Porównujemy oferty 35 sklepów z oponami całorocznymi firmy Pirelli w rozmiarze 285/40R23. Zobacz gdzie kupić opony Scorpion Zero All Season w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Co oznacza zapis "111 Y XL, PNCS, LR, FR" w nazwie opony?
Pirelli Scorpion Zero All Season w rozmiarze 285/40 R23 111Y to opona całoroczna, wzmacniana (XL), homologowana (LR), posiadająca rant ochronny felgi (FR) oraz dodatkowo oznakowana symbolem PNCS. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy premium. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Producent | Pirelli |
Koncern | grupa Pirelli |
Siedziba | Włochy |
Klasa | premium |
Model | Scorpion Zero All Season |
Poprzedni model | - |
Następny model | - |
Sezon | opony całoroczne |
Rozmiar | 285/40 R23 |
Szerokość | 285 mm |
Profil | 40 % (opona niskoprofilowa) |
Średnica | 23 cale |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 114 mm |
Kraj produkcji | Francja, Rumunia, Niemcy, Turcja, Hiszpania, Wielka Brytania |
Rodzaj bieżnika | asymetryczny |
Indeks nośności | 111 |
Maksymalna nośność | 1090 kg |
Indeks prędkości | Y |
Maksymalna prędkość | 300 km/h |
Przeznaczenie | auta 4x4 / SUV |
Gwarancja | 7 lat od daty zakupu |
Opory toczenia | A (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | C (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 74 dB |
Fale (1-3) | 2 |
Waga (ciężar) | 17,27 kg |
Cena | ~ 1970 zł (brutto, z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | tak (XL) |
Homologacja / OE | LR (Land Rover, Range Rover) |
Rant ochronny felgi | tak (FR) |
Inne oznaczenia | PNCS |
Pełna nazwa | Pirelli Scorpion Zero All Season 285/40 R23 111Y XL PNCS LR FR |
Opis opony Pirelli Scorpion Zero All Season w pigułce. Producentem opon jest marka Pirelli, która posiada swoje fabryki w takich krajach jak Turcja, Francja czy Rumunia. Prezentowany model stworzono z myślą o sezonie letnim i zimowym. Jeżeli chodzi o gwarancję na opony Pirelli (klasa premium) to wynosi ona 7 lat od daty zakupu. Bieżnik Scorpion Zero All Season ma konstrukcję asymetryczną, o której więcej dowiesz się w tej części opisu.
Zadaniem opon Pirelli Scorpion Zero All Season 285/40 R23 jest zapewnienie odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa i komfortu podczas podróżowania w zróżnicowanych, i często zmiennych, warunkach drogowych. Są to opony całoroczne. Ich rozmiar należy interpretować w następujący sposób: pierwsza liczba w oznaczeniu rozmiaru to szerokość opony w milimetrach (w prezentowanym przypadku 285 mm), druga liczba jest wysokością profilu podawaną jako procent z szerokości (40 w milimetrach wynosi 114), a trzecia to średnica opony najczęściej podawana w calach (tutaj 23 cali).
Opony Pirelli Scorpion Zero All Season 285/40 R23 mają mają indeks prędkości Y (oznacza to dopuszczalną prędkość 300 km/h) i indeks nośności 111 (dopuszczalne obciążenie wynosi tutaj 1090 kg). Przeznaczone są do samochodów typu auta niemieckie, japońskie czy francuskie. W ramach systemu etykietowana otrzymały klasę A w ramach pomiaru oporów toczenia (wpływ na spalanie paliwa), C za hamowanie na mokrej drodze i 74 dB w pomiarze hałasu zewnętrznego.
Scorpion Zero All Season w rozmiarze 285/40 R23 sklasyfikowany został przez producenta jako ogumienie 4x4 / SUV. Opony do aut SUV i crossover są bardzo często poszukiwane przez kierowców ze względu na rosnącą popularność tego typu samochodów. Bardzo często mają rant ochronny felgi lub technologię Run Flat, jeśli budowa samochodu tego wymaga. Auta typu SUV mają większą masę i wyżej położony środek ciężkości, dlatego opony do aut SUV mają wyższą nośność i bardziej sztywne ściany boczne. Bieżniki są takie same, jak w modelach osobowych (często nazwa opony ma tylko dopisek SUV w ramach jednego modelu).
Opony firmy Pirelli pozycjonowane są przez branżę motoryzacyjną jako produkty klasy premium. Opony klasy premium czyli najwyższej, tworzone są w oparciu o innowacyjne technologie, a najlepiej sprawdzą się podczas sportowej jazdy w autach z wyższej półki. Zapewniają topowe osiągi bez względu na pogodę i doskonale dostosowują się do warunków panujących na drodze. To opony przeznaczone dla najbardziej wymagających kierowców, którzy cenią prowadzenie bez kompromisów. Opony klasy premium budowane są na bazie najbardziej zaawansowanych mieszanek gumowych i wyposażone są w bieżniki o nowatorskiej budowie.
