Porównujemy oferty 23 sklepów z oponami zimowymi firmy Nexen w rozmiarze 205/70R15. Zobacz gdzie kupić opony Winguard WT1 w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Co oznacza zapis "106/104 R C" w nazwie opony?
Nexen Winguard WT1 w rozmiarze 205/70 R15 106/104R to opona zimowa, wzmacniana (C) oraz dodatkowo oznakowana symbolami 3PMSF, M+S. 14384 oraz 8807622182792 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy medium. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Kod produktu | 14384 |
EAN | 8807622182792 |
Producent | Nexen |
Koncern | grupa Nexen |
Siedziba | Korea Południowa |
Klasa | średnia |
Model | Winguard WT1 |
Poprzedni model | - |
Następny model | - |
Sezon | opony zimowe |
Rozmiar | [size width="205" profile="70" diameter="15"]205/70 R15[/size] |
Szerokość | 205 mm |
Profil | 70 % |
Średnica | 15 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 143,50 mm |
Kraj produkcji | Korea Południowa, Czechy |
Rodzaj bieżnika | symetryczny |
Indeks nośności | 106/104 |
Maksymalna nośność | 950/900 kg |
Indeks prędkości | R |
Maksymalna prędkość | 170 km/h |
Przeznaczenie | auta dostawcze |
Gwarancja | 5 lat od daty zakupu |
Opory toczenia | E (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | B (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 72 dB |
Fale (1-3) | 2 |
Waga (ciężar) | 12,48 kg |
Premiera modelu | 2015 rok (podczas targów Moto) |
Cena | ~ 245 zł (brutto, z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | tak (C) |
Rant ochronny felgi | - |
Inne oznaczenia | 3PMSF, M+S |
Pełna nazwa | Nexen Winguard WT1 205/70 R15 106/104 R C |
Opis opony Nexen Winguard WT1 w pigułce. Producentem opon jest marka Nexen, która posiada swoje fabryki w takich krajach jak Czechy czy Korea Południowa. Prezentowany model stworzono z myślą o sezonie zimowym. Jeżeli chodzi o gwarancję na opony Nexen (klasa średnia) to wynosi ona 5 lat od daty zakupu. Bieżnik Winguard WT1 ma konstrukcję symetryczną, o której więcej dowiesz się w tej części opisu.
Opony na sezon zimowy Nexen Winguard WT1 205/70 R15 106/104 R są projektowane z myślą o modelach samochodów takich, jak Honda CR-V (I), Volvo V70, Citroen C5, Toyota Corolla, Toyota Auris czy Ford Focus. Jak należy interpretować oznaczenie rozmiaru opony umieszczone na jej ścianie bocznej? Pierwsza z liczb (tutaj 205) to szerokość mierzona w milimetrach. Druga to wysokość profilu określana jako procent z szerokości (w tym przypadku jest to 70), a więc 143,50.
Litera "R" oznacza, że opony Nexen Winguard WT1 205/70 R15 posiadają konstrukcję radialną. Ostatnia z liczb w rozmiarze to średnica opony w calach – tutaj 15 cali. Indeks prędkości prezentowanego modelu wynosi R, co oznacza, że dopuszczalna prędkość maksymalna na tych oponach wynosi 170 km/h. Indeks nośności to z kolei 106/104 (dopuszczalne obciążenie to 950/900 kg). Jak wygląda etykieta opon Nexen Winguard WT1 205/70 R15 106/104 R? Hamowanie na mokrej nawierzchni to klasa B, opory toczenia E, a hałas zewnętrzny to 72 dB.
Winguard WT1 w rozmiarze 205/70 R15 sklasyfikowany został przez producenta jako ogumienie dostawcze. Opony dostawcze to modele przeznaczone do samochodów, których dopuszczalna masa całkowita nie przekracza 3,5 tony. Zwykle są to różnego rodzaju vany, busy czy półciężarówki. Opony dostawcze często można rozpoznać po symbolu "C" (ang. "cargo") w oznaczeniu rozmiaru. W przypadku takiego ogumienia mamy do czynienia z dwoma indeksami nośności (np. 113/111, gdzie pierwszy charakteryzuje oponę zamontowaną na bliźniaku, a drugi oponę na pojedynczej feldze). Opony dostawcze są odporne na zużycie i przeciążenia oraz oferują dobre prowadzenie w różnych warunkach.
