Porównujemy oferty 34 sklepów z oponami całorocznymi firmy Pirelli w rozmiarze 255/50R20. Zobacz gdzie kupić opony Scorpion Zero All Season w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Co oznacza zapis "109 W XL, PNCS, LR" w nazwie opony?
Pirelli Scorpion Zero All Season w rozmiarze 255/50 R20 109W to opona całoroczna, wzmacniana (XL), homologowana (LR) oraz dodatkowo oznakowana symbolami PNCS, M+S. Oznaczenia 3432200 oraz 8019227343229 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy premium. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Kod produktu | 3432200 |
EAN | 8019227343229 |
Producent | Pirelli |
Koncern | grupa Pirelli |
Siedziba | Włochy |
Klasa | premium |
Model | Scorpion Zero All Season |
Poprzedni model | - |
Następny model | - |
Sezon | opony całoroczne |
Rozmiar | [size width="255" profile="50" diameter="20"]255/50 R20[/size] |
Szerokość | 255 mm |
Profil | 50 % (opona niskoprofilowa) |
Średnica | 20 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 127,50 mm |
Kraj produkcji | Francja, Wielka Brytania, Hiszpania, Niemcy, Rumunia, Turcja |
Rodzaj bieżnika | asymetryczny |
Indeks nośności | 109 |
Maksymalna nośność | 1030 kg |
Indeks prędkości | W |
Maksymalna prędkość | 270 km/h |
Przeznaczenie | auta 4x4 / SUV |
Gwarancja | 5 lat od daty produkcji |
Opory toczenia | A (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | B (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 69 dB |
Fale (1-3) | 1 |
Waga (ciężar) | 15,33 kg |
Premiera modelu | 2016 rok (podczas targów Moto) |
Cena | ~ 1162 zł (brutto, z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | tak (XL) |
Homologacja / OE | LR (Land Rover, Range Rover) |
Rant ochronny felgi | - |
Inne oznaczenia | PNCS, M+S |
Pełna nazwa | Pirelli Scorpion Zero All Season 255/50 R20 109W XL PNCS LR |
Opis modelu Scorpion Zero All Season jest w trakcie opracowywania. Zbieramy materiały, dane techniczne oraz zastosowane technologie, niezbędne do przygotowania wyczerpującej prezentacji. Proszę o chwilę wytchnienia, mamy już prawie wszystkie potrzebne informacje by stworzyć małe podsumowanie prezentowanej opony. Poszczególne elementy wspomnianego opisu znajdziesz na tej stronie w innych akapitach.
Opony całoroczne Pirelli Scorpion Zero All Season 255/50 R20 zostały zaprojektowane z myślą o samochodach typu BMW X6, Volvo S60, Porsche Cayenne, Skoda Superb, BMW Seria 5 czy BMW Seria 7. Ich konstrukcja i osiągi są dostosowane do możliwości właśnie takich aut i oczekiwań ich kierowców. Prezentowany tutaj model Pirelli Scorpion Zero All Season 255/50 R20 w ramach europejskiego systemu etykiet otrzymał klasę A za poziom oporów toczenia, B w pomiarze drogi hamowania na mokrej drodze i 69 dB za emisję hałasu zewnętrznego.
Rozmiar 255/50 R20 opon Pirelli Scorpion Zero All Season należy czytać następująco: szerokość 255 mm, wysokość profilu 50 (jako procent z szerokości, czyli 127,50 mm) i średnica 20 cali. Litera przed oznaczeniem średnicy oznacza typ konstrukcji opony – może być radialna lub diagonalna. Omawiane opony Pirelli Scorpion Zero All Season 255/50 R20 mają indeks prędkości W (oznacza to dopuszczalną prędkość 270 km/h) i indeks nośności 109 (dopuszczalne obciążenie wynosi tutaj 1030 kg).
Scorpion Zero All Season w rozmiarze 255/50 R20 sklasyfikowany został przez producenta jako ogumienie 4x4 / SUV. Opony do aut SUV i crossover stały się bardzo popularne dopiero kilka lat temu, gdy na drogach zaczęły masowo pojawiać się właśnie tego typu samochody. Opony SUV najczęściej posiadają taki sam bieżnik, jak osobowe, ale mają usztywnione ściany boczne i wyższą nośność ze względu na większą masę i wyżej położony środek ciężkości aut, w których są montowane. Omawiany typ opon najczęściej jest oznaczony w postaci dopisku "SUV" w nazwie modelu osobowego. Mogą być one wyposażone w rant ochronny czy technologię Run Flat.
