Porównujemy oferty 21 sklepów z oponami całorocznymi firmy Pirelli w rozmiarze 235/65R17. Zobacz gdzie kupić opony Scorpion All Terrain Plus w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Co oznacza zapis "108 H XL" w nazwie opony?
Pirelli Scorpion All Terrain Plus w rozmiarze 235/65 R17 108H to opona całoroczna, wzmacniana (XL) oraz dodatkowo oznakowana symbolami M+S. Oznaczenia 2722100 oraz 8019227272215 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy premium. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Kod produktu | 2722100 |
EAN | 8019227272215 |
Producent | Pirelli |
Koncern | grupa Pirelli |
Siedziba | Włochy |
Klasa | premium |
Model | Scorpion All Terrain Plus |
Poprzedni model | - |
Następny model | - |
Sezon | opony całoroczne |
Rozmiar | [size width="235" profile="65" diameter="17"]235/65 R17[/size] |
Szerokość | 235 mm |
Profil | 65 % |
Średnica | 17 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 152,75 mm |
Kraj produkcji | Wielka Brytania, Turcja, Francja, Hiszpania, Niemcy, Rumunia |
Rodzaj bieżnika | symetryczny |
Indeks nośności | 108 |
Maksymalna nośność | 1000 kg |
Indeks prędkości | H |
Maksymalna prędkość | 210 km/h |
Przeznaczenie | auta 4x4 / SUV |
Gwarancja | 5 lat od daty produkcji |
Opory toczenia | E (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | E (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 72 dB |
Fale (1-3) | 2 |
Waga (ciężar) | 15,48 kg |
Premiera modelu | 2018 rok (podczas targów Moto) |
Cena | ~ 485 zł (brutto, z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | tak (XL) |
Rant ochronny felgi | - |
Inne oznaczenia | M+S |
Pełna nazwa | Pirelli Scorpion All Terrain Plus 235/65 R17 108H XL |
Opis modelu Scorpion All Terrain Plus jest w trakcie opracowywania. Zbieramy materiały, dane techniczne oraz zastosowane technologie, niezbędne do przygotowania wyczerpującej prezentacji. Proszę o chwilę wytchnienia, mamy już prawie wszystkie potrzebne informacje by stworzyć małe podsumowanie prezentowanej opony. Poszczególne elementy wspomnianego opisu znajdziesz na tej stronie w innych akapitach.
Opony całoroczne Pirelli Scorpion All Terrain Plus 235/65 R17 zostały zaprojektowane z myślą o samochodach typu Porsche Cayenne (I FL), Porsche Cayenne (I), Audi Q5 (II), Renault Espace (V), Hyundai Santa Fe (CM Restyling) czy Audi Q5 (I). Ich konstrukcja i osiągi są dostosowane do możliwości właśnie takich aut i oczekiwań ich kierowców. Prezentowany tutaj model Pirelli Scorpion All Terrain Plus 235/65 R17 w ramach europejskiego systemu etykiet otrzymał klasę E za poziom oporów toczenia, E w pomiarze drogi hamowania na mokrej drodze i 72 dB za emisję hałasu zewnętrznego.
Rozmiar 235/65 R17 opon Pirelli Scorpion All Terrain Plus należy czytać następująco: szerokość 235 mm, wysokość profilu 65 (jako procent z szerokości, czyli 152,75 mm) i średnica 17 cali. Litera przed oznaczeniem średnicy oznacza typ konstrukcji opony – może być radialna lub diagonalna. Omawiane opony Pirelli Scorpion All Terrain Plus 235/65 R17 mają indeks prędkości H (oznacza to dopuszczalną prędkość 210 km/h) i indeks nośności 108 (dopuszczalne obciążenie wynosi tutaj 1000 kg).
Scorpion All Terrain Plus w rozmiarze 235/65 R17 sklasyfikowany został przez producenta jako ogumienie 4x4 / SUV. Opony do aut typu SUV są zaprojektowane tak, aby zapewnić bezpieczną i stabilną jazdę samochodem o większej masie i mocy. Tego typu opony mają takie same bieżniki, jak modele osobowe (a nawet często takie same nazwy produktów z dopiskiem "SUV"), ale różnią się od nich wzmocnioną konstrukcją i większą nośnością. Dzięki temu zapewniają stabilność samochodu o wyżej położonym środku ciężkości, a co za tym idzie bezpieczne i komfortowe podróżowanie niezależnie od warunków panujących na drodze.
