Porównujemy oferty 32 sklepów z oponami zimowymi firmy Michelin w rozmiarze 215/55R18. Zobacz gdzie kupić opony Latitude Alpin LA2 o indeksach 99 H XL w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Michelin Latitude Alpin LA2 w rozmiarze 215/55 R18 99H to opona zimowa, wzmacniana (XL) oraz dodatkowo oznakowana symbolami GRNX. Oznaczenia 971264 oraz 3528709712644 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy premium. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Kod produktu | 971264 |
EAN | 3528709712644 |
Producent | Michelin |
Koncern | grupa Michelin |
Siedziba | Clermont-Ferrand, Francja |
Klasa | premium |
Model | Latitude Alpin LA2 |
Poprzedni model | Latitude Alpin |
Następny model | - |
Sezon | opony zimowe |
Rozmiar | [size width="215" profile="55" diameter="18"]215/55 R18[/size] |
Szerokość | 215 mm |
Profil | 55 % |
Średnica | 18 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 118,25 mm |
Kraj produkcji | UE |
Rodzaj bieżnika | kierunkowy |
Indeks nośności | 99 |
Maksymalna nośność | 775 kg |
Indeks prędkości | H |
Maksymalna prędkość | 210 km/h |
Przeznaczenie | auta 4x4 / SUV |
Gwarancja | 5 lat od daty zakupu |
Opory toczenia | E (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | C (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 69 dB |
Fale (1-3) | 1 |
Waga (ciężar) | 12,20 kg |
Premiera modelu | 2012 rok |
Produkcja do | do 06.2019 |
Cena | ~ 677 zł (z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | tak (XL) |
Homologacja / OE | nie |
Rant ochronny felgi | - |
Inne oznaczenia | GRNX |
Pełna nazwa | Michelin Latitude Alpin LA2 215/55 R18 99H XL |
Michelin Latitude Alpin LA2 to opony zimowe zaprojektowane z myślą o samochodach typu SUV. Model jest zaliczany do klasy premium, co oznacza, że do jego produkcji zostały wykorzystane najlepsze jakościowo składniki i wyposażony jest on w najnowsze rozwiązania technologicznie. Omawiany produkt jest następcą opony Latitude Alpin.
Agresywny kierunkowy bieżnik z większą liczbą lameli i krawędzi zapewnia lepszą trakcję oraz krótszą drogę hamowania na śniegu i lodzie. Technologia StabiliGrip, czyli głębokie lamele ułożone pod różnymi kątami dodatkowo poprawiają prowadzenie samochodu poprzez zwiększenie stabilności klocków bieżnika i usprawniają odprowadzanie wody spod opony. Dopełnieniem nowoczesnego bieżnika jest trzecia generacja mieszanki gumowej Helio Compound z domieszką krzemionki i oleju słonecznikowego, co zwiększa przyczepność w niskiej temperaturze.
Michelin Latitude Alpin LA2 to model przeznaczony dla najbardziej wymagających samochodów typu SUV i ich kierowców, którzy oczekują od opon najwyższych osiągów. Opona cieszy się także zaufaniem producentów – otrzymała homologacje Porsche, BMW i Mercedesa.
Opony zimowe Michelin Latitude Alpin LA2 w rozmiarze 215/55 R18 zostały zaprojektowane z myślą o samochodach typu Nissan Qashqai (II), Nissan Qashqai (II FL), Jeep Compass (MK), Mercedes CLA, Audi A6 czy Mini Clubman. Omawiany rozmiar oznacza, że opona posiada szerokość 215 mm, jej wysokość profilu (procent z szerokości) wynosi 55 (czyli 118,25 mm), a średnica 18 cali.
Etykieta opon Michelin Latitude Alpin LA2 prezentuje się następująco: E za opory toczenia, C w kategorii hamowania na mokrej nawierzchni i 69 dB w pomiarze hałasu zewnętrznego. Omawiane opony Michelin Latitude Alpin LA2 215/55 R18 mają indeks prędkości H (oznacza to dopuszczalną prędkość 210 km/h) i indeks nośności 99 (dopuszczalne obciążenie wynosi tutaj 775 kg).
Opony do aut typu SUV/4x4 to produkty projektowane z myślą o samochodach, które są stosunkowo ciężkie i mają wyżej położony środek ciężkości. Aby zapewnić odpowiednią stabilność pojazdu takie opony mają większą nośność i sztywniejsze, często wzmocnione ściany boczne. Jednocześnie muszą one zagwarantować odpowiednią przyczepność i komfort jazdy po asfalcie. Bieżniki opon do aut typu SUV/4x4 są często takie same, jak w modelach osobowych (w wielu przypadkach opony SUV to warianty produktów przeznaczonych do osobówek).
