Data modyfikacji:

Pirelli Scorpion Zero All Season 285/40 R23 111Y XL PNCS LR FR

Opona całoroczna Pirelli Scorpion Zero All Season 285/40 R2

Zdjęcie poglądowe modelu Scorpion Zero All Season w rozmiarze 285/40 R23 XL, PNCS, LR

Porównujemy oferty 35 sklepów z oponami całorocznymi firmy Pirelli w rozmiarze 285/40R23. Zobacz gdzie kupić opony Scorpion Zero All Season w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.

Co oznacza zapis "111 Y XL, PNCS, LR, FR" w nazwie opony?

Parametry techniczne

Pirelli Scorpion Zero All Season w rozmiarze 285/40 R23 111Y to opona całoroczna, wzmacniana (XL), homologowana (LR), posiadająca rant ochronny felgi (FR) oraz dodatkowo oznakowana symbolem PNCS. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy premium. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.

Pełna specyfikacja opony (szczegóły produktu)
Parametr Wartość
Producent Pirelli
Koncern grupa Pirelli
Siedziba Włochy
Klasa premium
Model Scorpion Zero All Season
Poprzedni model -
Następny model -
Sezon opony całoroczne
Rozmiar 285/40 R23
Szerokość 285 mm
Profil 40 % (opona niskoprofilowa)
Średnica 23 cale
Konstrukcja R (radialna)
Wysokość profilu 114 mm
Kraj produkcji Francja, Rumunia, Niemcy, Turcja, Hiszpania, Wielka Brytania
Rodzaj bieżnika asymetryczny
Indeks nośności 111
Maksymalna nośność 1090 kg
Indeks prędkości Y
Maksymalna prędkość 300 km/h
Przeznaczenie auta 4x4 / SUV
Gwarancja 7 lat od daty zakupu
Opory toczenia A (spalanie paliwa)
Przyczepność na mokrym C (droga hamowania)
Hałas zewnętrzny 74 dB
Fale (1-3) 2
Waga (ciężar) 17,27 kg
Cena ~ 1970 zł (brutto, z VAT)
Run Flat nie
Wzmocnienie tak (XL)
Homologacja / OE LR (Land Rover, Range Rover)
Rant ochronny felgi tak (FR)
Inne oznaczenia PNCS
Pełna nazwa Pirelli Scorpion Zero All Season 285/40 R23 111Y XL PNCS LR FR

Model Scorpion Zero All Season

Fragment bieżnika Scorpion Zero All Season firmy Pirelli (z

Opis opony Pirelli Scorpion Zero All Season w pigułce. Producentem opon jest marka Pirelli, która posiada swoje fabryki w takich krajach jak Turcja, Francja czy Rumunia. Prezentowany model stworzono z myślą o sezonie letnim i zimowym. Jeżeli chodzi o gwarancję na opony Pirelli (klasa premium) to wynosi ona 7 lat od daty zakupu. Bieżnik Scorpion Zero All Season ma konstrukcję asymetryczną, o której więcej dowiesz się w tej części opisu.

Opony całoroczne Pirelli Scorpion Zero All Season w rozmiarze 285/40 R23 111Y XL, PNCS, LR

Zadaniem opon Pirelli Scorpion Zero All Season 285/40 R23 jest zapewnienie odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa i komfortu podczas podróżowania w zróżnicowanych, i często zmiennych, warunkach drogowych. Są to opony całoroczne. Ich rozmiar należy interpretować w następujący sposób: pierwsza liczba w oznaczeniu rozmiaru to szerokość opony w milimetrach (w prezentowanym przypadku 285 mm), druga liczba jest wysokością profilu podawaną jako procent z szerokości (40 w milimetrach wynosi 114), a trzecia to średnica opony najczęściej podawana w calach (tutaj 23 cali).

Opony Pirelli Scorpion Zero All Season 285/40 R23 mają mają indeks prędkości Y (oznacza to dopuszczalną prędkość 300 km/h) i indeks nośności 111 (dopuszczalne obciążenie wynosi tutaj 1090 kg). Przeznaczone są do samochodów typu auta niemieckie, japońskie czy francuskie. W ramach systemu etykietowana otrzymały klasę A w ramach pomiaru oporów toczenia (wpływ na spalanie paliwa), C za hamowanie na mokrej drodze i 74 dB w pomiarze hałasu zewnętrznego.

