Porównujemy oferty 34 sklepów z oponami zimowymi firmy Michelin w rozmiarze 265/40R21. Zobacz gdzie kupić opony Pilot Alpin 5 SUV w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Co oznacza zapis "105 V XL, FR" w nazwie opony?
Michelin Pilot Alpin 5 SUV w rozmiarze 265/40 R21 105V to opona zimowa, wzmacniana (XL), posiadająca rant ochronny felgi (FR) oraz dodatkowo oznakowana symbolami 3PMSF, M+S. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy premium. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Producent | Michelin |
Koncern | grupa Michelin |
Siedziba | Francja |
Klasa | premium |
Model | Pilot Alpin 5 SUV |
Poprzedni model | - |
Następny model | - |
Sezon | opony zimowe |
Rozmiar | [size width="265" profile="40" diameter="21"]265/40 R21[/size] |
Szerokość | 265 mm |
Profil | 40 % (opona niskoprofilowa) |
Średnica | 21 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 106 mm |
Kraj produkcji | Francja, Niemcy, Rumunia, Chiny, Polska, Portugalia, Włochy, USA, Japonia, Węgry, Tajlandia, Kanada, Hiszpania, Rosja |
Rodzaj bieżnika | kierunkowy |
Indeks nośności | 105 |
Maksymalna nośność | 925 kg |
Indeks prędkości | V |
Maksymalna prędkość | 240 km/h |
Przeznaczenie | auta 4x4 / SUV |
Gwarancja | 5 lat od daty zakupu |
Opory toczenia | czekamy na potw. producenta |
Przyczepność na mokrym | czekamy na potw. producenta |
Hałas zewnętrzny | czekamy na potw. producenta |
Fale (1-3) | czekamy na potw. producenta |
Waga (ciężar) | 14,70 kg |
Rozpoczęcie produkcji | 07.2020 |
Cena | ~ 1115 zł (brutto, z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | tak (XL) |
Rant ochronny felgi | tak (FR) |
Inne oznaczenia | 3PMSF, M+S |
Pełna nazwa | Michelin Pilot Alpin 5 SUV 265/40 R21 105V XL FR |
Opony zimowe Michelin Pilot Alpin 5 SUV przeznaczone są do najbardziej popularnych samochodów sportowo-użytkowych czy też crossover. Model jest zaliczany do klasy premium, co oznacza, że zostały w nim zastosowane najbardziej nowoczesne rozwiązania technologiczne i składniki najwyższej jakości.
Michelin Pilot Alpin 5 SUV posiada kierunkowy bieżnik, który idealnie sprawdza się w typowo zimowych warunkach i na mokrej nawierzchni. W centralnej części opony znajduje się rowek, który zwiększa odporność na aquaplaning i stopień kontroli nad pojazdem. Funkcjonalne polimery w składzie mieszanki gumowej poprawiają przyczepność na drodze suchej, mokrej i pokrytej śniegiem. Dodatkowo ma ona wpływ na zmniejszenie oporów toczenia, co pozwala zoptymalizować zużycie paliwa. Michelin Pilot Alpin 5 SUV otrzymał wzmocniony karkas, co ma znaczenie w przypadku bardziej wymagających pojazdów, a niepowtarzalny wygląd ściany bocznej wizualnie uatrakcyjnia oponę (efekt "Premium Touch").
Michelin Pilot Alpin 5 SUV to opona homologowana przez AMG (GLC), BMW (X3) oraz Porsche (Cayenne). Model dzięki swojej zaawansowanej konstrukcji sprawdzi się w najbardziej wymagających samochodach.
Opony zimowe Michelin Pilot Alpin 5 SUV 265/40 R21 zostały zaprojektowane z myślą o samochodach typu Porsche Cayenne, VW Touareg, BMW Seria 7, auta niemieckie, japońskie czy francuskie. Ich konstrukcja i osiągi są dostosowane do możliwości właśnie takich aut i oczekiwań ich kierowców.