Opony firmy Pirelli pozycjonowane są przez branżę motoryzacyjną jako produkty klasy premium. Opony klasy premium oferują najwyższy poziom osiągów niezależnie od warunków panujących na drodze. Są też zwykle najbardziej komfortowe i mają najmniejsze opory toczenia. Jest to zasługa doskonałych jakościowo składników i najbardziej zaawansowanych technologii stosowanych podczas ich produkcji. Największą popularnością wśród opon klasy premium charakteryzują się marki: Pirelli, Continental, Bridgestone, Goodyear, Yokohama, Michelin, Vredestein, Nokian czy Hankook. Zwykle kupują je posiadacze samochodów o dużej mocy, kierowcy o agresywnym stylu jazdy czy pokonujący dużą liczbę kilometrów w ciągu roku.
Etykieta unijna na oponach ułatwia szybkie zapoznanie się z podstawowymi osiągami poszczególnych modeli i ich porównanie z innymi. Wyglądem etykieta przypomina te znane ze sprzętu AGD/RTV i informuje o poziomie oporów toczenia, przyczepności na mokrej nawierzchni i hałasu zewnętrznego emitowanego przez opony. Za pierwsze dwa parametry opony mogą otrzymać klasy od A do G (z tym, że D nie jest przyznawana), a za trzeci maksymalnie 3 fale obok których w decybelach przedstawiony jest wynik pomiaru emitowanego hałasu. Zobacz jak prezentują się oceny opon Pirelli Scorpion Zero All Season 255/50R20 109W na etykiecie unijnej.
Opory toczenia mają wpływ na zużycie paliwa i emisję spalin przez samochód. Najlepszymi i najbardziej oszczędnymi oponami są modele oznaczone literą "A" – najmniej ekonomiczne ogumienie zaliczane jest do klasy "G". Klasy "D" nie stosuje się w odniesieniu do samochodów osobowych.
Hamowanie na mokrej nawierzchni określa zdolność opony do zachowania przyczepności na pokrytej wodą jezdni. Jest to szczególnie istotny dla bezpieczeństwa jazdy parametr. Skala podzielona została na siedem klas oznaczonych literami alfabetu – nota "A" oznacza najkrótszą, a "G" – najdłuższą drogę hamowania. Identyczną notę - "B" na etykiecie unijnej w kategorii "przyczepność na mokrej nawierzchni" uzyskało jeszcze 6 innych produktów spełniających wytyczne - opony Scorpion Zero All Season (model) oraz 20 cali (średnica).
Pracująca opona generuje hałas – wysokie jego natężenie sprawia, że jazda jest niekomfortowa. Dlatego też na etykiecie podaje się jego wartość w decybelach i przydziela każdą oponę do jednej z trzech klas głośności, oznaczanych graficznie jedną, dwiema lub trzema symbolami fali. Wynik "69 dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskało jeszcze 8 innych produktów spełniających kryteria - opony całoroczne (sezon), 20 cali (średnica) oraz premium (klasa).
Pirelli to włoska marka, która zajmuje obecnie 5 miejsce pod względem wielkości produkcji opon na świecie. Mimo że na co dzień jest kojarzona ze sportem za sprawą dostarczana ogumienia do najsłynniejszych światowych rajdów i wyścigów (w tym Formuły 1), to korzystają z niej także kierowcy ceniący sobie wysokie osiągi i bezpieczną jazdę na co dzień. Co roku Pirelli wydaje kalendarz z artystycznymi aktami modelek, który przez lata swojego istnienia stał się ikoną popkultury, a jego premiera co roku budzi emocje w świecie show biznesu.
Model Scorpion Zero All Season (Pirelli) wyposażony został w asymetryczną rzeźbę bieżnika. Bieżnik asymetryczny jest wraz z kierunkowym najczęściej spotykany w oponach osobowych. Kształt takiego bieżnika pozwala wyróżnić jego część zewnętrzną (o bardziej masywnych blokach) i wewnętrzną (z większą liczbą rowków). Pierwsza z nich odpowiada za stabilność podczas dynamicznego manewrowania i pokonywania zakrętów, a druga za odprowadzenie wody. Opony asymetryczne dobrze tłumią też hałas i są odporne na ząbkowanie. Często wybierają je kierowcy o agresywnym stylu jazdy i właściciele aut o większej mocy.
Napisy "109" oraz "W" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 1030 kg) oraz prędkości (do 270 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon wielosezonowych. Model Scorpion Zero All Season (Pirelli 255/50 R20) posiada homologację LR (Land Rover, Range Rover). Przy tym produkcie znaleść można także oznaczenie M+S - mud and Snow (ang. błoto i śnieg) określa opony lepiej radzące sobie w warunkach błota i śniegu, niżeli model standardowy (bez tego symbolu) oraz PNCS - dźwiękochłonna gąbka umieszczona wewnątrz opony (przyklejona do spodniej części bieżnika), zapewniająca redukcję hałasu pochodzącego z toczenia się kół po nawierzchni. XL to skrót od extra load oznaczający ogumienie o wzmacnianej konstrukcji.