Opony do aut 4x4 / SUV

Przeznaczenie - samochody 4x4 (zdjęcie)

Scorpion Zero All Season w rozmiarze 285/40 R23 sklasyfikowany został przez producenta jako ogumienie 4x4 / SUV. Opony do aut SUV i crossover są bardzo często poszukiwane przez kierowców ze względu na rosnącą popularność tego typu samochodów. Bardzo często mają rant ochronny felgi lub technologię Run Flat, jeśli budowa samochodu tego wymaga. Auta typu SUV mają większą masę i wyżej położony środek ciężkości, dlatego opony do aut SUV mają wyższą nośność i bardziej sztywne ściany boczne. Bieżniki są takie same, jak w modelach osobowych (często nazwa opony ma tylko dopisek SUV w ramach jednego modelu).

Klasa - premium. Opony zapewniające najwyższy poziom bezpieczeństwa i komfortu

Klasa - premium

Opony firmy Pirelli pozycjonowane są przez branżę motoryzacyjną jako produkty klasy premium. Opony klasy premium czyli najwyższej, tworzone są w oparciu o innowacyjne technologie, a najlepiej sprawdzą się podczas sportowej jazdy w autach z wyższej półki. Zapewniają topowe osiągi bez względu na pogodę i doskonale dostosowują się do warunków panujących na drodze. To opony przeznaczone dla najbardziej wymagających kierowców, którzy cenią prowadzenie bez kompromisów. Opony klasy premium budowane są na bazie najbardziej zaawansowanych mieszanek gumowych i wyposażone są w bieżniki o nowatorskiej budowie.

Etykieta unijna opon Scorpion Zero All Season 285/40 R23 czyli ocena spalania, hałasu i...

Etykieta unijna na oponach ułatwia szybkie zapoznanie się z podstawowymi osiągami poszczególnych modeli i ich porównanie z innymi. Wyglądem etykieta przypomina te znane ze sprzętu AGD/RTV i informuje o poziomie oporów toczenia, przyczepności na mokrej nawierzchni i hałasu zewnętrznego emitowanego przez opony. Za pierwsze dwa parametry opony mogą otrzymać klasy od A do G (z tym, że D nie jest przyznawana), a za trzeci maksymalnie 3 fale obok których w decybelach przedstawiony jest wynik pomiaru emitowanego hałasu. Zobacz jak prezentują się oceny opon Pirelli Scorpion Zero All Season 285/40R23 111Y na etykiecie unijnej.

Spalanie paliwa - ocena A

Etykieta unijna na oponach informuje między innymi o poziomie oporów toczenia, które mają wpływ na zużycie paliwa przez samochód, a w efekcie emisję spalin. Im mniejsze opory, tym auto powinno palić mniej – nawet 0,25 litra na 100 km. W ramach pomiaru oporów toczenia możliwe jest przyznanie klas od A (najlepsza) do G (najgorsza). Taka skala widnieje na etykietach, ale warto wiedzieć, że ocena D nie jest stosowana – jest to tak zwana klasa pusta dla lepszego rozgraniczenia modeli lepszych i gorszych w tej kategorii.

Hamowanie na mokrym - ocena C

Fragment etykiety unijnej zawierający informacje o przyczepności na mokrej nawierzchni prezentuje wyniki pomiaru drogi hamowania i siły tarcia opon we wspomnianych warunkach w porównaniu do modelu referencyjnego. Etykieta unijna za przyczepność na mokrym przewiduje przyznanie klas od A (najwyższa) do G (najniższa) – warto jednak pamiętać, że klasa D dla rozgraniczenia lepszych i gorszych produktów pozostaje pusta, a opony z klasą G nie są dopuszczane do sprzedaży, więc w praktyce takich się nie spotyka.