Rozmiar 265/40 R21 opon Michelin Pilot Alpin 5 SUV należy czytać następująco: szerokość 265 mm, wysokość profilu 40 (jako procent z szerokości, czyli 106 mm) i średnica 21 cali. Litera przed oznaczeniem średnicy oznacza typ konstrukcji opony – może być radialna lub diagonalna. Omawiane opony Michelin Pilot Alpin 5 SUV 265/40 R21 mają indeks prędkości V (oznacza to dopuszczalną prędkość 240 km/h) i indeks nośności 105 (dopuszczalne obciążenie wynosi tutaj 925 kg).
Pilot Alpin 5 SUV w rozmiarze 265/40 R21 sklasyfikowany został przez producenta jako ogumienie 4x4 / SUV. Opony do aut SUV zyskały na popularności, gdy na drogach zaczęło pojawiać się coraz więcej samochodów osobowych z napędem na cztery koła określanych mianem sportowo-użytkowych czy też crossoverów. Opony tego typu najczęściej mają taki sam bieżnik, jak modele osobowe (nawet takie same nazwy z dopiskiem SUV). Ze względu na większą masę i wyżej położony środek ciężkości aut, w których są montowane, są wyposażone w usztywnione ściany boczne i mają wyższą nośność. Opony do aut SUV mogą mieć technologię Run Flat i rant ochronny felgi.
Opony firmy Michelin pozycjonowane są przez branżę motoryzacyjną jako produkty klasy premium. Opony klasy premium to najbardziej zaawansowane technologicznie produkty na rynku. Nowatorskie rozwiązania pojawiają się na początku właśnie w oponach klasy wyższej. W efekcie oferują one doskonałą przyczepność niezależnie od warunków panujących na drodze, wysoki poziom komfortu, odporność na zużycie i małe opory toczenia. Opony klasy premium zajmują czołowe pozycje w testach organizowanych przez organizacje i czasopisma motoryzacyjne. Najważniejsze marki to: Michelin, Bridgestone, Goodyear, Nokian, Hankook, Yokohama, Dunlop czy Vredestein.
Etykieta unijna na oponach ułatwia szybkie zapoznanie się z podstawowymi osiągami poszczególnych modeli i ich porównanie z innymi. Wyglądem etykieta przypomina te znane ze sprzętu AGD/RTV i informuje o poziomie oporów toczenia, przyczepności na mokrej nawierzchni i hałasu zewnętrznego emitowanego przez opony. Za pierwsze dwa parametry opony mogą otrzymać klasy od A do G (z tym, że D nie jest przyznawana), a za trzeci maksymalnie 3 fale obok których w decybelach przedstawiony jest wynik pomiaru emitowanego hałasu. Czekamy na potwierdzenie (przez producenta) ocen, jakie uzyskała na etykiecie unijnej opona Michelin Pilot Alpin 5 SUV w rozmiarze 265/40R21 105V.
Podczas toczenia na opony działają różne siły – w zależności od konstrukcji mogą one przeciwstawiać się im lepiej lub gorzej. Pokonywanie oporów toczenia pochłania prawie 20% spalania paliwa. Dlatego parametr ten jest tak ważny i został zawarty na etykietach. Za poziom oporów toczenia opony mogą otrzymać klasy od A do G, ale warto wiedzieć, że klasa D nie jest używana dla lepszego rozgraniczenia modeli lepszych i gorszych. Kupując opony o niskich oporach toczenia można zaoszczędzić nawet 0,25 litra paliwa na 100 km. Jako ciekawostkę dodam, iż 16 produktów spełniających kryteria - opony zimowe (sezon), 21 cali (średnica) oraz premium (klasa) - uzyskało ocenę "B" na etykiecie unijnej w kategorii oporów toczenia.
