Porównujemy oferty 27 sklepów z oponami zimowymi firmy Nexen w rozmiarze 205/65R16. Zobacz gdzie kupić opony Winguard WT1 w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Co oznacza zapis "107/105 T C" w nazwie opony?
Nexen Winguard WT1 w rozmiarze 205/65 R16 107/105T to opona zimowa, wzmacniana (C) oraz dodatkowo oznakowana symbolami 3PMSF, M+S. 15012 oraz 8807622148446 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy medium. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Kod produktu | 15012 |
EAN | 8807622148446 |
Producent | Nexen |
Koncern | grupa Nexen |
Siedziba | Korea Południowa |
Klasa | średnia |
Model | Winguard WT1 |
Poprzedni model | - |
Następny model | - |
Sezon | opony zimowe |
Rozmiar | [size width="205" profile="65" diameter="16"]205/65 R16[/size] |
Szerokość | 205 mm |
Profil | 65 % |
Średnica | 16 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 133,25 mm |
Kraj produkcji | Czechy, Korea Południowa |
Rodzaj bieżnika | symetryczny |
Indeks nośności | 107/105 |
Maksymalna nośność | 975/925 kg |
Indeks prędkości | T |
Maksymalna prędkość | 190 km/h |
Przeznaczenie | auta dostawcze |
Gwarancja | 5 lat od daty zakupu |
Opory toczenia | C (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | C (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 70 dB |
Fale (1-3) | 2 |
Waga (ciężar) | 12,11 kg |
Premiera modelu | 2015 rok (podczas targów Moto) |
Cena | ~ 293 zł (brutto, z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | tak (C) |
Rant ochronny felgi | - |
Inne oznaczenia | 3PMSF, M+S |
Pełna nazwa | Nexen Winguard WT1 205/65 R16 107/105 T C |
Opis opony Nexen Winguard WT1 w pigułce. Producentem opon jest marka Nexen, która posiada swoje fabryki w takich krajach jak Czechy czy Korea Południowa. Prezentowany model stworzono z myślą o sezonie zimowym. Jeżeli chodzi o gwarancję na opony Nexen (klasa średnia) to wynosi ona 5 lat od daty zakupu. Bieżnik Winguard WT1 ma konstrukcję symetryczną, o której więcej dowiesz się w tej części opisu.
Opony zimowe Nexen Winguard WT1 zostały zaprojektowane z myślą o spełnieniu oczekiwań kierowców samochodów typu Honda CR-V (II), Mini Countryman (II), Volvo S80 (P2), Mercedes Vito (W639), Mercedes Klasa E (213) czy Mercedes Vito (W447). Prezentowany produkt ma rozmiar 205/65 R16, co oznacza, że jego szerokość wynosi 205 mm, wysokość profilu 133,25 mm (65 w rozmiarze to procent z szerokości), a średnica 16 cali. Litera przed oznaczeniem średnicy oznacza typ konstrukcji opony – może być radialna lub diagonalna. W oponach osobowych mamy do czynienia z tą pierwszą.
Opony Nexen Winguard WT1 205/65 R16 mają indeks prędkości wynoszący T (dopuszczalna prędkość 190 km/h) i indeks nośności 107/105 przekładający się dopuszczalne obciążenie 975/925 kg. W ramach europejskiego systemu etykiet model Nexen Winguard WT1 205/65 R16 otrzymał klasę C za poziom oporów toczenia, C w pomiarze drogi hamowania na mokrej drodze i 70 dB za emisję hałasu zewnętrznego.
Winguard WT1 w rozmiarze 205/65 R16 sklasyfikowany został przez producenta jako ogumienie dostawcze. Opony dostawcze są projektowane z myślą o samochodach o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 tony. Dobrej jakości produkty z tego segmentu powinny oferować dobre prowadzenie przy każdej pogodzie oraz być odporne na przeciążenia, uszkodzenia mechaniczne i przyspieszone zużycie. Opony dostawcze są dostępne w ramach klas ekonomicznej, średniej i premium. Można je rozpoznać po podwójnym indeksie nośności (np. 109/107 dla montażu na bliźniaku i pojedynczej feldze) oraz literze "C" w rozmiarze opony.
Opony firmy Nexen pozycjonowane są przez branżę motoryzacyjną jako produkty klasy medium. Opony klasy średniej cieszą się popularnością wśród kierowców na całym świecie. To kompromisowe rozwiązanie pomiędzy ceną a parametrami gwarantuje nie tylko bezpieczną i komfortową jazdę, ale także zoptymalizowane osiągi w różnych warunkach drogowych i pogodowych. Opony klasy średniej sprawdzają się w większości aut - od miejskich, przez rodzinne, po samochody klasy premium. Wśród marek opon zaliczanych do tej grupy znajdują się: Nexen, Semperit, Fulda, Kleber, Falken i BFGoodrich.
