Porównujemy oferty 33 sklepów z oponami zimowymi firmy Nexen w rozmiarze 175/75R16. Zobacz gdzie kupić opony Winguard WT1 w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Co oznacza zapis "101/99 R C" w nazwie opony?
Nexen Winguard WT1 w rozmiarze 175/75 R16 101/99R to opona zimowa, wzmacniana (C) oraz dodatkowo oznakowana symbolami 3PMSF, M+S. 13932 oraz 8807622180927 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy medium. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Kod produktu | 13932 |
EAN | 8807622180927 |
Producent | Nexen |
Koncern | grupa Nexen |
Siedziba | Korea Południowa |
Klasa | średnia |
Model | Winguard WT1 |
Poprzedni model | - |
Następny model | - |
Sezon | opony zimowe |
Rozmiar | [size width="175" profile="75" diameter="16"]175/75 R16[/size] |
Szerokość | 175 mm |
Profil | 75 % |
Średnica | 16 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 131,25 mm |
Kraj produkcji | Czechy, Korea Południowa |
Rodzaj bieżnika | symetryczny |
Indeks nośności | 101/99 |
Maksymalna nośność | 825/775 kg |
Indeks prędkości | R |
Maksymalna prędkość | 170 km/h |
Przeznaczenie | auta dostawcze |
Gwarancja | 5 lat od daty zakupu |
Opory toczenia | F (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | C (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 70 dB |
Fale (1-3) | 2 |
Waga (ciężar) | 11,02 kg |
Premiera modelu | 2015 rok (podczas targów Moto) |
Cena | ~ 246 zł (brutto, z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | tak (C) |
Rant ochronny felgi | - |
Inne oznaczenia | 3PMSF, M+S |
Pełna nazwa | Nexen Winguard WT1 175/75 R16 101/99 R C |
Opis opony Nexen Winguard WT1 w pigułce. Producentem opon jest marka Nexen, która posiada swoje fabryki w takich krajach jak Czechy czy Korea Południowa. Prezentowany model stworzono z myślą o sezonie zimowym. Jeżeli chodzi o gwarancję na opony Nexen (klasa średnia) to wynosi ona 5 lat od daty zakupu. Bieżnik Winguard WT1 ma konstrukcję symetryczną, o której więcej dowiesz się w tej części opisu.
Opony zimowe Nexen Winguard WT1 w omawianym przykładzie mają rozmiar 175/75 R16. Warto wiedzieć, że pierwsza liczba w oznaczeniu rozmiaru to szerokość opony w milimetrach - tutaj 175 mm. Druga z liczb w rozmiarze 175/75 R16 to wysokość profilu, która w rozmiarze jest podawana jako procent z szerokości – w tym prezentowanych oponach zimowych Nexen Winguard WT1 175/75 R16 jest to 75% z 175, czyli 131,25 mm. Litera przed ostatnią liczbą to typ konstrukcji opony, a ostatnia z liczb w rozmiarze to średnica felgi, na jaką należy zamontować model w rozmiarze 175/75 R16 – tutaj wynosi ona 16 cali.
Omawiane opony zimowe Nexen Winguard WT1 175/75 R16 mają indeks prędkości R i indeks nośności 101/99. Oznacza to, że przy poruszaniu się z maksymalną dopuszczalną prędkością 170 km/h najwyższa wartość obciążenia dla jednej opony wynosi 825/775 kg. Tego typu model najczęściej jest montowany w samochodach takich, jak Dacia Duster, Audi A6, Fiat Doblo, Ford Galaxy czy Mitsubishi Pajero.
Zastanawiając się nad zakupem opon zimowych Nexen Winguard WT1 175/75 R16 warto zapoznać się z ich etykietą. Za opory toczenia prezentowany produkt otrzymał klasę F, za hamowanie na mokrej nawierzchni C, a pomiar hałasu zewnętrznego emitowanego przez ten model dał wynik 70 dB.
Winguard WT1 w rozmiarze 175/75 R16 sklasyfikowany został przez producenta jako ogumienie dostawcze. Opony dostawcze są projektowane z myślą o samochodach typu van czy półciężarówkach (o DMC nieprzekraczającej 3,5 tony). Takie pojazdy, z racji swoich zadań, poruszają się z dużym obciążeniem, dlatego muszą być odporne na zużycie i mieć wzmocnioną konstrukcję. W przypadku opon dostawczych spotyka się dwa indeksy nośności (np. 113/111, gdzie pierwszy charakteryzuje oponę zamontowaną na bliźniaku, a drugi oponę na pojedynczej feldze). Opony dostawcze często są oznaczane za pomocą litery "C" (ang. cargo) umieszczonej w ich rozmiarze.
