Porównujemy oferty 27 sklepów z oponami całorocznymi firmy Pirelli w rozmiarze 235/50R18. Zobacz gdzie kupić opony Cinturato All Season Plus w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Co oznacza zapis "101 V XL, Seal Inside" w nazwie opony?
Pirelli Cinturato All Season Plus w rozmiarze 235/50 R18 101V to opona całoroczna, wzmacniana (XL) oraz dodatkowo oznakowana symbolami Seal Inside, M+S. Oznaczenia 3260900 oraz 8019227326093 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy premium. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Kod produktu | 3260900 |
EAN | 8019227326093 |
Producent | Pirelli |
Koncern | grupa Pirelli |
Siedziba | Włochy |
Klasa | premium |
Model | Cinturato All Season Plus |
Poprzedni model | Cinturato All Season |
Następny model | - |
Sezon | opony całoroczne |
Rozmiar | [size width="235" profile="50" diameter="18"]235/50 R18[/size] |
Szerokość | 235 mm |
Profil | 50 % (opona niskoprofilowa) |
Średnica | 18 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 117,50 mm |
Kraj produkcji | Turcja, Hiszpania, Wielka Brytania, Francja, Niemcy, Rumunia |
Rodzaj bieżnika | kierunkowy |
Indeks nośności | 101 |
Maksymalna nośność | 825 kg |
Indeks prędkości | V |
Maksymalna prędkość | 240 km/h |
Przeznaczenie | auta 4x4 / SUV |
Gwarancja | 5 lat od daty produkcji |
Opory toczenia | C (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | B (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 69 dB |
Fale (1-3) | 1 |
Waga (ciężar) | 13,74 kg |
Premiera modelu | 2017 rok (podczas targów Moto) |
Cena | ~ 691 zł (brutto, z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | tak (XL) |
Rant ochronny felgi | - |
Inne oznaczenia | Seal Inside, M+S |
Pełna nazwa | Pirelli Cinturato All Season Plus 235/50 R18 101V XL Seal Inside |
Opis modelu Cinturato All Season Plus jest w trakcie opracowywania. Zbieramy materiały, dane techniczne oraz zastosowane technologie, niezbędne do przygotowania wyczerpującej prezentacji. Proszę o chwilę wytchnienia, mamy już prawie wszystkie potrzebne informacje by stworzyć małe podsumowanie prezentowanej opony. Poszczególne elementy wspomnianego opisu znajdziesz na tej stronie w innych akapitach.
Opony całoroczne Pirelli Cinturato All Season Plus w rozmiarze 235/50 R18 zostały zaprojektowane z myślą o samochodach typu Ford Galaxy (III), Ford S-MAX (II), Opel Insignia (A FL), Ford Kuga (I), Opel Insignia (A) czy BMW X3 (E83). Omawiany rozmiar oznacza, że opona posiada szerokość 235 mm, jej wysokość profilu (procent z szerokości) wynosi 50 (czyli 117,50 mm), a średnica 18 cali.
Etykieta opon Pirelli Cinturato All Season Plus prezentuje się następująco: C za opory toczenia, B w kategorii hamowania na mokrej nawierzchni i 69 dB w pomiarze hałasu zewnętrznego. Omawiane opony Pirelli Cinturato All Season Plus 235/50 R18 mają indeks prędkości V (oznacza to dopuszczalną prędkość 240 km/h) i indeks nośności 101 (dopuszczalne obciążenie wynosi tutaj 825 kg).
Cinturato All Season Plus w rozmiarze 235/50 R18 sklasyfikowany został przez producenta jako ogumienie 4x4 / SUV. Opony do aut typu SUV są zaprojektowane tak, aby zapewnić bezpieczną i stabilną jazdę samochodem o większej masie i mocy. Tego typu opony mają takie same bieżniki, jak modele osobowe (a nawet często takie same nazwy produktów z dopiskiem "SUV"), ale różnią się od nich wzmocnioną konstrukcją i większą nośnością. Dzięki temu zapewniają stabilność samochodu o wyżej położonym środku ciężkości, a co za tym idzie bezpieczne i komfortowe podróżowanie niezależnie od warunków panujących na drodze.
Opony firmy Pirelli pozycjonowane są przez branżę motoryzacyjną jako produkty klasy premium. Opony klasy premium (wyższej) to najbardziej zaawansowane modele na rynku. Podczas ich projektowania i produkcji wykorzystywane są nowoczesne technologie i doskonałe jakościowo składniki. W efekcie opony klasy premium oferują najwyższy poziom osiągów niezależnie od panujących warunków. Na zakup opon z tego segmentu najczęściej decydują się kierowcy o dynamicznym stylu jazdy, posiadający mocny samochód czy pokonujący dużą liczbę kilometrów w ciągu roku. Popularne marki: Pirelli, Nokian, Continental, Vredestein, Bridgestone, Goodyear, Michelin, Hankook czy Yokohama.
