Data modyfikacji:

Pirelli Scorpion Verde All Season 235/60 R18 103V Run Flat MOE (CB70)

Autor: Łukasz Wulkanista

Opona całoroczna Pirelli Scorpion Verde All Season 235/60 R

Zdjęcie poglądowe modelu Scorpion Verde All Season w rozmiarze 235/60 R18 Run Flat, MOE

Porównujemy oferty 27 sklepów z oponami całorocznymi firmy Pirelli w rozmiarze 235/60R18. Zobacz gdzie kupić opony Scorpion Verde All Season w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.

Co oznacza zapis "103 V Run Flat, MOE" w nazwie opony?

Parametry techniczne

Pirelli Scorpion Verde All Season w rozmiarze 235/60 R18 103V to opona całoroczna, homologowana (MOE), wykonana w technologii run on flat (Run Flat) oraz dodatkowo oznakowana symbolami M+S. Oznaczenia 3496100 oraz 8019227349610 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy premium. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.

Pełna specyfikacja opony (szczegóły produktu)
Parametr Wartość
Kod produktu 3496100
EAN 8019227349610
Producent Pirelli
Koncern grupa Pirelli
Siedziba Włochy
Klasa premium
Model Scorpion Verde All Season
Poprzedni model -
Następny model -
Sezon opony całoroczne
Rozmiar [size width="235" profile="60" diameter="18"]235/60 R18[/size]
Szerokość 235 mm
Profil 60 %
Średnica 18 cali
Konstrukcja R (radialna)
Wysokość profilu 141 mm
Kraj produkcji Francja, Hiszpania, Niemcy, Turcja, Wielka Brytania, Rumunia
Rodzaj bieżnika asymetryczny
Indeks nośności 103
Maksymalna nośność 875 kg
Indeks prędkości V
Maksymalna prędkość 240 km/h
Przeznaczenie auta 4x4 / SUV
Gwarancja 5 lat od daty produkcji
Opory toczenia C (spalanie paliwa)
Przyczepność na mokrym B (droga hamowania)
Hałas zewnętrzny 70 dB
Fale (1-3) 2
Waga (ciężar) 15,89 kg
Premiera modelu 2011 rok (podczas targów Moto)
Cena ~ 700 zł (brutto, z VAT)
Run Flat tak (Run Flat)
Wzmocnienie nie
Homologacja / OE MOE (Mercedes)
Pierwsze wyposażenie Mercedes-Benz GLC Coupe
Rant ochronny felgi -
Inne oznaczenia M+S
Pełna nazwa Pirelli Scorpion Verde All Season 235/60 R18 103V Run Flat MOE (CB70)

Model Scorpion Verde All Season

Fragment bieżnika Scorpion Verde All Season firmy Pirelli (

Opis modelu Scorpion Verde All Season jest w trakcie opracowywania. Zbieramy materiały, dane techniczne oraz zastosowane technologie, niezbędne do przygotowania wyczerpującej prezentacji. Proszę o chwilę wytchnienia, mamy już prawie wszystkie potrzebne informacje by stworzyć małe podsumowanie prezentowanej opony. Poszczególne elementy wspomnianego opisu znajdziesz na tej stronie w innych akapitach.

Opony całoroczne Pirelli Scorpion Verde All Season w rozmiarze 235/60 R18 103V Run Flat, MOE

Opony całoroczne Pirelli Scorpion Verde All Season 235/60 R18 zostały zaprojektowane z myślą o samochodach typu Volvo XC90 (I), Volvo XC60 (II), Honda CR-V (V), Audi Q5 (II), Volvo XC90 (II) czy Audi Q7 (I). Ich konstrukcja i osiągi są dostosowane do możliwości właśnie takich aut i oczekiwań ich kierowców. Prezentowany tutaj model Pirelli Scorpion Verde All Season 235/60 R18 w ramach europejskiego systemu etykiet otrzymał klasę C za poziom oporów toczenia, B w pomiarze drogi hamowania na mokrej drodze i 70 dB za emisję hałasu zewnętrznego.

Rozmiar 235/60 R18 opon Pirelli Scorpion Verde All Season należy czytać następująco: szerokość 235 mm, wysokość profilu 60 (jako procent z szerokości, czyli 141 mm) i średnica 18 cali. Litera przed oznaczeniem średnicy oznacza typ konstrukcji opony – może być radialna lub diagonalna. Omawiane opony Pirelli Scorpion Verde All Season 235/60 R18 mają indeks prędkości V (oznacza to dopuszczalną prędkość 240 km/h) i indeks nośności 103 (dopuszczalne obciążenie wynosi tutaj 875 kg).

