Data modyfikacji:

Pirelli Scorpion Verde All Season 235/50 R18 97V (FR)

Autor: Łukasz Wulkanista

Opona całoroczna Pirelli Scorpion Verde All Season 235/50 R

Zdjęcie poglądowe modelu Scorpion Verde All Season w rozmiarze 235/50 R18

Porównujemy oferty 27 sklepów z oponami całorocznymi firmy Pirelli w rozmiarze 235/50R18. Zobacz gdzie kupić opony Scorpion Verde All Season w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.

Co oznacza zapis "97 V (FR)" w nazwie opony?

Parametry techniczne

Pirelli Scorpion Verde All Season w rozmiarze 235/50 R18 97V to opona całoroczna, posiadająca rant ochronny felgi (FR) oraz dodatkowo oznakowana symbolami M+S. Oznaczenia 1953400 oraz 8019227195347 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy premium. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.

Pełna specyfikacja opony (szczegóły produktu)
Parametr Wartość
Kod produktu 1953400
EAN 8019227195347
Producent Pirelli
Koncern grupa Pirelli
Siedziba Włochy
Klasa premium
Model Scorpion Verde All Season
Poprzedni model -
Następny model -
Sezon opony całoroczne
Rozmiar [size width="235" profile="50" diameter="18"]235/50 R18[/size]
Szerokość 235 mm
Profil 50 % (opona niskoprofilowa)
Średnica 18 cali
Konstrukcja R (radialna)
Wysokość profilu 117,50 mm
Kraj produkcji Rumunia, Turcja, Niemcy, Wielka Brytania, Hiszpania, Francja
Rodzaj bieżnika asymetryczny
Indeks nośności 97
Maksymalna nośność 730 kg
Indeks prędkości V
Maksymalna prędkość 240 km/h
Przeznaczenie auta 4x4 / SUV
Gwarancja 5 lat od daty produkcji
Opory toczenia B (spalanie paliwa)
Przyczepność na mokrym C (droga hamowania)
Hałas zewnętrzny 71 dB
Fale (1-3) 2
Waga (ciężar) 12,44 kg
Premiera modelu 2011 rok (podczas targów Moto)
Cena ~ 456 zł (brutto, z VAT)
Run Flat nie
Wzmocnienie nie
Rant ochronny felgi tak (FR)
Inne oznaczenia M+S
Pełna nazwa Pirelli Scorpion Verde All Season 235/50 R18 97V (FR)

Model Scorpion Verde All Season

Fragment bieżnika Scorpion Verde All Season firmy Pirelli (

Opis modelu Scorpion Verde All Season jest w trakcie opracowywania. Zbieramy materiały, dane techniczne oraz zastosowane technologie, niezbędne do przygotowania wyczerpującej prezentacji. Proszę o chwilę wytchnienia, mamy już prawie wszystkie potrzebne informacje by stworzyć małe podsumowanie prezentowanej opony. Poszczególne elementy wspomnianego opisu znajdziesz na tej stronie w innych akapitach.

Opony całoroczne Pirelli Scorpion Verde All Season w rozmiarze 235/50 R18 97V

Opony całoroczne Pirelli Scorpion Verde All Season 235/50 R18 zostały zaprojektowane i wyprodukowane z myślą o samochodach typu Opel Insignia (A), Ford Galaxy (III), Ford Kuga (II), Ford S-MAX (II) czy Opel Insignia (A FL). Testy wykonane na potrzeby europejskiego systemu etykiet pozwoliły na przyznanie omawianemu modelowi następujących klas: C w kategorii hamowania na mokrej nawierzchni, B za opory toczenia, które wpływają na spalanie paliwa oraz 71 dB w pomiarze emitowanego hałasu zewnętrznego. Opony całoroczne Pirelli Scorpion Verde All Season 235/50 R18 posiadają indeks prędkości V (maksymalnie na tym modelu można jechać 240 km/h) oraz indeks nośności 97 (najwyższa wartość obciążenia przy jeździe z maksymalną prędkością wynosi tu 730 kg).

