Porównujemy oferty 21 sklepów z oponami całorocznymi firmy Pirelli w rozmiarze 275/50R21. Zobacz gdzie kupić opony Scorpion Zero All Season w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Co oznacza zapis "113 Y XL, LR, FR" w nazwie opony?
Pirelli Scorpion Zero All Season w rozmiarze 275/50 R21 113Y to opona całoroczna, wzmacniana (XL), homologowana (LR) oraz posiadająca rant ochronny felgi (FR). Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy premium. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Producent | Pirelli |
Koncern | grupa Pirelli |
Siedziba | Włochy |
Klasa | premium |
Model | Scorpion Zero All Season |
Poprzedni model | - |
Następny model | - |
Sezon | opony całoroczne |
Rozmiar | 275/50 R21 |
Szerokość | 275 mm |
Profil | 50 % (opona niskoprofilowa) |
Średnica | 21 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 137,50 mm |
Kraj produkcji | Rumunia, Francja, Niemcy, Turcja, Wielka Brytania, Hiszpania |
Rodzaj bieżnika | asymetryczny |
Indeks nośności | 113 |
Maksymalna nośność | 1150 kg |
Indeks prędkości | Y |
Maksymalna prędkość | 300 km/h |
Przeznaczenie | auta 4x4 / SUV |
Gwarancja | 7 lat od daty zakupu |
Opory toczenia | A (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | C (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 72 dB |
Fale (1-3) | 2 |
Waga (ciężar) | 16,99 kg |
Cena | ~ 1522 zł (brutto, z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | tak (XL) |
Homologacja / OE | LR (Land Rover, Range Rover) |
Rant ochronny felgi | tak (FR) |
Inne oznaczenia | - |
Pełna nazwa | Pirelli Scorpion Zero All Season 275/50 R21 113Y XL LR FR |
Opis opony Pirelli Scorpion Zero All Season w pigułce. Producentem opon jest marka Pirelli, która posiada swoje fabryki w takich krajach jak Turcja, Niemcy czy Rumunia. Prezentowany model stworzono z myślą o sezonie letnim i zimowym. Jeżeli chodzi o gwarancję na opony Pirelli (klasa premium) to wynosi ona 7 lat od daty zakupu. Bieżnik Scorpion Zero All Season ma konstrukcję asymetryczną, o której więcej dowiesz się w tej części opisu.
Opony całoroczne Pirelli Scorpion Zero All Season w omawianym przykładzie mają rozmiar 275/50 R21. Warto wiedzieć, że pierwsza liczba w oznaczeniu rozmiaru to szerokość opony w milimetrach - tutaj 275 mm. Druga z liczb w rozmiarze 275/50 R21 to wysokość profilu, która w rozmiarze jest podawana jako procent z szerokości – w tym prezentowanych oponach wielosezonowych Pirelli Scorpion Zero All Season 275/50 R21 jest to 50% z 275, czyli 137,50 mm. Litera przed ostatnią liczbą to typ konstrukcji opony, a ostatnia z liczb w rozmiarze to średnica felgi, na jaką należy zamontować model w rozmiarze 275/50 R21 – tutaj wynosi ona 21 cali.
Omawiane opony całoroczne Pirelli Scorpion Zero All Season 275/50 R21 mają indeks prędkości Y i indeks nośności 113. Oznacza to, że przy poruszaniu się z maksymalną dopuszczalną prędkością 300 km/h najwyższa wartość obciążenia dla jednej opony wynosi 1150 kg. Tego typu model najczęściej jest montowany w samochodach takich, jak BMW Seria 7, Porsche Cayenne, VW Touareg, auta niemieckie czy japońskie.
Zastanawiając się nad zakupem opon wielosezonowych Pirelli Scorpion Zero All Season 275/50 R21 warto zapoznać się z ich etykietą. Za opory toczenia prezentowany produkt otrzymał klasę A, za hamowanie na mokrej nawierzchni C, a pomiar hałasu zewnętrznego emitowanego przez ten model dał wynik 72 dB.
Scorpion Zero All Season w rozmiarze 275/50 R21 sklasyfikowany został przez producenta jako ogumienie 4x4 / SUV. Opony do SUV-ów, aut terenowych i samochodów z napędem na 4 koła występują z reguły w większych rozmiarach niż modele do samochodów osobowych, posiadają też wyższy indeks nośności i prędkości oraz wzmocnioną konstrukcję. Ogumienie do SUV-ów nie różni się od opon osobowych pod kątem rzeźby bieżnika, w przeciwieństwie do modeli przeznaczonych do aut 4x4 i terenowych - tutaj najlepiej sprawdza się agresywna rzeźba zapewniająca zoptymalizowane osiągi poza drogami utwardzonymi (w błocie, deszczu i podczas innych ekstremalnych warunków pogodowych).
