Porównujemy oferty 22 sklepów z oponami letnimi firmy Pirelli w rozmiarze 235/50R18. Zobacz gdzie kupić opony Scorpion Verde w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Co oznacza zapis "97 Y RO1, (FR)" w nazwie opony?
Pirelli Scorpion Verde w rozmiarze 235/50 R18 97Y to opona letnia, homologowana (RO1) oraz posiadająca rant ochronny felgi (FR). Oznaczenia 2410700 oraz 8019227241075 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy premium. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Kod produktu | 2410700 |
EAN | 8019227241075 |
Producent | Pirelli |
Koncern | grupa Pirelli |
Siedziba | Włochy |
Klasa | premium |
Model | Scorpion Verde |
Poprzedni model | - |
Następny model | - |
Sezon | opony letnie |
Rozmiar | [size width="235" profile="50" diameter="18"]235/50 R18[/size] |
Szerokość | 235 mm |
Profil | 50 % (opona niskoprofilowa) |
Średnica | 18 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 117,50 mm |
Kraj produkcji | Wielka Brytania, Rumunia, Hiszpania, Francja, Turcja, Niemcy |
Rodzaj bieżnika | asymetryczny |
Indeks nośności | 97 |
Maksymalna nośność | 730 kg |
Indeks prędkości | Y |
Maksymalna prędkość | 300 km/h |
Przeznaczenie | auta 4x4 / SUV |
Gwarancja | 5 lat od daty produkcji |
Opory toczenia | C (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | B (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 71 dB |
Fale (1-3) | 2 |
Waga (ciężar) | 11,60 kg |
Premiera modelu | 2010 rok (podczas targów Moto) |
Cena | ~ 464 zł (brutto, z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | nie |
Homologacja / OE | RO1 (Audi) |
Rant ochronny felgi | tak (FR) |
Inne oznaczenia | - |
Pełna nazwa | Pirelli Scorpion Verde 235/50 R18 97Y RO1 (FR) |
Opis modelu Scorpion Verde jest w trakcie opracowywania. Zbieramy materiały, dane techniczne oraz zastosowane technologie, niezbędne do przygotowania wyczerpującej prezentacji. Proszę o chwilę wytchnienia, mamy już prawie wszystkie potrzebne informacje by stworzyć małe podsumowanie prezentowanej opony. Poszczególne elementy wspomnianego opisu znajdziesz na tej stronie w innych akapitach.
Opony letnie Pirelli Scorpion Verde 235/50 R18 są najczęściej montowane w następujących modelach samochodów: Ford Kuga (II FL), Ford Kuga (II), Opel Insignia (A), Ford S-MAX (II) czy Ford Kuga (I). Prezentowany produkt ma indeks prędkości Y, co oznacza że można się na nim poruszać z maksymalną prędkością 300 km/h. Z kolei indeks nośności opon letnich Pirelli Scorpion Verde 235/50 R18 to 97 - najwyższa wartość obciążenia dla jednej opony wynosi 730 kg.
Opona letnia Pirelli Scorpion Verde w omawianym rozmiarze otrzymała na unijnej etykiecie klasę C w ramach pomiaru oporów toczenia mających wpływ na poziom spalania paliwa. Za przyczepność na mokrej nawierzchni produkt otrzymał klasę B, a pomiar hałasu zewnętrznego emitowanego przez model Pirelli Scorpion Verde 235/50 R18 dał wynik 71 dB.
Jak należy interpretować zapis rozmiaru opony, który umieszczony jest na ścianie bocznej każdego modelu? Pierwsza liczba to szerokość opony podawana w milimetrach – w omawianym przypadku jest to 235 mm. Druga liczba to wysokość profilu opony prezentowana jako procent z szerokości – tutaj 50% z 235, czyli 117,50 mm. Litera mówi to typie konstrukcji opony (najczęściej jest to "R" – radialna), a ostatnia liczba to średnica felgi, na jaką należy zamontować dany produkt – w tym przypadku 18 cali, czyli 45,72 cm.
Scorpion Verde w rozmiarze 235/50 R18 sklasyfikowany został przez producenta jako ogumienie 4x4 / SUV. Opony 4x4 znajdziemy wśród bogatych ofert marek budżetowych, klasy średniej i premium. Nie należy ich mylić z oponami SUV, którym dużo bliżej do osobowych (często dany model SUV ma taki sam bieżnik, jak typowo osobowy). Opony terenowe mają bardziej agresywną rzeźbę, na której umieszczono charakterystyczne klocki. Wyróżniamy wśród nich modele A/T – All Terrain (równie dobrze nadają się do jazdy po asfalcie i w terenie), M/T – Mud Terrain (lepsze w terenie, słabsze na asfalcie) i Extrem (wyłącznie w teren).
