Porównujemy oferty 27 sklepów z oponami zimowymi firmy Michelin w rozmiarze 255/55R18. Zobacz gdzie kupić opony Latitude Alpin o indeksach 109 V XL, N1 w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Michelin Latitude Alpin w rozmiarze 255/55 R18 109V to opona zimowa, wzmacniana (XL), homologowana (N1) oraz dodatkowo oznakowana symbolami GRNX. Oznaczenia 048160 oraz 3528700481600 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy premium. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Kod produktu | 048160 |
EAN | 3528700481600 |
Producent | Michelin |
Koncern | grupa Michelin |
Siedziba | Clermont-Ferrand, Francja |
Klasa | premium |
Model | Latitude Alpin |
Poprzedni model | - |
Następny model | Latitude Alpin LA2 |
Sezon | opony zimowe |
Rozmiar | [size width="255" profile="55" diameter="18"]255/55 R18[/size] |
Szerokość | 255 mm |
Profil | 55 % |
Średnica | 18 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 140,25 mm |
Kraj produkcji | UE |
Rodzaj bieżnika | kierunkowy |
Indeks nośności | 109 |
Maksymalna nośność | 1030 kg |
Indeks prędkości | V |
Maksymalna prędkość | 240 km/h |
Przeznaczenie | auta 4x4 / SUV |
Gwarancja | 5 lat od daty zakupu |
Opory toczenia | C (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | C (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 72 dB |
Fale (1-3) | 2 |
Waga (ciężar) | 14,80 kg |
Premiera modelu | 2008 rok |
Cena | ~ 602 zł (z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | tak (XL) |
Homologacja / OE | N1 - Porsche, Volkswagen Touareg |
Rant ochronny felgi | - |
Inne oznaczenia | GRNX |
Pełna nazwa | Michelin Latitude Alpin 255/55 R18 109V XL N1 |
Opis modelu Latitude Alpin jest w trakcie opracowywania. Zbieramy materiały, dane techniczne, zastosowane technologie oraz opinie kierowców, niezbędne do przygotowania wyczerpującej prezentacji. Proszę o chwilę wytchnienia, mamy już prawie wszystkie potrzebne informacje.
Opona zimowa Michelin Latitude Alpin 255/55 R18 jest zaprojektowana z myślą o samochodach typu Mercedes Klasa M (W166), BMW X5 (E70), BMW X5 (E70 FL), Porsche Cayenne (I FL) czy Mercedes Klasa M (W164) i to właśnie w nich jest najczęściej montowana. W ramach europejskiego systemu etykiet omawiany model otrzymał klasę C podczas pomiaru oporów toczenia (wpływają one na spalanie paliwa i emisję CO2 do atmosfery), ocenę C za hamowanie na mokrej nawierzchni, a pomiar emitowanego hałasu zewnętrznego dał wynik na poziomie 72 dB.
Warto także wspomnieć, że prezentowane opony zimowe Michelin Latitude Alpin 255/55 R18 mają indeks nośności 109, co oznacza, że przy jeździe z maksymalną prędkością dopuszczalne obciążenie dla jednej opony wynosi 1030 kg. Sama maksymalna prędkość wynosząca tutaj 240 km/h jest oznaczona za pomocą indeksu prędkości V.
Jak należy rozumieć oznaczenie rozmiaru opon zimowych Michelin Latitude Alpin? Pierwsza pozycja w rozmiarze opony 255/55 R18 to jej szerokość określona w milimetrach – w tym przypadku jest to 255 mm (25,50 cm). Druga z liczb określa wysokość profilu modelu i jest podawana jako procent z szerokości – tutaj 55% z 255, czyli 140,25 mm. Litera to typ konstrukcji opony ("R" – radialna, "-" – diagonalna, "B" – diagonalna z opasaniem – ang. bias belted). Ostatnia liczba to podana w calach średnica felgi, na jaką należy zamontować oponę – tutaj 18 cali.
Opony do aut typu SUV/4x4 charakterystyką bardzo przypominają modele osobowe – ich zadaniem jest zapewnienie w szczególności stabilnego i komfortowego prowadzenia auta na asfalcie oraz oszczędności paliwa. Wiele opon do aut typu SUV/4x4 to warianty modeli osobowych. Samochody typu SUV są cięższe od osobówek i mają wyżej położony środek ciężkości, dlatego opony do nich przeznaczone mają większą nośność i sztywniejsze, często wzmocnione ściany boczne.