Warto wiedzieć, że samo oznaczenie rozmiaru 235/50 R18 należy odczytywać następująco: pierwsza liczba to szerokość opony w milimetrach, druga to wysokość profilu liczona jako procent z szerokości (tutaj 50 przekłada się na wartość 117,50 mm), a trzecia to średnica felgi, na jaką należy założyć daną oponę - w tym przypadku wynosi ona 18 cali. Litera przed oznaczeniem średnicy to typ konstrukcji opony (radialny lub diagonalny).

Opony do samochodu 4x4 / SUV

Przeznaczenie - samochody 4x4 (zdjęcie)

Scorpion Verde All Season w rozmiarze 235/50 R18 sklasyfikowany został przez producenta jako ogumienie 4x4 / SUV. Opony do aut typu SUV mają bardzo podobną konstrukcję do opon osobowych i oferują zbliżony wachlarz osiągów. Bardzo często modele do samochodów typu SUV dostępne są jako wariant danych opon osobowych. Opony do aut typu SUV nie nadają się do jazdy w terenie. Bardzo dobrze spisują się za to na asfalcie – niezależnie od warunków panujących na drodze. Oferują również wysoki komfort jazdy i optymalne opory toczenia. Opony do aut typu SUV przystosowane są do ciężkich samochodów z wyżej położonym środkiem ciężkości poprzez zwiększony indeks nośności i usztywnione ściany boczne.

Klasa - premium. Opony dla wymagających kierowców gwarantujące najwyższą jakość

Klasa - premium

Opony firmy Pirelli pozycjonowane są przez branżę motoryzacyjną jako produkty klasy premium. Opony klasy premium to najbardziej nowoczesne modele na rynku, które oferują najwyższy poziom osiągów. Opony tego typu często są wybierane do samochodów o dużej mocy, przez kierowców pokonujących dużą liczbę kilometrów w ciągu roku czy preferujących agresywny styl jazdy. Opony klasy premium to modele oferowane między innymi przez Pirelli, Yokohama, Continental, Hankook, Vredestein, Bridgestone, Nokian czy Michelin. O jakości opon premium świadczą ich czołowe pozycje w rankingach, najwyższe klasy na etykietach oraz wiele pozytywnych recenzji kierowców.

Etykieta unijna opon Scorpion Verde All Season 235/50 R18 czyli ocena spalania, hamowania i...

Etykieta UE zawiera najważniejsze informacje o parametrach bezpieczeństwa, komfortu i ekonomiki jazdy. Wprowadzony w 2012 roku system oznaczeń pozwala z łatwością porównać opony pod względem generowanego podczas pracy hałasu, oporów toczenia oraz przyczepności na mokrej nawierzchni. Zobacz jak prezentują się oceny opon Pirelli Scorpion Verde All Season 235/50R18 97V na etykiecie unijnej.

Spalanie paliwa - ocena B

Ekonomiczność paliwa to jedna z informacji zawartej na unijnej etykiecie dołączonej do opony. Każdy model ma określoną klasę spalania – od A do G, która informuje o oporach toczenia opony. To bardzo ważny parametr, ponieważ ma bezpośrednie przełożenie na zużycie paliwa, a co za tym idzie – ekonomiczny aspekt jazdy. Najwyższa klasa efektywności czyli A oznacza najmniejsze zużycie paliwa. Informacja o spalaniu jest także istotna pod względem ochrony środowiska – bardziej ekonomiczne modele emitują mniejszą ilość spalin do atmosfery. Taką samą ocenę - "B" na etykiecie unijnej w kategorii "spalanie paliwa" uzyskał jeszcze 1 produkt spełniający kryteria - opony 235/50 R18 (rozmiar) oraz całoroczne (sezon).

