Porównujemy oferty 23 sklepów z oponami zimowymi firmy Nexen w rozmiarze 155/80R13. Zobacz gdzie kupić opony Winguard WT1 w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Co oznacza zapis "90/88 R C" w nazwie opony?
Nexen Winguard WT1 w rozmiarze 155/80 R13 90/88R to opona zimowa, wzmacniana (C) oraz dodatkowo oznakowana symbolami 3PMSF, M+S. 13958 oraz 6945080139582 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy medium. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Kod produktu | 13958 |
EAN | 6945080139582 |
Producent | Nexen |
Koncern | grupa Nexen |
Siedziba | Korea Południowa |
Klasa | średnia |
Model | Winguard WT1 |
Poprzedni model | - |
Następny model | - |
Sezon | opony zimowe |
Rozmiar | [size width="155" profile="80" diameter="13"]155/80 R13[/size] |
Szerokość | 155 mm |
Profil | 80 % |
Średnica | 13 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 124 mm |
Kraj produkcji | Korea Południowa, Czechy |
Rodzaj bieżnika | symetryczny |
Indeks nośności | 90/88 |
Maksymalna nośność | 600/560 kg |
Indeks prędkości | R |
Maksymalna prędkość | 170 km/h |
Przeznaczenie | auta dostawcze |
Gwarancja | 5 lat od daty zakupu |
Opory toczenia | F (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | C (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 72 dB |
Fale (1-3) | 2 |
Waga (ciężar) | - |
Premiera modelu | 2015 rok (podczas targów Moto) |
Cena | ~ 231 zł (brutto, z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | tak (C) |
Rant ochronny felgi | - |
Inne oznaczenia | 3PMSF, M+S |
Pełna nazwa | Nexen Winguard WT1 155/80 R13 90/88 R C |
Opis opony Nexen Winguard WT1 w pigułce. Producentem opon jest marka Nexen, która posiada swoje fabryki w takich krajach jak Czechy czy Korea Południowa. Prezentowany model stworzono z myślą o sezonie zimowym. Jeżeli chodzi o gwarancję na opony Nexen (klasa średnia) to wynosi ona 5 lat od daty zakupu. Bieżnik Winguard WT1 ma konstrukcję symetryczną, o której więcej dowiesz się w tej części opisu.
Opony zimowe Nexen Winguard WT1 155/80 R13 zostały zaprojektowane i wyprodukowane z myślą o samochodach typu VW Caddy (I), Hyundai Getz (I), Skoda Fabia (I), Hyundai Getz (I Facelift) czy Fiat Panda (II). Testy wykonane na potrzeby europejskiego systemu etykiet pozwoliły na przyznanie omawianemu modelowi następujących klas: C w kategorii hamowania na mokrej nawierzchni, F za opory toczenia, które wpływają na spalanie paliwa oraz 72 dB w pomiarze emitowanego hałasu zewnętrznego. Opony zimowe Nexen Winguard WT1 155/80 R13 posiadają indeks prędkości R (maksymalnie na tym modelu można jechać 170 km/h) oraz indeks nośności 90/88 (najwyższa wartość obciążenia przy jeździe z maksymalną prędkością wynosi tu 600/560 kg).
Warto wiedzieć, że samo oznaczenie rozmiaru 155/80 R13 należy odczytywać następująco: pierwsza liczba to szerokość opony w milimetrach, druga to wysokość profilu liczona jako procent z szerokości (tutaj 80 przekłada się na wartość 124 mm), a trzecia to średnica felgi, na jaką należy założyć daną oponę - w tym przypadku wynosi ona 13 cali. Litera przed oznaczeniem średnicy to typ konstrukcji opony (radialny lub diagonalny).
Winguard WT1 w rozmiarze 155/80 R13 sklasyfikowany został przez producenta jako ogumienie dostawcze. Opony dostawcze to modele przeznaczone do samochodów, których dopuszczalna masa całkowita nie przekracza 3,5 tony. Zwykle są to różnego rodzaju vany, busy czy półciężarówki. Opony dostawcze często można rozpoznać po symbolu "C" (ang. "cargo") w oznaczeniu rozmiaru. W przypadku takiego ogumienia mamy do czynienia z dwoma indeksami nośności (np. 113/111, gdzie pierwszy charakteryzuje oponę zamontowaną na bliźniaku, a drugi oponę na pojedynczej feldze). Opony dostawcze są odporne na zużycie i przeciążenia oraz oferują dobre prowadzenie w różnych warunkach.