Opony klasy premium oferują najwyższy poziom osiągów niezależnie od warunków panujących na drodze. Są też zwykle najbardziej komfortowe i mają najmniejsze opory toczenia. Jest to zasługa doskonałych jakościowo składników i najbardziej zaawansowanych technologii stosowanych podczas ich produkcji. Największą popularnością wśród opon klasy premium charakteryzują się marki: Bridgestone, Continental, Dunlop, Goodyear, Michelin, Nokian, Pirelli, Vredestein czy Yokohama. Zwykle kupują je posiadacze samochodów o dużej mocy, kierowcy o agresywnym stylu jazdy czy pokonujący dużą liczbę kilometrów w ciągu roku.
Etykieta Unijna wprowadzona została w roku 2012, aby ułatwić konsumentom wybór opon cechujących się optymalnymi dla nich parametrami. Dzięki temu informacje o istotnych danych technicznych umieszczane są na każdej dostępnej na rynku oponie samochodowej. Treść etykiety zawiera ocenę ekonomiki jazdy, drogi hamowania na mokrej nawierzchni i hałasu zewnętrznego. Zobacz jak prezentują się oceny opon Michelin Latitude Alpin 255/55R18 109V na etykiecie unijnej.
Opory toczenia oceniane są w siedmiostopniowej skali. Opony w aż 20% odpowiadają za zużycie paliwa i emisję spalin przez samochód. Najbardziej oszczędne i ekologiczne są modele przydzielone do klasy "A" – najsłabsze pod tym względem jest ogumienie oznaczone notą "G". Taką samą ocenę - "C" na etykiecie unijnej w kategorii "spalanie paliwa" uzyskało jeszcze 5 innych produktów spełniających kryteria - opony 255/55 R18 (rozmiar) oraz zimowe (sezon).
Etykieta unijna ocenia między innymi przyczepność na mokrej nawierzchni. Aby wyznaczyć klasy w ramach tego parametru mierzy się drogę hamowania opon i ich siłę tarcia o nawierzchnię, a następnie porównuje z wynikami modelu referencyjnego. Za przyczepność na mokrej nawierzchni na etykietach opony mogą otrzymać klasy od A do G. Trzeba jednak pamiętać, klasa D nie jest używana dla lepszego rozgraniczenia modeli o lepszych i gorszych parametrach, a produkty z klasą G są po prostu niebezpieczne i nie dopuszcza się ich do obrotu. Identyczną notę - "C" na etykiecie unijnej w kategorii "przyczepność na mokrej nawierzchni" uzyskało jeszcze 5 innych produktów spełniających wytyczne - opony Michelin (producent), zimowe (sezon) oraz 255/55 R18 (rozmiar).
Etykieta unijna (hałas zewnętrzny) w porównaniu do pozostałych parametrów nie przewiduje nadawania klas odpowiadających literom alfabetu. W tym przypadku mamy do czynienia z systemem umieszczania 3 fal i wyniku pomiaru hałasu w dB. Decyzja o umieszczeniu akurat tego parametru wynika z realizacji przez UE polityki ochrony środowiska – warto pamiętać, że mierzona jest tu wartość hałasu zewnętrznego emitowanego przez opony, a nie tego słyszanego w kabinie pojazdu, co często ma kluczowe znaczenie dla kierowców. Wynik "72 dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskał jeszcze 1 produkt spełniający kryteria - opony Latitude Alpin (model) oraz 18 cali (średnica).
Opony Michelin pochodzą z Francji i od ponad 100 lat uznawane są z jedne z najlepszych na rynku (wykorzystywane są między innymi w rajdach samochodowych). Produkowane są w oparciu o najbardziej zaawansowane technologie i z wykorzystaniem najlepszych jakościowo składników. W efekcie mogą pochwalić się wysokimi osiągami, co potwierdzają testy, etykiety i opinie użytkowników. Opony letnie, zimowe i całoroczne Michelin do różnego rodzaju samochodów dostępne są w ponad 171 krajach świata.
Opony z bieżnikiem kierunkowym charakteryzują się układem rowków, który kształtem przypomina literę "V". Dzięki takiemu rozwiązaniu opony kierunkowe są w stanie doskonale odprowadzać wodę i błoto pośniegowe. Badania wykazały, że oferują o 20% wyższą odporność na aquaplaning w porównaniu do opon asymetrycznych. Z tego względu kierunkowa rzeźba jest stosowana w większości opon zimowych. Do pozostałych zalet omawianego bieżnika należą dobre trzymanie toru jazdy oraz atrakcyjny wygląd.
