji opony (zwykle radialny, ale niektóre opony mają też budowę diagonalną), a średnica felgi przeznaczonej do zamontowania na niej tej opony to 19 cali. Kolejne dwa oznaczenia (96 i Y) to odpowiednio indeks nośności i prędkości opon wielosezonowych Michelin CrossClimate+ 255/35 R19.
Indeks nośności to najwyższa wartość obciążenia przy jeździe z maksymalną prędkością i wynosi ona tu 710 kg, natomiast sama dopuszczalna prędkość w przypadku tych opon to 300 km/h. W ramach europejskiego systemu etykietowania opon model Michelin CrossClimate+ 255/35 R19 otrzymał klasy B w kategorii hamowania na mokrej nawierzchni, C za opory toczenia oraz wartość 69 dB za emitowany hałas zewnętrzny. Omawiany produkt najlepiej sprawdzi się w samochodach BMW Seria 3, Volvo XC90, Audi Q7, Audi A8 czy Seat Leon.
Opony osobowe mogą być całoroczne, letnie lub zimowe. W zależności od potrzeb czy posiadanego budżetu kierowcy mogą wybierać wśród najtańszych opon osobowych klasy ekonomicznej, średniej (dobry stosunek ceny do jakości) lub premium (najwyższy poziom osiągów). Opony osobowe najczęściej wyposażone są w bieżnik asymetryczny (szczególnie te modele do samochodów o większej mocy) lub kierunkowy (najbardziej popularny wśród opon zimowych i całorocznych, ale jest też często stosowany w oponach letnich).
Opony premium są produkowane między innymi przez koncerny Bridgestone, Continental, Dunlop, Goodyear, Michelin, Nokian czy Pirelli. Charakteryzuje je doskonała stabilność w zróżnicowanych warunkach, wysoka odporność na zużycie, niska emisja hałasu czy oszczędność paliwa. W efekcie opony premium zajmują czołowe miejsca w testach organizowanych przez największe organizacje i czasopisma motoryzacyjne oraz mogą pochwalić się pozytywnymi opiniami użytkowników. Opony premium to najbardziej zaawansowane technologicznie produkty na rynku.
Etykieta Unijna wprowadzona została w roku 2012, aby ułatwić konsumentom wybór opon cechujących się optymalnymi dla nich parametrami. Dzięki temu informacje o istotnych danych technicznych umieszczane są na każdej dostępnej na rynku oponie samochodowej. Treść etykiety zawiera ocenę ekonomiki jazdy, drogi hamowania na mokrej nawierzchni i hałasu zewnętrznego. Zobacz jak prezentują się oceny opon Michelin CrossClimate+ 255/35R19 96Y na etykiecie unijnej.
Etykieta unijna na oponach informuje między innymi o poziomie oporów toczenia, które mają wpływ na zużycie paliwa przez samochód, a w efekcie emisję spalin. Im mniejsze opory, tym auto powinno palić mniej – nawet 0,25 litra na 100 km. W ramach pomiaru oporów toczenia możliwe jest przyznanie klas od A (najlepsza) do G (najgorsza). Taka skala widnieje na etykietach, ale warto wiedzieć, że ocena D nie jest stosowana – jest to tak zwana klasa pusta dla lepszego rozgraniczenia modeli lepszych i gorszych w tej kategorii. Taką samą ocenę - "" na etykiecie unijnej w kategorii "spalanie paliwa" uzyskało jeszcze 0 innych produktów spełniających kryteria - opony 255/35 R19 (rozmiar) oraz całoroczne (sezon).
Etykieta unijna ocenia między innymi przyczepność na mokrej nawierzchni. Aby wyznaczyć klasy w ramach tego parametru mierzy się drogę hamowania opon i ich siłę tarcia o nawierzchnię, a następnie porównuje z wynikami modelu referencyjnego. Za przyczepność na mokrej nawierzchni na etykietach opony mogą otrzymać klasy od A do G. Trzeba jednak pamiętać, klasa D nie jest używana dla lepszego rozgraniczenia modeli o lepszych i gorszych parametrach, a produkty z klasą G są po prostu niebezpieczne i nie dopuszcza się ich do obrotu. Identyczną notę - "B" na etykiecie unijnej w kategorii "przyczepność na mokrej nawierzchni" uzyskało jeszcze 8 innych produktów spełniających wytyczne - opony całoroczne (sezon), 19 cali (średnica) oraz premium (klasa).
Umieszczana na oponach etykieta unijna informuje o hałasie zewnętrznym, który jest przez nie emitowany. Jest to wynik polityki ochrony środowiska prowadzonej przez UE. Dla kierowców z pewnością bardziej istotna byłaby informacja o poziomie hałasu wewnętrznego, który jest odczuwany w kabinie pojazdu i ma wpływ ma komfort podróżowania (szczególnie na długich trasach). W przeciwieństwie do oporów toczenia i przyczepności na mokrej nawierzchni w przypadku hałasu zewnętrznego nie są nadawane klasy od A do G, tylko ocena w postaci 3 fal i wynik pomiaru w dB. Wynik " dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskało jeszcze 0 innych produktów spełniających kryteria - opony CrossClimate+ (model) oraz 19 cali (średnica).
