Porównujemy oferty 34 sklepów z oponami zimowymi firmy Michelin w rozmiarze 255/55R18. Zobacz gdzie kupić opony Latitude Alpin LA2 o indeksach 109 H XL, ZP, * w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Michelin Latitude Alpin LA2 w rozmiarze 255/55 R18 109H to opona zimowa, wzmacniana (XL), homologowana (*), wykonana w technologii run on flat (ZP) oraz dodatkowo oznakowana symbolami GRNX. Oznaczenia 956276 oraz 3528709562768 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy premium. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Kod produktu | 956276 |
EAN | 3528709562768 |
Producent | Michelin |
Koncern | grupa Michelin |
Siedziba | Clermont-Ferrand, Francja |
Klasa | premium |
Model | Latitude Alpin LA2 |
Poprzedni model | Latitude Alpin |
Następny model | - |
Sezon | opony zimowe |
Rozmiar | [size width="255" profile="55" diameter="18"]255/55 R18[/size] |
Szerokość | 255 mm |
Profil | 55 % |
Średnica | 18 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 140,25 mm |
Kraj produkcji | UE |
Rodzaj bieżnika | kierunkowy |
Indeks nośności | 109 |
Maksymalna nośność | 1030 kg |
Indeks prędkości | H |
Maksymalna prędkość | 210 km/h |
Przeznaczenie | auta 4x4 / SUV |
Gwarancja | 5 lat od daty zakupu |
Opory toczenia | E (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | C (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 72 dB |
Fale (1-3) | 2 |
Waga (ciężar) | 18,50 kg |
Premiera modelu | 2012 rok |
Cena | ~ 609 zł (z VAT) |
Run Flat | tak (ZP) |
Wzmocnienie | tak (XL) |
Homologacja / OE | * - BMW, Mini |
Rant ochronny felgi | - |
Inne oznaczenia | GRNX |
Pełna nazwa | Michelin Latitude Alpin LA2 255/55 R18 109H XL ZP * |
Michelin Latitude Alpin LA2 to opony zimowe zaprojektowane z myślą o samochodach typu SUV. Model jest zaliczany do klasy premium, co oznacza, że do jego produkcji zostały wykorzystane najlepsze jakościowo składniki i wyposażony jest on w najnowsze rozwiązania technologicznie. Omawiany produkt jest następcą opony Latitude Alpin.
Agresywny kierunkowy bieżnik z większą liczbą lameli i krawędzi zapewnia lepszą trakcję oraz krótszą drogę hamowania na śniegu i lodzie. Technologia StabiliGrip, czyli głębokie lamele ułożone pod różnymi kątami dodatkowo poprawiają prowadzenie samochodu poprzez zwiększenie stabilności klocków bieżnika i usprawniają odprowadzanie wody spod opony. Dopełnieniem nowoczesnego bieżnika jest trzecia generacja mieszanki gumowej Helio Compound z domieszką krzemionki i oleju słonecznikowego, co zwiększa przyczepność w niskiej temperaturze.
Michelin Latitude Alpin LA2 to model przeznaczony dla najbardziej wymagających samochodów typu SUV i ich kierowców, którzy oczekują od opon najwyższych osiągów. Opona cieszy się także zaufaniem producentów – otrzymała homologacje Porsche, BMW i Mercedesa.
Opony zimowe Michelin Latitude Alpin LA2 zaprojektowane zostały z myślą o zapewnieniu bezpieczeństwa podczas codziennego podróżowania samochodem. Prezentowany tutaj rozmiar 255/55 R18 pasuje do modeli samochodów typu Porsche Cayenne (II FL), Mercedes Klasa M (W166), Audi Q7 (I), Porsche Cayenne (I FL), Porsche Cayenne (II) czy Mercedes Klasa M (W164).
Jak należy czytać rozmiar opony? Pierwsza liczba w rozmiarze 255/55 R18 oznacza szerokość opony w milimetrach (tutaj 255 mm). Druga liczba to wysokość profilu opon. W rozmiarze jest podawana jako procent z szerokości – tutaj profil 55 w milimetrach wynosi 140,25. Średnica tego modelu ma z kolei 18 cali. Opony Michelin Latitude Alpin LA2 255/55 R18 mają indeks prędkości H (oznacza to dopuszczalną prędkość 210 km/h) i indeks nośności 109 (dopuszczalne obciążenie wynosi tutaj 1030 kg). Etykieta opon Michelin Latitude Alpin LA2 255/55 R18 prezentuje się następująco: E za opory toczenia, C za hamowanie na mokrej drodze i 72 dB w pomiarze hałasu zewnętrznego.
Opony do aut typu SUV charakterystyką przypominają osobowe. Bardzo często mają taki sami bieżnik i oferują typowe dla nich osiągi: dobrą przyczepność na asfalcie i komfort jazdy, niskie opory toczenia itd. Nie nadają się one natomiast do jazdy w terenie. Opony do aut typu SUV przystosowane są do ciężkich samochodów z wyżej położonym środkiem ciężkości, dlatego mają wzmocnione ściany boczne i wyższy indeks nośności. Tego typu opony najczęściej mają bieżnik kierunkowy lub asymetryczny.
