Data modyfikacji:

Pirelli Scorpion Verde All Season 255/50 R19 107V XL

Autor: Łukasz Wulkanista

Opona całoroczna Pirelli Scorpion Verde All Season 255/50 R

Zdjęcie poglądowe modelu Scorpion Verde All Season w rozmiarze 255/50 R19 XL

Porównujemy oferty 33 sklepów z oponami całorocznymi firmy Pirelli w rozmiarze 255/50R19. Zobacz gdzie kupić opony Scorpion Verde All Season w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.

Co oznacza zapis "107 V XL" w nazwie opony?

Parametry techniczne

Pirelli Scorpion Verde All Season w rozmiarze 255/50 R19 107V to opona całoroczna, wzmacniana (XL) oraz dodatkowo oznakowana symbolami M+S. Oznaczenia 3618300 oraz 8019227361834 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy premium. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.

Pełna specyfikacja opony (szczegóły produktu)
Parametr Wartość
Kod produktu 3618300
EAN 8019227361834
Producent Pirelli
Koncern grupa Pirelli
Siedziba Włochy
Klasa premium
Model Scorpion Verde All Season
Poprzedni model -
Następny model -
Sezon opony całoroczne
Rozmiar [size width="255" profile="50" diameter="19"]255/50 R19[/size]
Szerokość 255 mm
Profil 50 % (opona niskoprofilowa)
Średnica 19 cali
Konstrukcja R (radialna)
Wysokość profilu 127,50 mm
Kraj produkcji Francja, Wielka Brytania, Turcja, Rumunia, Hiszpania, Niemcy
Rodzaj bieżnika asymetryczny
Indeks nośności 107
Maksymalna nośność 975 kg
Indeks prędkości V
Maksymalna prędkość 240 km/h
Przeznaczenie auta 4x4 / SUV
Gwarancja 5 lat od daty produkcji
Opory toczenia czekamy na potw. producenta
Przyczepność na mokrym czekamy na potw. producenta
Hałas zewnętrzny czekamy na potw. producenta
Fale (1-3) czekamy na potw. producenta
Waga (ciężar) 15,50 kg
Premiera modelu 2011 rok (podczas targów Moto)
Cena ~ 803 zł (brutto, z VAT)
Run Flat nie
Wzmocnienie tak (XL)
Rant ochronny felgi -
Inne oznaczenia M+S
Pełna nazwa Pirelli Scorpion Verde All Season 255/50 R19 107V XL

Model Scorpion Verde All Season

Fragment bieżnika Scorpion Verde All Season firmy Pirelli (

Opis modelu Scorpion Verde All Season jest w trakcie opracowywania. Zbieramy materiały, dane techniczne oraz zastosowane technologie, niezbędne do przygotowania wyczerpującej prezentacji. Proszę o chwilę wytchnienia, mamy już prawie wszystkie potrzebne informacje by stworzyć małe podsumowanie prezentowanej opony. Poszczególne elementy wspomnianego opisu znajdziesz na tej stronie w innych akapitach.

Opony całoroczne Pirelli Scorpion Verde All Season w rozmiarze 255/50 R19 107V XL

Opony całoroczne Pirelli Scorpion Verde All Season 255/50 R19 są najczęściej montowane w następujących modelach samochodów: Mercedes Klasa M (W166), BMW X6 (I (E71)), BMW X6 (I (E71) Restyling), Volvo XC90 (I) czy Mercedes Klasa M (W164). Prezentowany produkt ma indeks prędkości V, co oznacza że można się na nim poruszać z maksymalną prędkością 240 km/h. Z kolei indeks nośności opon wielosezonowych Pirelli Scorpion Verde All Season 255/50 R19 to 107 - najwyższa wartość obciążenia dla jednej opony wynosi 975 kg.

Jak należy interpretować zapis rozmiaru opony, który umieszczony jest na ścianie bocznej każdego modelu? Pierwsza liczba to szerokość opony podawana w milimetrach – w omawianym przypadku jest to 255 mm. Druga liczba to wysokość profilu opony prezentowana jako procent z szerokości – tutaj 50% z 255, czyli 127,50 mm. Litera mówi to typie konstrukcji opony (najczęściej jest to "R" – radialna), a ostatnia liczba to średnica felgi, na jaką należy zamontować dany produkt – w tym przypadku 19 cali, czyli 48,26 cm.