Opony firmy Nexen pozycjonowane są przez branżę motoryzacyjną jako produkty klasy medium. Opony klasy średniej (zwanej też z ang. medium) są bardzo popularne wśród właścicieli samochodów o przeciętnej mocy (np. klasy kompaktowej), którzy preferują umiarkowany styl jazdy i nie pokonują bardzo dużej liczby kilometrów w ciągu roku. Osiągi, a co za tym idzie także i ceny, opon klasy średniej plasują się pomiędzy modelami premium a ekonomicznymi (produkty z tej klasy określa się jako mające najlepszy stosunek ceny do jakości). Największą popularnością na rynku cieszą się w tym segmencie marki: Nexen, Toyo, Firestone, BFGoodrich i Cooper.
Etykieta Unijna wprowadzona została w roku 2012, aby ułatwić konsumentom wybór opon cechujących się optymalnymi dla nich parametrami. Dzięki temu informacje o istotnych danych technicznych umieszczane są na każdej dostępnej na rynku oponie samochodowej. Treść etykiety zawiera ocenę ekonomiki jazdy, drogi hamowania na mokrej nawierzchni i hałasu zewnętrznego. Zobacz jak prezentują się oceny opon Nexen Winguard WT1 175/75R16 101/99R na etykiecie unijnej.
Informacje o spalaniu paliwa umieszczane są na etykietach dołączanych do opon i prezentowane w formie piktogramu oraz klas od A do G, gdzie klasa A oznacza największą ekonomiczność paliwową. Jest to ważna informacja, ponieważ im mniejsze opory toczenia, tym samochód ma mniejsze spalania i jest bardziej ekonomiczny w eksploatacji. To także ważna informacja dla wszystkich, którzy dbają o środowisko naturalne – większa ekonomiczność paliwowa oznacza, że do atmosfery trafi mniej szkodliwych spalin.
Przyczepność na mokrej nawierzchni to zdolność zachowania kontaktu opony z pokrytą wodą jezdnią. Najkrótszą drogą hamowania cechuje się ogumienie zaliczane do klasy "A". Najsłabsze parametry pod tym względem mają modele z notą "F" (w przypadku aut osobowych) lub "G" (dla pozostałych pojazdów). Identyczną notę - "C" na etykiecie unijnej w kategorii "przyczepność na mokrej nawierzchni" uzyskało jeszcze 166 innych produktów spełniających wytyczne - opony zimowe (sezon), 16 cali (średnica) oraz średnia (klasa).
Pracująca opona generuje hałas – wysokie jego natężenie sprawia, że jazda jest niekomfortowa. Dlatego też na etykiecie podaje się jego wartość w decybelach i przydziela każdą oponę do jednej z trzech klas głośności, oznaczanych graficznie jedną, dwiema lub trzema symbolami fali.
Nexen to południowokoreański producent opon klasy średniej, charakteryzujących się zoptymalizowanym osiągami i optymalnym komfortem jazdy. Firma dostarcza na rynek opony przeznaczone do samochodów osobowych, SUV-ów i aut dostawczych. O ich zrównoważonej jakości świadczy fakt, że zaufali im kierowcy z 120 krajów na całym świecie - w tylu miejscach są dostępne opony tego południowokoreańskiego producenta. Historia firmy sięga 1942 roku, a pierwsze opony w niej powstałe opuściły linie produkcyjne w 1956 roku.
Model Winguard WT1 (Nexen) wyposażony został w symetryczną rzeźbę bieżnika. W oponach z bieżnikiem symetrycznym obie połowy bieżnika są takie same. W związku z tym można je dowolnie zamontować na feldze, gdyż strona czy kierunek toczenia opony nie mają tu wpływu na właściwości jezdne. Takie opony łatwo przekłada się na samochodzie, do ich największych zalet należą też większa odporność na zużycie i niższe koszty produkcji. Z drugiej strony bieżnik symetryczny zapewnia bardzo przeciętne właściwości jezdne (szczególnie przy wyższych prędkościach). W związku z tym jest obecnie stosowany głównie w oponach ciężarowych i dostawczych.
Napisy "101/99" oraz "R" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 825/775 kg) oraz prędkości (do 170 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon zimowych. Przy tym produkcie znaleść można także oznaczenie 3PMSF - płatek śniegu na potrójnym szczycie oznaczający dopuszczenie opony do poruszania w warunkach zimowych oraz M+S - mud and Snow (ang. błoto i śnieg) określa opony lepiej radzące sobie w warunkach błota i śniegu, niżeli model standardowy (bez tego symbolu). C - ogumienie o wzmacnianej konstrukcji, stosowane najczęściej w autach dostawczych.