Opony klasy premium, zwanej także wyższą, charakteryzują się najwyższym poziomem osiągów w najtrudniejszych warunkach drogowych. Oprócz tego są najbardziej komfortowe i mają najniższe opory toczenia. Wynika to z nowoczesnych rozwiązań technologicznych stosowanych podczas ich produkcji. To najbardziej zaawansowane produkty na rynku, które wybierane są przez wymagających kierowców o dynamicznym stylu jazdy, posiadających mocne auto czy pokonujących duże roczne przebiegi. Marki premium to m.in.: Michelin, Bridgestone, Pirelli, Continental, Nokian, Yokohama, Goodyear czy Dunlop.
Etykieta unijna na oponach to oznaczenie, które jest umieszczane na poszczególnych modelach w formie naklejek podobnych do tych znanych ze sprzętu AGD/RTV. Dzięki temu porównanie podstawowych osiągów opon staje się znacznie łatwiejsze. Na etykietach znajdują się informacje o poziomie oporów toczenia, przyczepności na mokrej nawierzchni i hałasu zewnętrznego emitowanego przez opony. Etykiety w pierwszych dwóch kategoriach przewidują przyznanie klas od A do G (z tym, że D nie jest używana) oraz od 1 do 3 fal i wartości liczbowej w dB za hałas zewnętrzny. Zobacz jak prezentują się oceny opon Michelin Latitude Alpin LA2 255/55R18 109H na etykiecie unijnej.
Etykieta unijna na oponach zawiera między innymi informacje o oporach toczenia danego produktu. Podczas toczenia na opony działają różne siły (między innymi tarcie, opór powietrza itp.), co w uproszczeniu przekłada się na ilość energii potrzebnej do wprawienia koła w ruch, czy utrzymania pożądanej prędkości. Im większe opory toczenia, tym większe spalanie paliwa i emisja spalin przez samochód. W ramach pomiaru oporów toczenia możliwe jest przyznanie klas od A (najlepsza) do G (najgorsza), przy czym klasa D nie jest stosowana. Taką samą ocenę - "E" na etykiecie unijnej w kategorii "spalanie paliwa" uzyskały jeszcze 4 inne produkty spełniające kryteria - opony 255/55 R18 (rozmiar) oraz zimowe (sezon).
Etykieta unijna informuje między innymi o poziomie przyczepności opon na mokrej nawierzchni. Parametr ten jest oceniany w pomiarze drogi hamowania i siły tarcia opon w wyżej wspomnianych warunkach. Za przyczepność na mokrej nawierzchni dany model może otrzymać klasy od A do G. Warto jednak wiedzieć, że klasa D nie jest używana dla lepszego rozgraniczenia opon o lepszych i gorszych parametrach, a modele z klasą G są po prostu niebezpieczne i nie dopuszcza się ich do sprzedaży. Identyczną notę - "C" na etykiecie unijnej w kategorii "przyczepność na mokrej nawierzchni" uzyskało jeszcze 5 innych produktów spełniających wytyczne - opony Michelin (producent), zimowe (sezon) oraz 255/55 R18 (rozmiar).
Umieszczana na oponach etykieta unijna informuje o hałasie zewnętrznym, który jest przez nie emitowany. Jest to wynik polityki ochrony środowiska prowadzonej przez UE. Dla kierowców z pewnością bardziej istotna byłaby informacja o poziomie hałasu wewnętrznego, który jest odczuwany w kabinie pojazdu i ma wpływ ma komfort podróżowania (szczególnie na długich trasach). W przeciwieństwie do oporów toczenia i przyczepności na mokrej nawierzchni w przypadku hałasu zewnętrznego nie są nadawane klasy od A do G, tylko ocena w postaci 3 fal i wynik pomiaru w dB. Wynik "72 dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskały jeszcze 32 inne produkty spełniające kryteria - opony zimowe (sezon), 18 cali (średnica) oraz premium (klasa).
Opony Michelin pochodzą z Francji i od ponad 100 lat uznawane są z jedne z najlepszych na rynku (wykorzystywane są między innymi w rajdach samochodowych). Produkowane są w oparciu o najbardziej zaawansowane technologie i z wykorzystaniem najlepszych jakościowo składników. W efekcie mogą pochwalić się wysokimi osiągami, co potwierdzają testy, etykiety i opinie użytkowników. Opony letnie, zimowe i całoroczne Michelin do różnego rodzaju samochodów dostępne są w ponad 171 krajach świata.
Bieżnik kierunkowy, obok asymetrycznego, jest obecnie najczęściej stosowanym rozwiązaniem w przypadku opon osobowych. Układ rowków w oponach kierunkowych przypomina litery "V", "U" lub charakterystyczną jodełkę. Takie rozwiązanie zapewnia 20% większą odporność na aquaplaning w porównaniu z innymi rzeźbami bieżnika. Ponadto opony kierunkowe zapewniają wysoką stabilność i sterowność pojazdu podczas jazdy na wprost i według wielu kierowców mają bardzo atrakcyjny wygląd.