Opony klasy premium to modele oferowane między innymi przez Michelin, Bridgestone, Pirelli, Continental, Nokian, Yokohama, Goodyear czy Dunlop. Charakteryzują się one najwyższym poziomem osiągów we wszelkich możliwych obszarach, a podczas ich produkcji wykorzystywane są najbardziej nowoczesne rozwiązania technologiczne. Potwierdzeniem tego są doskonałe wyniki opon klasy premium w międzynarodowych testach, najwyższe klasy na etykietach oraz tysiące pozytywnych opinii użytkowników.
Etykieta unijna na oponach to oznaczenie, które jest umieszczane na poszczególnych modelach w formie naklejek podobnych do tych znanych ze sprzętu AGD/RTV. Dzięki temu porównanie podstawowych osiągów opon staje się znacznie łatwiejsze. Na etykietach znajdują się informacje o poziomie oporów toczenia, przyczepności na mokrej nawierzchni i hałasu zewnętrznego emitowanego przez opony. Etykiety w pierwszych dwóch kategoriach przewidują przyznanie klas od A do G (z tym, że D nie jest używana) oraz od 1 do 3 fal i wartości liczbowej w dB za hałas zewnętrzny. Zobacz jak prezentują się oceny opon Michelin Latitude Alpin LA2 215/55R18 99H na etykiecie unijnej.
Ekonomika jazdy związana jest z oporami toczenia jakimi cechuje się dany model. Wpływ na to może mieć konstrukcja bieżnika, typ użytej mieszanki czy masa opony. Ogumienie klasyfikuje się w jednej z siedmiu klas – nota "A" zarezerwowana jest dla bieżników o najniższych oporach toczenia, podczas gdy ocenę "G" otrzymują modele najmniej ekonomiczne. Taką samą ocenę - "" na etykiecie unijnej w kategorii "spalanie paliwa" uzyskało jeszcze 0 innych produktów spełniających kryteria - opony Michelin (producent), zimowe (sezon) oraz 215/55 R18 (rozmiar).
Przyczepność na mokrej nawierzchni określa długość drogi hamowania i bezpieczeństwo jazdy po jezdni pokrytej wodą. Tu również stosuje się skalę siedmiostopniową, w której najwyższe osiągi nagradzane są klasą "A", a kolejne litery od "B" do "G" oznaczają coraz słabsze zachowanie na mokrej drodze. Identyczną notę - "C" na etykiecie unijnej w kategorii "przyczepność na mokrej nawierzchni" uzyskało jeszcze 5 innych produktów spełniających wytyczne - opony 215/55 R18 (rozmiar) oraz zimowe (sezon).
Hałas zewnętrzny to inaczej natężenie dźwięku, który wytwarzany jest przez pracująca oponę. Pod tym względem ogumienie dzieli się na trzy kategorie oznaczane od najcichszych do najgłośniejszych graficznymi symbolami jednej, dwóch lub trzech fal. Dodatkowo umieszcza się w tym miejscu również liczbę oznaczającą średnie natężenie hałasu w decybelach. Wynik "69 dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskało jeszcze 12 innych produktów spełniających kryteria - opony zimowe (sezon), 18 cali (średnica) oraz premium (klasa).
Opony Michelin zaliczane są do klasy premium, co oznacza, że charakteryzują się najwyższym poziomem osiągów wynikającym z nowoczesnych technologii stosowanych podczas produkcji. Francuski koncern od wielu lat jest uznawany za jednego z liderów rynku opon, a jego misją jest poprawienie mobilności i bezpieczeństwa kierowców na całym świecie. Produkty marki są dostępne w ponad 171 krajach. Zarówno letnie, zimowe, jak i całoroczne opony Michelin co roku zdobywają wyróżnienia w testach i bardzo pozytywne opinie użytkowników.
Kierunkowa rzeźba bieżnika najczęściej jest spotykana w oponach osobowych przystosowanych do jazdy w trudnych warunkach pogodowych – ma zdolność do doskonałego odprowadzania wody, śniegu czy błota pośniegowego. Kształt rowków bieżnika kierunkowego najczęściej przypomina litery "V" lub "U". Bieżnik kierunkowy charakteryzuje się 20% większą odpornością na aquaplaning w porównaniu do rzeźby asymetrycznej. Opony kierunkowe są projektowane w oparciu o zaawansowane symulacje komputerowe, co pozwala uzyskać najwyższy poziom osiągów.