Opony do samochodów 4x4 / SUV

Przeznaczenie - samochody 4x4 (zdjęcie)

Scorpion Verde All Season w rozmiarze 255/50 R19 sklasyfikowany został przez producenta jako ogumienie 4x4 / SUV. Opony do aut typu SUV budową bieżnika najczęściej przypominają opony osobowe (wiele modeli opon osobowych występuje w wariancie SUV bez zauważalnych różnić w kształcie bieżnika). Jednak ze względu na wyższą masę i wyżej położony środek ciężkości samochodów typu SUV, opony do nich przeznaczone charakteryzują się wzmocnioną konstrukcją i podwyższoną nośnością. Dzięki temu są w stanie zapewnić bezpieczne i komfortowe prowadzenie dużego i mocnego auta niezależnie od panujących warunków.

Klasa - premium. Opony zapewniające najwyższy poziom bezpieczeństwa i komfortu

Klasa - premium

Opony firmy Pirelli pozycjonowane są przez branżę motoryzacyjną jako produkty klasy premium. Opony klasy premium to najbardziej zaawansowane technologicznie produkty na rynku. Nowatorskie rozwiązania pojawiają się na początku właśnie w oponach klasy wyższej. W efekcie oferują one doskonałą przyczepność niezależnie od warunków panujących na drodze, wysoki poziom komfortu, odporność na zużycie i małe opory toczenia. Opony klasy premium zajmują czołowe pozycje w testach organizowanych przez organizacje i czasopisma motoryzacyjne. Najważniejsze marki to: Pirelli, Hankook, Dunlop, Yokohama, Bridgestone, Continental, Nokian czy Michelin.

Etykieta unijna opon Scorpion Verde All Season 255/50 R19 czyli ocena hałasu, spalania i...

Od listopada 2012 roku na terenie Unii Europejskiej obowiązują przepisy nakazujące umieszczanie na wszystkich sprzedawanych oponach specjalnych etykiet z najważniejszymi parametrami danego modelu. Dzięki nim można zapoznać się z informacjami na temat oporów toczenia, drogi hamowania na mokrej nawierzchni i generowanego hałasu. Czekamy na potwierdzenie (przez producenta) ocen, jakie uzyskała na etykiecie unijnej opona Pirelli Scorpion Verde All Season w rozmiarze 255/50R19 107V.

Spalanie paliwa

Podczas toczenia na opony działają różne siły – w zależności od konstrukcji mogą one przeciwstawiać się im lepiej lub gorzej. Pokonywanie oporów toczenia pochłania prawie 20% spalania paliwa. Dlatego parametr ten jest tak ważny i został zawarty na etykietach. Za poziom oporów toczenia opony mogą otrzymać klasy od A do G, ale warto wiedzieć, że klasa D nie jest używana dla lepszego rozgraniczenia modeli lepszych i gorszych. Kupując opony o niskich oporach toczenia można zaoszczędzić nawet 0,25 litra paliwa na 100 km. Jako ciekawostkę dodam, iż 1 produkt spełniający kryteria - opony całoroczne (sezon), 19 cali (średnica) oraz premium (klasa) - uzyskał ocenę "A" na etykiecie unijnej w kategorii oporów toczenia.

Hamowanie na mokrym

Przyczepność na mokrej nawierzchni to zdolność zachowania kontaktu opony z pokrytą wodą jezdnią. Najkrótszą drogą hamowania cechuje się ogumienie zaliczane do klasy "A". Najsłabsze parametry pod tym względem mają modele z notą "F" (w przypadku aut osobowych) lub "G" (dla pozostałych pojazdów). Wspomnę także, że 8 produktów spełniających wytyczne - opony Scorpion Verde All Season (model) oraz 19 cali (średnica) - uzyskało ocenę "B" na etykiecie unijnej w kategorii przyczepności na mokrej nawierzchni.

Hałas na zewnątrz

Dzięki informacji o hałasie na zewnątrz auta zamieszczonej na etykiecie unijnej na opony, kierowca decydując się na wybór danego modelu wie z jakim hałasem wiąże się jego użytkowania. Zewnętrzny hałas toczenia opony jest generowany w czasie jazdy i mierzony w decybelach. Na etykiecie wyraża go piktogram obejmujący od jednej do trzech fal, przy czym jedna fala oznacza oponę najcichszą, a trzy – najgłośniejszą. Dane widoczne na etykiecie obejmują jednak tylko głośność na zewnątrz samochodu, a nie w kabinie. Na koniec informacja, iż 3 produkty spełniające kryteria - opony 255/50 R19 (rozmiar) oraz całoroczne (sezon) - uzyskały ocenę "70 dB" na etykiecie unijnej w kategorii generowanego hałasu.