Hamowanie na mokrym - ocena C

Za przyczepność na mokrej nawierzchni etykieta unijna przewiduje przyznawanie oponom klas od A do G, ale klasa D pozostaje pusta dla rozgraniczenia modeli z lepszym wynikiem pomiaru. Z kolei produkty z klasą G są na tyle słabe pod względem przyczepności, że mogą stanowić zagrożenie i nie dopuszcza się ich do sprzedaży. Wartości przyczepność na mokrej nawierzchni na potrzeby systemu etykiet wyznacza się w pomiarze drogi hamowania i siły tarcia opon. Zapoznając się z tym parametrem można wyrobić sobie opinię na temat zachowania danego modelu w trudnych warunkach. Identyczną notę - "C" na etykiecie unijnej w kategorii "przyczepność na mokrej nawierzchni" uzyskało jeszcze 14 innych produktów spełniających wytyczne - opony Scorpion Verde All Season (model) oraz 18 cali (średnica).

Hałas na zewnątrz - 71 dB

Jednym z parametrów, które można porównać dzięki etykiecie dołączonej do opony jest hałas na zewnątrz auta. Mierzony jest on podczas ruchu i wyrażany w decybelach oraz za pomocą piktogramu przedstawiającego od jednej do trzech fal, przy czym jedna fala oznacza opony generujące niski hałas, a trzy – największy, jednak wciąż nie przekraczający obowiązującej normy. Najcichsze opony są najbardziej przyjazne środowisku. Należy też pamiętać, że badanie jakiemu obowiązkowo poddaje się modele obejmują tylko głośność na zewnątrz auta, a nie w środku pojazdu. Wynik "71 dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskało jeszcze 38 innych produktów spełniających kryteria - opony całoroczne (sezon), 18 cali (średnica) oraz premium (klasa).

Firma Pirelli

Logo firmy oponiarskiej Pirelli (zdjęcie)

Włoska marka Pirelli jest szczególnie ceniona przez kierowców lubiących sportowe osiągi. Nie dziwi to, ponieważ od początku swojego istnienia kojarzona jest ze sportami motorowymi, ze względu na wspieranie rozmaitych rajdów i wyścigów. Opony Pirelli są od 2011 roku dostarczane zespołom najbardziej prestiżowych wyścigów świata - Formuły 1. Firma słynie również z limitowanego, wydawanego co roku kalendarza z aktami modelek, który trafia do wybranych 20 tysięcy osób na całym świecie, a jego premiera za każdym razem staje się dużym wydarzeniem medialnym.

Asymetryczna rzeźba bieżnika

Bieżnik asymetryczny (zdjęcie)

Model Scorpion Verde All Season (Pirelli) wyposażony został w asymetryczną rzeźbę bieżnika. Opony z bieżnikiem asymetrycznym dzielą się na dwa obszary – zewnętrzny i wewnętrzny. Takie modele wygląda jakby były przecięte na pół. Ma to ogromny wpływ na osiągi takiego ogumienia. Część zewnętrzna odpowiada za trakcję podczas dynamicznego manewrowania czy pokonywania zakrętów, a wewnętrzna umożliwia skuteczne hamowanie i przyspieszanie oraz odprowadza wodę spod opony. Oprócz tego bieżnik asymetryczny jest wyjątkowo odporny na nieregularne zużycie. Opony asymetryczne często są montowane w samochodach o dużej mocy.

Oznaczenia 97V, FR oraz M+S

Napisy "97" oraz "V" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 730 kg) oraz prędkości (do 240 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon wielosezonowych. Przy tym produkcie znaleść można także oznaczenie M+S - mud and Snow (ang. błoto i śnieg) określa opony lepiej radzące sobie w warunkach błota i śniegu, niżeli model standardowy (bez tego symbolu). Akronim FR oznacza oponę posiadającą rant ochronny felgi.