Pirelli Scorpion Zero All Season 255/50 R20 należy do grupy opon wielosezonowych. Opony całoroczne (inne określenia to wielosezonowe lub uniwersalne) umożliwiają jazdę przez cały rok bez konieczności sezonowych wymian ogumienia. Jednocześnie należy pamiętać, że osiągi opon całorocznych to kompromis pomiędzy letnimi, a zimowymi – z tego względu najczęściej wybierają je kierowcy o umiarkowanym stylu jazdy, jeżdżący głównie po mieście lub mieszkający w miejscu o łagodnym klimacie. Warto pamiętać, że opony całoroczne powinny mieć symbol 3PMSF (trzech szczytów z płatkiem śniegu), który potwierdza ich osiągi na śniegu.
Opony Pirelli można reklamować przez okres 5 lat od daty produkcji. Aby uzyskać pozytywne rozpatrzenie sprawy, należy wypełnić formularz reklamacyjny udostępniony przez producenta, a także udostępnić oponę na potrzeby badania wykonywanego przez personel techniczny. Należy pamiętać, że gwarancja nie obejmuje szeregu problemów, które mogą wystąpić w związku z nieprawidłowym przechowywaniem i transportem opon, użytkowaniem ogumienia niezgodnie z zaleceniami producenta czy uszkodzeniem mechanicznym podczas eksploatacji (np. przebiciem przez szkło lub gwóźdź w czasie jazdy).
Opony całoroczne to doskonałe rozwiązanie dla kierowców, którzy chcą uniknąć sezonowej zmiany opon, a jednocześnie zadbać o bezpieczne prowadzenie przez cały rok. Opinie o oponach całorocznych Pirelli, które kierowcy zamieszczają w Internecie, to potwierdzenie ich doskonałych osiągów w każdych warunkach pogodowych. Użytkownicy piszą: "opony wyśmienicie trzymają się drogi, niski hałas i niskie opory toczenia, polecam wszystkim", "bardzo dobre opony wielosezonowe, które przez cały rok gwarantują maksymalne osiągi".
Z opon całorocznych szczególnie chętnie korzystają kierowcy, którzy nie chcą dwa razy w roku odwiedzać serwisu oponiarskiego w celu wymiany opon i którym wystarczają opony o zoptymalizowanych osiągach przez cały rok. Aby porównać parametry ogumienia całorocznego, i najlepiej skorzystać wyników profesjonalnych testów opon. Opony całoroczne Pirelli z reguły plasują się w sprawdzianach pośrodku stawki. Pirelli Cinturato All Season zajęła 5 miejsce w sprawdzianie opon całorocznych Auto Bild z 2017 roku i 5 lokatę w analogicznym teście ADAC rok wcześniej.
Wyniki dotyczą opon wielosezonowych Pirelli, gdyż model Scorpion Zero All Season nie został jeszcze przetestowany przez żadną popularną organizację, dziennikarzy motoryzacyjnych, automobilclub czy stowarzyszenie.
Zobacz inne określenia opon Pirelli Scorpion Zero All Season 255/50 R20 109W XL PNCS LR. Sformułowania te często spotykane są w sklepach z oponami czy na portalach społecznościowych. Zwroty zawierają różne formy zapisu nazwy producenta (Pirelli), sezonu (opony całoroczne), indeksów (109W XL, PNCS, LR), rozmiaru (255/50 R20) oraz modelu (Scorpion Zero All Season) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon wielosezonowych o szerokości 255 mm, profilu 50 %, średnicy 20 cali oraz indeksach 109W. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Wśród polecanych znalazła się marka Pirelli – kosztująca około 886 zł za sztukę. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony całoroczne, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą rabat na kolejne zakupy, koszulki piłkarskie, wycieczki zagraniczne, karty paliwowe czy promocja "zakup 4 opon w cenie 3".
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon wielosezonowych firmy Pirelli to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 44-65% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami (norauto, oponeo czy oponylux) udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. Santander Consumer Bank, Alior Bank czy Euro Bank. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon wielosezonowych Pirelli w rozmiarze 255/50 R20 XL, PNCS, LR (109W). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 1162 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 4 648 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 434 (12 rat) do 2 371 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 2 371 zł | 4 742 zł | 94 zł |
4 | 1 209 zł | 4 836 zł | 188 zł |
6 | 822 zł | 4 932 zł | 284 zł |
8 | 628 zł | 5 024 zł | 376 zł |
10 | 512 zł | 5 120 zł | 472 zł |
12 | 434 zł | 5 208 zł | 560 zł |
Kupując opony całoroczne w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu Scorpion Zero All Season mogą być m.in. mierniki grubości bieżnika, montaż w serwisie, ramki do tablic rejestracyjnych oraz ubezpieczenie opon.