Porównujemy oferty 23 sklepów z oponami zimowymi firmy Nexen w rozmiarze 185/75R16. Zobacz gdzie kupić opony Winguard WT1 w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Co oznacza zapis "104/102 R C" w nazwie opony?
Nexen Winguard WT1 w rozmiarze 185/75 R16 104/102R to opona zimowa, wzmacniana (C) oraz dodatkowo oznakowana symbolami 3PMSF, M+S. 13935 oraz 8807622180989 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy medium. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Kod produktu | 13935 |
EAN | 8807622180989 |
Producent | Nexen |
Koncern | grupa Nexen |
Siedziba | Korea Południowa |
Klasa | średnia |
Model | Winguard WT1 |
Poprzedni model | - |
Następny model | - |
Sezon | opony zimowe |
Rozmiar | [size width="185" profile="75" diameter="16"]185/75 R16[/size] |
Szerokość | 185 mm |
Profil | 75 % |
Średnica | 16 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 138,75 mm |
Kraj produkcji | Korea Południowa, Czechy |
Rodzaj bieżnika | symetryczny |
Indeks nośności | 104/102 |
Maksymalna nośność | 900/850 kg |
Indeks prędkości | R |
Maksymalna prędkość | 170 km/h |
Przeznaczenie | auta dostawcze |
Gwarancja | 5 lat od daty zakupu |
Opory toczenia | E (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | C (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 70 dB |
Fale (1-3) | 2 |
Waga (ciężar) | 11,86 kg |
Premiera modelu | 2015 rok (podczas targów Moto) |
Cena | ~ 246 zł (brutto, z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | tak (C) |
Rant ochronny felgi | - |
Inne oznaczenia | 3PMSF, M+S |
Pełna nazwa | Nexen Winguard WT1 185/75 R16 104/102 R C |
Opis opony Nexen Winguard WT1 w pigułce. Producentem opon jest marka Nexen, która posiada swoje fabryki w takich krajach jak Korea Południowa czy Czechy. Prezentowany model stworzono z myślą o sezonie zimowym. Jeżeli chodzi o gwarancję na opony Nexen (klasa średnia) to wynosi ona 5 lat od daty zakupu. Bieżnik Winguard WT1 ma konstrukcję symetryczną, o której więcej dowiesz się w tej części opisu.
Nexen Winguard WT1 to opony zimowe przeznaczone do samochodów typu Chevrolet Cruze, BMW Seria 1, Alfa Romeo 159, Opel Insignia czy VW Caddy. Prezentowane opony mają rozmiar 185/75 R16, co oznacza, że ich szerokość w milimetrach wynosi 185, a wysokość profilu to 75 – wartość ta na ścianie bocznej jest podawana jako procent z szerokości. W tym przypadku wynosi więc ona 138,75 mm.
Średnica prezentowanych opon Nexen Winguard WT1 ma z kolei 16 cali, czyli wynosi 40,64 cm. Ich indeks prędkości to R, co oznacza, że dopuszczalna prędkość maksymalna na tych oponach wynosi 170 km/h. Indeks nośności to z kolei 104/102 (dopuszczalne obciążenie wynosi tutaj 900/850 kg). Omawiany model ma następujące parametry na europejskich etykietach: E za opory toczenia, C w kategorii hamowania na mokrej nawierzchni i 70 dB za hałas zewnętrzny.
Winguard WT1 w rozmiarze 185/75 R16 sklasyfikowany został przez producenta jako ogumienie dostawcze. Opony dostawcze to modele przeznaczone do samochodów, których dopuszczalna masa całkowita nie przekracza 3,5 tony. Zwykle są to różnego rodzaju vany, busy czy półciężarówki. Opony dostawcze często można rozpoznać po symbolu "C" (ang. "cargo") w oznaczeniu rozmiaru. W przypadku takiego ogumienia mamy do czynienia z dwoma indeksami nośności (np. 113/111, gdzie pierwszy charakteryzuje oponę zamontowaną na bliźniaku, a drugi oponę na pojedynczej feldze). Opony dostawcze są odporne na zużycie i przeciążenia oraz oferują dobre prowadzenie w różnych warunkach.
Opony firmy Nexen pozycjonowane są przez branżę motoryzacyjną jako produkty klasy medium. Opony klasy średniej to modele charakteryzujące się najlepszym stosunkiem ceny do jakości. Są one oferowane w ramach marek Nexen, Cooper, Uniroyal, Toyo czy Kleber. Na zakup opon klasy średniej najczęściej decydują się kierowcy, którzy swój styl jazdy mogą określić jako umiarkowany, ich samochód ma przeciętną moc i jest użytkowany głównie w mieście pokonując dłuższe trasy jedynie kilka razy w roku. Opony klasy średniej to kompromis pomiędzy najtańszymi modelami budżetowymi a najbardziej nowoczesnymi premium.