Etykieta unijna na oponach ułatwia szybkie zapoznanie się z podstawowymi osiągami poszczególnych modeli i ich porównanie z innymi. Wyglądem etykieta przypomina te znane ze sprzętu AGD/RTV i informuje o poziomie oporów toczenia, przyczepności na mokrej nawierzchni i hałasu zewnętrznego emitowanego przez opony. Za pierwsze dwa parametry opony mogą otrzymać klasy od A do G (z tym, że D nie jest przyznawana), a za trzeci maksymalnie 3 fale obok których w decybelach przedstawiony jest wynik pomiaru emitowanego hałasu. Zobacz jak prezentują się oceny opon Pirelli Scorpion Zero All Season 285/40R23 111Y na etykiecie unijnej.
Etykieta unijna na oponach informuje między innymi o poziomie oporów toczenia, które mają wpływ na zużycie paliwa przez samochód, a w efekcie emisję spalin. Im mniejsze opory, tym auto powinno palić mniej – nawet 0,25 litra na 100 km. W ramach pomiaru oporów toczenia możliwe jest przyznanie klas od A (najlepsza) do G (najgorsza). Taka skala widnieje na etykietach, ale warto wiedzieć, że ocena D nie jest stosowana – jest to tak zwana klasa pusta dla lepszego rozgraniczenia modeli lepszych i gorszych w tej kategorii.
Fragment etykiety unijnej zawierający informacje o przyczepności na mokrej nawierzchni prezentuje wyniki pomiaru drogi hamowania i siły tarcia opon we wspomnianych warunkach w porównaniu do modelu referencyjnego. Etykieta unijna za przyczepność na mokrym przewiduje przyznanie klas od A (najwyższa) do G (najniższa) – warto jednak pamiętać, że klasa D dla rozgraniczenia lepszych i gorszych produktów pozostaje pusta, a opony z klasą G nie są dopuszczane do sprzedaży, więc w praktyce takich się nie spotyka.
Zmniejszenie hałasu wytwarzanego przez opony podczas jazdy, to nie tylko większy komfort dla kierowców i mieszkańców miast, ale także element wpływający na chronienie środowiska naturalnego. Dzięki zawarciu na unijnej etykiecie dołączonej do opony informacji dotyczącej hałasu zewnętrznego generowanego przez oponę, każdy kierowca może wybrać model gwarantujący odpowiedni poziom komfortu. Parametr wyraża się w decybelach, a także za pomocą piktogramu przedstawiającego trzy fale dźwiękowe, gdzie jedna fala określa opony najcichsze, a trzy - emitujące najwięcej hałasu zewnętrznego.
Pirelli to marka opon premium, kojarzona jest z wysokimi osiągami, sportem i motoryzacją. Firma dostarcza na rynek ogumienie przeznaczone głównie do samochodów osobowych i motocykli, z którego korzystają kierowcy ceniący sobie sportowe parametry jazdy i najwyższe bezpieczeństwo. Ta włoska firma, od lat 60. XX wieku wydaje ściśle limitowany kalendarz z aktami modelek, trafiający w ręce 20 tysięcy wybranych osób na świecie. Powstawanie kalendarza rokrocznie staje się wydarzeniem medialnym, w którym biorą udział najsłynniejsze modelki i najlepsi fotografowie.
Model Scorpion Zero All Season (Pirelli) wyposażony został w asymetryczną rzeźbę bieżnika. Bieżnik asymetryczny, obok kierunkowego, jest obecnie najczęściej stosowany w oponach do samochodów osobowych. Jego charakterystyczną cechą jest podział na część zewnętrzną i wewnętrzną, co pozwala uzyskać wysokie osiągi w zróżnicowanych warunkach pogodowych i przy wyższych prędkościach. Do zalet opon asymetrycznych należą też równomierne zużycie, dobre tłumienie wibracji i atrakcyjny wygląd. Tego typu opony są często wybierane przez posiadaczy mocniejszych samochodów i kierowców o dynamicznym stylu jazdy.
Napisy "111" oraz "Y" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 1090 kg) oraz prędkości (do 300 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon wielosezonowych. Opona z oznaczeniem FR posiada rant chroniący felgę przed zarysowaniami. XL to skrót od extra load oznaczający ogumienie o wzmacnianej konstrukcji. Model Scorpion Zero All Season (Pirelli 285/40 R23) posiada homologację LR (Land Rover, Range Rover). Przy tym produkcie znaleść można także oznaczenie PNCS - dźwiękochłonna gąbka umieszczona wewnątrz opony (przyklejona do spodniej części bieżnika), zapewniająca redukcję hałasu pochodzącego z toczenia się kół po nawierzchni.