Opony firmy Pirelli pozycjonowane są przez branżę motoryzacyjną jako produkty klasy premium. Opony klasy premium oferują najwyższy poziom osiągów niezależnie od warunków panujących na drodze. Są też zwykle najbardziej komfortowe i mają najmniejsze opory toczenia. Jest to zasługa doskonałych jakościowo składników i najbardziej zaawansowanych technologii stosowanych podczas ich produkcji. Największą popularnością wśród opon klasy premium charakteryzują się marki: Pirelli, Dunlop, Michelin, Vredestein, Nokian, Goodyear, Hankook, Yokohama czy Bridgestone. Zwykle kupują je posiadacze samochodów o dużej mocy, kierowcy o agresywnym stylu jazdy czy pokonujący dużą liczbę kilometrów w ciągu roku.
Etykieta UE zawiera najważniejsze informacje o parametrach bezpieczeństwa, komfortu i ekonomiki jazdy. Wprowadzony w 2012 roku system oznaczeń pozwala z łatwością porównać opony pod względem generowanego podczas pracy hałasu, oporów toczenia oraz przyczepności na mokrej nawierzchni. Zobacz jak prezentują się oceny opon Pirelli Scorpion Verde 235/50R18 97Y na etykiecie unijnej.
Podczas toczenia na opony działają różne siły – w zależności od konstrukcji mogą one przeciwstawiać się im lepiej lub gorzej. Pokonywanie oporów toczenia pochłania prawie 20% spalania paliwa. Dlatego parametr ten jest tak ważny i został zawarty na etykietach. Za poziom oporów toczenia opony mogą otrzymać klasy od A do G, ale warto wiedzieć, że klasa D nie jest używana dla lepszego rozgraniczenia modeli lepszych i gorszych. Kupując opony o niskich oporach toczenia można zaoszczędzić nawet 0,25 litra paliwa na 100 km. Taką samą ocenę - "C" na etykiecie unijnej w kategorii "spalanie paliwa" uzyskało jeszcze 16 innych produktów spełniających kryteria - opony Scorpion Verde (model) oraz 18 cali (średnica).
Przyczepność na mokrej nawierzchni jest jednym z trzech parametrów, jakie są zawarte na unijnej etykiecie dołączanej do opon. Parametr ten jest niezwykle ważny przy wyborze opon przez kierowców, dlatego jego porównanie między poszczególnymi modelami może pomóc w trafnym zakupie. Przyczepność na mokrym jest wyrażana w postaci liter od A do G, przy czym oceny D i G nie są używane, a A oznacza najkrótszą drogę hamowania. Dla samochodów osobowych różnica pomiędzy ocenami od A do F jest znacząca i wynosi ponad 18 metrów. Identyczną notę - "B" na etykiecie unijnej w kategorii "przyczepność na mokrej nawierzchni" uzyskało jeszcze 387 innych produktów spełniających wytyczne - opony letnie (sezon), 18 cali (średnica) oraz premium (klasa).
Za hałas zewnętrzny unijna etykieta przewiduje przyznanie od 1 do 3 fal i umieszczenie obok nich liczbowego wyniku pomiaru w dB. Warto wspomnieć, że decyzja o umieszczeniu na etykietach właśnie tego parametru budzi pewne kontrowersje. Dla kierowców większe znaczenie ma poziom hałasu wewnętrznego, który jest odczuwany w kabinie i wpływa na komfort jazdy. Informacja o hałasie zewnętrznym emitowanym przez opony wynika z prowadzonej przez UE polityki ochrony środowiska. Wynik "71 dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskało jeszcze 31 innych produktów spełniających kryteria - opony 235/50 R18 (rozmiar) oraz letnie (sezon).
Włoska marka Pirelli jest szczególnie ceniona przez kierowców lubiących sportowe osiągi. Nie dziwi to, ponieważ od początku swojego istnienia kojarzona jest ze sportami motorowymi, ze względu na wspieranie rozmaitych rajdów i wyścigów. Opony Pirelli są od 2011 roku dostarczane zespołom najbardziej prestiżowych wyścigów świata - Formuły 1. Firma słynie również z limitowanego, wydawanego co roku kalendarza z aktami modelek, który trafia do wybranych 20 tysięcy osób na całym świecie, a jego premiera za każdym razem staje się dużym wydarzeniem medialnym.
Model Scorpion Verde (Pirelli) wyposażony został w asymetryczną rzeźbę bieżnika. Bieżnik asymetryczny to rzeźba, która dzieli się na dwie części: zewnętrzną i wewnętrzną. Zadaniem pierwszej z nich jest zapewnienie odpowiedniej stabilności podczas pokonywania zakrętów. Druga z nich odpowiada głównie za odprowadzanie wody. Opony asymetryczne bardzo często są polecane do samochodów o większej mocy zarówno na sezon letni, jak i zimowy. Oferują one doskonałe panowanie nad autem przy wyższej prędkości oraz zużywają się bardzo powoli i równomiernie. Bieżnik asymetryczny jest uznawany za najbardziej zaawansowany technologicznie.
