Porównujemy oferty 21 sklepów z oponami zimowymi firmy Michelin w rozmiarze 255/55R18. Zobacz gdzie kupić opony Pilot Alpin 5 SUV o indeksach 109 V XL w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Michelin Pilot Alpin 5 SUV w rozmiarze 255/55 R18 109V to opona zimowa, wzmacniana (XL) oraz posiadająca rant ochronny felgi (FR). Oznaczenia 529885 oraz 3528705298852 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy premium. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Kod produktu | 529885 |
EAN | 3528705298852 |
Producent | Michelin |
Koncern | grupa Michelin |
Siedziba | Clermont-Ferrand, Francja |
Klasa | premium |
Model | Pilot Alpin 5 SUV |
Poprzedni model | - |
Następny model | - |
Sezon | opony zimowe |
Rozmiar | [size width="255" profile="55" diameter="18"]255/55 R18[/size] |
Szerokość | 255 mm |
Profil | 55 % |
Średnica | 18 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 140,25 mm |
Kraj produkcji | UE |
Rodzaj bieżnika | kierunkowy |
Indeks nośności | 109 |
Maksymalna nośność | 1030 kg |
Indeks prędkości | V |
Maksymalna prędkość | 240 km/h |
Przeznaczenie | auta 4x4 / SUV |
Gwarancja | 5 lat od daty zakupu |
Opory toczenia | C (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | B (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 70 dB |
Fale (1-3) | 1 |
Waga (ciężar) | 14,50 kg |
Premiera modelu | 2018 rok |
Cena | ~ 610 zł (z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | tak (XL) |
Homologacja / OE | nie |
Rant ochronny felgi | tak (FR) |
Inne oznaczenia | - |
Pełna nazwa | Michelin Pilot Alpin 5 SUV 255/55 R18 109V XL FR |
Opony zimowe Michelin Pilot Alpin 5 SUV przeznaczone są do najbardziej popularnych samochodów sportowo-użytkowych czy też crossover. Model jest zaliczany do klasy premium, co oznacza, że zostały w nim zastosowane najbardziej nowoczesne rozwiązania technologiczne i składniki najwyższej jakości.
Michelin Pilot Alpin 5 SUV posiada kierunkowy bieżnik, który idealnie sprawdza się w typowo zimowych warunkach i na mokrej nawierzchni. W centralnej części opony znajduje się rowek, który zwiększa odporność na aquaplaning i stopień kontroli nad pojazdem. Funkcjonalne polimery w składzie mieszanki gumowej poprawiają przyczepność na drodze suchej, mokrej i pokrytej śniegiem. Dodatkowo ma ona wpływ na zmniejszenie oporów toczenia, co pozwala zoptymalizować zużycie paliwa. Michelin Pilot Alpin 5 SUV otrzymał wzmocniony karkas, co ma znaczenie w przypadku bardziej wymagających pojazdów, a niepowtarzalny wygląd ściany bocznej wizualnie uatrakcyjnia oponę (efekt "Premium Touch").
Michelin Pilot Alpin 5 SUV to opona homologowana przez AMG (GLC), BMW (X3) oraz Porsche (Cayenne). Model dzięki swojej zaawansowanej konstrukcji sprawdzi się w najbardziej wymagających samochodach.
Opony zimowe Michelin Pilot Alpin 5 SUV 255/55 R18 mają za zadanie zapewnić bezpieczne podróżowanie niezależnie od warunków drogowych. Jak należy rozumieć oznaczenie rozmiaru opony? Pierwsza liczba w rozmiarze 255/55 R18 to szerokość opony podawana w milimetrach (tutaj 255 mm). Wysokość profilu to 55 (liczba jest procentem z szerokości – tutaj 140,25. Średnica tego modelu ma z kolei 18 cali.
Indeks nośności modelu Michelin Pilot Alpin 5 SUV 255/55 R18 to 109, a indeks prędkości V. Za hamowanie na mokrej drodze produkt otrzymał klasę B na etykiecie, C w kategorii oporów toczenia i 70 dB w pomiarze hałasu zewnętrznego. Opony 255/55 R18 najczęściej montowane są w samochodach takich, jak Porsche Cayenne (I FL), Mercedes Klasa M (W166), Porsche Cayenne (II FL), VW Touareg (II), VW Touareg (I) czy Mercedes Klasa M (W164). Konstrukcja opon zimowe Michelin Pilot Alpin 5 SUV 255/55 R18 jest przystosowana do osiągów czy możliwości właśnie takich aut.