Opony firmy Pirelli pozycjonowane są przez branżę motoryzacyjną jako produkty klasy premium. Opony klasy premium oferują najwyższy poziom osiągów niezależnie od warunków panujących na drodze. Są też zwykle najbardziej komfortowe i mają najmniejsze opory toczenia. Jest to zasługa doskonałych jakościowo składników i najbardziej zaawansowanych technologii stosowanych podczas ich produkcji. Największą popularnością wśród opon klasy premium charakteryzują się marki: Pirelli, Vredestein, Nokian, Bridgestone, Continental, Goodyear, Hankook, Dunlop czy Michelin. Zwykle kupują je posiadacze samochodów o dużej mocy, kierowcy o agresywnym stylu jazdy czy pokonujący dużą liczbę kilometrów w ciągu roku.
Etykieta unijna na oponach przypomina te znane ze sprzętu AGD/RTV i w przystępnej formie opisuje trzy parametry: opory toczenia, przyczepność na mokrej nawierzchni (pomiar drogi hamowania i siły tarcia między oponą a nawierzchnią) oraz poziom hałasu zewnętrznego emitowanego przez opony. W pierwszych dwóch przypadkach opony mogą otrzymać klasy od A do G, przy czym nie przyznaje się klasy D. Za hałas zewnętrzny opony mogą otrzymać od jednej do trzech fal i wartość liczbową w decybelach. Zapoznanie się z parametrami na etykietach może ułatwić podjęcie decyzji o zakupie opon. Zobacz jak prezentują się oceny opon Pirelli Scorpion All Terrain Plus 235/65R17 108H na etykiecie unijnej.
Informacje o spalaniu paliwa umieszczane są na etykietach dołączanych do opon i prezentowane w formie piktogramu oraz klas od A do G, gdzie klasa A oznacza największą ekonomiczność paliwową. Jest to ważna informacja, ponieważ im mniejsze opory toczenia, tym samochód ma mniejsze spalania i jest bardziej ekonomiczny w eksploatacji. To także ważna informacja dla wszystkich, którzy dbają o środowisko naturalne – większa ekonomiczność paliwowa oznacza, że do atmosfery trafi mniej szkodliwych spalin. Taką samą ocenę - "E" na etykiecie unijnej w kategorii "spalanie paliwa" uzyskało jeszcze 35 innych produktów spełniających kryteria - opony całoroczne (sezon), 17 cali (średnica) oraz premium (klasa).
Przyczepność na mokrej nawierzchni to zdolność zachowania kontaktu opony z pokrytą wodą jezdnią. Najkrótszą drogą hamowania cechuje się ogumienie zaliczane do klasy "A". Najsłabsze parametry pod tym względem mają modele z notą "F" (w przypadku aut osobowych) lub "G" (dla pozostałych pojazdów).
Jednym z parametrów, które można porównać dzięki etykiecie dołączonej do opony jest hałas na zewnątrz auta. Mierzony jest on podczas ruchu i wyrażany w decybelach oraz za pomocą piktogramu przedstawiającego od jednej do trzech fal, przy czym jedna fala oznacza opony generujące niski hałas, a trzy – największy, jednak wciąż nie przekraczający obowiązującej normy. Najcichsze opony są najbardziej przyjazne środowisku. Należy też pamiętać, że badanie jakiemu obowiązkowo poddaje się modele obejmują tylko głośność na zewnątrz auta, a nie w środku pojazdu. Wynik "72 dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskało jeszcze 6 innych produktów spełniających kryteria - opony Scorpion All Terrain Plus (model) oraz 17 cali (średnica).
Pirelli to włoska marka, która zajmuje obecnie 5 miejsce pod względem wielkości produkcji opon na świecie. Mimo że na co dzień jest kojarzona ze sportem za sprawą dostarczana ogumienia do najsłynniejszych światowych rajdów i wyścigów (w tym Formuły 1), to korzystają z niej także kierowcy ceniący sobie wysokie osiągi i bezpieczną jazdę na co dzień. Co roku Pirelli wydaje kalendarz z artystycznymi aktami modelek, który przez lata swojego istnienia stał się ikoną popkultury, a jego premiera co roku budzi emocje w świecie show biznesu.
Model Scorpion All Terrain Plus (Pirelli) wyposażony został w symetryczną rzeźbę bieżnika. Bieżnik symetryczny to rozwiązanie, które jest najstarsze pod względem technologicznym. Jest ono także najtańsze pod względem projektowania i produkcji. Dwie połowy opony z omawianą rzeźbą są takie same, co sprawia, że można je dowolnie zamontować na samochodzie i niezależnie od kierunku toczenia pracują tak samo. W efekcie osiągi opon z bieżnikiem symetrycznym są dość przeciętne, szczególnie przy wyższych prędkościach. Bieżnik symetryczny można obecnie spotkać głównie w oponach ciężarowych i dostawczych.
Napisy "108" oraz "H" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 1000 kg) oraz prędkości (do 210 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon wielosezonowych. Przy tym produkcie znaleść można także oznaczenie M+S - mud and Snow (ang. błoto i śnieg) określa opony lepiej radzące sobie w warunkach błota i śniegu, niżeli model standardowy (bez tego symbolu). XL to skrót od extra load oznaczający ogumienie o wzmacnianej konstrukcji.
