Porównujemy oferty 21 sklepów z oponami zimowymi firmy Michelin w rozmiarze 255/60R18. Zobacz gdzie kupić opony Latitude Alpin LA2 o indeksach 112 V XL w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Michelin Latitude Alpin LA2 w rozmiarze 255/60 R18 112V to opona zimowa, wzmacniana (XL) oraz dodatkowo oznakowana symbolami GRNX. Oznaczenia 449644 oraz 3528704496440 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy premium. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Kod produktu | 449644 |
EAN | 3528704496440 |
Producent | Michelin |
Koncern | grupa Michelin |
Siedziba | Clermont-Ferrand, Francja |
Klasa | premium |
Model | Latitude Alpin LA2 |
Poprzedni model | Latitude Alpin |
Następny model | - |
Sezon | opony zimowe |
Rozmiar | [size width="255" profile="60" diameter="18"]255/60 R18[/size] |
Szerokość | 255 mm |
Profil | 60 % |
Średnica | 18 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 153 mm |
Kraj produkcji | UE |
Rodzaj bieżnika | kierunkowy |
Indeks nośności | 112 |
Maksymalna nośność | 1120 kg |
Indeks prędkości | V |
Maksymalna prędkość | 240 km/h |
Przeznaczenie | auta 4x4 / SUV |
Gwarancja | 5 lat od daty zakupu |
Opory toczenia | E (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | C (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 69 dB |
Fale (1-3) | 1 |
Waga (ciężar) | 15,80 kg |
Premiera modelu | 2012 rok |
Produkcja do | do 04.2019 |
Cena | ~ 710 zł (z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | tak (XL) |
Homologacja / OE | nie |
Rant ochronny felgi | - |
Inne oznaczenia | GRNX |
Pełna nazwa | Michelin Latitude Alpin LA2 255/60 R18 112V XL |
Michelin Latitude Alpin LA2 to opony zimowe zaprojektowane z myślą o samochodach typu SUV. Model jest zaliczany do klasy premium, co oznacza, że do jego produkcji zostały wykorzystane najlepsze jakościowo składniki i wyposażony jest on w najnowsze rozwiązania technologicznie. Omawiany produkt jest następcą opony Latitude Alpin.
Agresywny kierunkowy bieżnik z większą liczbą lameli i krawędzi zapewnia lepszą trakcję oraz krótszą drogę hamowania na śniegu i lodzie. Technologia StabiliGrip, czyli głębokie lamele ułożone pod różnymi kątami dodatkowo poprawiają prowadzenie samochodu poprzez zwiększenie stabilności klocków bieżnika i usprawniają odprowadzanie wody spod opony. Dopełnieniem nowoczesnego bieżnika jest trzecia generacja mieszanki gumowej Helio Compound z domieszką krzemionki i oleju słonecznikowego, co zwiększa przyczepność w niskiej temperaturze.
Michelin Latitude Alpin LA2 to model przeznaczony dla najbardziej wymagających samochodów typu SUV i ich kierowców, którzy oczekują od opon najwyższych osiągów. Opona cieszy się także zaufaniem producentów – otrzymała homologacje Porsche, BMW i Mercedesa.
Opony zimowe Michelin Latitude Alpin LA2 255/60 R18 zostały zaprojektowane z myślą o samochodach typu Audi Q7 (II), BMW Seria 4, Mitsubishi Outlander, Nissan Juke, Peugeot 308 czy Nissan Qashqai. Ich konstrukcja i osiągi są dostosowane do możliwości właśnie takich aut i oczekiwań ich kierowców. Prezentowany tutaj model Michelin Latitude Alpin LA2 255/60 R18 w ramach europejskiego systemu etykiet otrzymał klasę E za poziom oporów toczenia, C w pomiarze drogi hamowania na mokrej drodze i 69 dB za emisję hałasu zewnętrznego.
Rozmiar 255/60 R18 opon Michelin Latitude Alpin LA2 należy czytać następująco: szerokość 255 mm, wysokość profilu 60 (jako procent z szerokości, czyli 153 mm) i średnica 18 cali. Litera przed oznaczeniem średnicy oznacza typ konstrukcji opony – może być radialna lub diagonalna. Omawiane opony Michelin Latitude Alpin LA2 255/60 R18 mają indeks prędkości V (oznacza to dopuszczalną prędkość 240 km/h) i indeks nośności 112 (dopuszczalne obciążenie wynosi tutaj 1120 kg).
Opony do aut typu SUV mają bardzo podobną konstrukcję do opon osobowych i oferują zbliżony wachlarz osiągów. Bardzo często modele do samochodów typu SUV dostępne są jako wariant danych opon osobowych. Opony do aut typu SUV nie nadają się do jazdy w terenie. Bardzo dobrze spisują się za to na asfalcie – niezależnie od warunków panujących na drodze. Oferują również wysoki komfort jazdy i optymalne opory toczenia. Opony do aut typu SUV przystosowane są do ciężkich samochodów z wyżej położonym środkiem ciężkości poprzez zwiększony indeks nośności i usztywnione ściany boczne.