Nexen Winguard WT1 175/75 R16 należy do grupy opon zimowych. Opony zimowe różnią się od letnich bieżnikiem, który jest wyposażony w większą liczbę rowków odprowadzających wodę i błoto pośniegowe. Ponadto, ogumienie przeznaczone na zimę, zbudowane jest na bazie specjalnej mieszanki gumowej zawierającej w składzie większą ilość krzemionki. Odpowiada ona za elastyczność w niskich temperaturach, a co za tym idzie lepszą przyczepność. Dzięki połączeniu zoptymalizowanego bieżnika z przystosowaną do niskich temperatur mieszanką, opony zimowe zapewniają nie tylko komfort jazdy, ale także bezpieczeństwo w trudnych warunkach.
Na opony Nexen producent udziela gwarancji trwającej 5 lat od daty zakupu, jednak nie dłuższej niż 6 lat od daty produkcji. Opony są produktem, który trudno reklamować ze względu na ich naturalne zużycie, dlatego powinno się zgłaszać reklamację niezwłocznie po zauważeniu usterki. W przypadku widocznej deformacji lub niemożności wyważenie opony, odzyskanie pieniędzy lub wymiana towaru na nowy nie powinny stanowić problemu. Gwarancja nie obejmuje jednak uszkodzeń mechanicznych, usterek wynikających z nieprawidłowej techniki jazdy czy przechowywania opon w niewłaściwych warunkach.
Kierowcy jeżdżący na oponach Nexen podkreślają, że ta marka to najlepsze rozwiązanie na zimę. Ogumienie zapewnia bardzo dobrą przyczepność zarówno na suchej, jak i na mokrej nawierzchni, a także krótką drogę hamowania. Popularnością wśród użytkowników cieszą się sprawdzone modele, ale też nowość marki na zimę 2019 - Nexen Winguard Snow G3 WH21. Kierowcy w swoich opiniach o oponach Nexen publikowanych w Internecie piszą: "godne polecenia, komfortowa jazda, odporność na aquaplaning, a także szybkie odprowadzanie wody".
Testy opon zimowych pozwalają na porównanie deklaracji producentów z rzeczywistymi osiągami modeli w sytuacjach pogodowych spotykanych zimą w Europie. Sprawdziany, w których wzięto pod uwagę opony Nexen, potwierdzają że są to modele zapewniające bezpieczeństwo i komfort jazdy podczas zróżnicowanej aury. Przykładowo, Nexen Winguard Snow G WH2 zajął w 2018 roku 6 miejsce w badaniu przygotowanym przez ADAC, dzięki bardzo dobrym parametrom na suchej nawierzchni, a także niskiemu zużyciu bieżnika.
Wyniki dotyczą opon zimowych Nexen, gdyż model Winguard WT1 nie został jeszcze przetestowany przez żadną popularną organizację, ekspertów z branży, stowarzyszenie czy czasopismo.
Zobacz inne określenia opon Nexen Winguard WT1 175/75 R16 101/99 R C. Sformułowania te często spotykane są w porównywarkach cenowych czy na portalach społecznościowych. Zwroty zawierają różne formy zapisu indeksów (101/99R C), rozmiaru (175/75 R16), sezonu (opony zimowe), modelu (Winguard WT1) oraz nazwy producenta (Nexen) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon zimowych o szerokości 175 mm, profilu 75 %, średnicy 16 cali oraz indeksach 101/99R. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Wśród polecanych znalazły się marki Toyo, Fulda, Minerva, Hankook oraz Sunny – kosztujące od 249 do 345 zł za sztukę. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony zimowe, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą wycieczki zagraniczne, rabat na kolejne zakupy, bilety do teatru, assistance 24/7 lub foteliki samochodowe.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon zimowych firmy Nexen to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 37-64% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami (sklepopon, oponeo czy 24opony) udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. Credite Agricole, Santander Consumer Bank oraz mBank. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon zimowych Nexen w rozmiarze 175/75 R16 C (101/99R). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 246 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 984 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 92 (12 rat) do 502 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 502 zł | 1 004 zł | 20 zł |
4 | 256 zł | 1 024 zł | 40 zł |
6 | 174 zł | 1 044 zł | 60 zł |
8 | 133 zł | 1 064 zł | 80 zł |
10 | 109 zł | 1 090 zł | 106 zł |
12 | 92 zł | 1 104 zł | 120 zł |
Kupując opony zimowe w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu Winguard WT1 mogą być m.in. skrobaczki do szyb, montaż w serwisie, worki do opon czy pianki naprawcze.