Napisy "109" oraz "H" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 1030 kg) oraz prędkości (do 210 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon zimowych. 3PMSF to symbol płatka śniegu na potrójnym szczycie, jedyne oficjalne oznaczenie opon zimowych. XL to skrót od extra load oznaczający ogumienie o wzmacnianej konstrukcji. ZP to technologia umożliwiająca kontynuację jazdy mimo utraty ciśnienia w oponach (do 80 km/h). Model Latitude Alpin LA2 (Michelin 255/55 R18) posiada homologację * (BMW, Mini). Na oponie znaleść można także oznaczenie GRNX - opona energooszczędna.
Opony zimowe to segment ogumienia, którego zadaniem jest zapewnienie bezpieczeństwa w okresie od późnej jesieni do wczesnej wiosny, gdy średnie dobowe temperatury regularnie spadają poniżej 7 st. C. Rzeźba bieżnika opon zimowych wyposażona jest w specjalne nacięcia zwane lamelami, które wgryzają się w śnieg zwiększając stabilność samochodu. Z kolei ich elastyczna mieszanka zapewnia odpowiednią przyczepność w niskich temperaturach. W oponach zimowych najczęściej stosowana jest kierunkowa rzeźba bieżnika, ale w modelach do mocniejszych aut można spotkać też asymetryczną.
Koncern Michelin oferuje opony najwyższej jakości wyprodukowane w oparciu o najbardziej zaawansowane rozwiązania technologiczne. Może się jednak zdarzyć, że dany produkt będzie miał ukrytą wadę związaną z wykonaniem czy materiałami użytymi do produkcji. Wówczas można skorzystać z gwarancji, która obowiązuje przez 5 lat od daty zakupu. Jeśli reklamacja zostanie uznana, producent zwraca 100% wartości opony, jeśli nie jest ona zużyta bardziej niż 20%. W innym wypadku udzielana jest rekompensata finansowa w wysokości proporcjonalnej do stopnia zużycia opony.
Zastanawiając się nad zakupem opon zimowych Michelin wielu kierowców przegląda opinie na ich temat opublikowane na forach branżowych czy portalach społecznościowych. Warto wiedzieć, że opinie o oponach zimowych Michelin są w większości pozytywne. Możemy w nich przeczytać, że "bardzo dobrze spisywały się na zlodowaciałej warstwie śniegu", "doskonałe zarówno w mieście, na trasie, jak i w górach", "bardzo bezpieczne i komfortowe" czy "znakomite także na suchej i mokrej nawierzchni".
Opony zimowe Michelin uznawane są za jedne z najlepszych na rynku. Oferują dobrą przyczepność w zróżnicowanych warunkach pogodowych, komfort jazdy i oszczędność paliwa. W efekcie zdobywają doskonałe oceny w testach organizowanych przez największe czasopisma i organizacje motoryzacyjne na świecie (np. ADAC, "Auto Bild" czy "Auto Zeitung"). Flagowe modele opon zimowych Michelin (takie jak Alpin A4 czy Alpin 5) zajmują w nich zwykle czołowe pozycje otrzymując noty "wzorowa", "polecana" czy "zadowalająca".
Zobacz inne określenia opon Michelin Latitude Alpin LA2 255/55 R18 109H XL ZP *. Sformułowania te często spotykane są w serwisach ogłoszeniowych czy na forach internetowych. Zwroty zawierają różne formy zapisu indeksów (109H XL, ZP, *), modelu (Latitude Alpin LA2), rozmiaru (255/55 R18), nazwy producenta (Michelin) oraz sezonu (opony zimowe) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon zimowych o szerokości 255 mm, profilu 55 %, średnicy 18 cali oraz indeksach 109H. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Wśród polecanych znalazły się marki Michelin, Sava, Nokian oraz Vredestein – kosztujące od 400 do 617 zł za sztukę. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony zimowe, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą bilety do teatru, bilety na zawody żużlowe, koszulki piłkarskie, wejściówki do kina lub bilety na mecze piłkarskie.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon zimowych firmy Michelin to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 40-55% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. Euro Bank, Credite Agricole lub BGŻ BNP Paribas. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon zimowych Michelin w rozmiarze 255/55 R18 XL, ZP, * (109H). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 609 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 2 436 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 228 (12 rat) do 1 243 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 1 243 zł | 2 486 zł | 50 zł |
4 | 634 zł | 2 536 zł | 100 zł |
6 | 431 zł | 2 586 zł | 150 zł |
8 | 329 zł | 2 632 zł | 196 zł |
10 | 268 zł | 2 680 zł | 244 zł |
12 | 228 zł | 2 736 zł | 300 zł |
Kupując opony zimowe w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu Latitude Alpin LA2 mogą być m.in. podkładki antypoślizgowe pod telefon, skrobaczki do szyb, worki do opon lub mierniki grubości bieżnika.