Hałas na zewnątrz - 74 dB

Zmniejszenie hałasu wytwarzanego przez opony podczas jazdy, to nie tylko większy komfort dla kierowców i mieszkańców miast, ale także element wpływający na chronienie środowiska naturalnego. Dzięki zawarciu na unijnej etykiecie dołączonej do opony informacji dotyczącej hałasu zewnętrznego generowanego przez oponę, każdy kierowca może wybrać model gwarantujący odpowiedni poziom komfortu. Parametr wyraża się w decybelach, a także za pomocą piktogramu przedstawiającego trzy fale dźwiękowe, gdzie jedna fala określa opony najcichsze, a trzy - emitujące najwięcej hałasu zewnętrznego.

Firma Pirelli

Logo firmy oponiarskiej Pirelli (zdjęcie)

Pirelli to marka opon premium, kojarzona jest z wysokimi osiągami, sportem i motoryzacją. Firma dostarcza na rynek ogumienie przeznaczone głównie do samochodów osobowych i motocykli, z którego korzystają kierowcy ceniący sobie sportowe parametry jazdy i najwyższe bezpieczeństwo. Ta włoska firma, od lat 60. XX wieku wydaje ściśle limitowany kalendarz z aktami modelek, trafiający w ręce 20 tysięcy wybranych osób na świecie. Powstawanie kalendarza rokrocznie staje się wydarzeniem medialnym, w którym biorą udział najsłynniejsze modelki i najlepsi fotografowie.

Jak sprawdza się asymetryczna rzeźba bieżnika w oponie Pirelli Scorpion Zero All Season 285/40 R23 111Y? Poznaj jej wady i zalety

Bieżnik asymetryczny (zdjęcie)

Model Scorpion Zero All Season (Pirelli) wyposażony został w asymetryczną rzeźbę bieżnika. Bieżnik asymetryczny, obok kierunkowego, jest obecnie najczęściej stosowany w oponach do samochodów osobowych. Jego charakterystyczną cechą jest podział na część zewnętrzną i wewnętrzną, co pozwala uzyskać wysokie osiągi w zróżnicowanych warunkach pogodowych i przy wyższych prędkościach. Do zalet opon asymetrycznych należą też równomierne zużycie, dobre tłumienie wibracji i atrakcyjny wygląd. Tego typu opony są często wybierane przez posiadaczy mocniejszych samochodów i kierowców o dynamicznym stylu jazdy.

Oznaczenia 111Y, XL, LR, PNCS oraz FR

Napisy "111" oraz "Y" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 1090 kg) oraz prędkości (do 300 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon wielosezonowych. Opona z oznaczeniem FR posiada rant chroniący felgę przed zarysowaniami. XL to skrót od extra load oznaczający ogumienie o wzmacnianej konstrukcji. Model Scorpion Zero All Season (Pirelli 285/40 R23) posiada homologację LR (Land Rover, Range Rover). Przy tym produkcie znaleść można także oznaczenie PNCS - dźwiękochłonna gąbka umieszczona wewnątrz opony (przyklejona do spodniej części bieżnika), zapewniająca redukcję hałasu pochodzącego z toczenia się kół po nawierzchni.

Opony całoroczne

Opony całoroczne

Pirelli Scorpion Zero All Season 285/40 R23 należy do grupy opon wielosezonowych. Opony całoroczne (wielosezonowe) najłatwiej rozpoznać po nazwie, która kojarzy się z czterema porami roku - "4Seasons", "Quatrac", "All Season", "All Weather" itd. Ogumienie tego typu jest kompromisem pomiędzy osiągami opon letnich a zimowych (opony całoroczne w czasie zimy są lepsze od letnich, ale słabsze od zimowych). Potwierdzeniem ich zimowych właściwości jest symbol 3PMSF. Najczęściej są wybierane do jazdy po mieście przez kierowców o umiarkowanym lub spokojnym stylu prowadzenia auta.

Gwarancja na opony Scorpion Zero All Season

Gwarancja na opony Pirelli obowiązuje przez 5 lat od daty produkcji. Opony warto reklamować, gdy użytkownik zauważy nieprawidłowości - najczęściej pojawiające się przy montażu lub po pierwszych przejechanych kilometrach. Należy pamiętać, że nie można reklamować opon, które były użytkowane niezgodnie z zaleceniami producenta, zniekształcone na skutek niewłaściwego transportu lub przechowywania, czy uszkodzone podczas eksploatacji. Trzeba przy tym pamiętać, że reklamowanie opon bywa trudne ze względu na ich naturalne zużycie, dlatego najlepiej nie zwlekać w przypadku zauważenia wady.