Etykieta unijna na oponie w prosty i przejrzysty sposób informuje nabywcę o trzech podstawowych osiągach danego modelu: przyczepności na mokrej nawierzchni, efektywności paliwowej (oporów toczenia), a także poziomu hałasu, jaki generuje podczas jazdy. Przedstawione są w formie piktogramów przypominających te, które znajdują się na sprzęcie AGD. Efektywność paliwowa i przyczepność na mokrym obejmuje zakres klas od A do G, gdzie A oznacza najkrótszą drogę hamowania i najlepszą efektywność. Hałas przedstawiony jest natomiast w formie decybeli i piktogramu od 1 do 3 fal. Zobacz jak prezentują się oceny opon Nexen Winguard WT1 205/65R16 107/105T na etykiecie unijnej.
Ekonomika jazdy związana jest z oporami toczenia jakimi cechuje się dany model. Wpływ na to może mieć konstrukcja bieżnika, typ użytej mieszanki czy masa opony. Ogumienie klasyfikuje się w jednej z siedmiu klas – nota "A" zarezerwowana jest dla bieżników o najniższych oporach toczenia, podczas gdy ocenę "G" otrzymują modele najmniej ekonomiczne. Taką samą ocenę - "C" na etykiecie unijnej w kategorii "spalanie paliwa" uzyskało jeszcze 10 innych produktów spełniających kryteria - opony 205/65 R16 (rozmiar) oraz zimowe (sezon).
Przyczepność na mokrej nawierzchni to zdolność zachowania kontaktu opony z pokrytą wodą jezdnią. Najkrótszą drogą hamowania cechuje się ogumienie zaliczane do klasy "A". Najsłabsze parametry pod tym względem mają modele z notą "F" (w przypadku aut osobowych) lub "G" (dla pozostałych pojazdów). Identyczną notę - "C" na etykiecie unijnej w kategorii "przyczepność na mokrej nawierzchni" uzyskało jeszcze 166 innych produktów spełniających wytyczne - opony zimowe (sezon), 16 cali (średnica) oraz średnia (klasa).
Natężenie hałasu podczas pracy opony oznaczane jest wartością liczbową podaną w decybelach (dB) oraz graficznym znakiem z jedną falą (hałas co najmniej 3 dB poniżej limitu UE), dwoma falami (hałas na poziomie równym lub niższym maksymalnie o 3dB od limitu UE) oraz trzema falami (natężenie powyżej limitu unijnego). Wynik "70 dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskały jeszcze 2 inne produkty spełniające kryteria - opony Winguard WT1 (model) oraz 16 cali (średnica).
Opony Nexen cieszą się popularnością wśród kierowców, którzy w ogumieniu cenią bezpieczeństwo, zoptymalizowanie parametrów i komfort prowadzenia. Ta południowokoreańska firma produkuje opony dla kierowców ze 120 krajów na świecie, przy ich wytwarzaniu korzystając z innowacyjnych technologii. W fabrykach Nexen powstają modele przeznaczone do aut osobowych, SUv-ów i samochodów dostawczych. Przedsiębiorstwo jest znane pod nazwą Nexen od momentu restrukturyzacji w 1999 roku - wcześniej funkcjonowało jako Woosung Tire.
Model Winguard WT1 (Nexen) wyposażony został w symetryczną rzeźbę bieżnika. Bieżnik symetryczny to rozwiązanie, które jest najstarsze pod względem technologicznym. Jest ono także najtańsze pod względem projektowania i produkcji. Dwie połowy opony z omawianą rzeźbą są takie same, co sprawia, że można je dowolnie zamontować na samochodzie i niezależnie od kierunku toczenia pracują tak samo. W efekcie osiągi opon z bieżnikiem symetrycznym są dość przeciętne, szczególnie przy wyższych prędkościach. Bieżnik symetryczny można obecnie spotkać głównie w oponach ciężarowych i dostawczych.
Napisy "107/105" oraz "T" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 975/925 kg) oraz prędkości (do 190 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon zimowych. Przy tym produkcie znaleść można także oznaczenie 3PMSF - płatek śniegu na potrójnym szczycie oznaczający dopuszczenie opony do poruszania w warunkach zimowych oraz M+S - mud and Snow (ang. błoto i śnieg) określa opony lepiej radzące sobie w warunkach błota i śniegu, niżeli model standardowy (bez tego symbolu). C - ogumienie o wzmacnianej konstrukcji, stosowane najczęściej w autach dostawczych.