Opony do aut typu SUV/4x4 to produkty projektowane z myślą o samochodach, które są stosunkowo ciężkie i mają wyżej położony środek ciężkości. Aby zapewnić odpowiednią stabilność pojazdu takie opony mają większą nośność i sztywniejsze, często wzmocnione ściany boczne. Jednocześnie muszą one zagwarantować odpowiednią przyczepność i komfort jazdy po asfalcie. Bieżniki opon do aut typu SUV/4x4 są często takie same, jak w modelach osobowych (w wielu przypadkach opony SUV to warianty produktów przeznaczonych do osobówek).
Opony klasy premium (wyższej) są oferowane przez marki Michelin, Bridgestone, Pirelli, Continental, Nokian, Yokohama, Goodyear czy Dunlop. Tego typu produkty oferują najwyższe osiągi w każdym obszarze, co jest efektem zastosowanych w nich nowoczesnych rozwiązań technologicznych. Dowodem są bardzo pozytywne opinie kierowców, doskonałe wyniki w testach i wysokie parametry na etykietach. Opony klasy premium wybierane są przez kierowców mocnych aut, o dynamicznym stylu jazdy czy pokonujących duże roczne przebiegi.
Etykieta UE zawiera najważniejsze informacje o parametrach bezpieczeństwa, komfortu i ekonomiki jazdy. Wprowadzony w 2012 roku system oznaczeń pozwala z łatwością porównać opony pod względem generowanego podczas pracy hałasu, oporów toczenia oraz przyczepności na mokrej nawierzchni. Zobacz jak prezentują się oceny opon Michelin Pilot Alpin 5 SUV 255/55R18 109V na etykiecie unijnej.
Opory toczenia mają wpływ na zużycie paliwa i emisję spalin przez samochód. Najlepszymi i najbardziej oszczędnymi oponami są modele oznaczone literą "A" – najmniej ekonomiczne ogumienie zaliczane jest do klasy "G". Klasy "D" nie stosuje się w odniesieniu do samochodów osobowych. Taką samą ocenę - "C" na etykiecie unijnej w kategorii "spalanie paliwa" uzyskało jeszcze 5 innych produktów spełniających kryteria - opony 255/55 R18 (rozmiar) oraz zimowe (sezon).
Za przyczepność na mokrej nawierzchni etykieta unijna przewiduje przyznawanie oponom klas od A do G, ale klasa D pozostaje pusta dla rozgraniczenia modeli z lepszym wynikiem pomiaru. Z kolei produkty z klasą G są na tyle słabe pod względem przyczepności, że mogą stanowić zagrożenie i nie dopuszcza się ich do sprzedaży. Wartości przyczepność na mokrej nawierzchni na potrzeby systemu etykiet wyznacza się w pomiarze drogi hamowania i siły tarcia opon. Zapoznając się z tym parametrem można wyrobić sobie opinię na temat zachowania danego modelu w trudnych warunkach. Identyczną notę - "B" na etykiecie unijnej w kategorii "przyczepność na mokrej nawierzchni" uzyskały jeszcze 3 inne produkty spełniające wytyczne - opony Pilot Alpin 5 SUV (model) oraz 18 cali (średnica).
Etykiety unijne na oponach zawierają między innymi informację na temat poziomu hałasu zewnętrznego emitowanego przez dany model. W przeciwieństwie do oporów toczenia i przyczepności na mokrej nawierzchni tutaj nie są nadawane klasy od A do G, tylko ocena w postaci 3 fal i wynik pomiaru w dB. Parametr ten wzbudza kontrowersje, ponieważ dla kierowców największe znaczenie ma poziom hałasu wewnętrznego, który jest odczuwany w kabinie i wpływa na komfort jazdy. Hałas zewnętrzny jest istotny w kontekście głośności ruchu drogowego i wynika unijnej z polityki ochrony środowiska. Wynik " dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskało jeszcze 0 innych produktów spełniających kryteria - opony Michelin (producent), zimowe (sezon) oraz 255/55 R18 (rozmiar).
Opony Michelin pochodzą z Francji i są produkowane od ponad 100 lat. Marka jest obecnie zaliczana do klasy premium – jej modele charakteryzują się wysokim poziomem osiągów, co znajduje potwierdzenie w rankingach opon, opiniach użytkowników i na europejskich etykietach. Na oponach Michelin można podróżować bezpiecznie, komfortowo i oszczędnie niezależnie od warunków panujących na drodze. Opony Michelin dostępne są do różnego rodzaju pojazdów na sezon letni, zimowy lub w wariancie całorocznym.
Opony kierunkowe uznawane są z najlepsze rozwiązanie na trudne warunki pogodowe. Charakteryzują się 20% większą odpornością na aquaplaning w porównaniu do modeli asymetrycznych. Bardzo dobrze odprowadzają wodę, błoto pośniegowe czy śnieg. Opony kierunkowe można rozpoznać po kształcie rowków, który przypomina "V" i "U" lub charakterystyczną jodełkę. Podczas montażu należy pamiętać o założeniu ich głównie z kierunkiem jazdy (oznaczenie "Rotation" na ścianie bocznej). Opony kierunkowe są spotykane wśród modeli letnich, zimowych i całorocznych.