Opony firmy Nexen pozycjonowane są przez branżę motoryzacyjną jako produkty klasy medium. Opony klasy średniej to rozwiązanie kompromisowe pomiędzy oponami ekonomicznymi, a modelami klasy premium. Zapewniają zoptymalizowane osiągi na każdej nawierzchni i doskonale sprawdzają się w ruchu miejskim i na trasach, a także gwarantują krótką drogę hamowania i komfort prowadzenia. Z opon klasy średniej zadowoleni będą kierowcy jeżdżący w zróżnicowanych warunkach i preferujący zrównoważony styl jazdy. Najpopularniejsi producenci opon klasy średniej, to: Nexen, Uniroyal, Cooper, Firestone czy Kleber.
Unijna etykieta na oponie to oznaczenie podobne do tego, jakie znajduje się np. przy określaniu efektywności energetycznej sprzętu AGD. Jakie informacje uwzględnia etykieta dołączona do opony, która na terenie Unii Europejskiej jest obowiązkowa już od 2012 roku? Dane dotyczące efektywności paliwowej (oporów toczenia), przyczepności na mokrej nawierzchni, a także poziomu generowanego podczas jazdy hałasu. Wszystko to pomaga kierowcom w wyborze modelu optymalnego do ich samochodu i stylu prowadzenia. Zobacz jak prezentują się oceny opon Nexen Winguard WT1 155/80R13 90/88R na etykiecie unijnej.
Informacja o spalaniu paliwa zawarta na unijnej etykiecie dołączonej do opony jest ważna dla wszystkich, którym zależy na ekonomicznej jeździe, a także ochronie środowiska. To prosta zależność – im niższe opory toczenia, tym samochód spala mniej paliwa, a tym samym emituje do atmosfery mniejszą ilość szkodliwych spalin. Dane dotyczące spalania przedstawiane są za pomocą piktogramu i zakresu klas od A do G, gdzie klasa A oznacza największą ekonomiczność paliwową, a G – najmniejszą. Taką samą ocenę - "F" na etykiecie unijnej w kategorii "spalanie paliwa" uzyskało jeszcze 16 innych produktów spełniających kryteria - opony 155/80 R13 (rozmiar) oraz zimowe (sezon).
Przyczepność na mokrej nawierzchni to zdolność zachowania kontaktu opony z pokrytą wodą jezdnią. Najkrótszą drogą hamowania cechuje się ogumienie zaliczane do klasy "A". Najsłabsze parametry pod tym względem mają modele z notą "F" (w przypadku aut osobowych) lub "G" (dla pozostałych pojazdów). Identyczną notę - "C" na etykiecie unijnej w kategorii "przyczepność na mokrej nawierzchni" uzyskał jeszcze 1 produkt spełniający wytyczne - opony Nexen (producent), zimowe (sezon) oraz 155/80 R13 (rozmiar).
Pracująca opona generuje hałas – wysokie jego natężenie sprawia, że jazda jest niekomfortowa. Dlatego też na etykiecie podaje się jego wartość w decybelach i przydziela każdą oponę do jednej z trzech klas głośności, oznaczanych graficznie jedną, dwiema lub trzema symbolami fali.
Opony klasy średniej to doskonałe rozwiązanie dla kierowców, którzy chcą cieszyć się komfortowym prowadzeniem i dobrymi osiągami w każdej sytuacji, a jednocześnie nie przepłacać. Wszystko to zapewnia ogumienie południowokoreańskiego producenta opon Nexen. Ta uznana na całym świecie firma z historią sięgającą 1942 roku dostarcza na rynek opony do samochodów osobowych, SUV-ów i aut dostawczych. Obecnie modele Nexen trafiają do kierowców w 120 krajach na całym świecie, a firma zatrudnia tysiące pracowników.
Model Winguard WT1 (Nexen) wyposażony został w symetryczną rzeźbę bieżnika. W oponach z bieżnikiem symetrycznym jego dwie połowy stanowią swoje lustrzane odbicie, a opona pracuje w taki sam sposób niezależnie od sposobu montażu czy kierunku jazdy. Bieżnik symetryczny przekłada się na dość przeciętne osiągi przy wyższych prędkościach i na mokrej drodze, dlatego w oponach osobowych praktycznie się go nie stosuje (jedynie w starszych modelach). Opony osobowe z bieżnikiem symetrycznym są stosunkowo tanie. Tego typu rzeźbę można spotkać w modelach zaprojektowanych z myślą o samochodach dostawczych lub ciężarowych.
Napisy "90/88" oraz "R" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 600/560 kg) oraz prędkości (do 170 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon zimowych. C - ogumienie o wzmacnianej konstrukcji, stosowane najczęściej w autach dostawczych. Przy tym produkcie znaleść można także oznaczenie 3PMSF - płatek śniegu na potrójnym szczycie oznaczający dopuszczenie opony do poruszania w warunkach zimowych oraz M+S - mud and Snow (ang. błoto i śnieg) określa opony lepiej radzące sobie w warunkach błota i śniegu, niżeli model standardowy (bez tego symbolu).