Napisy "109" oraz "V" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 1030 kg) oraz prędkości (do 240 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon zimowych. XL to skrót od extra load oznaczający ogumienie o wzmacnianej konstrukcji. Model Latitude Alpin (Michelin 255/55 R18) posiada homologację N1 (Porsche, Volkswagen Touareg). Na oponie znaleść można także oznaczenie GRNX - opona energooszczędna. 3PMSF to symbol płatka śniegu na potrójnym szczycie, jedyne oficjalne oznaczenie opon zimowych.
Opony zimowe mają za zadanie zapewnić bezpieczną i komfortową jazdę w trudnych warunkach pogodowych - na śniegu, lodzie, mokrej nawierzchni i generalnie w niskich temperaturach. W związku z tym w oponach zimowych zwykle jest stosowany bieżnik kierunkowy (rzadziej asymetryczny). Cała powierzchnia bieżnika opon zimowych pokryta jest siecią lameli (drobnych nacięć), które wgryzając się w śnieg czy lód zwiększają poziom kontroli nad samochodem. Z kolei elastyczna mieszanka gumowa poprawia przyczepność w zimne dni.
Gwarancja na opony Michelin obowiązuje przez 5 lat od daty zakupu produktu i standardowo obejmuje wszelkie wady związane z jakością wykonania czy materiałów użytych do produkcji opony. Jeśli model zostanie oddany do reklamacji i po przeprowadzonej ekspertyzie zostanie ona uznana, to w przypadku opon zużytych w mniejszym stopniu niż 20%, producent zwróci 100% wartości wadliwego produktu. W innym wypadku udzieli rekompensaty w wysokości proporcjonalnej do jego stopnia zużycia.
Wielu kierowców przed podjęciem ostatecznej decyzji o zakupie opon przegląda opinie dotyczące interesującego ich modelu. Można je znaleźć różnego rodzaju forach internetowych, stronach sklepów z oponami czy portalach społecznościowych. Opinie o oponach zimowych Michelin mają bardzo pozytywny wydźwięk. Podczas lektury można wyciągnąć wniosek, że są to jedne z najlepszych produktów na rynku. Jak przykłady można podać następujące opinie: "stabilna nawet na lodzie", "świetne prowadzenie na śniegu", "bezpieczna, komfortowa i oszczędna".
Opony zimowe Michelin w testach i rankingach zajmują zwykle jedne z czołowych pozycji. Ich osiągi wyróżniają je spośród konkurencyjnych marek. Produkty francuskiego koncernu zapewniają wysoki poziom bezpieczeństwa, są ekologiczne i komfortowe. Model Alpin 5 w sprawdzianach zorganizowanych między innymi ADAC, "Auto Bild" czy "Auto Zeitung" zajmuje zwykle miejsca w czołowej "trójce rankingu" zdobywając noty "zadowalająca", "polecana" itp. Inne flagowe modele opon zimowych Michelin mogą pochwalić się podobnymi wynikami.
Zobacz inne określenia opon Michelin Latitude Alpin 255/55 R18 109V XL N1. Sformułowania te często spotykane są w komentarzach blogów czy na portalach społecznościowych. Zwroty zawierają różne formy zapisu indeksów (109V XL, N1), nazwy producenta (Michelin), modelu (Latitude Alpin), sezonu (opony zimowe) oraz rozmiaru (255/55 R18) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon zimowych o szerokości 255 mm, profilu 55 %, średnicy 18 cali oraz indeksach 109V. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Wśród polecanych znalazły się marki Vredestein, Michelin oraz Sava – kosztujące od 400 do 924 zł za sztukę. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony zimowe, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą oficjalne piłki nożne, assistance 24/7, rabat na kolejne zakupy, foteliki samochodowe oraz promocja "zakup 4 opon w cenie 3".
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon zimowych firmy Michelin to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 38-62% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. mBank, BGŻ BNP Paribas lub Santander Consumer Bank. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon zimowych Michelin w rozmiarze 255/55 R18 XL, N1 (109V). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 602 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 2 408 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 225 (12 rat) do 1 229 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 1 229 zł | 2 458 zł | 50 zł |
4 | 627 zł | 2 508 zł | 100 zł |
6 | 426 zł | 2 556 zł | 148 zł |
8 | 326 zł | 2 608 zł | 200 zł |
10 | 265 zł | 2 650 zł | 242 zł |
12 | 225 zł | 2 700 zł | 292 zł |
Kupując opony zimowe w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu Latitude Alpin mogą być m.in. mierniki ciśnienia, zapachy do samochodu, pianki naprawcze lub ładowarki do telefonu na USB.