Na unijnej etykiecie dołączonej do opony znajduje się skala określająca przyczepność na mokrej nawierzchni. To ważny parametr decydujący o tym, czy jazda jest bezpieczna, warto zatem zwrócić na niego uwagę wybierając opony do swojego auta. Wyraża się go na skali od A do F (oznaczenia D i G są puste w przypadku opon do aut osobowych), gdzie A określa najkrótszą drogę hamowania, a zatem najbezpieczniejszą oponę. W sytuacji awaryjnej każdy metr różnicy w długości drogi hamowania ma znaczenie, dlatego dobrze jest wybierać ogumienie z jak najwyższą klasą przyczepności na mokrej nawierzchni. Wspomnę także, że 1 produkt spełniający wytyczne - opony 265/40 R21 (rozmiar) oraz zimowe (sezon) - uzyskał ocenę "A" na etykiecie unijnej w kategorii przyczepności na mokrej nawierzchni.
Zmniejszenie hałasu wytwarzanego przez opony podczas jazdy, to nie tylko większy komfort dla kierowców i mieszkańców miast, ale także element wpływający na chronienie środowiska naturalnego. Dzięki zawarciu na unijnej etykiecie dołączonej do opony informacji dotyczącej hałasu zewnętrznego generowanego przez oponę, każdy kierowca może wybrać model gwarantujący odpowiedni poziom komfortu. Parametr wyraża się w decybelach, a także za pomocą piktogramu przedstawiającego trzy fale dźwiękowe, gdzie jedna fala określa opony najcichsze, a trzy - emitujące najwięcej hałasu zewnętrznego. Na koniec informacja, iż 1 produkt spełniający kryteria - opony Michelin (producent), zimowe (sezon) oraz 265/40 R21 (rozmiar) - uzyskał ocenę "72 dB" na etykiecie unijnej w kategorii generowanego hałasu.
Opony Michelin pochodzą z Francji i od ponad 100 lat uznawane są z jedne z najlepszych na rynku (wykorzystywane są między innymi w rajdach samochodowych). Produkowane są w oparciu o najbardziej zaawansowane technologie i z wykorzystaniem najlepszych jakościowo składników. W efekcie mogą pochwalić się wysokimi osiągami, co potwierdzają testy, etykiety i opinie użytkowników. Opony letnie, zimowe i całoroczne Michelin do różnego rodzaju samochodów dostępne są w ponad 171 krajach świata.
Model Pilot Alpin 5 SUV (Michelin) wyposażony został w kierunkową rzeźbę bieżnika. Opony kierunkowe mają układ rowków, który kształtem przypomina litery "V" lub "U". Często taka rzeźba jest też określana mianem jodełki. Największą zaletą bieżników kierunkowych jest doskonałe odprowadzanie wody i błota pośniegowego oraz dobre zachowanie na śniegu (20% większa odporność na aquaplaning w porównaniu do asymetryków). W związku z tym większość modeli zimowych to właśnie opony kierunkowe. Bieżnik kierunkowy oprócz tego oferuje bardzo dobre trzymanie toru jazdy podczas poruszania się na wprost i ma atrakcyjny wygląd.
Napisy "105" oraz "V" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 925 kg) oraz prędkości (do 240 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon zimowych. Przy tym produkcie znaleść można także oznaczenie 3PMSF - płatek śniegu na potrójnym szczycie oznaczający dopuszczenie opony do poruszania w warunkach zimowych oraz M+S - ang. Mud and Snow (błoto i śnieg) określa opony lepiej radzące sobie w warunkach błota i śniegu, niżeli model standardowy (bez tego symbolu). XL to skrót od extra load oznaczający ogumienie o wzmacnianej konstrukcji. Opona z oznaczeniem FR posiada rant chroniący felgę przed zarysowaniami.
Michelin Pilot Alpin 5 SUV 265/40 R21 należy do grupy opon zimowych. Opony zimowe najczęściej są wyposażone w bieżnik kierunkowy lub, w przypadku modeli do samochodów o większej mocy, asymetryczny. W każdym przypadku jest on pokryty gęstą siecią lameli, które w połączeniu z szerokimi rowkami zapewniają panowanie nad samochodem na zaśnieżonej, oblodzonej czy pokrytej błotem pośniegowym drodze. Mieszanka gumowa opon zimowych charakteryzują się dużą elastycznością, co przekłada się na wysoką przyczepność także przy niższych temperaturach. Opony zimowe warto zamontować, gdy średnia dobowa temperatura przez kilka dni utrzymuje się poniżej 7 st. C.
