Porównujemy oferty 29 sklepów z oponami zimowymi firmy Nexen w rozmiarze 205/75R16. Zobacz gdzie kupić opony Winguard WT1 w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Co oznacza zapis "113/111 R C" w nazwie opony?
Nexen Winguard WT1 w rozmiarze 205/75 R16 113/111R to opona zimowa, wzmacniana (C) oraz dodatkowo oznakowana symbolami 3PMSF, M+S. 13950 oraz 6945080139506 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy medium. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Kod produktu | 13950 |
EAN | 6945080139506 |
Producent | Nexen |
Koncern | grupa Nexen |
Siedziba | Korea Południowa |
Klasa | średnia |
Model | Winguard WT1 |
Poprzedni model | - |
Następny model | - |
Sezon | opony zimowe |
Rozmiar | [size width="205" profile="75" diameter="16"]205/75 R16[/size] |
Szerokość | 205 mm |
Profil | 75 % |
Średnica | 16 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 153,75 mm |
Kraj produkcji | Korea Południowa, Czechy |
Rodzaj bieżnika | symetryczny |
Indeks nośności | 113/111 |
Maksymalna nośność | 1150/1090 kg |
Indeks prędkości | R |
Maksymalna prędkość | 170 km/h |
Przeznaczenie | auta dostawcze |
Gwarancja | 5 lat od daty zakupu |
Opory toczenia | E (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | C (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 72 dB |
Fale (1-3) | 2 |
Waga (ciężar) | - |
Premiera modelu | 2015 rok (podczas targów Moto) |
Cena | ~ 300 zł (brutto, z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | tak (C) |
Rant ochronny felgi | - |
Inne oznaczenia | 3PMSF, M+S |
Pełna nazwa | Nexen Winguard WT1 205/75 R16 113/111 R C |
Opis opony Nexen Winguard WT1 w pigułce. Producentem opon jest marka Nexen, która posiada swoje fabryki w takich krajach jak Korea Południowa czy Czechy. Prezentowany model stworzono z myślą o sezonie zimowym. Jeżeli chodzi o gwarancję na opony Nexen (klasa średnia) to wynosi ona 5 lat od daty zakupu. Bieżnik Winguard WT1 ma konstrukcję symetryczną, o której więcej dowiesz się w tej części opisu.
Opony na sezon zimowy Nexen Winguard WT1 205/75 R16 113/111 R są projektowane z myślą o modelach samochodów takich, jak Toyota Corolla, Subaru Forester, Mercedes CLA, Volvo V70, Volvo S40 czy Mercedes Klasa M. Jak należy interpretować oznaczenie rozmiaru opony umieszczone na jej ścianie bocznej? Pierwsza z liczb (tutaj 205) to szerokość mierzona w milimetrach. Druga to wysokość profilu określana jako procent z szerokości (w tym przypadku jest to 75), a więc 153,75.
Litera "R" oznacza, że opony Nexen Winguard WT1 205/75 R16 posiadają konstrukcję radialną. Ostatnia z liczb w rozmiarze to średnica opony w calach – tutaj 16 cali. Indeks prędkości prezentowanego modelu wynosi R, co oznacza, że dopuszczalna prędkość maksymalna na tych oponach wynosi 170 km/h. Indeks nośności to z kolei 113/111 (dopuszczalne obciążenie to 1150/1090 kg). Jak wygląda etykieta opon Nexen Winguard WT1 205/75 R16 113/111 R? Hamowanie na mokrej nawierzchni to klasa C, opory toczenia E, a hałas zewnętrzny to 72 dB.
Winguard WT1 w rozmiarze 205/75 R16 sklasyfikowany został przez producenta jako ogumienie dostawcze. Opony dostawcze są projektowane z myślą o samochodach o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 tony. Dobrej jakości produkty z tego segmentu powinny oferować dobre prowadzenie przy każdej pogodzie oraz być odporne na przeciążenia, uszkodzenia mechaniczne i przyspieszone zużycie. Opony dostawcze są dostępne w ramach klas ekonomicznej, średniej i premium. Można je rozpoznać po podwójnym indeksie nośności (np. 109/107 dla montażu na bliźniaku i pojedynczej feldze) oraz literze "C" w rozmiarze opony.
Opony firmy Nexen pozycjonowane są przez branżę motoryzacyjną jako produkty klasy medium. Opony klasy średniej to rozwiązanie kompromisowe pomiędzy oponami ekonomicznymi, a modelami klasy premium. Zapewniają zoptymalizowane osiągi na każdej nawierzchni i doskonale sprawdzają się w ruchu miejskim i na trasach, a także gwarantują krótką drogę hamowania i komfort prowadzenia. Z opon klasy średniej zadowoleni będą kierowcy jeżdżący w zróżnicowanych warunkach i preferujący zrównoważony styl jazdy. Najpopularniejsi producenci opon klasy średniej, to: Nexen, Kumho, Falken, Uniroyal czy Cooper.