Pirelli Scorpion Zero All Season 285/40 R23 należy do grupy opon wielosezonowych. Opony całoroczne (wielosezonowe) najłatwiej rozpoznać po nazwie, która kojarzy się z czterema porami roku - "4Seasons", "Quatrac", "All Season", "All Weather" itd. Ogumienie tego typu jest kompromisem pomiędzy osiągami opon letnich a zimowych (opony całoroczne w czasie zimy są lepsze od letnich, ale słabsze od zimowych). Potwierdzeniem ich zimowych właściwości jest symbol 3PMSF. Najczęściej są wybierane do jazdy po mieście przez kierowców o umiarkowanym lub spokojnym stylu prowadzenia auta.
Gwarancja na opony Pirelli obowiązuje przez 5 lat od daty produkcji. Opony warto reklamować, gdy użytkownik zauważy nieprawidłowości - najczęściej pojawiające się przy montażu lub po pierwszych przejechanych kilometrach. Należy pamiętać, że nie można reklamować opon, które były użytkowane niezgodnie z zaleceniami producenta, zniekształcone na skutek niewłaściwego transportu lub przechowywania, czy uszkodzone podczas eksploatacji. Trzeba przy tym pamiętać, że reklamowanie opon bywa trudne ze względu na ich naturalne zużycie, dlatego najlepiej nie zwlekać w przypadku zauważenia wady.
Opinie o oponach, które można znaleźć w Internecie, są cennym źródłem wiedzy dla wszystkich chcących porównać parametry poszczególnych modeli. W przypadku opon całorocznych Pirelli, kierowcy są zgodni - to doskonałe rozwiązanie dla osób ceniących sobie maksymalne osiągi i bezpieczeństwo. Ich użytkownicy piszą: "najlepsze opony całoroczne na rynku, sprawdzają się w ekstremalnych warunkach pogodowych - zarówno latem, jak i na błocie oraz śniegu", "dają poczucie bezpieczeństwa na drodze i nie gubią przyczepności, nawet podczas gwałtownych manewrów".
Dzięki sezonowym testom opon można porównać między sobą rzeczywiste zachowanie różnych modeli opon w różnych warunkach pogodowych. Ułatwia to wybór ogumienia dopasowanego do auta danego kierowcy i jego potrzeb. W testach opon całorocznych wielokrotnie sprawdzano modele: Cinturato All Season i Cinturato All Season Plus. Pierwszy z nich zajął 3 miejsce w teście Auto Bild w 2015 roku i 5 miejsce w teście ADAC rok później, a drugi - 9 lokatę w sprawdzianie Auto Bild w 2018 roku.
Wyniki dotyczą opon wielosezonowych Pirelli, gdyż model Scorpion Zero All Season nie został jeszcze przetestowany przez żadną popularną organizację, ekspertów z branży, czasopismo czy dziennikarzy motoryzacyjnych.
Zobacz inne określenia opon Pirelli Scorpion Zero All Season 285/40 R23 111Y XL PNCS LR FR. Sformułowania te często spotykane są w serwisach ogłoszeniowych czy na grupach dyskusyjnych. Zwroty zawierają różne formy zapisu sezonu (opony całoroczne), rozmiaru (285/40 R23), indeksów (111Y XL, PNCS, LR), nazwy producenta (Pirelli) oraz modelu (Scorpion Zero All Season) przedstawione w odmiennej kolejności.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony całoroczne, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą koszulki piłkarskie, wycieczki zagraniczne, zwrot części gotówki, bilety do teatru czy rabat na kolejne zakupy.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon wielosezonowych firmy Pirelli to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 44-59% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami (24opony, oponeo czy sklepopon) udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. Credite Agricole, Euro Bank lub mBank. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon wielosezonowych Pirelli w rozmiarze 285/40 R23 XL, PNCS, LR (111Y). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 1970 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 7 880 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 736 (12 rat) do 4 019 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 4 019 zł | 8 038 zł | 158 zł |
4 | 2 049 zł | 8 196 zł | 316 zł |
6 | 1 393 zł | 8 358 zł | 478 zł |
8 | 1 064 zł | 8 512 zł | 632 zł |
10 | 867 zł | 8 670 zł | 790 zł |
12 | 736 zł | 8 832 zł | 952 zł |
Kupując opony całoroczne w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu Scorpion Zero All Season mogą być m.in. worki do opon, preparaty do mycia felg, ramki do tablic rejestracyjnych oraz mierniki ciśnienia.