Opony firmy Pirelli pozycjonowane są przez branżę motoryzacyjną jako produkty klasy premium. Opony klasy premium czyli najwyższej, tworzone są w oparciu o innowacyjne technologie, a najlepiej sprawdzą się podczas sportowej jazdy w autach z wyższej półki. Zapewniają topowe osiągi bez względu na pogodę i doskonale dostosowują się do warunków panujących na drodze. To opony przeznaczone dla najbardziej wymagających kierowców, którzy cenią prowadzenie bez kompromisów. Opony klasy premium budowane są na bazie najbardziej zaawansowanych mieszanek gumowych i wyposażone są w bieżniki o nowatorskiej budowie.
Etykieta unijna na oponach to doskonałe źródło informacji o ich podstawowych osiągach. W wielu przypadkach ułatwia ona porównanie wybranego modelu z innymi i podjęcie decyzji o zakupie. Na etykietach zawarte są informacje o poziomie oporów toczenia, przyczepności na mokrej nawierzchni i hałasu zewnętrznego emitowanego przez opony. Wyglądem przypominają one oznaczenia znane ze sprzętu AGD/RTV. Za opory toczenia i przyczepność opony mogą otrzymać klasy od A do G, a za hałas zewnętrzny od 1 do 3 fal obok których znajduje się informacja o wartości emitowanego dźwięku w dB. Zobacz jak prezentują się oceny opon Pirelli Scorpion Zero All Season 275/50R21 113Y na etykiecie unijnej.
Opory toczenia to siły działające na opony przeciwnie do kierunku jazdy (tarcie, opór powietrza itd.). Im gorzej dany model się im przeciwstawia, tym ma większe opory toczenia, a więc potrzebuje więcej energii do pozostawania w ruchu. Wiąże się to ze zwiększonym spalaniem paliwa. Opony o małych oporach toczenia są w stanie wpłynąć na spadek jego zużycia nawet o 0,25 litra na 100 km. Za poziom oporów toczenia opony na etykiecie unijnej mogą otrzymać klasy od A do G, ale warto wiedzieć, że klasa D nie jest używana dla lepszego rozgraniczenia modeli lepszych i gorszych.
Jednym z parametrów, który uwzględniono na etykiecie unijnej dołączonej do opony jest przyczepność na mokrej nawierzchni. To bardzo istotna wiadomość dla osób, które chcą wybrać najlepsze opony, ponieważ określa on bezpieczne zachowanie samochodu podczas trudnych warunków pogodowych. Skala parametru obejmuje litery od A do G, gdzie A oznacza najkrótszą drogę hamowania. Co ciekawe, różnice w odległości hamowania na mokrym między modelem z literą A, a tym z F (ocena G nie jest używana) wynoszą aż 18 metrów.
Symbol trzech fal dźwiękowych umieszczonych na etykiecie unijnej dołączonej do opon określa hałas zewnętrzny generowany przez oponę podczas jazdy To parametr wpływający na komfort jazdy, dlatego warto zwrócić na niego uwagę wybierając ogumienie. Jedna fala oznacza niski poziom głośności, podczas gdy trzy fale - największy. Poziom głośności oblicza się na podstawie skali logarytmicznej, co oznacza, że opona z trzema falami jest aż czterokrotnie głośniejsza od modelu zaklasyfikowanego jedną falą. Wynik "72 dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskało jeszcze 9 innych produktów spełniających kryteria - opony całoroczne (sezon), 21 cali (średnica) oraz premium (klasa).
Pirelli to włoska marka, która zajmuje obecnie 5 miejsce pod względem wielkości produkcji opon na świecie. Mimo że na co dzień jest kojarzona ze sportem za sprawą dostarczana ogumienia do najsłynniejszych światowych rajdów i wyścigów (w tym Formuły 1), to korzystają z niej także kierowcy ceniący sobie wysokie osiągi i bezpieczną jazdę na co dzień. Co roku Pirelli wydaje kalendarz z artystycznymi aktami modelek, który przez lata swojego istnienia stał się ikoną popkultury, a jego premiera co roku budzi emocje w świecie show biznesu.
Model Scorpion Zero All Season (Pirelli) wyposażony został w asymetryczną rzeźbę bieżnika. Opony asymetryczne są najczęściej polecane do samochodów wysokiej klasy i aut sportowych. Ich bieżnik składa się z dwóch niezależnych części, spośród których każda spełnia inne funkcje. W efekcie ogumienie utrzymuje stabilność podczas gwałtownych manewrów, a trudne warunki pogodowe nie powodują spadku osiągów. Montując opony tego typu, bardzo ważne jest, aby zwrócić uwagę na oznaczenia "inside" i "outside" - dzięki nim odpowiednia strefa bieżnika znajdzie się po właściwej stronie, a model zapewni optymalne bezpieczeństwo i komfort jazdy.