Opony całoroczne

Opony całoroczne

Pirelli Scorpion Verde All Season 235/50 R18 należy do grupy opon wielosezonowych. Opony całoroczne nazywane są także wielosezonowymi. Stanowią one kompromis pomiędzy letnimi i zimowymi, dlatego charakteryzują się nieco twardszą mieszanką od tych drugich i mniej agresywnym bieżnikiem. Najlepiej sprawdzają się w umiarkowanych warunkach (lato bez upału, łagodna zima). Opony całoroczne dostosowane do warunków zimowych mają na ścianie bocznej symbol 3PMSF (trzech górskich szczytów z płatkiem śniegu). Najłatwiej rozpoznać je po nazwie, która zwykle kojarzy się z czterema porami roku – "4Seasons", "Quatrac", "All Season", "All Weather" itd.

Gwarancja na opony Scorpion Verde All Season

Gwarancja na opony Pirelli obowiązuje przez 5 lat od daty produkcji. Opony warto reklamować, gdy użytkownik zauważy nieprawidłowości - najczęściej pojawiające się przy montażu lub po pierwszych przejechanych kilometrach. Należy pamiętać, że nie można reklamować opon, które były użytkowane niezgodnie z zaleceniami producenta, zniekształcone na skutek niewłaściwego transportu lub przechowywania, czy uszkodzone podczas eksploatacji. Trzeba przy tym pamiętać, że reklamowanie opon bywa trudne ze względu na ich naturalne zużycie, dlatego najlepiej nie zwlekać w przypadku zauważenia wady.

5 lat od daty produkcji

Opinie kierowców rozmiaru 235/50 R18 o oponach Pirelli Scorpion Verde All Season

Opinie o oponach zamieszczane w Internecie przez użytkowników, to najlepsze źródło wiedzy dla każdego stojącego przed wyborem ogumienia do swojego auta. Opony całoroczne są dobrym rozwiązaniem dla wszystkich pokonujących niewielkie przebiegi i korzystających z samochodu głównie w mieście. Doskonałą propozycją dla nich są opony całoroczne Pirelli. Kierowcy piszą o nich: "pewne prowadzenie podczas upałów, deszczu, na błocie pośniegowym oraz śniegu", "zaskakująco ciche i komfortowe", "to moje pierwsze opony całoroczne Pirelli i czuję, że przy nich zostanę - gwarantują zrównoważone osiągi".

Pirelli w testach opon wielosezonowych

Test opon wielosezonowych Pirelli

Dzięki sezonowym testom opon można porównać między sobą rzeczywiste zachowanie różnych modeli opon w różnych warunkach pogodowych. Ułatwia to wybór ogumienia dopasowanego do auta danego kierowcy i jego potrzeb. W testach opon całorocznych wielokrotnie sprawdzano modele: Cinturato All Season i Cinturato All Season Plus. Pierwszy z nich zajął 3 miejsce w teście Auto Bild w 2015 roku i 5 miejsce w teście ADAC rok później, a drugi - 9 lokatę w sprawdzianie Auto Bild w 2018 roku.

Test opon (ranking):

Wyniki dotyczą opon wielosezonowych Pirelli, gdyż model Scorpion Verde All Season nie został jeszcze przetestowany przez żadną popularną organizację, automobilclub, czasopismo czy ekspertów z branży.

  • 8 miejsce 2018 Autoklub CR
  • 10 miejsce 2018 Auto Bild
  • 5 miejsce 2017 Auto Bild
  • 3 miejsce 2017 Auto Bild
  • 8 miejsce 2017 Auto Zeitung
  • 7 miejsce 2016 Gute Fahrt
  • 9 miejsce 2016 ACE

Inne nazwy

Zobacz inne określenia opon Pirelli Scorpion Verde All Season 235/50 R18 97V (FR). Sformułowania te często spotykane są w sklepach z oponami czy na portalach społecznościowych. Zwroty zawierają różne formy zapisu modelu (Scorpion Verde All Season), nazwy producenta (Pirelli), sezonu (opony całoroczne), rozmiaru (235/50 R18) oraz indeksów (97V) przedstawione w odmiennej kolejności.