Napisy "97" oraz "Y" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 730 kg) oraz prędkości (do 300 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon letnich. Model Scorpion Verde (Pirelli 235/50 R18) posiada homologację RO1 (Audi). Opona z oznaczeniem FR posiada rant chroniący felgę przed zarysowaniami.
Pirelli Scorpion Verde 235/50 R18 należy do grupy opon letnich. Opony letnie to modele, które najlepiej sprawdzają się w okresie od późnej wiosny do wczesnej jesieni. Najlepiej zamontować je, gdy średnia dobowa temperatura regularnie przekracza 7 st. C. Opony letnie mają za zadanie zapewnić dobrą przyczepność na suchej nawierzchni oraz podczas opadów deszczu, a także odpowiedni komfort jazdy i małe opory toczenia. Opony letnie najczęściej wyposażone są w bieżnik asymetryczny lub kierunkowy. Jak kupić opony letnie? Najlepiej zapoznać się z ich etykietami, sprawdzić wyniki testów i opinie użytkowników.
Gwarancja na opony Pirelli obowiązuje przez 5 lat od daty produkcji. Opony warto reklamować, gdy użytkownik zauważy nieprawidłowości - najczęściej pojawiające się przy montażu lub po pierwszych przejechanych kilometrach. Należy pamiętać, że nie można reklamować opon, które były użytkowane niezgodnie z zaleceniami producenta, zniekształcone na skutek niewłaściwego transportu lub przechowywania, czy uszkodzone podczas eksploatacji. Trzeba przy tym pamiętać, że reklamowanie opon bywa trudne ze względu na ich naturalne zużycie, dlatego najlepiej nie zwlekać w przypadku zauważenia wady.
Dzięki opiniom o oponach zamieszczanych przez użytkowników w Internecie, kierowcy chcący zmienić ogumienie na nowe mają ułatwione zadanie. Porównanie między sobą opinii użytkowników sprawia, że wybór optymalnych opon do danego auta i stylu jazdy staje się prostszy. Opony letnie Pirelli cieszą się dobrą opinią kierowców. Na forach motoryzacyjnych i w mediach społecznościowych piszą o nich tak: "dobrze kleją się na zakrętach zapewniając odpowiednie bezpieczeństwo", "najlepsze opony na jakich miałem okazję jeździć, bez względu na pogodę gwarantują najwyższe osiągi".
Opony Pirelli cieszą się zainteresowaniem kierowców na całym świecie ze względu na sportowe osiągi. O tym, jak prezentują się opony tego producenta względem innych modeli, można się przekonać zaglądając do sezonowych testów opon przygotowywanych przez magazyny i kluby motoryzacyjne. W takich testach sprawdzono wiele modeli opon włoskiego producenta - przykładowo Cinturato P1 Verde uplasowała się w 2018 na 4 miejscu w sprawdzianie Auto Bild, a w teście prestiżowej organizacji ADAC, w 2017 zajęła pierwsze miejsce deklasując modele innych producentów.
Wyniki dotyczą modelu Scorpion Verde.
Zobacz inne określenia opon Pirelli Scorpion Verde 235/50 R18 97Y RO1 (FR). Sformułowania te często spotykane są w komentarzach blogów czy na stronach producentów. Zwroty zawierają różne formy zapisu modelu (Scorpion Verde), sezonu (opony letnie), nazwy producenta (Pirelli), indeksów (97Y RO1) oraz rozmiaru (235/50 R18) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon letnich o szerokości 235 mm, profilu 50 %, średnicy 18 cali oraz indeksach 97Y. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Wśród polecanych znalazły się marki Dunlop, Goodyear oraz Avon – kosztujące od 497 do 605 zł za sztukę. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony letnie, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą foteliki samochodowe, karty przedpłacone, pamięci przenośne USB, bilety na mecze piłkarskie czy kubki termiczne.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon letnich firmy Pirelli to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 36-60% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami (inopony, oponeo czy abmoto) udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. Euro Bank, mBank czy Alior Bank. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon letnich Pirelli w rozmiarze 235/50 R18 RO1 (97Y). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 464 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 1 856 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 174 (12 rat) do 947 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 947 zł | 1 894 zł | 38 zł |
4 | 483 zł | 1 932 zł | 76 zł |
6 | 328 zł | 1 968 zł | 112 zł |
8 | 251 zł | 2 008 zł | 152 zł |
10 | 205 zł | 2 050 zł | 194 zł |
12 | 174 zł | 2 088 zł | 232 zł |
Kupując opony letnie w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu Scorpion Verde mogą być m.in. środki do konserwacji opon, ubezpieczenie opon, skrobaczki do szyb lub mierniki grubości bieżnika.