Porównujemy oferty 35 sklepów z oponami zimowymi firmy Nexen w rozmiarze 225/70R15. Zobacz gdzie kupić opony Winguard WT1 w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Co oznacza zapis "112/110 R C" w nazwie opony?
Nexen Winguard WT1 w rozmiarze 225/70 R15 112/110R to opona zimowa, wzmacniana (C) oraz dodatkowo oznakowana symbolami 3PMSF, M+S. 14385 oraz 6945080143855 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy medium. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Kod produktu | 14385 |
EAN | 6945080143855 |
Producent | Nexen |
Koncern | grupa Nexen |
Siedziba | Korea Południowa |
Klasa | średnia |
Model | Winguard WT1 |
Poprzedni model | - |
Następny model | - |
Sezon | opony zimowe |
Rozmiar | [size width="225" profile="70" diameter="15"]225/70 R15[/size] |
Szerokość | 225 mm |
Profil | 70 % |
Średnica | 15 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 157,50 mm |
Kraj produkcji | Czechy, Korea Południowa |
Rodzaj bieżnika | symetryczny |
Indeks nośności | 112/110 |
Maksymalna nośność | 1120/1060 kg |
Indeks prędkości | R |
Maksymalna prędkość | 170 km/h |
Przeznaczenie | auta dostawcze |
Gwarancja | 5 lat od daty zakupu |
Opory toczenia | E (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | B (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 72 dB |
Fale (1-3) | 2 |
Waga (ciężar) | - |
Premiera modelu | 2015 rok (podczas targów Moto) |
Cena | ~ 288 zł (brutto, z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | tak (C) |
Rant ochronny felgi | - |
Inne oznaczenia | 3PMSF, M+S |
Pełna nazwa | Nexen Winguard WT1 225/70 R15 112/110 R C |
Opis opony Nexen Winguard WT1 w pigułce. Producentem opon jest marka Nexen, która posiada swoje fabryki w takich krajach jak Korea Południowa czy Czechy. Prezentowany model stworzono z myślą o sezonie zimowym. Jeżeli chodzi o gwarancję na opony Nexen (klasa średnia) to wynosi ona 5 lat od daty zakupu. Bieżnik Winguard WT1 ma konstrukcję symetryczną, o której więcej dowiesz się w tej części opisu.
Opona zimowa Nexen Winguard WT1 225/70 R15 jest zaprojektowana z myślą o samochodach typu Peugeot 308, Mazda 6, Peugeot Partner, Toyota Avensis czy Volvo V40 i to właśnie w nich jest najczęściej montowana. W ramach europejskiego systemu etykiet omawiany model otrzymał klasę E podczas pomiaru oporów toczenia (wpływają one na spalanie paliwa i emisję CO2 do atmosfery), ocenę B za hamowanie na mokrej nawierzchni, a pomiar emitowanego hałasu zewnętrznego dał wynik na poziomie 72 dB.
Warto także wspomnieć, że prezentowane opony zimowe Nexen Winguard WT1 225/70 R15 mają indeks nośności 112/110, co oznacza, że przy jeździe z maksymalną prędkością dopuszczalne obciążenie dla jednej opony wynosi 1120/1060 kg. Sama maksymalna prędkość wynosząca tutaj 170 km/h jest oznaczona za pomocą indeksu prędkości R.
Jak należy rozumieć oznaczenie rozmiaru opon zimowych Nexen Winguard WT1? Pierwsza pozycja w rozmiarze opony 225/70 R15 to jej szerokość określona w milimetrach – w tym przypadku jest to 225 mm (22,50 cm). Druga z liczb określa wysokość profilu modelu i jest podawana jako procent z szerokości – tutaj 70% z 225, czyli 157,50 mm. Litera to typ konstrukcji opony ("R" – radialna, "-" – diagonalna, "B" – diagonalna z opasaniem – ang. bias belted). Ostatnia liczba to podana w calach średnica felgi, na jaką należy zamontować oponę – tutaj 15 cali.
Winguard WT1 w rozmiarze 225/70 R15 sklasyfikowany został przez producenta jako ogumienie dostawcze. Opony dostawcze to modele przeznaczone do samochodów, których dopuszczalna masa całkowita nie przekracza 3,5 tony. Zwykle są to różnego rodzaju vany, busy czy półciężarówki. Opony dostawcze często można rozpoznać po symbolu "C" (ang. "cargo") w oznaczeniu rozmiaru. W przypadku takiego ogumienia mamy do czynienia z dwoma indeksami nośności (np. 113/111, gdzie pierwszy charakteryzuje oponę zamontowaną na bliźniaku, a drugi oponę na pojedynczej feldze). Opony dostawcze są odporne na zużycie i przeciążenia oraz oferują dobre prowadzenie w różnych warunkach.