7 lat od daty zakupu

Opinie kierowców rozmiaru 285/40 R23 o oponach Pirelli Scorpion Zero All Season

Opinie o oponach, które można znaleźć w Internecie, są cennym źródłem wiedzy dla wszystkich chcących porównać parametry poszczególnych modeli. W przypadku opon całorocznych Pirelli, kierowcy są zgodni - to doskonałe rozwiązanie dla osób ceniących sobie maksymalne osiągi i bezpieczeństwo. Ich użytkownicy piszą: "najlepsze opony całoroczne na rynku, sprawdzają się w ekstremalnych warunkach pogodowych - zarówno latem, jak i na błocie oraz śniegu", "dają poczucie bezpieczeństwa na drodze i nie gubią przyczepności, nawet podczas gwałtownych manewrów".

Pirelli w testach opon wielosezonowych

Test opon wielosezonowych Pirelli

Dzięki sezonowym testom opon można porównać między sobą rzeczywiste zachowanie różnych modeli opon w różnych warunkach pogodowych. Ułatwia to wybór ogumienia dopasowanego do auta danego kierowcy i jego potrzeb. W testach opon całorocznych wielokrotnie sprawdzano modele: Cinturato All Season i Cinturato All Season Plus. Pierwszy z nich zajął 3 miejsce w teście Auto Bild w 2015 roku i 5 miejsce w teście ADAC rok później, a drugi - 9 lokatę w sprawdzianie Auto Bild w 2018 roku.

Test opon (ranking):

Wyniki dotyczą opon wielosezonowych Pirelli, gdyż model Scorpion Zero All Season nie został jeszcze przetestowany przez żadną popularną organizację, ekspertów z branży, czasopismo czy dziennikarzy motoryzacyjnych.

  • 7 miejsce 2021 Auto Bild
  • 12 miejsce 2020 Auto Bild
  • 5 miejsce 2020 Auto Bild
  • 16 miejsce 2019 Auto Bild
  • 10 miejsce 2018 Auto Bild
  • 8 miejsce 2018 Autoklub CR
  • 3 miejsce 2017 Auto Bild

Pirelli Scorpion Zero All Season 285/40 R23 111Y XL, PNCS, LR na forach czyli inne formy zapisu prezentowanej opony

Zobacz inne określenia opon Pirelli Scorpion Zero All Season 285/40 R23 111Y XL PNCS LR FR. Sformułowania te często spotykane są w serwisach ogłoszeniowych czy na grupach dyskusyjnych. Zwroty zawierają różne formy zapisu sezonu (opony całoroczne), rozmiaru (285/40 R23), indeksów (111Y XL, PNCS, LR), nazwy producenta (Pirelli) oraz modelu (Scorpion Zero All Season) przedstawione w odmiennej kolejności.

Znalezione m.in. na forum:

  • opony 285/40R23 Pirelli Scorpion Zero All Season
  • Pirelli R23 285x40 Scorpion Zero All Season XL, PNCS, LR
  • Pirelli Scorpion Zero All Season 285/40R23 XL, PNCS, LR
  • 285/40 R23 All Season Scorpion Zero Pirelli 111Y XL, PNCS, LR
  • opony całoroczne Pirelli Scorpion Zero AllSeason 285/40 R23

Dodatkowe informacje

Kierowca w samochodzie

Na koniec kilka słów o promocjach na opony całoroczne, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.

Promocja i wyprzedaż

Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą koszulki piłkarskie, wycieczki zagraniczne, zwrot części gotówki, bilety do teatru czy rabat na kolejne zakupy.

Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon wielosezonowych firmy Pirelli to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 44-59% od ceny detalicznej.

Zakup na raty

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami (24opony, oponeo czy sklepopon) udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. Credite Agricole, Euro Bank lub mBank. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).

Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon wielosezonowych Pirelli w rozmiarze 285/40 R23 XL, PNCS, LR (111Y). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 1970 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 7 880 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 736 (12 rat) do 4 019 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.

Kalkulacja zakupu opon na raty
Ilość rat Miesięczna rata Koszt całkowity Nadpłata
2 4 019 zł 8 038 zł 158 zł
4 2 049 zł 8 196 zł 316 zł
6 1 393 zł 8 358 zł 478 zł
8 1 064 zł 8 512 zł 632 zł
10 867 zł 8 670 zł 790 zł
12 736 zł 8 832 zł 952 zł

Produkty powiązane

Kupując opony całoroczne w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu Scorpion Zero All Season mogą być m.in. worki do opon, preparaty do mycia felg, ramki do tablic rejestracyjnych oraz mierniki ciśnienia.

Autor: Łukasz Wulkanista
opony całoroczne 205/60 r16 ranking

Test opon całorocznych 205/60 R16. Ranking Wulkanisty 2025 

11.04.2025
Kierowcy są pogodzeni z faktem, że wraz z nadejściem okresu jesienno-zimowego przychodzi pora na wymianę opon. Jednak wielu właścicieli aut zwleka z założeniem i zakupem nowego kompletu, ponieważ wiąże się to z niemałą stratą czasu i dodatkowymi wydatkami. Dlatego w ostatnich latach tak szybko rośnie zainteresowanie oponami całorocznymi, które sprawdzają się w dowolnej aurze. Przedstawiamy ranking polecanych opon wielosezonowych 205/60 R16.
opony całoroczne 195/55 r16 ranking

Test opon całorocznych 195/55 R16. Ranking Wulkanisty 2025 

09.04.2025
Coraz popularniejszym rozwiązaniem na które decydują się właściciele aut, jest zakup specjalnych opon całorocznych, które sprawdzają się zarówno w trakcie letnich upałów, jak i zimowych zamieci. Przedstawiamy ranking polecanych modeli opon wielosezonowych 195/55 R16.
opony wielosezonowe 185/65 r15 ranking

Test opon całorocznych 185/65 R15. Ranking Wulkanisty 2025 

07.04.2025
Rosnącą popularnością cieszą się opony wielosezonowe, które radzą sobie równie dobrze na oblodzonych i mokrych drogach, jak i na autostradach rozgrzanych w letnim upale. Przedstawiamy ranking polecanych opon całorocznych 185/65 R15.
opony wielosezonowe 185/60 r15 ranking

Test opon całorocznych 185/60 R15. Ranking Wulkanisty 2025 

04.04.2025
Opony wielosezonowe cieszą się w naszym kraju coraz większą popularnością, do czego niewątpliwie przyczyniają się coraz łagodniejsze zimy, które sprawiają, że wielu kierowców nie odczuwa potrzeby zakładania ogumienia stworzonego z myślą o niej. Modele te radzą sobie równie dobrze na rozgrzanym asfalcie, jak i zabłoconych lub oblodzonych miejskich drogach. Przedstawiamy ranking polecanych modeli 185/60 R15.
opony całoroczne 215/65 r16 ranking

Test opon całorocznych 215/65 R16. Ranking Wulkanisty 2025

31.03.2025
Coroczna wymiana opon letnich na zimowe jest niewątpliwie kłopotliwa, kierowcy muszą bowiem znaleźć nie tylko miejsce na przechowywanie nieużywanego kompletu, ale również poświecić sporo cennego czasu na wizytę w warsztacie. Z tych powodów coraz większym zainteresowaniem cieszą się opony wielosezonowe, z których możemy korzystać niezależnie od aury za oknem. Przedstawiamy ranking opon całorocznych 215/65 R16.
kormoran all season vs goodyear eagle sport

Kormoran All Season vs. Goodyear Eagle Sport All-Season: Porównanie opon całorocznych

03.02.2025
Wybór odpowiednich opon całorocznych to kluczowy element zapewniający bezpieczeństwo i komfort jazdy przez cały rok. Dziś przyjrzymy się dwóm popularnym modelom: Kormoran All Season oraz Goodyear Eagle Sport All-Season, analizując ich specyfikacje, osiągi i opinie użytkowników.