Opony premium to doskonała propozycja dla kierowców, którzy posiadają samochód o większej mocy, pokonuję dużą liczbę kilometrów w ciągu roku czy preferują dynamiczny styl jazdy. Tego typu opony produkowane są z wykorzystaniem najbardziej nowoczesnych składników i zaawansowanych rozwiązań technologicznych. Efektem są osiągi na najwyższym poziomie – wysoka przyczepność, oszczędność paliwa, odporność na zużycie i niska emisja hałasu. Opony premium to marki Bridgestone, Continental, Dunlop, Goodyear, Michelin, Nokian czy Pirelli.
Od listopada 2012 roku na terenie Unii Europejskiej obowiązują przepisy nakazujące umieszczanie na wszystkich sprzedawanych oponach specjalnych etykiet z najważniejszymi parametrami danego modelu. Dzięki nim można zapoznać się z informacjami na temat oporów toczenia, drogi hamowania na mokrej nawierzchni i generowanego hałasu. Zobacz jak prezentują się oceny opon Michelin Latitude Alpin LA2 255/60R18 112V na etykiecie unijnej.
Opory toczenia to siły działające na opony przeciwnie do kierunku jazdy (tarcie, opór powietrza itd.). Im gorzej dany model się im przeciwstawia, tym ma większe opory toczenia, a więc potrzebuje więcej energii do pozostawania w ruchu. Wiąże się to ze zwiększonym spalaniem paliwa. Opony o małych oporach toczenia są w stanie wpłynąć na spadek jego zużycia nawet o 0,25 litra na 100 km. Za poziom oporów toczenia opony na etykiecie unijnej mogą otrzymać klasy od A do G, ale warto wiedzieć, że klasa D nie jest używana dla lepszego rozgraniczenia modeli lepszych i gorszych. Taką samą ocenę - "E" na etykiecie unijnej w kategorii "spalanie paliwa" uzyskało jeszcze 46 innych produktów spełniających kryteria - opony zimowe (sezon), 18 cali (średnica) oraz premium (klasa).
Etykieta unijna ocenia między innymi przyczepność na mokrej nawierzchni. Aby wyznaczyć klasy w ramach tego parametru mierzy się drogę hamowania opon i ich siłę tarcia o nawierzchnię, a następnie porównuje z wynikami modelu referencyjnego. Za przyczepność na mokrej nawierzchni na etykietach opony mogą otrzymać klasy od A do G. Trzeba jednak pamiętać, klasa D nie jest używana dla lepszego rozgraniczenia modeli o lepszych i gorszych parametrach, a produkty z klasą G są po prostu niebezpieczne i nie dopuszcza się ich do obrotu. Identyczną notę - "" na etykiecie unijnej w kategorii "przyczepność na mokrej nawierzchni" uzyskało jeszcze 0 innych produktów spełniających wytyczne - opony Michelin (producent), zimowe (sezon) oraz 255/60 R18 (rozmiar).
Hałas zewnętrzny to inaczej natężenie dźwięku, który wytwarzany jest przez pracująca oponę. Pod tym względem ogumienie dzieli się na trzy kategorie oznaczane od najcichszych do najgłośniejszych graficznymi symbolami jednej, dwóch lub trzech fal. Dodatkowo umieszcza się w tym miejscu również liczbę oznaczającą średnie natężenie hałasu w decybelach. Wynik "69 dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskały jeszcze 2 inne produkty spełniające kryteria - opony Latitude Alpin LA2 (model) oraz 18 cali (średnica).
Opony Michelin zaliczane są do klasy premium, co oznacza, że charakteryzują się najwyższym poziomem osiągów wynikającym z nowoczesnych technologii stosowanych podczas produkcji. Francuski koncern od wielu lat jest uznawany za jednego z liderów rynku opon, a jego misją jest poprawienie mobilności i bezpieczeństwa kierowców na całym świecie. Produkty marki są dostępne w ponad 171 krajach. Zarówno letnie, zimowe, jak i całoroczne opony Michelin co roku zdobywają wyróżnienia w testach i bardzo pozytywne opinie użytkowników.
Opony z bieżnikiem kierunkowym charakteryzują się układem rowków, który kształtem przypomina literę "V". Dzięki takiemu rozwiązaniu opony kierunkowe są w stanie doskonale odprowadzać wodę i błoto pośniegowe. Badania wykazały, że oferują o 20% wyższą odporność na aquaplaning w porównaniu do opon asymetrycznych. Z tego względu kierunkowa rzeźba jest stosowana w większości opon zimowych. Do pozostałych zalet omawianego bieżnika należą dobre trzymanie toru jazdy oraz atrakcyjny wygląd.