Znalezione m.in. na forum:

  • opony całoroczne Pirelli All Season Scorpion Verde R18 235x50
  • 235/50 R18 Pirelli Scorpion Verde All Season 97V
  • Pirelli Scorpion Verde All Season 235/50R18
  • Scorpion Verde All Season 235/50 R18 97 V całoroczne
  • opony 235/50 R18 Scorpion Verde AllSeason Pirelli

Polecane opony całoroczne 235 50 R18 97V o podobnej cenie i parametrach

Poniżej lista alternatywnych opon wielosezonowych o szerokości 235 mm, profilu 50 %, średnicy 18 cali oraz indeksach 97V. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Wśród polecanych znalazły się marki Pirelli, Michelin, Bridgestone oraz Nokian – kosztujące od 543 do 639 zł za sztukę. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.

Nokian
Weatherproof SUV
235/50 R18 101V XL

  • Opory toczenia: C
  • Hamowanie na mokrym: B
  • Hałas zewnętrzny: 69 dB
  • Gwarancja: 5 lat od daty zakupu
  • Cena: 543 zł

Michelin
CrossClimate SUV
235/50 R18 101V XL FR

  • Opory toczenia: C
  • Hamowanie na mokrym: B
  • Hałas zewnętrzny: 69 dB
  • Gwarancja: 5 lat od daty zakupu
  • Cena: 639 zł

Bridgestone
Dueler H/L 400
235/50 R18 97H EXT MOE

  • Opory toczenia: E
  • Hamowanie na mokrym: B
  • Hałas zewnętrzny: 70 dB
  • Gwarancja: 5 lat od daty produkcji
  • Cena: 619 zł

Bridgestone
Weather Control A005
235/50 R18 101V XL

  • Opory toczenia: C
  • Hamowanie na mokrym: A
  • Hałas zewnętrzny: 71 dB
  • Gwarancja: 5 lat od daty produkcji
  • Cena: 561 zł

Pirelli
Scorpion STR
235/50 R18 97H *

  • Opory toczenia: E
  • Hamowanie na mokrym: C
  • Hałas zewnętrzny: 71 dB
  • Gwarancja: 5 lat od daty produkcji
  • Cena: 575 zł

Dodatkowe informacje

Kierowca w samochodzie

Na koniec kilka słów o promocjach na opony całoroczne, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.

Promocja i wyprzedaż

Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą bilety na zawody żużlowe, smycze do kluczy, pamięci przenośne USB, assistance 24/7 oraz karty przedpłacone.

Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon wielosezonowych firmy Pirelli to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 37-61% od ceny detalicznej.

Zakup na raty

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami (norauto, oponeo czy abmoto) udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. mBank, Santander Consumer Bank czy Credite Agricole. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).

Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon wielosezonowych Pirelli w rozmiarze 235/50 R18 (97V). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 456 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 1 824 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 171 (12 rat) do 931 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.

Kalkulacja zakupu opon na raty
Ilość rat Miesięczna rata Koszt całkowity Nadpłata
2 931 zł 1 862 zł 38 zł
4 475 zł 1 900 zł 76 zł
6 323 zł 1 938 zł 114 zł
8 247 zł 1 976 zł 152 zł
10 201 zł 2 010 zł 186 zł
12 171 zł 2 052 zł 228 zł

Produkty powiązane

Kupując opony całoroczne w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu Scorpion Verde All Season mogą być m.in. zapachy do samochodu, ramki do tablic rejestracyjnych, skrobaczki do szyb lub mierniki grubości bieżnika.