Nexen Winguard WT1 205/65 R16 należy do grupy opon zimowych. Opony zimowe różnią się od letnich bieżnikiem, który jest wyposażony w większą liczbę rowków odprowadzających wodę i błoto pośniegowe. Ponadto, ogumienie przeznaczone na zimę, zbudowane jest na bazie specjalnej mieszanki gumowej zawierającej w składzie większą ilość krzemionki. Odpowiada ona za elastyczność w niskich temperaturach, a co za tym idzie lepszą przyczepność. Dzięki połączeniu zoptymalizowanego bieżnika z przystosowaną do niskich temperatur mieszanką, opony zimowe zapewniają nie tylko komfort jazdy, ale także bezpieczeństwo w trudnych warunkach.
Na opony Nexen producent udziela gwarancji trwającej 5 lat od daty zakupu, jednak nie dłuższej niż 6 lat od daty produkcji. Opony są produktem, który trudno reklamować ze względu na ich naturalne zużycie, dlatego powinno się zgłaszać reklamację niezwłocznie po zauważeniu usterki. W przypadku widocznej deformacji lub niemożności wyważenie opony, odzyskanie pieniędzy lub wymiana towaru na nowy nie powinny stanowić problemu. Gwarancja nie obejmuje jednak uszkodzeń mechanicznych, usterek wynikających z nieprawidłowej techniki jazdy czy przechowywania opon w niewłaściwych warunkach.
Opinie o oponach, publikowane przez kierowców w Internecie, ułatwiają wybór najlepszego modelu dopasowanego do potrzeb różnych aut i stylów jazdy. To najlepszy sposób na poznanie mocnych i słabych stron poszczególnych modeli i zyskanie wiedzy dotyczącej zachowania opon podczas codziennej eksploatacji. O oponach Nexen kierowcy piszą: "dobra przyczepność w rozsądnej cenie", "ciche jak na opony zimowe", "dobrze trzymają na zakrętach i podczas gwałtownych manewrów", "sprawnie odprowadzają wodę i błoto pośniegowe".
Dzięki testom opon zimowych, kierowcy mogą porównać rzeczywiste osiągi poszczególnych modeli opon z zapewnieniami ich producentów. Nexen to opony klasy średniej, które doskonale sprawdzają się w zimowych warunkach, nie dziwi zatem, że w prestiżowych testach ogumienia zajmują wysokie pozycje. Nexen Winguard Snow G WH2 to jedna z opon tego producenta oceniana bardzo dobrze w testach. Model w 2017 roku zajął 6 lokatę w badaniu AutoCentrum wyróżniając się dobrym prowadzeniem na mokrej nawierzchni.
Wyniki dotyczą opon zimowych Nexen, gdyż model Winguard WT1 nie został jeszcze przetestowany przez żadną popularną organizację, automobilclub, ekspertów z branży czy czasopismo.
Zobacz inne określenia opon Nexen Winguard WT1 205/65 R16 107/105 T C. Sformułowania te często spotykane są w serwisach ogłoszeniowych czy na stronach producentów. Zwroty zawierają różne formy zapisu sezonu (opony zimowe), rozmiaru (205/65 R16), modelu (Winguard WT1), nazwy producenta (Nexen) oraz indeksów (107/105T C) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon zimowych o szerokości 205 mm, profilu 65 %, średnicy 16 cali oraz indeksach 107/105T. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Wśród polecanych znalazły się marki BFGoodrich, Yokohama, Michelin, Kleber oraz Continental – kosztujące od 400 do 522 zł za sztukę. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony zimowe, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą zwrot części gotówki, wejściówki do kina, bilety na zawody żużlowe, karty przedpłacone oraz kubki termiczne.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon zimowych firmy Nexen to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 41-64% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami (abmoto, oponeo czy intercars) udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. BGŻ BNP Paribas, Santander Consumer Bank oraz mBank. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon zimowych Nexen w rozmiarze 205/65 R16 C (107/105T). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 293 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 1 172 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 110 (12 rat) do 598 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 598 zł | 1 196 zł | 24 zł |
4 | 305 zł | 1 220 zł | 48 zł |
6 | 208 zł | 1 248 zł | 76 zł |
8 | 159 zł | 1 272 zł | 100 zł |
10 | 129 zł | 1 290 zł | 118 zł |
12 | 110 zł | 1 320 zł | 148 zł |
Kupując opony zimowe w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu Winguard WT1 mogą być m.in. ładowarki do telefonu na USB, ramki do tablic rejestracyjnych, ubezpieczenie opon lub zapachy do samochodu.