Etykieta unijna na oponach to oznaczenie, które jest umieszczane na poszczególnych modelach w formie naklejek podobnych do tych znanych ze sprzętu AGD/RTV. Dzięki temu porównanie podstawowych osiągów opon staje się znacznie łatwiejsze. Na etykietach znajdują się informacje o poziomie oporów toczenia, przyczepności na mokrej nawierzchni i hałasu zewnętrznego emitowanego przez opony. Etykiety w pierwszych dwóch kategoriach przewidują przyznanie klas od A do G (z tym, że D nie jest używana) oraz od 1 do 3 fal i wartości liczbowej w dB za hałas zewnętrzny. Zobacz jak prezentują się oceny opon Nexen Winguard WT1 185/75R16 104/102R na etykiecie unijnej.
Dzięki informacji o ekonomiczności paliwowej umieszczonej na etykiecie dołączonej do opony, kierowcy mogą w szybki sposób sprawdzić, jak opona zachowa się w ciągu użytkowania. To szczególnie istotny podczas wyboru opon parametr, ponieważ zależy od niego jak opony będą wpływać na spalanie paliwa, a w konsekwencji – oszczędności w portfelu kierowcy. Od spalania zależy także emisja spalin do atmosfery – im mniejsze spalanie, tym mniej szkodliwych substancji przedostaje się do środowiska naturalnego. Taką samą ocenę - "E" na etykiecie unijnej w kategorii "spalanie paliwa" uzyskało jeszcze 5 innych produktów spełniających kryteria - opony Winguard WT1 (model) oraz 16 cali (średnica).
Etykieta unijna ocenia między innymi przyczepność na mokrej nawierzchni. Aby wyznaczyć klasy w ramach tego parametru mierzy się drogę hamowania opon i ich siłę tarcia o nawierzchnię, a następnie porównuje z wynikami modelu referencyjnego. Za przyczepność na mokrej nawierzchni na etykietach opony mogą otrzymać klasy od A do G. Trzeba jednak pamiętać, klasa D nie jest używana dla lepszego rozgraniczenia modeli o lepszych i gorszych parametrach, a produkty z klasą G są po prostu niebezpieczne i nie dopuszcza się ich do obrotu. Identyczną notę - "C" na etykiecie unijnej w kategorii "przyczepność na mokrej nawierzchni" uzyskało jeszcze 9 innych produktów spełniających wytyczne - opony 185/75 R16 (rozmiar) oraz zimowe (sezon).
Pracująca opona generuje hałas – wysokie jego natężenie sprawia, że jazda jest niekomfortowa. Dlatego też na etykiecie podaje się jego wartość w decybelach i przydziela każdą oponę do jednej z trzech klas głośności, oznaczanych graficznie jedną, dwiema lub trzema symbolami fali. Wynik "70 dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskało jeszcze 47 innych produktów spełniających kryteria - opony zimowe (sezon), 16 cali (średnica) oraz średnia (klasa).
Nexen to południowokoreański producent opon klasy średniej, charakteryzujących się zoptymalizowanym osiągami i optymalnym komfortem jazdy. Firma dostarcza na rynek opony przeznaczone do samochodów osobowych, SUV-ów i aut dostawczych. O ich zrównoważonej jakości świadczy fakt, że zaufali im kierowcy z 120 krajów na całym świecie - w tylu miejscach są dostępne opony tego południowokoreańskiego producenta. Historia firmy sięga 1942 roku, a pierwsze opony w niej powstałe opuściły linie produkcyjne w 1956 roku.
Model Winguard WT1 (Nexen) wyposażony został w symetryczną rzeźbę bieżnika. W oponach z bieżnikiem symetrycznym jego dwie połowy stanowią swoje lustrzane odbicie, a opona pracuje w taki sam sposób niezależnie od sposobu montażu czy kierunku jazdy. Bieżnik symetryczny przekłada się na dość przeciętne osiągi przy wyższych prędkościach i na mokrej drodze, dlatego w oponach osobowych praktycznie się go nie stosuje (jedynie w starszych modelach). Opony osobowe z bieżnikiem symetrycznym są stosunkowo tanie. Tego typu rzeźbę można spotkać w modelach zaprojektowanych z myślą o samochodach dostawczych lub ciężarowych.
Napisy "104/102" oraz "R" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 900/850 kg) oraz prędkości (do 170 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon zimowych. Przy tym produkcie znaleść można także oznaczenie 3PMSF - płatek śniegu na potrójnym szczycie oznaczający dopuszczenie opony do poruszania w warunkach zimowych oraz M+S - mud and Snow (ang. błoto i śnieg) określa opony lepiej radzące sobie w warunkach błota i śniegu, niżeli model standardowy (bez tego symbolu). C - ogumienie o wzmacnianej konstrukcji, stosowane najczęściej w autach dostawczych.