Opony Michelin uznawane są z jedne z najlepszych na świecie. Poszczególne modele marki zajmują czołowe pozycje w testach, mają dobre parametry na etykietach i są polecane przez setki tysięcy kierowców. Warto wiedzieć, że jedna z najbardziej nowoczesnych fabryk koncernu znajduje się w Olsztynie. Opony Michelin zawsze mają do zaproponowania nowatorskie rozwiązania technologiczne i najwyższą jakość wykonania. Marka słynie z uczestnictwa w cyklu WRC i rekordowej liczby zwycięstw w wyścigu 24h Le Mans.
Bieżnik kierunkowy charakteryzuje się kształtem rowków przypominającym litery "V" lub "U". Tego typu opony bardzo dobrze odprowadzają wodę i błoto pośniegowe, dlatego są często polecane na mokrą nawierzchnię i sezon zimowy. Badania dowodzą, że opony kierunkowe mają o 20% większą odporność na aquaplaning w porównaniu z innymi typami bieżnika. Do zalet opon kierunkowych należą także wysoka stabilność podczas jazdy na wprost i atrakcyjny wygląd. Opony kierunkowe są projektowane w oparciu o zaawansowane symulacje komputerowe.
Napisy "96" oraz "Y" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 710 kg) oraz prędkości (do 300 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon wielosezonowych. Akronim FR oznacza oponę posiadającą rant ochronny felgi. XL to skrót od extra load oznaczający ogumienie o wzmacnianej konstrukcji.
Opony całoroczne nazywane są także wielosezonowymi. Stanowią one kompromis pomiędzy letnimi i zimowymi, dlatego charakteryzują się nieco twardszą mieszanką od tych drugich i mniej agresywnym bieżnikiem. Najlepiej sprawdzają się w umiarkowanych warunkach (lato bez upału, łagodna zima). Opony całoroczne dostosowane do warunków zimowych mają na ścianie bocznej symbol 3PMSF (trzech górskich szczytów z płatkiem śniegu). Najłatwiej rozpoznać je po nazwie, która zwykle kojarzy się z czterema porami roku – "4Seasons", "Quatrac", "All Season", "All Weather" itd.
Gwarancja udzielana na opony Michelin jest pod względem warunków jedną z najbardziej atrakcyjnych na rynku. Obowiązuje ona przez 5 lat od daty zakupu i obejmuje wszelkie wady związane z jakością wykonania opon i materiałami wykorzystanymi do produkcji. Jeśli reklamowana opona nie jest zużyta w większym stopniu niż 20%, producent zwróci 100% wartości opony. W innym przypadku udzielona zostanie stosowana rekompensata w wysokości proporcjonalnej do stopnia zużycia opony. Na rozpatrzenie gwarancji francuski koncern daje sobie 14 dni kalendarzowych.
Opinie o oponach całorocznych Michelin mają w większości przypadków bardzo pozytywny wydźwięk. Nowoczesna konstrukcja i ich wysoka niezawodność sprawiają, że większość kierowców kupiłaby opony całoroczne Michelin ponownie. W opiniach możemy przeczytać, że "nie odbiegają od letnich w ciepłe dni, dobre zachowanie na mokrym", "pozytywne zaskoczenia w zróżnicowanych warunkach – radzą sobie nawet podczas ostrzejszego ataku zimy", "bardzo komfortowe, dobre na suchej i mokrej drodze".
Opony całoroczne Michelin to rodzina modeli CrossClimate. W testach organizowanych przez czołowe organizacje (ADAC, ACE, TCS, OAMTC) i czasopisma ("Auto Bild", "Auto Zeitung", "Auto, Motor und Sport" itd.) motoryzacyjne produkty z tej linii zajmują bardzo dobre pozycje. Jako przykład można podać test ADAC z 2016 roku, gdzie CrossClimate zajął pierwsze miejsce, a za jego największe zalety uznane zostały prowadzenie na suchej i mokrej nawierzchni, małe opory toczenia i wysoka odporność na zużycie.
Zobacz inne określenia opon Michelin CrossClimate+ 255/35 R19 96Y XL FR. Sformułowania te często spotykane są w porównywarkach cenowych czy na grupach dyskusyjnych. Zwroty zawierają różne formy zapisu sezonu (opony całoroczne), indeksów (96Y XL), modelu (CrossClimate+), rozmiaru (255/35 R19) oraz nazwy producenta (Michelin) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon wielosezonowych o szerokości 255 mm, profilu 35 %, średnicy 19 cali oraz indeksach 96Y. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Wśród polecanych znalazła się marka Vredestein – kosztująca około 811 zł za sztukę. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony całoroczne, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą wejściówki do kina, rabat na kolejne zakupy, bilety na mecze piłkarskie, smycze do kluczy czy assistance 24/7.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon wielosezonowych firmy Michelin to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 43-60% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. Credite Agricole, Euro Bank oraz Alior Bank. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon wielosezonowych Michelin w rozmiarze 255/35 R19 XL (96Y). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 1287 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 5 148 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 481 (12 rat) do 2 626 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 2 626 zł | 5 252 zł | 104 zł |
4 | 1 339 zł | 5 356 zł | 208 zł |
6 | 910 zł | 5 460 zł | 312 zł |
8 | 695 zł | 5 560 zł | 412 zł |
10 | 567 zł | 5 670 zł | 522 zł |
12 | 481 zł | 5 772 zł | 624 zł |
Kupując opony całoroczne w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu CrossClimate+ mogą być m.in. ładowarki do telefonu na USB, ramki do tablic rejestracyjnych, mierniki grubości bieżnika oraz podkładki antypoślizgowe pod telefon.