Opona do samochodu 4x4 / SUV

Przeznaczenie - samochody 4x4 (zdjęcie)

Scorpion Verde All Season w rozmiarze 235/60 R18 sklasyfikowany został przez producenta jako ogumienie 4x4 / SUV. Opony do aut SUV zyskały na popularności, gdy na drogach zaczęło pojawiać się coraz więcej samochodów osobowych z napędem na cztery koła określanych mianem sportowo-użytkowych czy też crossoverów. Opony tego typu najczęściej mają taki sam bieżnik, jak modele osobowe (nawet takie same nazwy z dopiskiem SUV). Ze względu na większą masę i wyżej położony środek ciężkości aut, w których są montowane, są wyposażone w usztywnione ściany boczne i mają wyższą nośność. Opony do aut SUV mogą mieć technologię Run Flat i rant ochronny felgi.

Klasa - premium. Opony dla wymagających kierowców gwarantujące doskonałe parametry

Klasa - premium

Opony firmy Pirelli pozycjonowane są przez branżę motoryzacyjną jako produkty klasy premium. Opony klasy premium to najbardziej zaawansowane technologicznie produkty na rynku. Nowatorskie rozwiązania pojawiają się na początku właśnie w oponach klasy wyższej. W efekcie oferują one doskonałą przyczepność niezależnie od warunków panujących na drodze, wysoki poziom komfortu, odporność na zużycie i małe opory toczenia. Opony klasy premium zajmują czołowe pozycje w testach organizowanych przez organizacje i czasopisma motoryzacyjne. Najważniejsze marki to: Pirelli, Yokohama, Bridgestone, Nokian, Vredestein, Goodyear, Dunlop czy Continental.

Etykieta unijna opon Scorpion Verde All Season 235/60 R18 czyli ocena hamowania, spalania i...

Oznaczenie opon indywidualnymi etykietami wprowadziło rozporządzenie WE Nr 1222/2009. Regulacja nakazuje stosować tego typu oznakowanie w przypadku opon do aut osobowych, dostawczych i ciężarowych. Jej treść zawiera ocenę trzech parametrów: oporów toczenia, drogi hamowania na mokrej nawierzchni i poziomu hałasu. Zobacz jak prezentują się oceny opon Pirelli Scorpion Verde All Season 235/60R18 103V na etykiecie unijnej.

Spalanie paliwa - ocena C

Ekonomika jazdy związana jest z oporami toczenia jakimi cechuje się dany model. Wpływ na to może mieć konstrukcja bieżnika, typ użytej mieszanki czy masa opony. Ogumienie klasyfikuje się w jednej z siedmiu klas – nota "A" zarezerwowana jest dla bieżników o najniższych oporach toczenia, podczas gdy ocenę "G" otrzymują modele najmniej ekonomiczne. Taką samą ocenę - "C" na etykiecie unijnej w kategorii "spalanie paliwa" uzyskało jeszcze 12 innych produktów spełniających kryteria - opony Scorpion Verde All Season (model) oraz 18 cali (średnica).

Hamowanie na mokrym - ocena B

Na etykiecie dołączonej do opony można znaleźć informację o przyczepności na mokrej nawierzchni. To parametr, który w znacznym stopniu decyduje o bezpieczeństwie jazdy w zróżnicowanych warunkach pogodowych. Skala obejmuje litery od A do G, gdzie A oznacza najkrótszą drogę hamowania. Opona z tym oznaczeniem pozwala na wytracenie prędkości o 30% skuteczniej od opony z końca skali, co przekłada się na drogę hamowania aż o 18 krótszą (przy orientacyjnej szybkości wynoszącej 80 km/h). Identyczną notę - "B" na etykiecie unijnej w kategorii "przyczepność na mokrej nawierzchni" uzyskało jeszcze 10 innych produktów spełniających wytyczne - opony 235/60 R18 (rozmiar) oraz całoroczne (sezon).

Hałas na zewnątrz - 70 dB

Etykieta unijna (hałas zewnętrzny) w porównaniu do pozostałych parametrów nie przewiduje nadawania klas odpowiadających literom alfabetu. W tym przypadku mamy do czynienia z systemem umieszczania 3 fal i wyniku pomiaru hałasu w dB. Decyzja o umieszczeniu akurat tego parametru wynika z realizacji przez UE polityki ochrony środowiska – warto pamiętać, że mierzona jest tu wartość hałasu zewnętrznego emitowanego przez opony, a nie tego słyszanego w kabinie pojazdu, co często ma kluczowe znaczenie dla kierowców. Wynik "70 dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskały jeszcze 22 inne produkty spełniające kryteria - opony całoroczne (sezon), 18 cali (średnica) oraz premium (klasa).