Pirelli Scorpion All Terrain Plus 235/65 R17 należy do grupy opon wielosezonowych. Opony całoroczne najlepiej sprawdzają się w umiarkowanych warunkach pogodowych ze względu na zastosowanie specjalnej mieszanki przystosowanej do zimowej i letniej pogody. Ich bieżnik łączy zalety bieżnika letniego i zimowego, dlatego dobrze dostosowuje się do różnych warunków. Wielosezonowe modele to kompromis między oponom dedykowanym na poszczególne sezony, dlatego są szczególnie polecane kierowcom miejskich aut, którzy pokonują niewielkie przebiegi i podróżują głównie na terenie aglomeracji.
Dzięki gwarancji na opony, kierowcy mogą liczyć na wymianę towaru na nowy lub rekompensatę finansową w przypadku wykrycia wady fabrycznej produktu. Na opony włoskiej firmy Pirelli taka gwarancja jest udzielana na okres pięciu lat (60 miesięcy) od daty produkcji. Wyłączone spod niej są przypadku użytkowania opon niezgodnie z zaleceniami producenta, uszkodzenia podczas usług serwisowych czy nieprawidłowego przechowywania i transportu. Należy pamiętać, że im więcej czasu minie od zakupu, a na oponie przejedziemy więcej kilometrów, tym udowodnienie wady będzie trudniejsze.
Dzięki oponom całorocznym, kierowcy chcący uniknąć zmiany opon dwa razy w roku, mogą cieszyć się bezpieczną jazda i doskonałymi osiągami. Wszystko to oferują opony całoroczne Pirelli, na temat których użytkownicy zamieszczają pozytywne opinie w sieci. Kierowcy piszą, że "dzięki tym oponom wiem, że nie wrócę do opon sezonowych - przy moich przebiegach Pirelli to najlepsze rozwiązanie, zapewniające bezpieczeństwo w każdej sytuacji", "opony ciche, gwarantują wysoki komfort jazdy bez względu na pogodę".
Opony całoroczne Pirelli to doskonałe rozwiązanie dla kierowców, którzy rocznie pokonują niewielkie przebiegi. Testy publikowane przez prasę i automobilkluby pozwalają porównać między sobą osiągi różnych modeli i wybrać spośród nich optymalny do swojego auta. W testach opon całorocznych sprawdzono m.in. modele Pirelli Cinturato All Season i Cinturato All Season Plus. Pierwsza z nich zajęła 5 miejsce w teście ADAC w 2016 roku, a druga uplasowała się na 9 lokacie w sprawdzianie Auto Bild przeprowadzonym w 2018 roku.
Wyniki dotyczą opon wielosezonowych Pirelli, gdyż model Scorpion All Terrain Plus nie został jeszcze przetestowany przez żadną popularną organizację, czasopismo, dziennikarzy motoryzacyjnych czy automobilclub.
Zobacz inne określenia opon Pirelli Scorpion All Terrain Plus 235/65 R17 108H XL. Sformułowania te często spotykane są w komentarzach blogów czy na grupach dyskusyjnych. Zwroty zawierają różne formy zapisu indeksów (108H XL), modelu (Scorpion All Terrain Plus), sezonu (opony całoroczne), nazwy producenta (Pirelli) oraz rozmiaru (235/65 R17) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon wielosezonowych o szerokości 235 mm, profilu 65 %, średnicy 17 cali oraz indeksach 108H. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Wśród polecanych znalazły się marki Pirelli, Vredestein, Goodyear, Nokian oraz Bridgestone – kosztujące od 444 do 516 zł za sztukę. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony całoroczne, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą bony Sodexo, wejściówki do kina, smycze do kluczy, wycieczki zagraniczne lub bilety na zawody żużlowe.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon wielosezonowych firmy Pirelli to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 44-63% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami (oponylux, oponeo czy voida) udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. Alior Bank, BGŻ BNP Paribas oraz mBank. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon wielosezonowych Pirelli w rozmiarze 235/65 R17 XL (108H). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 485 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 1 940 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 182 (12 rat) do 990 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 990 zł | 1 980 zł | 40 zł |
4 | 505 zł | 2 020 zł | 80 zł |
6 | 343 zł | 2 058 zł | 118 zł |
8 | 262 zł | 2 096 zł | 156 zł |
10 | 214 zł | 2 140 zł | 200 zł |
12 | 182 zł | 2 184 zł | 244 zł |
Kupując opony całoroczne w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu Scorpion All Terrain Plus mogą być m.in. skrobaczki do szyb, worki do opon, płyny do prania tapicerki lub podkładki antypoślizgowe pod telefon.