Napisy "112" oraz "V" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 1120 kg) oraz prędkości (do 240 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon zimowych. 3PMSF (three-peak mountain snow flake) pełnoprawne oznaczenie dla opony zimowej. XL to skrót od extra load oznaczający ogumienie o wzmacnianej konstrukcji. Na oponie znaleść można także oznaczenie GRNX - opona energooszczędna.
Opony zimowe to segment ogumienia, który powstał w celu zapewnienia bezpiecznego i komfortowego podróżowania w zimowych warunkach. Najczęściej są wyposażone w bieżnik kierunkowy (dla lepszego odprowadzania śniegu, wody i błota pośniegowego) lub rzadziej asymetryczny (w przypadku modeli do aut o dużej mocy). Bieżnik każdej opony zimowe pokryty jest siecią drobnych nacięć (lameli), które wgryzają się w śnieg zwiększając stopień panowania nad samochodem. Montaż opon zimowych jest zalecany, gdy temperatury regularnie spadają poniżej 7 st. C.
Gwarancja udzielana na opony Michelin jest pod względem warunków jedną z najbardziej atrakcyjnych na rynku. Obowiązuje ona przez 5 lat od daty zakupu i obejmuje wszelkie wady związane z jakością wykonania opon i materiałami wykorzystanymi do produkcji. Jeśli reklamowana opona nie jest zużyta w większym stopniu niż 20%, producent zwróci 100% wartości opony. W innym przypadku udzielona zostanie stosowana rekompensata w wysokości proporcjonalnej do stopnia zużycia opony. Na rozpatrzenie gwarancji francuski koncern daje sobie 14 dni kalendarzowych.
Wielu kierowców przed podjęciem ostatecznej decyzji o zakupie opon przegląda opinie dotyczące interesującego ich modelu. Można je znaleźć różnego rodzaju forach internetowych, stronach sklepów z oponami czy portalach społecznościowych. Opinie o oponach zimowych Michelin mają bardzo pozytywny wydźwięk. Podczas lektury można wyciągnąć wniosek, że są to jedne z najlepszych produktów na rynku. Jak przykłady można podać następujące opinie: "stabilna nawet na lodzie", "świetne prowadzenie na śniegu", "bezpieczna, komfortowa i oszczędna".
Opony zimowe Michelin w testach i rankingach zajmują zwykle jedne z czołowych pozycji. Ich osiągi wyróżniają je spośród konkurencyjnych marek. Produkty francuskiego koncernu zapewniają wysoki poziom bezpieczeństwa, są ekologiczne i komfortowe. Model Alpin 5 w sprawdzianach zorganizowanych między innymi ADAC, "Auto Bild" czy "Auto Zeitung" zajmuje zwykle miejsca w czołowej "trójce rankingu" zdobywając noty "zadowalająca", "polecana" itp. Inne flagowe modele opon zimowych Michelin mogą pochwalić się podobnymi wynikami.
Zobacz inne określenia opon Michelin Latitude Alpin LA2 255/60 R18 112V XL. Sformułowania te często spotykane są w komentarzach blogów czy na stronach producentów. Zwroty zawierają różne formy zapisu modelu (Latitude Alpin LA2), rozmiaru (255/60 R18), nazwy producenta (Michelin), sezonu (opony zimowe) oraz indeksów (112V XL) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon zimowych o szerokości 255 mm, profilu 60 %, średnicy 18 cali oraz indeksach 112V. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Wśród polecanych znalazły się marki Pirelli, Hankook, Continental, Petlas oraz Nokian – kosztujące od 392 do 784 zł za sztukę. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony zimowe, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą karty przedpłacone, rabat na kolejne zakupy, bilety do teatru, promocja "zakup 4 opon w cenie 3" czy pamięci przenośne USB.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon zimowych firmy Michelin to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 35-57% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. Alior Bank, Santander Consumer Bank lub Credite Agricole. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon zimowych Michelin w rozmiarze 255/60 R18 XL (112V). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 710 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 2 840 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 266 (12 rat) do 1 449 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 1 449 zł | 2 898 zł | 58 zł |
4 | 739 zł | 2 956 zł | 116 zł |
6 | 502 zł | 3 012 zł | 172 zł |
8 | 384 zł | 3 072 zł | 232 zł |
10 | 313 zł | 3 130 zł | 290 zł |
12 | 266 zł | 3 192 zł | 352 zł |
Kupując opony zimowe w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu Latitude Alpin LA2 mogą być m.in. ubezpieczenie opon, środki do konserwacji opon, worki do opon czy podkładki antypoślizgowe pod telefon.