Firma Pirelli

Logo firmy oponiarskiej Pirelli (zdjęcie)

Pirelli to marka opon premium, kojarzona jest z wysokimi osiągami, sportem i motoryzacją. Firma dostarcza na rynek ogumienie przeznaczone głównie do samochodów osobowych i motocykli, z którego korzystają kierowcy ceniący sobie sportowe parametry jazdy i najwyższe bezpieczeństwo. Ta włoska firma, od lat 60. XX wieku wydaje ściśle limitowany kalendarz z aktami modelek, trafiający w ręce 20 tysięcy wybranych osób na świecie. Powstawanie kalendarza rokrocznie staje się wydarzeniem medialnym, w którym biorą udział najsłynniejsze modelki i najlepsi fotografowie.

Asymetryczna rzeźba bieżnika

Bieżnik asymetryczny (zdjęcie)

Model Scorpion Verde All Season (Pirelli) wyposażony został w asymetryczną rzeźbę bieżnika. Bieżnik asymetryczny to rzeźba, która dzieli się na dwie części: zewnętrzną i wewnętrzną. Zadaniem pierwszej z nich jest zapewnienie odpowiedniej stabilności podczas pokonywania zakrętów. Druga z nich odpowiada głównie za odprowadzanie wody. Opony asymetryczne bardzo często są polecane do samochodów o większej mocy zarówno na sezon letni, jak i zimowy. Oferują one doskonałe panowanie nad autem przy wyższej prędkości oraz zużywają się bardzo powoli i równomiernie. Bieżnik asymetryczny jest uznawany za najbardziej zaawansowany technologicznie.

Oznaczenia 103V, Run Flat, MOE oraz M+S

Napisy "103" oraz "V" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 875 kg) oraz prędkości (do 240 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon wielosezonowych. Przy tym produkcie znaleść można także oznaczenie M+S - mud and Snow (ang. błoto i śnieg) określa opony lepiej radzące sobie w warunkach błota i śniegu, niżeli model standardowy (bez tego symbolu). Model Scorpion Verde All Season (Pirelli 235/60 R18) posiada homologację MOE (Mercedes). Run Flat to technologia umożliwiająca kontynuację jazdy mimo utraty ciśnienia w oponach (do 80 km/h).

Opona na sezon letni oraz zimowy

Opony całoroczne

Pirelli Scorpion Verde All Season 235/60 R18 należy do grupy opon wielosezonowych. Opony całoroczne/wielosezonowe to kompromisowe rozwiązanie pomiędzy letnimi a zimowymi. Produkty tego typu są lepsze od opon letnich zimą, a latem od zimowych. Najlepiej sprawdzają się w umiarkowanych warunkach klimatycznych, gdzie lato nie jest upalne, a zima zbyt ostra. Na oponach całorocznych powinien znajdować się symbol 3PMSF (trzech górskich szczytów z płatkiem śniegu) potwierdzający ich przystosowanie do jazdy w zimowych warunkach. Nazwy popularnych opon całorocznych kojarzą się z 4 porami roku: 4Seasons", "Quatrac", "All Season", "All Weather" itd.

Gwarancja na opony Scorpion Verde All Season

Gwarancja na opony Pirelli udzielana jest przez producenta na okres 5 lat (60 miesięcy) od daty produkcji. Aby reklamować oponę należy wypełnić formularz reklamacyjny, a także udostępnić produkt na potrzeby specjalistycznego badania. Jeżeli nie jesteś pewien, czy uszkodzenie nie powstało np. w wyniku mechanicznego przebicia lub nie jest skutkiem odkształceń podczas nieprawidłowego przechowywania, warto zdać się na profesjonalistów z serwisu opon, którzy ocenią czy istnieje szansa rekompensaty finansowej albo wymiany opony na nową na drodze postępowania reklamacyjnego.

5 lat od daty produkcji

Opinie kierowców rozmiaru 235/60 R18 o oponach Pirelli Scorpion Verde All Season

Opinie o oponach zamieszczane w Internecie przez użytkowników, to najlepsze źródło wiedzy dla każdego stojącego przed wyborem ogumienia do swojego auta. Opony całoroczne są dobrym rozwiązaniem dla wszystkich pokonujących niewielkie przebiegi i korzystających z samochodu głównie w mieście. Doskonałą propozycją dla nich są opony całoroczne Pirelli. Kierowcy piszą o nich: "pewne prowadzenie podczas upałów, deszczu, na błocie pośniegowym oraz śniegu", "zaskakująco ciche i komfortowe", "to moje pierwsze opony całoroczne Pirelli i czuję, że przy nich zostanę - gwarantują zrównoważone osiągi".