Etykieta unijna na oponach to doskonałe źródło informacji o ich podstawowych osiągach. W wielu przypadkach ułatwia ona porównanie wybranego modelu z innymi i podjęcie decyzji o zakupie. Na etykietach zawarte są informacje o poziomie oporów toczenia, przyczepności na mokrej nawierzchni i hałasu zewnętrznego emitowanego przez opony. Wyglądem przypominają one oznaczenia znane ze sprzętu AGD/RTV. Za opory toczenia i przyczepność opony mogą otrzymać klasy od A do G, a za hałas zewnętrzny od 1 do 3 fal obok których znajduje się informacja o wartości emitowanego dźwięku w dB. Zobacz jak prezentują się oceny opon Nexen Winguard WT1 205/75R16 113/111R na etykiecie unijnej.
Informacja o spalaniu paliwa zawarta na unijnej etykiecie dołączonej do opony jest ważna dla wszystkich, którym zależy na ekonomicznej jeździe, a także ochronie środowiska. To prosta zależność – im niższe opory toczenia, tym samochód spala mniej paliwa, a tym samym emituje do atmosfery mniejszą ilość szkodliwych spalin. Dane dotyczące spalania przedstawiane są za pomocą piktogramu i zakresu klas od A do G, gdzie klasa A oznacza największą ekonomiczność paliwową, a G – najmniejszą. Taką samą ocenę - "E" na etykiecie unijnej w kategorii "spalanie paliwa" uzyskało jeszcze 5 innych produktów spełniających kryteria - opony Winguard WT1 (model) oraz 16 cali (średnica).
Bezpieczeństwo jazdy uzależnione jest w dużej mierze od przyczepności opony na mokrej nawierzchni. Droga hamowania w takich warunkach oceniana jest z pomocą siedmiostopniowej skali literowej. Najlepsze modele nagradzane są literą "A" – najsłabsze zalicza się do klasy "G".
Etykieta unijna dołączona do opon informuje m. in. o hałasie na zewnątrz auta generowanym podczas jazdy. Jak badany jest ten parametr? Sprawdza się go przejeżdżając samochodem obok mikrofonów umieszczonych w odległości 7,5 metra od linii środkowej toru jazdy i na wysokości 1,2 metra. Wszystkie opony na rynku nie przekraczają obowiązującej normy, jednak te z oznaczeniem jednej fali (w skali obejmującej od jednej do trzech fal) generują go najmniej i są najbardziej przyjazne środowisku naturalnemu. Wynik "72 dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskało jeszcze 5 innych produktów spełniających kryteria - opony 205/75 R16 (rozmiar) oraz zimowe (sezon).
Nexen to południowokoreański producent opon klasy średniej, charakteryzujących się zoptymalizowanym osiągami i optymalnym komfortem jazdy. Firma dostarcza na rynek opony przeznaczone do samochodów osobowych, SUV-ów i aut dostawczych. O ich zrównoważonej jakości świadczy fakt, że zaufali im kierowcy z 120 krajów na całym świecie - w tylu miejscach są dostępne opony tego południowokoreańskiego producenta. Historia firmy sięga 1942 roku, a pierwsze opony w niej powstałe opuściły linie produkcyjne w 1956 roku.
Model Winguard WT1 (Nexen) wyposażony został w symetryczną rzeźbę bieżnika. Bieżnik symetryczny jest obecnie spotykany w oponach dostawczych i ciężarowych. W modelach przeznaczonych do samochodów osobowych ustąpił miejsca rzeźbom kierunkowym i asymetrycznym, które oferują znacznie wyższy poziom bezpieczeństwa przy wyższych prędkościach i w trudnych warunkach drogowych (deszcz, śnieg, błoto pośniegowe). Jak rozpoznać opony symetryczne? Dwie połowy bieżnika stanowią swoje lustrzane odbicie, dlatego opona pracuje w taki sam sposób niezależnie od sposobu montażu czy kierunku jazdy.
Napisy "113/111" oraz "R" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 1150/1090 kg) oraz prędkości (do 170 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon zimowych. C - ogumienie o wzmacnianej konstrukcji, stosowane najczęściej w autach dostawczych. Przy tym produkcie znaleść można także oznaczenie 3PMSF - płatek śniegu na potrójnym szczycie oznaczający dopuszczenie opony do poruszania w warunkach zimowych oraz M+S - mud and Snow (ang. błoto i śnieg) określa opony lepiej radzące sobie w warunkach błota i śniegu, niżeli model standardowy (bez tego symbolu).