Napisy "99" oraz "H" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 775 kg) oraz prędkości (do 210 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon zimowych. Na oponie znaleść można także oznaczenie GRNX - opona energooszczędna. XL to skrót od extra load oznaczający ogumienie o wzmacnianej konstrukcji. 3PMSF to tzw. symbol alpejski potwierdzający zimowe właściwości opony.
Opony zimowe to segment ogumienia, którego zadaniem jest zapewnienie bezpieczeństwa w okresie od późnej jesieni do wczesnej wiosny, gdy średnie dobowe temperatury regularnie spadają poniżej 7 st. C. Rzeźba bieżnika opon zimowych wyposażona jest w specjalne nacięcia zwane lamelami, które wgryzają się w śnieg zwiększając stabilność samochodu. Z kolei ich elastyczna mieszanka zapewnia odpowiednią przyczepność w niskich temperaturach. W oponach zimowych najczęściej stosowana jest kierunkowa rzeźba bieżnika, ale w modelach do mocniejszych aut można spotkać też asymetryczną.
Każdy producent zapewnia o wysokiej jakości i niezawodności swoich produktów, ale każdemu mogą zdarzyć się błędy czy niedopatrzenia. W takich sytuacjach kupujący może skorzystać z gwarancji, która w przypadku opon Michelin obowiązuje przez 5 lat od daty zakupu i dotyczy wad związanych z wykonaniem czy materiałami użytymi do produkcji. Przy uznanej reklamacji, w przypadku opon zużytych w mniejszym stopniu niż 20% producent zwraca 100% wartości wadliwego produktu. Przy bardziej zużytej oponie udziela rekompensaty w wysokości proporcjonalnej do jej stopnia zużycia.
Opinie o oponach zimowych Michelin publikowane na różnego rodzaju forach internetowych czy portalach społecznościowych pokazują, że modele francuskiej marki cieszą się bardzo dużym uznaniem wśród kierowców i przez większość z nich są polecane. W przykładowych opiniach o oponach zimowych Michelin możemy znaleźć następujące zwroty: "dopracowane pod każdym względem", "niezawodne nawet w głębokim śniegu", "samochód jeszcze nigdy nie był tak łatwy do opanowania zimą" czy "opony zimowe Michelin to klasa sama w sobie".
Opony zimowe Michelin to jedne z najlepszych produktów w swojej klasie, czego dowodem są czołowe pozycje zajmowane przez poszczególne modele w testach organizowanych przez organizacje i czasopisma motoryzacyjne z całego świata. Michelin Alpin A4, Alpin 5 czy inne flagowe modele w sprawdzianach ADAC, "Auto Bild" czy "Auto Zeitung" zajmują najczęściej miejsca na podium mogąc pochwalić się notami: "wzorowa", "polecana" czy "zadowalająca". Do ich najmocniejszych stron należą bezpieczeństwo w zimowych warunkach, wysoki komfort i małe opory toczenia.
Zobacz inne określenia opon Michelin Latitude Alpin LA2 215/55 R18 99H XL. Sformułowania te często spotykane są w porównywarkach cenowych czy na grupach dyskusyjnych. Zwroty zawierają różne formy zapisu modelu (Latitude Alpin LA2), nazwy producenta (Michelin), indeksów (99H XL), sezonu (opony zimowe) oraz rozmiaru (215/55 R18) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon zimowych o szerokości 215 mm, profilu 55 %, średnicy 18 cali oraz indeksach 99H. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Wśród polecanych znalazły się marki Kleber, Continental, Nokian, BFGoodrich oraz Yokohama – kosztujące od 431 do 725 zł za sztukę. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony zimowe, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą bony Sodexo, foteliki samochodowe, bilety do teatru, wejściówki do kina czy wycieczki zagraniczne.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon zimowych firmy Michelin to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 37-63% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. BGŻ BNP Paribas, Santander Consumer Bank oraz Euro Bank. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon zimowych Michelin w rozmiarze 215/55 R18 XL (99H). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 677 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 2 708 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 253 (12 rat) do 1 382 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 1 382 zł | 2 764 zł | 56 zł |
4 | 705 zł | 2 820 zł | 112 zł |
6 | 479 zł | 2 874 zł | 166 zł |
8 | 366 zł | 2 928 zł | 220 zł |
10 | 298 zł | 2 980 zł | 272 zł |
12 | 253 zł | 3 036 zł | 328 zł |
Kupując opony zimowe w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu Latitude Alpin LA2 mogą być m.in. podkładki antypoślizgowe pod telefon, ramki do tablic rejestracyjnych, ubezpieczenie opon lub pianki naprawcze.