Opony firmy Nexen pozycjonowane są przez branżę motoryzacyjną jako produkty klasy medium. Opony klasy średniej to najlepsze rozwiązanie dla wszystkich kierowców, którzy cenią bezpieczeństwo i zrównoważone osiągi, a jednocześnie chcą znaleźć opony za rozsądną cenę. Opony tego typu sprawdzą się w miejskich i rodzinnych autach podczas codziennej jazdy po mieście, a także na okazjonalnych trasach. To optymalne rozwiązanie, które sprawdzi się w większości aut. Do klasy średniej zaliczamy opony tak uznanych marek, jak: Nexen, Kumho, BFGoodrich, Fulda, Falken czy Cooper.
Etykieta UE zawiera najważniejsze informacje o parametrach bezpieczeństwa, komfortu i ekonomiki jazdy. Wprowadzony w 2012 roku system oznaczeń pozwala z łatwością porównać opony pod względem generowanego podczas pracy hałasu, oporów toczenia oraz przyczepności na mokrej nawierzchni. Zobacz jak prezentują się oceny opon Nexen Winguard WT1 205/70R15 106/104R na etykiecie unijnej.
Podczas toczenia na opony działają różne siły – w zależności od konstrukcji mogą one przeciwstawiać się im lepiej lub gorzej. Pokonywanie oporów toczenia pochłania prawie 20% spalania paliwa. Dlatego parametr ten jest tak ważny i został zawarty na etykietach. Za poziom oporów toczenia opony mogą otrzymać klasy od A do G, ale warto wiedzieć, że klasa D nie jest używana dla lepszego rozgraniczenia modeli lepszych i gorszych. Kupując opony o niskich oporach toczenia można zaoszczędzić nawet 0,25 litra paliwa na 100 km. Taką samą ocenę - "E" na etykiecie unijnej w kategorii "spalanie paliwa" uzyskało jeszcze 5 innych produktów spełniających kryteria - opony Winguard WT1 (model) oraz 15 cali (średnica).
Przyczepność na mokrej nawierzchni to zdolność zachowania kontaktu opony z pokrytą wodą jezdnią. Najkrótszą drogą hamowania cechuje się ogumienie zaliczane do klasy "A". Najsłabsze parametry pod tym względem mają modele z notą "F" (w przypadku aut osobowych) lub "G" (dla pozostałych pojazdów). Identyczną notę - "B" na etykiecie unijnej w kategorii "przyczepność na mokrej nawierzchni" uzyskało jeszcze 6 innych produktów spełniających wytyczne - opony 205/70 R15 (rozmiar) oraz zimowe (sezon).
Dzięki informacji o hałasie na zewnątrz auta zamieszczonej na etykiecie unijnej na opony, kierowca decydując się na wybór danego modelu wie z jakim hałasem wiąże się jego użytkowania. Zewnętrzny hałas toczenia opony jest generowany w czasie jazdy i mierzony w decybelach. Na etykiecie wyraża go piktogram obejmujący od jednej do trzech fal, przy czym jedna fala oznacza oponę najcichszą, a trzy – najgłośniejszą. Dane widoczne na etykiecie obejmują jednak tylko głośność na zewnątrz samochodu, a nie w kabinie.
Opony Nexen cieszą się popularnością wśród kierowców, którzy w ogumieniu cenią bezpieczeństwo, zoptymalizowanie parametrów i komfort prowadzenia. Ta południowokoreańska firma produkuje opony dla kierowców ze 120 krajów na świecie, przy ich wytwarzaniu korzystając z innowacyjnych technologii. W fabrykach Nexen powstają modele przeznaczone do aut osobowych, SUv-ów i samochodów dostawczych. Przedsiębiorstwo jest znane pod nazwą Nexen od momentu restrukturyzacji w 1999 roku - wcześniej funkcjonowało jako Woosung Tire.
Model Winguard WT1 (Nexen) wyposażony został w symetryczną rzeźbę bieżnika. Bieżnik symetryczny to rzeźba, w której dwie połowy opony są takie same. W efekcie można je dowolnie zamontować na samochodzie (kierunek toczenia czy strona opony nie mają tu znaczenia). Przekłada się to na dość przeciętne osiągi, szczególnie przy wyższych prędkościach. Z drugiej strony są one bardzo odporne na zużycie, a koszt ich projektowania i produkcji jest stosunkowo najniższy. W związku z tym bieżnik symetryczny można obecnie spotkać głównie w oponach dostawczych i ciężarowych.
Napisy "106/104" oraz "R" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 950/900 kg) oraz prędkości (do 170 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon zimowych. C - ogumienie o wzmacnianej konstrukcji, stosowane najczęściej w autach dostawczych. Przy tym produkcie znaleść można także oznaczenie 3PMSF - płatek śniegu na potrójnym szczycie oznaczający dopuszczenie opony do poruszania w warunkach zimowych oraz M+S - mud and Snow (ang. błoto i śnieg) określa opony lepiej radzące sobie w warunkach błota i śniegu, niżeli model standardowy (bez tego symbolu).