Nexen Winguard WT1 205/75 R16 należy do grupy opon zimowych. Opony zimowe to segment ogumienia, który powstał w celu zapewnienia bezpiecznego i komfortowego podróżowania w zimowych warunkach. Najczęściej są wyposażone w bieżnik kierunkowy (dla lepszego odprowadzania śniegu, wody i błota pośniegowego) lub rzadziej asymetryczny (w przypadku modeli do aut o dużej mocy). Bieżnik każdej opony zimowe pokryty jest siecią drobnych nacięć (lameli), które wgryzają się w śnieg zwiększając stopień panowania nad samochodem. Montaż opon zimowych jest zalecany, gdy temperatury regularnie spadają poniżej 7 st. C.
Nexen obejmuje wszystkie swoje produkty gwarancją przez okres 5 lat od daty zakupu, nie dłużej jednak niż 6 lat od daty produkcji. Bardzo ważna jest jednak prawidłowa eksploatacja, wyważenie i przechowywanie opon między sezonami, ponieważ producent nie uzna uszkodzenia, które powstało w wyniku złej techniki jazdy czy błędów użytkownika. W przypadku uznania reklamacji, opona zostanie wymieniona na nową lub zostanie wypłacona rekompensata finansowa - zależnie od czasu, który upłynął od zakupu i stopnia zużycia bieżnika.
Opinie o oponach zamieszczane przez kierowców w mediach społecznościowych i na forach motoryzacyjnych to najlepszy sposób na poznanie wiarygodnych ocen użytkowników. Jak kierowcy recenzują opony zimowe Nexen? "Bardzo dobre zarówno do jazdy po mieście, jak i na dłuższe trasy", "sprawdzają się na suchej nawierzchni i na śniegu", "bezpieczeństwo i komfort prowadzenia za rozsądną cenę", "wyjątkowo ciche jak na zimówki", "nie widzę różnicy między nimi a oponami wyższej klasy, dlatego nie będę już przepłacać".
Testy opon zimowych pozwalają na porównanie deklaracji producentów z rzeczywistymi osiągami modeli w sytuacjach pogodowych spotykanych zimą w Europie. Sprawdziany, w których wzięto pod uwagę opony Nexen, potwierdzają że są to modele zapewniające bezpieczeństwo i komfort jazdy podczas zróżnicowanej aury. Przykładowo, Nexen Winguard Snow G WH2 zajął w 2018 roku 6 miejsce w badaniu przygotowanym przez ADAC, dzięki bardzo dobrym parametrom na suchej nawierzchni, a także niskiemu zużyciu bieżnika.
Wyniki dotyczą opon zimowych Nexen, gdyż model Winguard WT1 nie został jeszcze przetestowany przez żadną popularną organizację, stowarzyszenie, automobilclub czy ekspertów z branży.
Zobacz inne określenia opon Nexen Winguard WT1 205/75 R16 113/111 R C. Sformułowania te często spotykane są w porównywarkach cenowych czy na grupach dyskusyjnych. Zwroty zawierają różne formy zapisu nazwy producenta (Nexen), indeksów (113/111R C), sezonu (opony zimowe), rozmiaru (205/75 R16) oraz modelu (Winguard WT1) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon zimowych o szerokości 205 mm, profilu 75 %, średnicy 16 cali oraz indeksach 113/111R. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Wśród polecanych znalazły się marki Michelin, Kleber, BFGoodrich oraz Nokian – kosztujące od 386 do 562 zł za sztukę. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony zimowe, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą karty paliwowe, oficjalne piłki nożne, bilety na mecze piłkarskie, smycze do kluczy oraz zwrot części gotówki.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon zimowych firmy Nexen to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 35-62% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami (24opony, oponeo czy intercars) udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. mBank, Alior Bank lub Euro Bank. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon zimowych Nexen w rozmiarze 205/75 R16 C (113/111R). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 300 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 1 200 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 112 (12 rat) do 612 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 612 zł | 1 224 zł | 24 zł |
4 | 312 zł | 1 248 zł | 48 zł |
6 | 212 zł | 1 272 zł | 72 zł |
8 | 162 zł | 1 296 zł | 96 zł |
10 | 133 zł | 1 330 zł | 130 zł |
12 | 112 zł | 1 344 zł | 144 zł |
Kupując opony zimowe w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu Winguard WT1 mogą być m.in. płyny do prania tapicerki, mierniki grubości bieżnika, worki do opon czy ładowarki do telefonu na USB.