Firma Pirelli

Logo firmy oponiarskiej Pirelli (zdjęcie)

Włoska marka Pirelli jest szczególnie ceniona przez kierowców lubiących sportowe osiągi. Nie dziwi to, ponieważ od początku swojego istnienia kojarzona jest ze sportami motorowymi, ze względu na wspieranie rozmaitych rajdów i wyścigów. Opony Pirelli są od 2011 roku dostarczane zespołom najbardziej prestiżowych wyścigów świata - Formuły 1. Firma słynie również z limitowanego, wydawanego co roku kalendarza z aktami modelek, który trafia do wybranych 20 tysięcy osób na całym świecie, a jego premiera za każdym razem staje się dużym wydarzeniem medialnym.

Asymetryczna rzeźba bieżnika

Bieżnik asymetryczny (zdjęcie)

Model Scorpion Verde All Season (Pirelli) wyposażony został w asymetryczną rzeźbę bieżnika. Bieżnik asymetryczny to rozwiązanie przeznaczone w szczególności do samochodów o większej mocy (typu SUV, luksusowych limuzyn czy o sportowym charakterze). Opony asymetryczne dzielą się na dwie części: zewnętrzną i wewnętrzną. Pierwsza z nich odpowiada za trakcję podczas dynamicznego manewrowania czy pokonywania zakrętów. Zadaniem drugiej jest zapewnienie odpowiedniej przyczepności podczas hamowania i przyspieszania oraz odprowadzanie wody spod opony. Do zalet opon asymetrycznych należy także wysoka odporność na szybkie i nieregularne zużycie.

Oznaczenia 107V, XL oraz M+S

Napisy "107" oraz "V" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 975 kg) oraz prędkości (do 240 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon wielosezonowych. XL to skrót od extra load oznaczający ogumienie o wzmacnianej konstrukcji. Przy tym produkcie znaleść można także oznaczenie M+S - mud and Snow (ang. błoto i śnieg) określa opony lepiej radzące sobie w warunkach błota i śniegu, niżeli model standardowy (bez tego symbolu).

Opona na sezon letni oraz zimowy

Opony całoroczne

Pirelli Scorpion Verde All Season 255/50 R19 należy do grupy opon wielosezonowych. Opony całoroczne/wielosezonowe przystosowane są do użytkowania zarówno w sezonie letnim, jak i zimowym. Nazwy popularnych opon całorocznych kojarzą się z 4 porami roku: 4Seasons", "Quatrac", "All Season", "All Weather" itd. Ten typ ogumienia najlepiej sprawdza się w miejscach o łagodnym klimacie (zima bez mrozów, lato bez upałów), ponieważ jego osiągi stanowią pewien kompromis pomiędzy oponami letnimi a zimowymi. Bieżnik i mieszanka opon całorocznych są niejako wyśrodkowane pomiędzy tymi stosowanymi w modelach sezonowych – mniej lameli, średnia mieszanka itp.

Gwarancja na opony Scorpion Verde All Season

Opony Pirelli można reklamować przez okres 5 lat od daty produkcji. Aby uzyskać pozytywne rozpatrzenie sprawy, należy wypełnić formularz reklamacyjny udostępniony przez producenta, a także udostępnić oponę na potrzeby badania wykonywanego przez personel techniczny. Należy pamiętać, że gwarancja nie obejmuje szeregu problemów, które mogą wystąpić w związku z nieprawidłowym przechowywaniem i transportem opon, użytkowaniem ogumienia niezgodnie z zaleceniami producenta czy uszkodzeniem mechanicznym podczas eksploatacji (np. przebiciem przez szkło lub gwóźdź w czasie jazdy).

5 lat od daty produkcji

Opinie kierowców rozmiaru 255/50 R19 o oponach Pirelli Scorpion Verde All Season

Opony całoroczne to doskonałe rozwiązanie dla kierowców, którzy chcą uniknąć sezonowej zmiany opon, a jednocześnie zadbać o bezpieczne prowadzenie przez cały rok. Opinie o oponach całorocznych Pirelli, które kierowcy zamieszczają w Internecie, to potwierdzenie ich doskonałych osiągów w każdych warunkach pogodowych. Użytkownicy piszą: "opony wyśmienicie trzymają się drogi, niski hałas i niskie opory toczenia, polecam wszystkim", "bardzo dobre opony wielosezonowe, które przez cały rok gwarantują maksymalne osiągi".