Opony firmy Nexen pozycjonowane są przez branżę motoryzacyjną jako produkty klasy medium. Opony klasy średniej to modele charakteryzujące się najlepszym stosunkiem ceny do jakości. Są one oferowane w ramach marek Nexen, Falken, Uniroyal, Kumho czy Fulda. Na zakup opon klasy średniej najczęściej decydują się kierowcy, którzy swój styl jazdy mogą określić jako umiarkowany, ich samochód ma przeciętną moc i jest użytkowany głównie w mieście pokonując dłuższe trasy jedynie kilka razy w roku. Opony klasy średniej to kompromis pomiędzy najtańszymi modelami budżetowymi a najbardziej nowoczesnymi premium.
Etykieta Unijna wprowadzona została w roku 2012, aby ułatwić konsumentom wybór opon cechujących się optymalnymi dla nich parametrami. Dzięki temu informacje o istotnych danych technicznych umieszczane są na każdej dostępnej na rynku oponie samochodowej. Treść etykiety zawiera ocenę ekonomiki jazdy, drogi hamowania na mokrej nawierzchni i hałasu zewnętrznego. Zobacz jak prezentują się oceny opon Nexen Winguard WT1 225/70R15 112/110R na etykiecie unijnej.
Etykieta unijna na oponach informuje między innymi o poziomie oporów toczenia, które mają wpływ na zużycie paliwa przez samochód, a w efekcie emisję spalin. Im mniejsze opory, tym auto powinno palić mniej – nawet 0,25 litra na 100 km. W ramach pomiaru oporów toczenia możliwe jest przyznanie klas od A (najlepsza) do G (najgorsza). Taka skala widnieje na etykietach, ale warto wiedzieć, że ocena D nie jest stosowana – jest to tak zwana klasa pusta dla lepszego rozgraniczenia modeli lepszych i gorszych w tej kategorii. Taką samą ocenę - "E" na etykiecie unijnej w kategorii "spalanie paliwa" uzyskały jeszcze 174 inne produkty spełniające kryteria - opony zimowe (sezon), 15 cali (średnica) oraz średnia (klasa).
Przyczepność na mokrej nawierzchni to zdolność zachowania kontaktu opony z pokrytą wodą jezdnią. Najkrótszą drogą hamowania cechuje się ogumienie zaliczane do klasy "A". Najsłabsze parametry pod tym względem mają modele z notą "F" (w przypadku aut osobowych) lub "G" (dla pozostałych pojazdów).
Jednym z parametrów, które można porównać dzięki etykiecie dołączonej do opony jest hałas na zewnątrz auta. Mierzony jest on podczas ruchu i wyrażany w decybelach oraz za pomocą piktogramu przedstawiającego od jednej do trzech fal, przy czym jedna fala oznacza opony generujące niski hałas, a trzy – największy, jednak wciąż nie przekraczający obowiązującej normy. Najcichsze opony są najbardziej przyjazne środowisku. Należy też pamiętać, że badanie jakiemu obowiązkowo poddaje się modele obejmują tylko głośność na zewnątrz auta, a nie w środku pojazdu. Wynik "72 dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskały jeszcze 4 inne produkty spełniające kryteria - opony Winguard WT1 (model) oraz 15 cali (średnica).
Nexen to jeden z najstarszych południowokoreańskich producentów opon - jego historia sięga 1942 roku. Dzięki zrównoważonym osiągom, dobrej jakości i wykorzystaniu innowacyjnych technologii przy produkcji, ogumienie tej marki cieszy się zaufaniem kierowców na całym świecie. Opony zaliczane są do klasy średniej ze względu na zoptymalizowane parametry i komfortowe prowadzenie. Producent dostarcza opony Nexen do 120 krajów - są to modele przeznaczone do samochodów osobowych, Suv-ów i aut dostawczych.
Model Winguard WT1 (Nexen) wyposażony został w symetryczną rzeźbę bieżnika. Bieżnik symetryczny to rzeźba, w której obie połówki mają taki sam kształt, a opona pracuje w jednakowy sposób niezależnie od kierunku jazdy i sposobu montażu. Takie rozwiązanie przekłada się na dość przeciętne osiągi (szczególnie przy wyższych prędkościach i na mokrej nawierzchni), dlatego w przypadku opon osobowych takie rozwiązanie jest obecnie stosowane niezwykle rzadko. Do zalet takich produktów należy przede wszystkim niska cena (dotyczy aut osobowych). Opony symetryczne można częściej spotkać w przypadku samochodów dostawczych.
Napisy "112/110" oraz "R" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 1120/1060 kg) oraz prędkości (do 170 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon zimowych. C - ogumienie o wzmacnianej konstrukcji, stosowane najczęściej w autach dostawczych. Przy tym produkcie znaleść można także oznaczenie 3PMSF - płatek śniegu na potrójnym szczycie oznaczający dopuszczenie opony do poruszania w warunkach zimowych oraz M+S - mud and Snow (ang. błoto i śnieg) określa opony lepiej radzące sobie w warunkach błota i śniegu, niżeli model standardowy (bez tego symbolu).