roadcruza ra1100

Opony Roadcruza RA1100 – charakterystyka, opinie, testy

2023-07-28
Opony Roadcruza RA1100 – Charakterystyka, opinie, testy Wybór opon to kwestia, z którą musi liczyć się każdy właściciel auta. Chociaż zakupów w związku z pojazdem jest znacznie więcej, odpowiednie ogumienie to jeden z najważniejszych aspektów, który wpływa nie tylko na bezpieczeństwo podczas jazdy, ale też komfort podróżowania, zużycie paliwa, jak i samych opon. Dlatego przed zakupem najlepszego kompletu warto zapoznać się w kilkoma testami, opiniami i informacjami dotyczącymi opon. Jedną z propozycji godnych uwagi są opony całoroczne i sezonowe Roadcruza RA1100. Wśród najchętniej wybieranych modeli produktu znajduje się m.in. ogumienie Roadcruza 215 75r15 czy też Roadcruza 215 65r16. Sprawdź, czy warto postawić na model całoroczny i czym jeszcze charakteryzuje się coraz popularniejsza propozycja Roadcruza RA 1100.
jak rozpoznać opony wielosezonowe

Jak rozpoznać opony wielosezonowe?

2023-05-31
Odpowiedni wybór opon jest niezbędną kwestią wpływającą na komfort i bezpieczeństwo jazdy. Każde ogumienie, czy to sezonowe, czy wielosezonowe posiada skomplikowane symbole, które mogą utrudniać samodzielny wybór. Jak rozpoznać opony wielosezonowe? Jak odczytywać symbole znajdujące się na oponach? Jak rozróżnić opony wielosezonowe od sezonowych? Aby ułatwić podjęcie decyzji odnośnie wyboru opon, przedstawiamy wszystko co należy wiedzieć o ich oznaczeniach.
opony całoroczne

Opony całoroczne – czy warto się na nie zdecydować?

2023-05-05
Zmiana pory roku ponagla kierowców do zmiany opon z zimowych na letnie. A może jednak lepiej zrezygnować z opon sezonowych i zainwestować w całoroczne modele ogumienia. Czy warto zakupić opony całoroczne? Jakie właściwości mają opony całoroczne? Czy są lepsze od sezonowych? Sprawdźmy, jakie korzyści daje nam posiadanie opon całorocznych.
Michelin CrossClimate 2

Michelin CrossClimate 2. Charakterystyka opony, testy i opinie

2023-01-25
Michelin CrossClimate 2 swój sukces zawdzięcza przede wszystkim dzięki bardzo wysokim osiągom hamowania i przyczepności na mokrej i zaśnieżonej drodze gwarantując tym samym optymalne zużywanie się bieżnika. Wpływa to na większe bezpieczeństwo, ale też oszczędność spalania paliwa, ale też samych opon. Inwestując w model Michelin CrossClimate 2 można śmiało zapomnieć o cosezonowej zmianie ogumienia, ponieważ model ten świetnie radzi sobie w każdych warunkach.
roadstone n priz 4s

Roadstone N Priz 4S

2023-01-09
Aby znaleźć opony, które zapewnią maksimum bezpieczeństwa i komfortu, należy określić własny styl jazdy, częstotliwość korzystania z auta oraz uwzględnić najczęściej uczęszczane drogi i warunki na nich panujące. Absolutnie wystarczającym ogumieniem dla osób jeżdżących w sposób umiarkowany i nieszczególnie często będą dobre opony klasy budżetowej, takiej jak Roadstone N Priz 4S. Na co jeszcze warto zwrócić uwagę podczas wyboru ogumienia i czym charakteryzuje się wspomniany model koreańskiego producenta? Sprawdź i podejmij dobrą decyzję.
premiorri vimero as

Premiorri Vimero As. Prezentacja modelu

2023-01-07
Za jedną oponę klasy premium można niekiedy kupić cały komplet ogumienia w klasie budżetowej, które również doskonale sprawdzi się w przypadku umiarkowanej jazdy i poruszaniu głównie po mieście. Bardzo dobrym rozwiązaniem jest też ogumienie wielosezonowe zamiast tradycyjnych opon sezonowych. Jednym z takich produktów jest model Premiorri Vimero As. Sprawdź, co wyróżnia te opony i dlaczego warto wyposażyć w nie swoje auto.