Napisy "109" oraz "V" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 1030 kg) oraz prędkości (do 240 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon zimowych. XL to skrót od extra load oznaczający ogumienie o wzmacnianej konstrukcji. Akronim FR oznacza oponę posiadającą rant ochronny felgi. 3PMSF to symbol płatka śniegu na potrójnym szczycie, jedyne oficjalne oznaczenie opon zimowych.
Opony zimowe mają za zadanie zapewnić bezpieczną i komfortową jazdę w trudnych warunkach pogodowych - na śniegu, lodzie, mokrej nawierzchni i generalnie w niskich temperaturach. W związku z tym w oponach zimowych zwykle jest stosowany bieżnik kierunkowy (rzadziej asymetryczny). Cała powierzchnia bieżnika opon zimowych pokryta jest siecią lameli (drobnych nacięć), które wgryzając się w śnieg czy lód zwiększają poziom kontroli nad samochodem. Z kolei elastyczna mieszanka gumowa poprawia przyczepność w zimne dni.
Gwarancja na opony Michelin obowiązuje przez 5 lat od daty zakupu produktu i standardowo obejmuje wszelkie wady związane z jakością wykonania czy materiałów użytych do produkcji opony. Jeśli model zostanie oddany do reklamacji i po przeprowadzonej ekspertyzie zostanie ona uznana, to w przypadku opon zużytych w mniejszym stopniu niż 20%, producent zwróci 100% wartości wadliwego produktu. W innym wypadku udzieli rekompensaty w wysokości proporcjonalnej do jego stopnia zużycia.
Wielu kierowców przed podjęciem ostatecznej decyzji o zakupie opon przegląda opinie dotyczące interesującego ich modelu. Można je znaleźć różnego rodzaju forach internetowych, stronach sklepów z oponami czy portalach społecznościowych. Opinie o oponach zimowych Michelin mają bardzo pozytywny wydźwięk. Podczas lektury można wyciągnąć wniosek, że są to jedne z najlepszych produktów na rynku. Jak przykłady można podać następujące opinie: "stabilna nawet na lodzie", "świetne prowadzenie na śniegu", "bezpieczna, komfortowa i oszczędna".
Opony zimowe Michelin uznawane są za jedne z najlepszych na rynku. Oferują dobrą przyczepność w zróżnicowanych warunkach pogodowych, komfort jazdy i oszczędność paliwa. W efekcie zdobywają doskonałe oceny w testach organizowanych przez największe czasopisma i organizacje motoryzacyjne na świecie (np. ADAC, "Auto Bild" czy "Auto Zeitung"). Flagowe modele opon zimowych Michelin (takie jak Alpin A4 czy Alpin 5) zajmują w nich zwykle czołowe pozycje otrzymując noty "wzorowa", "polecana" czy "zadowalająca".
Zobacz inne określenia opon Michelin Pilot Alpin 5 SUV 255/55 R18 109V XL FR. Sformułowania te często spotykane są w porównywarkach cenowych czy na grupach dyskusyjnych. Zwroty zawierają różne formy zapisu rozmiaru (255/55 R18), sezonu (opony zimowe), modelu (Pilot Alpin 5 SUV), nazwy producenta (Michelin) oraz indeksów (109V XL) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon zimowych o szerokości 255 mm, profilu 55 %, średnicy 18 cali oraz indeksach 109V. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Wśród polecanych znalazły się marki Continental, Michelin, Nokian oraz Pirelli – kosztujące od 521 do 924 zł za sztukę. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony zimowe, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą foteliki samochodowe, karty paliwowe, kubki termiczne, promocja "zakup 4 opon w cenie 3" czy rabat na kolejne zakupy.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon zimowych firmy Michelin to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 35-58% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. Euro Bank, Santander Consumer Bank lub Credite Agricole. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon zimowych Michelin w rozmiarze 255/55 R18 XL (109V). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 610 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 2 440 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 228 (12 rat) do 1 245 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 1 245 zł | 2 490 zł | 50 zł |
4 | 635 zł | 2 540 zł | 100 zł |
6 | 432 zł | 2 592 zł | 152 zł |
8 | 330 zł | 2 640 zł | 200 zł |
10 | 269 zł | 2 690 zł | 250 zł |
12 | 228 zł | 2 736 zł | 296 zł |
Kupując opony zimowe w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu Pilot Alpin 5 SUV mogą być m.in. zapachy do samochodu, płyny do prania tapicerki, ładowarki do telefonu na USB czy pianki naprawcze.