Nexen Winguard WT1 155/80 R13 należy do grupy opon zimowych. Opony zimowe to produkty, które zapewniają bezpieczeństwo na śniegu, błocie pośniegowym, wodzie i w niskich temperaturach (średnio poniżej 7 st. C). Bieżnik opon zimowych najczęściej jest kierunkowy, a w przypadku modeli do mocniejszych aut zwykle mamy do czynienia z asymetrycznym. Każdy z tych bieżników pokryty jest siecią lameli – nacięć poprawiających stabilność na śliskiej nawierzchni. Opony letnie zimą nie sprawdzają się, ponieważ nie posiadają takich rozwiązań. Pomocne w wyborze opon zimowych są testy i opinie kierowców.
Dzięki gwarancji na opony, klienci mogą odzyskać pieniądze lub wymienić oponę na nową w przypadku ujawnienia się wady fabrycznej. Nexen zapewnia gwarancję na swoje produkty obejmującą 5 lat od daty zakupu (jednak nie więcej niż 6 lat od daty produkcji). Przed zgłoszeniem reklamacji warto upewnić się, czy uszkodzenie nie powstało mechanicznie lub w wyniku nieprawidłowej techniki jazdy - takich wad gwarancja nie obejmuje. Pomoże to zrobić specjalista z serwisu opon, który doradzi jak duża szansa uznania reklamacji istnieje.
Opinie o oponach zamieszczane przez kierowców w mediach społecznościowych i na forach motoryzacyjnych to najlepszy sposób na poznanie wiarygodnych ocen użytkowników. Jak kierowcy recenzują opony zimowe Nexen? "Bardzo dobre zarówno do jazdy po mieście, jak i na dłuższe trasy", "sprawdzają się na suchej nawierzchni i na śniegu", "bezpieczeństwo i komfort prowadzenia za rozsądną cenę", "wyjątkowo ciche jak na zimówki", "nie widzę różnicy między nimi a oponami wyższej klasy, dlatego nie będę już przepłacać".
Testy opon zimowych pozwalają na porównanie osiągów różnych modeli opon, dzięki czemu ułatwiają decyzję zakupową tysiącom kierowców. Rankingi, w których uwzględniono opony zimowe Nexen, potwierdzają że są to opony klasy średniej o doskonałym stosunku ceny do jakości i zoptymalizowanym bezpieczeństwie jazdy. Wśród dobrze ocenianych opon znalazła się m. in. Nexen Winguard Snow G WH2, która zajęła w 2018 roku 6 miejsce w teście ogumienia zimowego prestiżowego automobilklubu ADAC. Model sprawdził się z zakresie jazdy na suchej nawierzchni, a także niskiego zużycia.
Wyniki dotyczą opon zimowych Nexen, gdyż model Winguard WT1 nie został jeszcze przetestowany przez żadną popularną organizację, dziennikarzy motoryzacyjnych, ekspertów z branży czy stowarzyszenie.
Zobacz inne określenia opon Nexen Winguard WT1 155/80 R13 90/88 R C. Sformułowania te często spotykane są w serwisach ogłoszeniowych czy na portalach społecznościowych. Zwroty zawierają różne formy zapisu nazwy producenta (Nexen), modelu (Winguard WT1), sezonu (opony zimowe), indeksów (90/88R C) oraz rozmiaru (155/80 R13) przedstawione w odmiennej kolejności.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony zimowe, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą bilety do teatru, foteliki samochodowe, wejściówki do kina, karty przedpłacone oraz kubki termiczne.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon zimowych firmy Nexen to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 35-58% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami (intercars, oponeo czy 24opony) udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. Credite Agricole, BGŻ BNP Paribas oraz Alior Bank. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon zimowych Nexen w rozmiarze 155/80 R13 C (90/88R). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 231 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 924 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 87 (12 rat) do 472 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 472 zł | 944 zł | 20 zł |
4 | 241 zł | 964 zł | 40 zł |
6 | 164 zł | 984 zł | 60 zł |
8 | 125 zł | 1 000 zł | 76 zł |
10 | 102 zł | 1 020 zł | 96 zł |
12 | 87 zł | 1 044 zł | 120 zł |
Kupując opony zimowe w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu Winguard WT1 mogą być m.in. pianki naprawcze, skrobaczki do szyb, zapachy do samochodu oraz środki do konserwacji opon.