Od listopada 2012 roku na terenie Unii Europejskiej obowiązują przepisy nakazujące umieszczanie na wszystkich sprzedawanych oponach specjalnych etykiet z najważniejszymi parametrami danego modelu. Dzięki nim można zapoznać się z informacjami na temat oporów toczenia, drogi hamowania na mokrej nawierzchni i generowanego hałasu. Zobacz jak prezentują się oceny opon Pirelli Cinturato All Season Plus 235/50R18 101V na etykiecie unijnej.
Opory toczenia mają wpływ na zużycie paliwa i emisję spalin przez samochód. Najlepszymi i najbardziej oszczędnymi oponami są modele oznaczone literą "A" – najmniej ekonomiczne ogumienie zaliczane jest do klasy "G". Klasy "D" nie stosuje się w odniesieniu do samochodów osobowych. Taką samą ocenę - "C" na etykiecie unijnej w kategorii "spalanie paliwa" uzyskały jeszcze 3 inne produkty spełniające kryteria - opony Cinturato All Season Plus (model) oraz 18 cali (średnica).
Fragment etykiety unijnej zawierający informacje o przyczepności na mokrej nawierzchni prezentuje wyniki pomiaru drogi hamowania i siły tarcia opon we wspomnianych warunkach w porównaniu do modelu referencyjnego. Etykieta unijna za przyczepność na mokrym przewiduje przyznanie klas od A (najwyższa) do G (najniższa) – warto jednak pamiętać, że klasa D dla rozgraniczenia lepszych i gorszych produktów pozostaje pusta, a opony z klasą G nie są dopuszczane do sprzedaży, więc w praktyce takich się nie spotyka. Identyczną notę - "B" na etykiecie unijnej w kategorii "przyczepność na mokrej nawierzchni" uzyskało jeszcze 60 innych produktów spełniających wytyczne - opony całoroczne (sezon), 18 cali (średnica) oraz premium (klasa).
Hałas na zewnątrz auta to jeden z parametrów określanych na etykietach unijnych dołączanych do opony. Wyrażany jest w decybelach i przedstawiany graficznie w formie od jednej do trzech fal, gdzie jedna fala oznacza najcichsze opony. Wszystkie modele dopuszczone do sprzedaży muszą spełniać normy, dlatego opony, którym przypisano trzy fale, także mieszczą się w tym zakresie. Warto zwrócić uwagę na ten parametr, ponieważ im cichszy model opony, tym bardziej jest on przyjazny dla środowiska naturalnego. Wynik "69 dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskały jeszcze 3 inne produkty spełniające kryteria - opony 235/50 R18 (rozmiar) oraz całoroczne (sezon).
Pirelli to włoski producent opon, którego historia sięga 1872 roku. Produkty marki są synonimem sportowych osiągów - firma od początku istnienia kojarzona była ze sportami motorowymi, dzięki wspieraniu rozmaitych rajdów i wyścigów. Międzynarodową sławę Pirelli przyniósł rajd Paryż-Pekin w 1970 roku, którego zwycięzcy używali opon tej marki podczas wyścigu. Dzięki najwyższej jakości wykonania i sportowym parametrom, opony Pirelli są cenione przez kierowców na całym świecie, nie tylko podczas sportowej jazdy, ale także na co dzień.
Model Cinturato All Season Plus (Pirelli) wyposażony został w kierunkową rzeźbę bieżnika. Bieżnik kierunkowy to rozwiązanie, które kształtem przypomina literę "V". Często jest też określane mianem jodełki. Opony z bieżnikiem kierunkowym doskonale sprawdzają się w trudnych warunkach drogowych – na wodzie, śniegu czy błocie pośniegowym (dlatego opony zimowe mają najczęściej taką rzeźbę). Do zalet opon kierunkowych należą 20% wyższa odporność na aquaplaning od asymetrycznych, dobre trzymanie toru jazdy oraz atrakcyjny wygląd. Warto pamiętać, że opony kierunkowe montuje się zgodnie z ich kierunkiem toczenia.
Napisy "101" oraz "V" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 825 kg) oraz prędkości (do 240 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon wielosezonowych. XL to skrót od extra load oznaczający ogumienie o wzmacnianej konstrukcji. Przy tym produkcie znaleść można także oznaczenie M+S - mud and Snow (ang. błoto i śnieg) określa opony lepiej radzące sobie w warunkach błota i śniegu, niżeli model standardowy (bez tego symbolu) oraz Seal Inside - technologia Pirelli (warstwa żelu uszczelniającego pod bieżnikiem) pozwalająca utrzymywać ciśnienie w przebitych oponach, umożliwiając kierowcy dalszą jazdę bez konieczności wymiany koła.