Pirelli w testach opon wielosezonowych

Test opon wielosezonowych Pirelli

Dzięki sezonowym testom opon można porównać między sobą rzeczywiste zachowanie różnych modeli opon w różnych warunkach pogodowych. Ułatwia to wybór ogumienia dopasowanego do auta danego kierowcy i jego potrzeb. W testach opon całorocznych wielokrotnie sprawdzano modele: Cinturato All Season i Cinturato All Season Plus. Pierwszy z nich zajął 3 miejsce w teście Auto Bild w 2015 roku i 5 miejsce w teście ADAC rok później, a drugi - 9 lokatę w sprawdzianie Auto Bild w 2018 roku.

Test opon (ranking):

Wyniki dotyczą opon wielosezonowych Pirelli, gdyż model Scorpion Verde All Season nie został jeszcze przetestowany przez żadną popularną organizację, dziennikarzy motoryzacyjnych, czasopismo czy ekspertów z branży.

  • 8 miejsce 2018 Autoklub CR
  • 10 miejsce 2018 Auto Bild
  • 8 miejsce 2017 Auto Zeitung
  • 3 miejsce 2017 Auto Bild
  • 5 miejsce 2017 Auto Bild
  • 7 miejsce 2016 Gute Fahrt
  • 9 miejsce 2016 ACE

Inne nazwy

Zobacz inne określenia opon Pirelli Scorpion Verde All Season 255/50 R19 107V XL. Sformułowania te często spotykane są w serwisach ogłoszeniowych czy na stronach producentów. Zwroty zawierają różne formy zapisu indeksów (107V XL), nazwy producenta (Pirelli), rozmiaru (255/50 R19), modelu (Scorpion Verde All Season) oraz sezonu (opony całoroczne) przedstawione w odmiennej kolejności.

Znalezione m.in. na forum:

  • R19 255x50 Pirelli Scorpion Verde AllSeason XL 107V
  • opony całoroczne 255/50R19 Scorpion Verde All Season Pirelli
  • Pirelli Scorpion Verde All Season 255/50R19 XL
  • Scorpion Verde All Season 255/50 R19 107 V całoroczne
  • Pirelli Scorpion Verde All Season 255/50 R19 107V XL

Polecane opony całoroczne 255 50 R19 107V o zbliżonych parametrach i cenie

Poniżej lista alternatywnych opon wielosezonowych o szerokości 255 mm, profilu 50 %, średnicy 19 cali oraz indeksach 107V. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Wśród polecanych znalazły się marki Michelin, Pirelli, Goodyear oraz Nokian – kosztujące od 601 do 831 zł za sztukę. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.

Pirelli
Scorpion Verde All Season
255/50 R19 107H XL MO

  • Opory toczenia: C
  • Hamowanie na mokrym: C
  • Hałas zewnętrzny: 72 dB
  • Gwarancja: 5 lat od daty produkcji
  • Cena: 618 zł

Pirelli
Scorpion Verde All Season
255/50 R19 107H XL Run Flat *

  • Opory toczenia: C
  • Hamowanie na mokrym: B
  • Hałas zewnętrzny: 73 dB
  • Gwarancja: 5 lat od daty produkcji
  • Cena: 764 zł

Goodyear
Eagle LS-2
255/50 R19 107H XL RSC * FP

  • Opory toczenia: C
  • Hamowanie na mokrym: C
  • Hałas zewnętrzny: 70 dB
  • Gwarancja: 5 lat od daty produkcji
  • Cena: 831 zł

Nokian
Weatherproof SUV
255/50 R19 107V XL

  • Opory toczenia: C
  • Hamowanie na mokrym: A
  • Hałas zewnętrzny: 73 dB
  • Gwarancja: 5 lat od daty zakupu
  • Cena: 601 zł

Michelin
CrossClimate SUV
255/50 R19 107Y XL FR

  • Opory toczenia: C
  • Hamowanie na mokrym: B
  • Hałas zewnętrzny: 70 dB
  • Gwarancja: 5 lat od daty zakupu
  • Cena: 821 zł

Dodatkowe informacje

Kierowca w samochodzie

Na koniec kilka słów o promocjach na opony całoroczne, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.

Promocja i wyprzedaż

Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą assistance 24/7, pamięci przenośne USB, wycieczki zagraniczne, bilety na zawody żużlowe czy oficjalne piłki nożne.

Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon wielosezonowych firmy Pirelli to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 42-63% od ceny detalicznej.

Zakup na raty

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami (abmoto, oponeo czy oponylux) udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. Euro Bank, mBank lub Credite Agricole. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).

Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon wielosezonowych Pirelli w rozmiarze 255/50 R19 XL (107V). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 803 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 3 212 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 300 (12 rat) do 1 639 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.

Kalkulacja zakupu opon na raty
Ilość rat Miesięczna rata Koszt całkowity Nadpłata
2 1 639 zł 3 278 zł 66 zł
4 836 zł 3 344 zł 132 zł
6 568 zł 3 408 zł 196 zł
8 434 zł 3 472 zł 260 zł
10 354 zł 3 540 zł 328 zł
12 300 zł 3 600 zł 388 zł

Produkty powiązane

Kupując opony całoroczne w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu Scorpion Verde All Season mogą być m.in. mierniki ciśnienia, montaż w serwisie, środki do konserwacji opon oraz skrobaczki do szyb.

opony całoroczne 205/60 r16 ranking

Test opon całorocznych 205/60 R16. Ranking Wulkanisty 2025 

2025-04-11
Kierowcy są pogodzeni z faktem, że wraz z nadejściem okresu jesienno-zimowego przychodzi pora na wymianę opon. Jednak wielu właścicieli aut zwleka z założeniem i zakupem nowego kompletu, ponieważ wiąże się to z niemałą stratą czasu i dodatkowymi wydatkami. Dlatego w ostatnich latach tak szybko rośnie zainteresowanie oponami całorocznymi, które sprawdzają się w dowolnej aurze. Przedstawiamy ranking polecanych opon wielosezonowych 205/60 R16.
opony całoroczne 195/55 r16 ranking

Test opon całorocznych 195/55 R16. Ranking Wulkanisty 2025 

2025-04-09
Coraz popularniejszym rozwiązaniem na które decydują się właściciele aut, jest zakup specjalnych opon całorocznych, które sprawdzają się zarówno w trakcie letnich upałów, jak i zimowych zamieci. Przedstawiamy ranking polecanych modeli opon wielosezonowych 195/55 R16.
opony wielosezonowe 185/65 r15 ranking

Test opon całorocznych 185/65 R15. Ranking Wulkanisty 2025 

2025-04-07
Rosnącą popularnością cieszą się opony wielosezonowe, które radzą sobie równie dobrze na oblodzonych i mokrych drogach, jak i na autostradach rozgrzanych w letnim upale. Przedstawiamy ranking polecanych opon całorocznych 185/65 R15.
opony wielosezonowe 185/60 r15 ranking

Test opon całorocznych 185/60 R15. Ranking Wulkanisty 2025 

2025-04-04
Opony wielosezonowe cieszą się w naszym kraju coraz większą popularnością, do czego niewątpliwie przyczyniają się coraz łagodniejsze zimy, które sprawiają, że wielu kierowców nie odczuwa potrzeby zakładania ogumienia stworzonego z myślą o niej. Modele te radzą sobie równie dobrze na rozgrzanym asfalcie, jak i zabłoconych lub oblodzonych miejskich drogach. Przedstawiamy ranking polecanych modeli 185/60 R15.
opony całoroczne 215/65 r16 ranking

Test opon całorocznych 215/65 R16. Ranking Wulkanisty 2025

2025-03-31
Coroczna wymiana opon letnich na zimowe jest niewątpliwie kłopotliwa, kierowcy muszą bowiem znaleźć nie tylko miejsce na przechowywanie nieużywanego kompletu, ale również poświecić sporo cennego czasu na wizytę w warsztacie. Z tych powodów coraz większym zainteresowaniem cieszą się opony wielosezonowe, z których możemy korzystać niezależnie od aury za oknem. Przedstawiamy ranking opon całorocznych 215/65 R16.
kormoran all season vs goodyear eagle sport

Kormoran All Season vs. Goodyear Eagle Sport All-Season: Porównanie opon całorocznych

2025-02-03
Wybór odpowiednich opon całorocznych to kluczowy element zapewniający bezpieczeństwo i komfort jazdy przez cały rok. Dziś przyjrzymy się dwóm popularnym modelom: Kormoran All Season oraz Goodyear Eagle Sport All-Season, analizując ich specyfikacje, osiągi i opinie użytkowników.