Nexen Winguard WT1 225/70 R15 należy do grupy opon zimowych. Opony zimowe gwarantują komfort i bezpieczeństwo w zróżnicowanych warunkach pogodowych charakterystycznych dla tej pory roku. Różnią się od opon letnich nie tylko budową bieżnika, ale także mieszanką gumową ze zwiększoną ilością krzemionki, która zapewnia większą elastyczność i przyczepność w temperaturze poniżej 7oC. Dzięki solidnym blokom bieżnika w strefie barkowej, a także zwiększonej liczbie lameli, zapewniają stabilność i pewne prowadzenie w każdych warunkach drogowych, bez względu na panującą aurę.
Gwarancja na opony to dobrowolne oświadczenie producenta, dotyczące czasu w którym klient może reklamować wady zaistniałe w procesie produkcji. W przypadku opon reklamowanie jest trudne, ponieważ dotyczy towaru, który podczas eksploatacji ulega naturalnemu zużyciu. Opony południowokoreańskiego producenta Nexen można reklamować przez 5 lat od daty zakupu, ale nie więcej niż 6 lat od daty produkcji. Należy też pamiętać, że gwarancja nie obejmuje wszelkich wad powstałych w wyniku uszkodzeń mechanicznych, nieprawidłowego przechowywania czy błędów przy montażu i demontażu.
"Bardzo dobre w nieprzewidywalnych warunkach zimowych, radzą sobie na śniegu i oblodzonej nawierzchni", "wysokie osiągi i bezpieczeństwo za rozsądną cenę", "sprawdzają się w mieście i na dłuższych trasach" - tak o oponach zimowych Nexen wypowiadają się kierowcy użytkujący je na co dzień. Popularnością cieszą się zarówno sprawdzone modele tej południowokoreańskiej marki, jak i nowość na zimę 2019, Nexen Winguard Snow'G3 WH21. Użytkownicy podkreślają, że Nexen to najlepsze rozwiązanie na zimę bez względu na pogodę.
Testy opon zimowych przeprowadzane przez organizacje motoryzacyjne i czasopisma branżowe to najlepszy sposób na porównanie osiągów i wyłonienie modeli zachowujących się najlepiej w określonych obszarach. Nexen to opony klasy średniej, które za sprawą zoptymalizowanych parametrów bardzo dobrze sprawdzają się podczas codziennej jazdy zimą. Nexen WinGuard Sport 2 zdobył w 2018 roku 9 miejsce w badaniu przygotowanym przez Auto Bild. Sędziowie przyznali modelowi punkty za jazdę na śniegu i krótką drogę hamowania.
Wyniki dotyczą opon zimowych Nexen, gdyż model Winguard WT1 nie został jeszcze przetestowany przez żadną popularną organizację, czasopismo, automobilclub czy dziennikarzy motoryzacyjnych.
Zobacz inne określenia opon Nexen Winguard WT1 225/70 R15 112/110 R C. Sformułowania te często spotykane są w komentarzach blogów czy na forach internetowych. Zwroty zawierają różne formy zapisu rozmiaru (225/70 R15), modelu (Winguard WT1), sezonu (opony zimowe), nazwy producenta (Nexen) oraz indeksów (112/110R C) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon zimowych o szerokości 225 mm, profilu 70 %, średnicy 15 cali oraz indeksach 112/110R. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Wśród polecanych znalazły się marki BFGoodrich, Kleber, Michelin, Falken oraz Nexen – kosztujące od 290 do 488 zł za sztukę. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony zimowe, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą bilety na zawody żużlowe, oficjalne piłki nożne, koszulki piłkarskie, bilety na mecze piłkarskie czy foteliki samochodowe.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon zimowych firmy Nexen to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 41-63% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami (inopony, oponeo czy abmoto) udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. BGŻ BNP Paribas, Alior Bank lub Euro Bank. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon zimowych Nexen w rozmiarze 225/70 R15 C (112/110R). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 288 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 1 152 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 108 (12 rat) do 588 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 588 zł | 1 176 zł | 24 zł |
4 | 300 zł | 1 200 zł | 48 zł |
6 | 204 zł | 1 224 zł | 72 zł |
8 | 156 zł | 1 248 zł | 96 zł |
10 | 127 zł | 1 270 zł | 118 zł |
12 | 108 zł | 1 296 zł | 144 zł |
Kupując opony zimowe w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu Winguard WT1 mogą być m.in. środki do konserwacji opon, mierniki grubości bieżnika, pianki naprawcze czy skrobaczki do szyb.