Pirelli w testach opon wielosezonowych

Test opon wielosezonowych Pirelli

Dzięki sezonowym testom opon można porównać między sobą rzeczywiste zachowanie różnych modeli opon w różnych warunkach pogodowych. Ułatwia to wybór ogumienia dopasowanego do auta danego kierowcy i jego potrzeb. W testach opon całorocznych wielokrotnie sprawdzano modele: Cinturato All Season i Cinturato All Season Plus. Pierwszy z nich zajął 3 miejsce w teście Auto Bild w 2015 roku i 5 miejsce w teście ADAC rok później, a drugi - 9 lokatę w sprawdzianie Auto Bild w 2018 roku.

Test opon (ranking):

Wyniki dotyczą opon wielosezonowych Pirelli, gdyż model Scorpion Verde All Season nie został jeszcze przetestowany przez żadną popularną organizację, dziennikarzy motoryzacyjnych, stowarzyszenie czy ekspertów z branży.

  • 10 miejsce 2018 Auto Bild
  • 8 miejsce 2018 Autoklub CR
  • 5 miejsce 2017 Auto Bild
  • 3 miejsce 2017 Auto Bild
  • 8 miejsce 2017 Auto Zeitung
  • 5 miejsce 2016 ADAC
  • 7 miejsce 2016 Gute Fahrt

Inne nazwy

Zobacz inne określenia opon Pirelli Scorpion Verde All Season 235/60 R18 103V Run Flat MOE (CB70). Sformułowania te często spotykane są w porównywarkach cenowych czy na portalach społecznościowych. Zwroty zawierają różne formy zapisu sezonu (opony całoroczne), nazwy producenta (Pirelli), rozmiaru (235/60 R18), modelu (Scorpion Verde All Season) oraz indeksów (103V Run Flat, MOE) przedstawione w odmiennej kolejności.

Znalezione m.in. na forum:

  • Scorpion Verde All Season 235/60 R18 103 V całoroczne
  • 18 235x60 Pirelli All Season Scorpion Verde 103V Run Flat, MOE
  • opony Pirelli Scorpion Verde AllSeason 235/60R18
  • opony całoroczne Pirelli 235/60R18 Scorpion Verde All Season
  • 235/60 R18 Scorpion Verde All Season Pirelli Run Flat, MOE 103V

Polecane opony całoroczne 235 60 R18 103V o podobnej cenie i parametrach

Poniżej lista alternatywnych opon wielosezonowych o szerokości 235 mm, profilu 60 %, średnicy 18 cali oraz indeksach 103V. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Wśród polecanych znalazła się marka Pirelli – kosztująca od 489 do 580 zł za sztukę. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.

Pirelli
Scorpion Verde All Season
235/60 R18 107V XL LR

  • Opory toczenia: C
  • Hamowanie na mokrym: C
  • Hałas zewnętrzny: 71 dB
  • Gwarancja: 5 lat od daty produkcji
  • Cena: 518 zł

Pirelli
Scorpion Verde All Season
235/60 R18 107H XL LR

  • Opory toczenia: B
  • Hamowanie na mokrym: C
  • Hałas zewnętrzny: 71 dB
  • Gwarancja: 5 lat od daty produkcji
  • Cena: 489 zł

Pirelli
Scorpion Verde All Season
235/60 R18 103H

  • Opory toczenia: C
  • Hamowanie na mokrym: C
  • Hałas zewnętrzny: 71 dB
  • Gwarancja: 5 lat od daty produkcji
  • Cena: 496 zł

Pirelli
Scorpion Verde All Season
235/60 R18 107V XL LR

  • Opory toczenia: C
  • Hamowanie na mokrym: C
  • Hałas zewnętrzny: 71 dB
  • Gwarancja: 5 lat od daty produkcji
  • Cena: 546 zł

Pirelli
Scorpion Verde All Season
235/60 R18 103H ROF MOE

  • Opory toczenia: C
  • Hamowanie na mokrym: C
  • Hałas zewnętrzny: 71 dB
  • Gwarancja: 5 lat od daty produkcji
  • Cena: 580 zł

Dodatkowe informacje

Kierowca w samochodzie

Na koniec kilka słów o promocjach na opony całoroczne, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.