Nexen Winguard WT1 185/75 R16 należy do grupy opon zimowych. Opony zimowe gwarantują komfort i bezpieczeństwo w zróżnicowanych warunkach pogodowych charakterystycznych dla tej pory roku. Różnią się od opon letnich nie tylko budową bieżnika, ale także mieszanką gumową ze zwiększoną ilością krzemionki, która zapewnia większą elastyczność i przyczepność w temperaturze poniżej 7oC. Dzięki solidnym blokom bieżnika w strefie barkowej, a także zwiększonej liczbie lameli, zapewniają stabilność i pewne prowadzenie w każdych warunkach drogowych, bez względu na panującą aurę.
Nexen obejmuje wszystkie swoje produkty gwarancją przez okres 5 lat od daty zakupu, nie dłużej jednak niż 6 lat od daty produkcji. Bardzo ważna jest jednak prawidłowa eksploatacja, wyważenie i przechowywanie opon między sezonami, ponieważ producent nie uzna uszkodzenia, które powstało w wyniku złej techniki jazdy czy błędów użytkownika. W przypadku uznania reklamacji, opona zostanie wymieniona na nową lub zostanie wypłacona rekompensata finansowa - zależnie od czasu, który upłynął od zakupu i stopnia zużycia bieżnika.
Opinie o oponach, publikowane przez kierowców w Internecie, ułatwiają wybór najlepszego modelu dopasowanego do potrzeb różnych aut i stylów jazdy. To najlepszy sposób na poznanie mocnych i słabych stron poszczególnych modeli i zyskanie wiedzy dotyczącej zachowania opon podczas codziennej eksploatacji. O oponach Nexen kierowcy piszą: "dobra przyczepność w rozsądnej cenie", "ciche jak na opony zimowe", "dobrze trzymają na zakrętach i podczas gwałtownych manewrów", "sprawnie odprowadzają wodę i błoto pośniegowe".
Dzięki testom opon zimowych, kierowcy mogą porównać rzeczywiste osiągi poszczególnych modeli opon z zapewnieniami ich producentów. Nexen to opony klasy średniej, które doskonale sprawdzają się w zimowych warunkach, nie dziwi zatem, że w prestiżowych testach ogumienia zajmują wysokie pozycje. Nexen Winguard Snow G WH2 to jedna z opon tego producenta oceniana bardzo dobrze w testach. Model w 2017 roku zajął 6 lokatę w badaniu AutoCentrum wyróżniając się dobrym prowadzeniem na mokrej nawierzchni.
Wyniki dotyczą opon zimowych Nexen, gdyż model Winguard WT1 nie został jeszcze przetestowany przez żadną popularną organizację, ekspertów z branży, dziennikarzy motoryzacyjnych czy stowarzyszenie.
Zobacz inne określenia opon Nexen Winguard WT1 185/75 R16 104/102 R C. Sformułowania te często spotykane są w komentarzach blogów czy na forach internetowych. Zwroty zawierają różne formy zapisu nazwy producenta (Nexen), rozmiaru (185/75 R16), sezonu (opony zimowe), indeksów (104/102R C) oraz modelu (Winguard WT1) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon zimowych o szerokości 185 mm, profilu 75 %, średnicy 16 cali oraz indeksach 104/102R. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Wśród polecanych znalazły się marki Petlas, Kormoran, Yokohama oraz Michelin – kosztujące od 256 do 701 zł za sztukę. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony zimowe, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą bilety na zawody żużlowe, oficjalne piłki nożne, assistance 24/7, koszulki piłkarskie czy smycze do kluczy.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon zimowych firmy Nexen to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 39-65% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami (norauto, oponeo czy 24opony) udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. Credite Agricole, Euro Bank oraz Alior Bank. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon zimowych Nexen w rozmiarze 185/75 R16 C (104/102R). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 246 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 984 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 92 (12 rat) do 502 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 502 zł | 1 004 zł | 20 zł |
4 | 256 zł | 1 024 zł | 40 zł |
6 | 174 zł | 1 044 zł | 60 zł |
8 | 133 zł | 1 064 zł | 80 zł |
10 | 109 zł | 1 090 zł | 106 zł |
12 | 92 zł | 1 104 zł | 120 zł |
Kupując opony zimowe w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu Winguard WT1 mogą być m.in. płyny do prania tapicerki, skrobaczki do szyb, mierniki grubości bieżnika oraz worki do opon.