Napisy "113" oraz "Y" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 1150 kg) oraz prędkości (do 300 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon wielosezonowych. Model Scorpion Zero All Season (Pirelli 275/50 R21) posiada homologację LR (Land Rover, Range Rover). XL to skrót od extra load oznaczający ogumienie o wzmacnianej konstrukcji. Akronim FR oznacza oponę posiadającą rant ochronny felgi.
Pirelli Scorpion Zero All Season 275/50 R21 należy do grupy opon wielosezonowych. Opony całoroczne łączą właściwości opon letnich z oponami zimowymi. Polecane są dla kierowców, którzy preferują spokojny styl jazdy, pokonują niewielkie dystanse, a także podróżują głównie w mieście. Mimo że opony całoroczne nie gwarantują tak dobrych osiągów jak opony letnie latem i zimowe zimą, to gwarantują bezpieczeństwo w kluczowych obszarach zapewniając stabilne prowadzenie. Ich bieżnik wyposażony jest w lamele (podobnie jak w oponach zimowych) pomagające odprowadzać wodę i błoto pośniegowe, co przekłada się na pewniejsze prowadzenie i krótszą drogę hamowania.
Gwarancja na opony Pirelli udzielana jest przez producenta na okres 5 lat (60 miesięcy) od daty produkcji. Aby reklamować oponę należy wypełnić formularz reklamacyjny, a także udostępnić produkt na potrzeby specjalistycznego badania. Jeżeli nie jesteś pewien, czy uszkodzenie nie powstało np. w wyniku mechanicznego przebicia lub nie jest skutkiem odkształceń podczas nieprawidłowego przechowywania, warto zdać się na profesjonalistów z serwisu opon, którzy ocenią czy istnieje szansa rekompensaty finansowej albo wymiany opony na nową na drodze postępowania reklamacyjnego.
Opinie o oponach, które można znaleźć w Internecie, są cennym źródłem wiedzy dla wszystkich chcących porównać parametry poszczególnych modeli. W przypadku opon całorocznych Pirelli, kierowcy są zgodni - to doskonałe rozwiązanie dla osób ceniących sobie maksymalne osiągi i bezpieczeństwo. Ich użytkownicy piszą: "najlepsze opony całoroczne na rynku, sprawdzają się w ekstremalnych warunkach pogodowych - zarówno latem, jak i na błocie oraz śniegu", "dają poczucie bezpieczeństwa na drodze i nie gubią przyczepności, nawet podczas gwałtownych manewrów".
Dzięki sezonowym testom opon można porównać między sobą rzeczywiste zachowanie różnych modeli opon w różnych warunkach pogodowych. Ułatwia to wybór ogumienia dopasowanego do auta danego kierowcy i jego potrzeb. W testach opon całorocznych wielokrotnie sprawdzano modele: Cinturato All Season i Cinturato All Season Plus. Pierwszy z nich zajął 3 miejsce w teście Auto Bild w 2015 roku i 5 miejsce w teście ADAC rok później, a drugi - 9 lokatę w sprawdzianie Auto Bild w 2018 roku.
Wyniki dotyczą opon wielosezonowych Pirelli, gdyż model Scorpion Zero All Season nie został jeszcze przetestowany przez żadną popularną organizację, czasopismo, stowarzyszenie czy dziennikarzy motoryzacyjnych.
Zobacz inne określenia opon Pirelli Scorpion Zero All Season 275/50 R21 113Y XL LR FR. Sformułowania te często spotykane są w porównywarkach cenowych czy na forach internetowych. Zwroty zawierają różne formy zapisu sezonu (opony całoroczne), rozmiaru (275/50 R21), modelu (Scorpion Zero All Season), nazwy producenta (Pirelli) oraz indeksów (113Y XL, LR) przedstawione w odmiennej kolejności.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony całoroczne, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą wycieczki zagraniczne, kubki termiczne, karty paliwowe, oficjalne piłki nożne oraz bilety na mecze piłkarskie.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon wielosezonowych firmy Pirelli to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 38-59% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami (intercars, oponeo czy abmoto) udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. Alior Bank, Credite Agricole czy BGŻ BNP Paribas. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon wielosezonowych Pirelli w rozmiarze 275/50 R21 XL, LR (113Y). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 1522 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 6 088 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 569 (12 rat) do 3 105 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 3 105 zł | 6 210 zł | 122 zł |
4 | 1 583 zł | 6 332 zł | 244 zł |
6 | 1 076 zł | 6 456 zł | 368 zł |
8 | 822 zł | 6 576 zł | 488 zł |
10 | 670 zł | 6 700 zł | 612 zł |
12 | 569 zł | 6 828 zł | 740 zł |
Kupując opony całoroczne w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu Scorpion Zero All Season mogą być m.in. worki do opon, montaż w serwisie, skrobaczki do szyb czy ramki do tablic rejestracyjnych.