Opony w rozmiarze 225/45 R17 są niezwykle popularne, gdyż montuje się je głównie w samochodach klasy średniej i wyższej, autach sportowych oraz kompaktowych. Do aut wyposażanych często w ogumienie 225/45 R17 należą m.in. Alfa Romeo Giulietta, Audi A3, A4 i A6, Honda Accord, Mercedes klasy C, Peugeot 308, Skoda Superb, Volkswagen Passat oraz Volvo S60 i V70. Odczytanie rozmiaru nie jest rzeczą skomplikowaną, pod warunkiem, że wiemy co oznaczają konkretne elementy kodu. Znormalizowany sposób zapisu określają przepisy europejskie w normie ECE-R 30. Rozmiar tłoczony jest na boku opony. Pierwszym parametrem jest szerokość, czyli odległość pomiędzy zewnętrznymi ściankami opony założonej na dopasowaną felgę. Wartość ta podawana jest bezpośrednio w milimetrach, co oznacza, że ogumienie w rozmiarze 225/45 R17 ma szerokość 225 milimetrów. Nieco więcej problemu sprawia określenie dokładnej wysokości profilu opony. Ze względów praktycznych zrezygnowano z wskazywania tej wartości miarą podaną w jednostkach długości. Wysokość opony ukryta jest w drugiej liczbie oznaczenia i oznacza procentowy współczynnik wysokości do szerokości opony. W oponie 225/45 R17 jest to 45% z 225 milimetrów, czyli 101,35 milimetra. Dzięki zastosowaniu normalizacji w oparciu o współczynnik procentowy na rynku dostępna jest ograniczona liczba rozmiarów opon, ułatwiając zarówno produkcję, jak i zakup odpowiedniego modelu. Ostatnia liczba to wartość określająca wewnętrzną średnicę opony wyrażoną w calach. Jest to parametr potrzebny do zaznaczenia na jaką felgę pasować będzie dany model. W przypadku opon o rozmiarze 225/45 R17 będzie to felga 17-calowa. Przed oznaczeniem średnicy znajduje się też litera, pod którą ukrywa się określenie zastosowanej przy konstruowaniu opony technologii układania kordów. Dawniej królowały opony diagonalne, oznaczane literą "D" – stosowano w nich krzyżujące się nici opasania. Modele 225/45 R17 to opony radialne (oznaczone literą "R" przed określeniem średnicy). Tutaj kordy ułożone są promieniowo i nie nachodzą na siebie. Dzięki temu opona jest lżejsza, a jej konstrukcja cechuje się niższymi oporami toczenia. W porównaniu do opon diagonalnych, modele radialne charakteryzują się lepsza przyczepnością, nośnością, trakcja i komfortem jazdy.