Nexen Winguard WT1 205/70 R15 należy do grupy opon zimowych. Opony zimowe to taki rodzaj ogumienia, który jest zaprojektowany w celu zapewnienia bezpieczeństwa w warunkach pogodowych panujących w okresie od późnej jesieni do wczesnej wiosny. Opony zimowe najczęściej są montowane, gdy średnie dobowe temperatury spadają poniżej 7 st. C. W oponach zimowych najczęściej stosowany jest bieżnik kierunkowy, rzadziej asymetryczny. Taki rodzaj bieżnika najlepiej odprowadza śnieg, błoto pośniegowe i wodę. Bieżnik opon zimowych jest pokryty siecią lameli, które wgryzają się w śnieg, a ich mieszanka zapewnia przyczepność w niskich temperaturach.
Dzięki gwarancji na opony, klienci mogą odzyskać pieniądze lub wymienić oponę na nową w przypadku ujawnienia się wady fabrycznej. Nexen zapewnia gwarancję na swoje produkty obejmującą 5 lat od daty zakupu (jednak nie więcej niż 6 lat od daty produkcji). Przed zgłoszeniem reklamacji warto upewnić się, czy uszkodzenie nie powstało mechanicznie lub w wyniku nieprawidłowej techniki jazdy - takich wad gwarancja nie obejmuje. Pomoże to zrobić specjalista z serwisu opon, który doradzi jak duża szansa uznania reklamacji istnieje.
"Bardzo dobre w nieprzewidywalnych warunkach zimowych, radzą sobie na śniegu i oblodzonej nawierzchni", "wysokie osiągi i bezpieczeństwo za rozsądną cenę", "sprawdzają się w mieście i na dłuższych trasach" - tak o oponach zimowych Nexen wypowiadają się kierowcy użytkujący je na co dzień. Popularnością cieszą się zarówno sprawdzone modele tej południowokoreańskiej marki, jak i nowość na zimę 2019, Nexen Winguard Snow'G3 WH21. Użytkownicy podkreślają, że Nexen to najlepsze rozwiązanie na zimę bez względu na pogodę.
Dzięki testom opon zimowych, kierowcy mogą porównać rzeczywiste osiągi poszczególnych modeli opon z zapewnieniami ich producentów. Nexen to opony klasy średniej, które doskonale sprawdzają się w zimowych warunkach, nie dziwi zatem, że w prestiżowych testach ogumienia zajmują wysokie pozycje. Nexen Winguard Snow G WH2 to jedna z opon tego producenta oceniana bardzo dobrze w testach. Model w 2017 roku zajął 6 lokatę w badaniu AutoCentrum wyróżniając się dobrym prowadzeniem na mokrej nawierzchni.
Wyniki dotyczą opon zimowych Nexen, gdyż model Winguard WT1 nie został jeszcze przetestowany przez żadną popularną organizację, stowarzyszenie, ekspertów z branży czy dziennikarzy motoryzacyjnych.
Zobacz inne określenia opon Nexen Winguard WT1 205/70 R15 106/104 R C. Sformułowania te często spotykane są w komentarzach blogów czy na stronach producentów. Zwroty zawierają różne formy zapisu sezonu (opony zimowe), rozmiaru (205/70 R15), modelu (Winguard WT1), nazwy producenta (Nexen) oraz indeksów (106/104R C) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon zimowych o szerokości 205 mm, profilu 70 %, średnicy 15 cali oraz indeksach 106/104R. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Wśród polecanych znalazły się marki Falken, Uniroyal, Nokian, Matador oraz Goodyear – kosztujące od 279 do 338 zł za sztukę. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony zimowe, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą wycieczki zagraniczne, karty paliwowe, rabat na kolejne zakupy, zwrot części gotówki oraz bilety na mecze piłkarskie.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon zimowych firmy Nexen to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 39-56% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami (intercars, oponeo czy norauto) udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. Credite Agricole, BGŻ BNP Paribas czy mBank. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon zimowych Nexen w rozmiarze 205/70 R15 C (106/104R). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 245 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 980 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 92 (12 rat) do 500 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 500 zł | 1 000 zł | 20 zł |
4 | 255 zł | 1 020 zł | 40 zł |
6 | 174 zł | 1 044 zł | 64 zł |
8 | 133 zł | 1 064 zł | 84 zł |
10 | 108 zł | 1 080 zł | 100 zł |
12 | 92 zł | 1 104 zł | 124 zł |
Kupując opony zimowe w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu Winguard WT1 mogą być m.in. mierniki ciśnienia, środki do konserwacji opon, podkładki antypoślizgowe pod telefon czy ładowarki do telefonu na USB.