Koncern Michelin oferuje opony najwyższej jakości wyprodukowane w oparciu o najbardziej zaawansowane rozwiązania technologiczne. Może się jednak zdarzyć, że dany produkt będzie miał ukrytą wadę związaną z wykonaniem czy materiałami użytymi do produkcji. Wówczas można skorzystać z gwarancji, która obowiązuje przez 5 lat od daty zakupu. Jeśli reklamacja zostanie uznana, producent zwraca 100% wartości opony, jeśli nie jest ona zużyta bardziej niż 20%. W innym wypadku udzielana jest rekompensata finansowa w wysokości proporcjonalnej do stopnia zużycia opony.
Opinie o oponach zimowych Michelin w większości przypadków są bardzo pozytywne. Publikowane na różnego rodzaju forach internetowych, portalach społecznościowych czy stronach sklepów komentarze podkreślają doskonałe zachowanie zimowych modeli Michelin w trudnych warunkach drogowych i doskonałe właściwości użytkowe. Możemy w nich na przykład przeczytać: "zużycie minimalne", "bardzo cicha i komfortowa", "jest wręcz przyklejona do drogi" czy "niezawodne w głębokim śniegu i przy gołoledzi".
Opony zimowe Michelin to jedne z najlepszych produktów w swojej klasie, czego dowodem są czołowe pozycje zajmowane przez poszczególne modele w testach organizowanych przez organizacje i czasopisma motoryzacyjne z całego świata. Michelin Alpin A4, Alpin 5 czy inne flagowe modele w sprawdzianach ADAC, "Auto Bild" czy "Auto Zeitung" zajmują najczęściej miejsca na podium mogąc pochwalić się notami: "wzorowa", "polecana" czy "zadowalająca". Do ich najmocniejszych stron należą bezpieczeństwo w zimowych warunkach, wysoki komfort i małe opory toczenia.
Wyniki dotyczą opon zimowych Michelin, gdyż model Pilot Alpin 5 SUV nie został jeszcze przetestowany przez żadną popularną organizację, dziennikarzy motoryzacyjnych, automobilclub czy czasopismo.
Zobacz inne określenia opon Michelin Pilot Alpin 5 SUV 265/40 R21 105V XL FR. Sformułowania te często spotykane są w porównywarkach cenowych czy na stronach producentów. Zwroty zawierają różne formy zapisu indeksów (105V XL), sezonu (opony zimowe), nazwy producenta (Michelin), modelu (Pilot Alpin 5 SUV) oraz rozmiaru (265/40 R21) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon zimowych o szerokości 265 mm, profilu 40 %, średnicy 21 cali oraz indeksach 105V. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony zimowe, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą promocja "zakup 4 opon w cenie 3", rabat na kolejne zakupy, kubki termiczne, karty przedpłacone lub bony Sodexo.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon zimowych firmy Michelin to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 37-55% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami (24opony, oponeo czy inopony) udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. BGŻ BNP Paribas, Alior Bank lub Santander Consumer Bank. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon zimowych Michelin w rozmiarze 265/40 R21 XL (105V). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 1115 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 4 460 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 417 (12 rat) do 2 275 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 2 275 zł | 4 550 zł | 90 zł |
4 | 1 160 zł | 4 640 zł | 180 zł |
6 | 788 zł | 4 728 zł | 268 zł |
8 | 603 zł | 4 824 zł | 364 zł |
10 | 491 zł | 4 910 zł | 450 zł |
12 | 417 zł | 5 004 zł | 544 zł |
Kupując opony zimowe w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu Pilot Alpin 5 SUV mogą być m.in. montaż w serwisie, worki do opon, ładowarki do telefonu na USB oraz podkładki antypoślizgowe pod telefon.