Pirelli Cinturato All Season Plus 235/50 R18 należy do grupy opon wielosezonowych. Opony całoroczne (wielosezonowe) to doskonała propozycja dla kierowców, którzy samochodem jeżdżą głównie po mieście, preferują spokojny styl prowadzenia auta lub po prostu chcą zaoszczędzić na sezonowych wymianach opon. Nazwy opon całorocznych kojarzą się z czterema porami roku 4Seasons", "Quatrac", "All Season", "All Weather", a potwierdzeniem ich zimowych właściwości jest symbol 3PMSF. Bieżnik i mieszanka opon całorocznych to kompromisowe rozwiązanie pomiędzy oponami letnimi i zimowymi.
Dzięki gwarancji na opony, kierowcy mogą liczyć na wymianę towaru na nowy lub rekompensatę finansową w przypadku wykrycia wady fabrycznej produktu. Na opony włoskiej firmy Pirelli taka gwarancja jest udzielana na okres pięciu lat (60 miesięcy) od daty produkcji. Wyłączone spod niej są przypadku użytkowania opon niezgodnie z zaleceniami producenta, uszkodzenia podczas usług serwisowych czy nieprawidłowego przechowywania i transportu. Należy pamiętać, że im więcej czasu minie od zakupu, a na oponie przejedziemy więcej kilometrów, tym udowodnienie wady będzie trudniejsze.
Opinie o oponach, które można znaleźć w Internecie, są cennym źródłem wiedzy dla wszystkich chcących porównać parametry poszczególnych modeli. W przypadku opon całorocznych Pirelli, kierowcy są zgodni - to doskonałe rozwiązanie dla osób ceniących sobie maksymalne osiągi i bezpieczeństwo. Ich użytkownicy piszą: "najlepsze opony całoroczne na rynku, sprawdzają się w ekstremalnych warunkach pogodowych - zarówno latem, jak i na błocie oraz śniegu", "dają poczucie bezpieczeństwa na drodze i nie gubią przyczepności, nawet podczas gwałtownych manewrów".
Z opon całorocznych szczególnie chętnie korzystają kierowcy, którzy nie chcą dwa razy w roku odwiedzać serwisu oponiarskiego w celu wymiany opon i którym wystarczają opony o zoptymalizowanych osiągach przez cały rok. Aby porównać parametry ogumienia całorocznego, i najlepiej skorzystać wyników profesjonalnych testów opon. Opony całoroczne Pirelli z reguły plasują się w sprawdzianach pośrodku stawki. Pirelli Cinturato All Season zajęła 5 miejsce w sprawdzianie opon całorocznych Auto Bild z 2017 roku i 5 lokatę w analogicznym teście ADAC rok wcześniej.
Wyniki dotyczą modelu Cinturato All Season Plus.
Zobacz inne określenia opon Pirelli Cinturato All Season Plus 235/50 R18 101V XL Seal Inside. Sformułowania te często spotykane są w komentarzach blogów czy na grupach dyskusyjnych. Zwroty zawierają różne formy zapisu sezonu (opony całoroczne), rozmiaru (235/50 R18), modelu (Cinturato All Season Plus), indeksów (101V XL, Seal Inside) oraz nazwy producenta (Pirelli) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon wielosezonowych o szerokości 235 mm, profilu 50 %, średnicy 18 cali oraz indeksach 101V. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Wśród polecanych znalazły się marki Nokian, Michelin, Bridgestone oraz Pirelli – kosztujące od 507 do 639 zł za sztukę. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony całoroczne, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą smycze do kluczy, oficjalne piłki nożne, zwrot części gotówki, wycieczki zagraniczne lub bilety na zawody żużlowe.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon wielosezonowych firmy Pirelli to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 40-57% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami (abmoto, oponeo czy inopony) udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. Credite Agricole, BGŻ BNP Paribas lub Euro Bank. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon wielosezonowych Pirelli w rozmiarze 235/50 R18 XL, Seal Inside (101V). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 691 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 2 764 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 258 (12 rat) do 1 410 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 1 410 zł | 2 820 zł | 56 zł |
4 | 719 zł | 2 876 zł | 112 zł |
6 | 489 zł | 2 934 zł | 170 zł |
8 | 374 zł | 2 992 zł | 228 zł |
10 | 305 zł | 3 050 zł | 286 zł |
12 | 258 zł | 3 096 zł | 332 zł |
Kupując opony całoroczne w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu Cinturato All Season Plus mogą być m.in. mierniki grubości bieżnika, zapachy do samochodu, skrobaczki do szyb lub środki do konserwacji opon.