Promocja i wyprzedaż

Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą promocja "zakup 4 opon w cenie 3", rabat na kolejne zakupy, koszulki piłkarskie, bilety do teatru oraz bilety na zawody żużlowe.

Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon wielosezonowych firmy Pirelli to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 40-58% od ceny detalicznej.

Zakup na raty

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami (oponylux, oponeo czy voida) udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. Euro Bank, mBank czy Alior Bank. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).

Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon wielosezonowych Pirelli w rozmiarze 235/60 R18 Run Flat, MOE (103V). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 700 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 2 800 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 262 (12 rat) do 1 428 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.

Kalkulacja zakupu opon na raty
Ilość rat Miesięczna rata Koszt całkowity Nadpłata
2 1 428 zł 2 856 zł 56 zł
4 728 zł 2 912 zł 112 zł
6 495 zł 2 970 zł 170 zł
8 378 zł 3 024 zł 224 zł
10 309 zł 3 090 zł 290 zł
12 262 zł 3 144 zł 344 zł

Produkty powiązane

Kupując opony całoroczne w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu Scorpion Verde All Season mogą być m.in. ubezpieczenie opon, pianki naprawcze, płyny do prania tapicerki lub montaż w serwisie.

opony całoroczne 205/60 r16 ranking

Test opon całorocznych 205/60 R16. Ranking Wulkanisty 2025 

11.04.2025
Kierowcy są pogodzeni z faktem, że wraz z nadejściem okresu jesienno-zimowego przychodzi pora na wymianę opon. Jednak wielu właścicieli aut zwleka z założeniem i zakupem nowego kompletu, ponieważ wiąże się to z niemałą stratą czasu i dodatkowymi wydatkami. Dlatego w ostatnich latach tak szybko rośnie zainteresowanie oponami całorocznymi, które sprawdzają się w dowolnej aurze. Przedstawiamy ranking polecanych opon wielosezonowych 205/60 R16.
opony całoroczne 195/55 r16 ranking

Test opon całorocznych 195/55 R16. Ranking Wulkanisty 2025 

09.04.2025
Coraz popularniejszym rozwiązaniem na które decydują się właściciele aut, jest zakup specjalnych opon całorocznych, które sprawdzają się zarówno w trakcie letnich upałów, jak i zimowych zamieci. Przedstawiamy ranking polecanych modeli opon wielosezonowych 195/55 R16.
opony wielosezonowe 185/65 r15 ranking

Test opon całorocznych 185/65 R15. Ranking Wulkanisty 2025 

07.04.2025
Rosnącą popularnością cieszą się opony wielosezonowe, które radzą sobie równie dobrze na oblodzonych i mokrych drogach, jak i na autostradach rozgrzanych w letnim upale. Przedstawiamy ranking polecanych opon całorocznych 185/65 R15.
opony wielosezonowe 185/60 r15 ranking

Test opon całorocznych 185/60 R15. Ranking Wulkanisty 2025 

04.04.2025
Opony wielosezonowe cieszą się w naszym kraju coraz większą popularnością, do czego niewątpliwie przyczyniają się coraz łagodniejsze zimy, które sprawiają, że wielu kierowców nie odczuwa potrzeby zakładania ogumienia stworzonego z myślą o niej. Modele te radzą sobie równie dobrze na rozgrzanym asfalcie, jak i zabłoconych lub oblodzonych miejskich drogach. Przedstawiamy ranking polecanych modeli 185/60 R15.
opony całoroczne 215/65 r16 ranking

Test opon całorocznych 215/65 R16. Ranking Wulkanisty 2025

31.03.2025
Coroczna wymiana opon letnich na zimowe jest niewątpliwie kłopotliwa, kierowcy muszą bowiem znaleźć nie tylko miejsce na przechowywanie nieużywanego kompletu, ale również poświecić sporo cennego czasu na wizytę w warsztacie. Z tych powodów coraz większym zainteresowaniem cieszą się opony wielosezonowe, z których możemy korzystać niezależnie od aury za oknem. Przedstawiamy ranking opon całorocznych 215/65 R16.
kormoran all season vs goodyear eagle sport

Kormoran All Season vs. Goodyear Eagle Sport All-Season: Porównanie opon całorocznych

03.02.2025
Wybór odpowiednich opon całorocznych to kluczowy element zapewniający bezpieczeństwo i komfort jazdy przez cały rok. Dziś przyjrzymy się dwóm popularnym modelom: Kormoran All Season oraz Goodyear Eagle Sport All-Season, analizując ich specyfikacje, osiągi i opinie użytkowników.